Agrzesiek4 Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Witam, mam problem tego typu: od pewnego czasu po przejechaniu ok 10-15 km wskaznik temperatury silnika nie pokazywał mi nawet 60 stopni, znajomy powiedzial mi ze mial to samo, wymienil termostat i teraz szybko nagrzewa mu sie do 90 stopni i jest ok. Pojechalem wiec i wymienilem termostat ale... po przejechaniu 15 km nadal wskaznik nie pokazuje mi nawet 60 stopni, jak zgasze silnik i za chwile odpale pokazuje ok 70 stopni a jak rusze to z powrotem spada mi do 60 stopni. Nie wiem o co chodzi, dodam tez ze mam instalacje gazowa, i na gaz przelacza mi sie dopiero po ok 4-5 km, gdzie mam ustawione na 30 stopni. Co to moze byc? termostat nowy!, uklad tez niby odpowietrzony, wiec co? gdzie szukac rozwiazania!? <help>
Dev Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 najpierw VAG prawdopodobnie czujnik od wody zdechł
Agrzesiek4 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 podpinalem pod kompa i bledu czujnika wody nie wykrylo
Dev Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 nie zawsze komp pokaże awarie czujnika, tylko w przypadku zwarcia zobacz w blokach jaką temperature odczytuje ECU z czujnika
ynterprajs Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 a cieple powietrze w kabinie masz?
Agrzesiek4 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 tak cieple powietrze w kabinie mam szybko
ynterprajs Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 czyli temperature dobra ma tylko jej nie pokazuje !to pewnie czujnik!
Agrzesiek4 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 sprawdze czujnik, ale czy 30 stopni powinien lapac dopiero po ok 4-5 km? czy szybciej? temperatura powietrza tak jak dzisiaj ok 2 stopnie na zewnatrz predkosc: ruszam do 100km/h i tak jade
rafis Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 ja dzisiaj wymieniłem czujnik i termostat orginał, mialem takie same objawy jak u ciebie. Nie kupuj jakiegos badziewia, tylko orginal, teraz mam wszystko oki z temp. Razem dałem 180zl.
ynterprajs Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 kilometry do temperatury wydaje mi sie ze norma!to sa wlasnie uroki sekwencji!to co zaszczedzisz na gazie wydasz na benzyne:)
Yelo Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 sprawdze czujnik, ale czy 30 stopni powinien lapac dopiero po ok 4-5 km? czy szybciej? temperatura powietrza tak jak dzisiaj ok 2 stopnie na zewnatrz predkosc: ruszam do 100km/h i tak jade 100km/h? Jakie masz przy tym obroty?
Marek12 Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 U mnie dużo szybciej się nagrzewa :good:Rano(-2stC) po 2km na prostej było już ponad 60stC :>
Agrzesiek4 Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 dzisiaj zauwazylem znowu cos dziwnego, mianowicie jak zapalam samochod na zimnym silniku to odrazu kreci mi sie wiatrak przy chlodnicy, pozniej jak odpalam tak samo, i jak jade to on caly czas chodzi mimo ze silnik jest jeszcze zimny, zatrzymywalem sie kilka razy i sprawdzalem i on caly czas chodzi, nie wiem dlaczego? czy moze byc to spowodowane tym ze moge miec uszkodzony czujnik temp cieczy czy moze cos sie zacielo? o co kaman? moze dlatego ze ten wiatrak mi sie caly czas kreci silnik nie moze zlapac odpowiedniej temperatury i tak wolno sie nagrzewa?
Marek12 Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 A ten wiatrak to jak rozumiem jest silniczkien elektrycznym napędzany? Bo ja mam u siebie też ze sprzęgłem wiskotycznym jeden
Agrzesiek4 Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 mam tylko jeden wiatrak przy chlodnicy, polaczony jest rolka i napedza go pasek ten co inne rolki. ale wydaje mi sie ze nie powinien on chodzic caly czas. cos jest nie tak tylko co?
leFF Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Jezeli wymieniales termostat to na jaki ? i ile placiles za niego. Wez sobie znajomego do pomocy, i przed odpaleniem samochodu niech trzyma wiatrak tak co by sie nie krecil. Pomecz auto troche na wolnych przy okazji patrz jak szybko Ci sie nagrzewa obserwuj temp. Daj znac pozdrawiam.
Marek12 Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 To masz ze sprzęgłem wiskotycznym ten wiatrak! Wyjaśnię Ci po krótce jak ono działa! Jak silnik jest zimny to sprzęgło powinno być rozłączone i swobodnie powinieneś obrócić wiatrak ręką, jak gorący to ręką wiatraka nie ruszysz. Możesz też zrobić test i zapalić zimny silnik, następnie zaraz go zgasić- wiatraczek powinien zrobić jeszcze parę obrotów i powoli się zatrzymać. Potem próba na rozgrzanym silniku. I tu po zgaszeniu silnika wiatrak powinien natychmiast stanąć jak przyspawany! Tak się robi test sprawności sprzęgła wiskotycznego :hi:Ale w twoim przypadko to nie ma więkrzego wpływu na prędkość nagrzewania a wiartak zawsze się kręci tylko z różną mocą! Pewnie wcześniej nie zwracałeś uwagi
Agrzesiek4 Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 czyli wychodzi na to ze czujnik, wymienie i zobacze czy bedzie jakas zmiana. ale dalej cos mi tu pachnie czyms innym niz czujnikiem temp cieczy no ale zobaczymy, jak ktos ma jeszcze jakies sugestie chetnie zaczerpne wiedzy!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się