Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże bicie przy hamowaniu


rhinbac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z ucieżliwym biciem przy hamowaniu z przodu. Drgania przechadza na kierownice przy predkosciach powyzej 110 km/h, sa tak mocne ze az strach hamowac :facepalm:

Dodatkowo gdy dojezdza sie do skrzyzowania lekko hamujac, samochod zwalnia "pulsacyjnie" jakby wlasnie tarcza hamulcowa byla krzywa :kwasny: Myslalem ze to wina opon lecz po wczorajszej wymianie jest identycznie to samo, podpowiedzcie co z tym zrobic zeby mi to zaraz zawieszenia nie rozj...

Wahacze nie maja luzu sciezka byla robiona i co zle wymienione, jedynie laczniki stabilizatora sa juz dosc zuzyte tylko to raczej nie przez nie. Opony nowe uniroyal na felgach 16 wywazone.Tarcze i klocki ferrodo wymieniane jakies 6 tys. temu z wymiana nie bylo problemu tłoczki ładnie chodzily wyczyszczone przesmarowane i na poczatku bylo dobrze tylko lekko popiskiwaly teraz od jakiegos czasu to bicie straszne, po zamontowaniu tego zestawu spokojne hamowanie bez przegrzewania tarcz. Czy to mozliwe ze tarcze ferrodo sie pokrzywily i przez to bije ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to wychodzi na to ze tarcze, ja miałem takie same sytuacje i przetoczyłem tarcze i było lux, ale po jakimś czasie spowrotem to samo, znowu przetoczyłem, jak bedzie to samo to bede tarcze wymieniał na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie poszukiwania zaczalbym od tarcz (nie istotne jaka firma). Rozgrzane tarcze po ostrym "STOPie" wpadaja w wode i jest efekt giecia - to jedna z wielu opcji.

A tak na serio to klocki,tarcze,szczeki...

Jak zadne z tych nie bedzie winne wtedy warto posac i szukac wspolnie rozwiazania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak jade powoli to u siebie słysze jak ocierają klocki o tarcze. czyzby nie oddawały klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zalozeniu pamietalem o dotarciu i zeby gwaltownie nie hamowac i mogly sie zdeformowac ? One nie sa takie cienkie :wink:

Bedzie pogoda to jeszcze raz wszystko rozbiore i wyczyszcze dokladnie piaste, moze krzywo tarcza lezy ? Specjalnie bralem ferrodo bo nie chcialem miec problemow z hamowaniem i taki bonus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już ogarniesz wszystko kolego to daj znać :) bo ja mam podobny problem z tym wszystkim. a wkurzajace bicie to jest strasznie :) jak narazie jest ok ale przejechałem 3 tys narazie, ciekawe co u mnie bedzie po 6 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pierwszą myśl to tarcze krzywe, może przy montażu coś wpadło między piaste a tarcze, może za dużo tam jakiegoś smaru czy na sucho zakładane. Firma firmą ale mógł się trafić feler, sprawdzaj i jak coś to na reklamacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta wyczyszczona szczotka druciana i dopiero na nia zakladana tarcza na sucho, bicie pojawilo sie nie dawno, rozbiore zobacze i wtedy pojade zeby zmierzyc bicie na tarczach i powinno cos wyjsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo z tarczami w b5 kupiłem FEBI po 3tys zaczęły bić , reklamacji mi nie uznali bo niby za ostro hamowanie , kupiłem BOSCHA to samo dałem je do przetoczenia i po krótkim czasie dalej to samo ,dopiero jak założyłem tarcze Zimmermana to święty spokój aż do sprzedaży auta jakieś 20-25tys. km , ten zestaw fajnie hamuje z klockami boscha polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to wychodzi na to ze tarcze, ja miałem takie same sytuacje i przetoczyłem tarcze i było lux, ale po jakimś czasie spowrotem to samo, znowu przetoczyłem, jak bedzie to samo to bede tarcze wymieniał na nowe.

Zły montaż lub krzywe piasty... sama zmiana tarcz na nowe może nie dać pożądanego efektu.

No na pierwszą myśl to tarcze krzywe, może przy montażu coś wpadło między piaste a tarcze, może za dużo tam jakiegoś smaru czy na sucho zakładane. Firma firmą ale mógł się trafić feler, sprawdzaj i jak coś to na reklamacje.

To powinno być na sucho składane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem... masz bicie na pedale? Jak mocniej hamujesz to dalej bije czy tylko przy lekkim hamowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włąsnie i mi mówiłi na przeglądzie o zimmermanie, zebym je założył i bedzie ok. I chyba tak i ja zrobie, jeszcze kolega mnie upewnił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta wyczyszczona szczotka druciana i dopiero na nia zakladana tarcza na sucho, bicie pojawilo sie nie dawno, rozbiore zobacze i wtedy pojade zeby zmierzyc bicie na tarczach i powinno cos wyjsc

Szczotka druciana to mozesz sobie....

Piaste czysci sie szlifierka katowa ze szczota czołową a potem trzeba mierzyc bicie piasty. Wynik powyzej 0.02 dyskwalifikuje ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta wyczyszczona szczotka druciana i dopiero na nia zakladana tarcza na sucho, bicie pojawilo sie nie dawno, rozbiore zobacze i wtedy pojade zeby zmierzyc bicie na tarczach i powinno cos wyjsc

Szczotka druciana to mozesz sobie....

Piaste czysci sie szlifierka katowa ze szczota czołową a potem trzeba mierzyc bicie piasty. Wynik powyzej 0.02 dyskwalifikuje ją.

Az tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczotka druciana to mozesz sobie....

Piaste czysci sie szlifierka katowa ze szczota czołową a potem trzeba mierzyc bicie piasty. Wynik powyzej 0.02 dyskwalifikuje ją.

100% potwierdzam. Kątówka, druciak najtwardszy, OKULARY !!! na twarz i czyścisz aż wszystko będzie się błyszczało, bez żadnych smarów i wynalazków.

Sprawdź też na lewarku, czy koła swobodnie się kręcą, bo może masz przytarte tłoki i hamulec odpuszcza ale nie tak jak powinien i za bardzo rozgrzewa tarczę podczas jazdy i najmniejsza kałuża deformuje tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i jak się skończył problem :) ? Jakie założyłeś tarcze ostatecznie?

Pozdrawiam

Edytowane przez 54321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, długo męczyłem się z tym problemem (wymieniłem kilka razy tarcze na nowe), ale w końcu znalazłem rozwiązanie - powodem krzywienia się tarcz okazało się jarzmo! W 1.6 ADP są tarcze 280mm/13mm niewentylowane, w jarzmie zazwyczaj jeden z otworów pod tzw. tulejki pływające wyrabiał się (zwiększała się jego średnica wewnętrzna), przez co cały zacisk z klockami miał pewien luz - co po jakimś czasie kończyło się stopniowym krzywieniem tarcz. Powiecie - super, to teraz wymienię jarzmo (~130zł) i będzie gites? Otóż nie, bo nowych już nie produkują i nie ma (pisałem nawet do audi w niemczech w tej sprawie), a używane są wszystkie w takim samym stanie - co najmniej jeden otwór jest wyrobiony. Także drodzy właściciele audi z 1.6 albo 1.9tdi 90km - pozostaje tylko zmiana hamulców na większe, np. 288mm/25mm... Pozdrawiam.

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...