easymoonrider Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Cześć. Po wymianie maglownicy mechanik ustawiał mi zbieżność. Na otrzymanym wydruku widać, że dokonywał ustawień zgodnych z zawieszeniem 1BA, a w moim aucie mam zawieszenie 1BE. Czy zechcielibyście stwierdzić na podstawie poniższego wydruku, czy wartości są odpowiednie, czy jechać na korektę?
zelek2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 u mnie taka sama sytuacja, ale nic sie nie dzieje No ale poczekamy na dalsze komentarze
BeyerBrown Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Nic nie trzeba komentować-teoretzować, rzuć okiem na te tabele: Przód: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8YjAwMVh1eWtzTzQ/view?usp=sharing Tył: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8SlRyU2UwemQ0Z2c/view?usp=sharing Pochylenie przednich kół się zmienia
staniek Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Ale nie można go regulowac czyli nie ma znaczenia czy ustawiał dla 1BA, czy 1BE/BV, bo wartości zbieżności dla obu zawieszeń są takie same.
krzysiekml Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 co do tych tabel to powiem tak,jeśli chodzi o napęd Q to są podane wartości dodatnie czyli + ja robiłem u siebie przejście z fwd na Q i wybrałem się następnie na geometrię 3D na urządzeniu Hunter i po wpisaniu auta,rodzaju napędu i zawieszenia wszystkie wartości były na minus - i co najlepsze że nie ma możliwości zrobienia kół rozbieżnych na tyle,zwyczajnie brak regulacji i choć by chciał to nie da rady
BeyerBrown Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Tabele wklejone przeze mnie pochodzą z ELSY i dotyczą aut FWD jak i AWD. Dziwne, że maszyna do ustawiania geo wskazała wcześniejsze nastawy jako złe
krzysiekml Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 (edytowane) specjalnie podejrzałem bo wiedziałem że jest na plus,a mam taki problem że tylne koła są jakieś 0.5cm zbieżne każde i auto prowadzi się gorzej jak fwd zimą po zmianie na Q po śliskim 40-50km max bo tył normalnie przestawiało na boki ale mierzyłem domowym sposobem to na każdym kole brakowało po 1cm żeby koła były równolegle do jazdy a regulacje były po środku,więc rozsunąłem na maxa ale to i tak jeszcze brakuje. http://www.tobgum.pl/premio.pl/geometria.html ostatnie zdjęcie w środku z opisem ,po regulacji osi tylnej, prawie jak tu tylko kierunek strzałek w odwrócić i wyjdzie efekt jaki jest u mnie widok dokładnie taki http://www.zssplus.pl/fotografie/geometria/g-07.jpg Edytowane 3 Kwietnia 2016 przez krzysiekml
easymoonrider Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Ale nie można go regulowac czyli nie ma znaczenia czy ustawiał dla 1BA, czy 1BE/BV, bo wartości zbieżności dla obu zawieszeń są takie same Czyli biorąc pod uwagę wydruk, który wrzuciłem, zbieżność mam ustawioną dobrze?
staniek Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Patrząc na wydruk zbieżnośc przodu masz OKi, kąty pochylenia za duże, ale z tym nic nie zrobisz. Zbieżnośc tyłu jest nie OKi, kąty też, ale mechanik tam pewnie nawet nie zaglądał zakładając, że i tak regulacji nie ruszy.
easymoonrider Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Patrząc na wydruk zbieżnośc przodu masz OKi, kąty pochylenia za duże, ale z tym nic nie zrobisz. Zbieżnośc tyłu jest nie OKi, kąty też, ale mechanik tam pewnie nawet nie zaglądał zakładając, że i tak regulacji nie ruszy. Warto jechać na korektę?
staniek Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Przód masz okej, jedynie tył trzeba by ustawic, co może byc kłopotliwe ze względu na zapieczone/zardzewiałe śruby regulacyjne.Jeśii śruby się nie ruszą, to będziesz musiał kupic nowe. Podjedź niech przynajmniej spróbują ustawic.
zelek2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 ja wymieniałem zawieszenie na s line i nie poluzowałem własnie śrub do ustawiania zbieżności. Zajechałem na ustawianie to powiedzieli , że sie nie podejmą tego bo śruby zapieczone, Ale pojechałem do mechanika, jakoś udało się je poluzować i wtedy ustawili.
BeyerBrown Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Wypsikać śruby WD40 na dzień przed regulacją
sebul Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Jak kilka lat temu robilem geometriee to koles breszki musial uzywac przy ustawianiu tylu, ale zrobil
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się