martynnn Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 Witam jestem posiadaczem audi a4 b6 z silnikiem 1.9 TDI AVF 2004r W samochodzie ostatnimi czasy pojawiły się problemy z turbiną więc postanowilem cos z tym zrobic Samochód podczas jazdy na zimnym silniku pracował tak jak należy natomiast po rozgrzaniu się do 90 stopni oraz przekroczeniu 3,5 tys obrotów przechodził w tryb awaryjny wyłączając turbine oraz wylapujac błąd 17964 - Ciśnienie doładowania-nie osiągnięta granica regulacji Zacząłem wiec od wyczyszczenia przepływomierza oraz czujnika ciśnienia doładowania bez wiekszych rezultatów, następnie podmieniłem ów czujnik od kolegi lecz to również nie pomogło. Zająłem sie więc podciśnieniem sprawdzając wszystkie przewody oraz zaworki, gdy stwierdziłem że wszystko jest ok postanowiłem podmienić zaworek sterowania turbina z zaworkiem egr odłączając całą reszte od podcisnienia pozostawiając tylko podmnieniony zaworek podłączony do turbiny, nadal nic.... odkrecilem gruszke turbiny chcac rozruszac lopatki. Machalem nią chyba z pol godziny lecz to nie wiele pomogło w dalszej kolejnosci sprawdzilem dolot, okazalo sie ze ktos zle zamontowal węża wychodzacego z turbiny ktory wypadal przy dodawaniu gazu. Wąż byl troche przetarty, zamontowalem go poprawnie lecz nadal nic. Aktualnie komputer nie pokazuje zadnych bledow a samochod na zimnym silniku sprawuje sie tak jak powinien lecz ZAWSZE po rozgrzaniu do 90 stopni traci moc na 3 biegu przy 3,7 tys obrtow oraz na 4 przy 4,2 a komputer nie pokazuje zadnych bledow zamiast puszki z filtrem powietrza ktos zamonotowal jakis beznadziejny stozek Prosze o pomoc gdyz juz nie mam wiecej pomyslow co moglo by byc nie tak
gplaza Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 Być może pompa siada, czytałem że polewają pompę wodą tak żeby ją schłodzić, jak pojedziesz normalnie, masz winowajcę.
gplaza Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 No tak, jest na pompowtryskach ... nie doczytałem
nik23 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Turbina do czyszczenia zapieczone kierowniczki zapewne, a to zme ty sobie ryszałeš sztangą godzine czy pół to tego nie uleczy, pompe vacum masz bosha? Czy luk? Jak luk to popatrz czy kruciec wychodzący z vacum niejest luźny (czy sie nie rusza). Jak sie rusza to trzeba go oklepać tak by sie nie ruszał i zakleić klejem do metalu, albo szukaj uzywki bosha albo nowszego luka z wkrecanym krućcem końcówka N
martynnn Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 Turbina do czyszczenia zapieczone kierowniczki zapewne, a to zme ty sobie ryszałeš sztangą godzine czy pół to tego nie uleczy, pompe vacum masz bosha? Czy luk? Jak luk to popatrz czy kruciec wychodzący z vacum niejest luźny (czy sie nie rusza). Jak sie rusza to trzeba go oklepać tak by sie nie ruszał i zakleić klejem do metalu, albo szukaj uzywki bosha albo nowszego luka z wkrecanym krućcem końcówka N pompe vacum mam bosha.Po podmiance czujnika cisnienia doladowania pojawila sie migajaca sprezynka swiec zarowych. przeczyscilem wtyczke problem zniknal na chwile i wrocil. Sprobuje wyczyscic turbine i napisze czy pomoglo
lukaszooo Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Jesli jest problem z podcisnieniem to bardzo czesto pomaga samo wecowanie sztanga.
martynnn Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 (edytowane) Czy samochod nie powinien po spięciu turbiny na sztywno jechac normalnie lub poprostu nie tracic mocy przy sprawnych lopatkach na turbinie? umnie jakby wogole nie dzialala turbina a komputer pokazywal ze pompuje. Zmierzylem tez napiecie na zaworku n75 i na zaplonie jest 8v z groszem a po odpaleniu 10 napiecie na zaworku klapy gaszacje skakalo jak szalone na zaplonie a po odpaleniu normalnie 14v odkrylem ze akumulator jest uszkodzony gdyz dopiero po przegazowaniu gasla lampka ladowania na desce. turbina na pelym bucie pompuje 2.3 bar Edytowane 31 Marca 2016 przez martynnn
gplaza Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) 2.3 Bara?? Przyczyn szukałbym w sterowaniu zapieczonych kierownic turbiny. W benzynie WG otwiera sztangę i ciśnienie spalin omija turbinę, zapobiegając przeładowaniu i przekręceniu. A u ciebie przeładowuje bo kąt kierownic zapiekł się w położeniu maks.przy niskich obrotach i tym samym masz maks przy wysokich. Edytowane 2 Kwietnia 2016 przez gplaza
lukaszooo Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Chłopie co ty piszesz,w dieslach turbina z WG to jedno a z VTG to drugie. Pierwsza wystepuje praktycznie tylko w pochodnych silnika 1Z a we wszystkich innych czyli od 110km w górę praktycznie tylko ze zmienna geometrią. AVF ma turbine ze zmienna geometrią, 2300 jednostek czyli ok 1,3bar rzeczywistego doładowania. Skoro auto nie ma mocy a w grupie 11 jest jednostajne doładowanie to uwalony jest czujnik doładowania.
gplaza Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Zacząłem wiec od wyczyszczenia przepływomierza oraz czujnika ciśnienia doładowania bez wiekszych rezultatów, następnie podmieniłem ów czujnik od kolegi lecz to również nie pomogło. czytaj co Kolega pisze...
lukaszooo Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Po co takie kombinacje, robisz logi 3,8,11 dynamicznie i jest po całej dyskusji. Wymieniać na próbę to można majtki z brudnych na trochę brudne.
martynnn Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2016 (edytowane) Po co takie kombinacje, robisz logi 3,8,11 dynamicznie i jest po całej dyskusji. Wymieniać na próbę to można majtki z brudnych na trochę brudne. Dynamiczne 003 http://vaglog.pl/log_257065.html 008 http://vaglog.pl/log_257064.html 011 http://vaglog.pl/log_257063.html rpowinny byc dobre zmienilem stozek na oryginalną puszke z filtrem oraz znalazlem jakiegos boxa chiptunigowego podpietego do wiazki, nie zauwazylem go poniewaz byl w takim pokrowcu schowany . Odpialem go od akumulatora i jak narazie autko sprawuje sie dobrze ,zobaczymy co bedzie dalej Edytowane 4 Kwietnia 2016 przez martynnn
nik23 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Logi już po zmianie filtra i odpięciu boxa? Box to badziew, kumpel miał to w pasku to auto wariowało ( raz miało moc raz nie czasami nie odpalało, albo telepało na postoju a przy gazowaniu wydawało sie ze silnik wyjdzie, z auta tak drgał)
rudy51 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Najpierw sprawdź pompę vacum czy kruciec z dużym wężem nie lata w pompie, możesz też poznać po tym czy hamulec nożny jest miękki czy twardy, jak.twardy to napewno masz kruciec luzny. A druga sprawa to miałem tak samo, przy prędkości wyższej niż 100 przy rozpędzaniu auto wchodziło w tym awaryjny i wina było u mnie luźny kruciec na vacum i zawalona turbina, vacum kruciec skleilem i później na autostradę i kilkadziesiąt kilometrów po 160 -180 km i wszystko teraz gra.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się