Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po naprawie pali olej -> 3.0 asn


rafux

Rekomendowane odpowiedzi


Zanim cokolwiek będziesz jeszcze rozbierał spr. zawór odmy 077103245B , może jest uszkodzony.

Ten zawór w ASN-ach ma oznaczenie 06C103245, nie polecam używek, tylko nowy z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz orientacje ile ten zawór kosztuje? bo u mnie trochę zapchany mazią jest. podejrzewam że słabo działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzieki za szybką reakcje.

Przebieg 300tys

olej ja lałem liqui molly full synth po naprawie mechanik wlał shela syntetycznego a za drugim razem półsyntetycznego

w głowicach nic nie było naprawiane oprócz wymiany uszczelniaczy zaworów

za pierwszym razem nie wiem jakie były zastosowane pierścienie ale teraz są włożone gates czyli zamienniki

honowanie zostało wykonane za drugim razem

silnik był ponownie rozbierany przez tego samego mechanika byłem kilka razy ale patrzeć jak idą postępy

szlifierz mierzył tuleje zużycie 3setki zużycie zaworów 5 tysięcznych

Pierśxcienie pewnie goetze :wink: Najlepiej dać chyba jednak mahle :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy ogarnianiu silnika też pierścienie mahle zostały założone. Zrobione 2,5tys już, dolalem ok 200ml z tym, że większość pewnie wypłynęła przez lewy dekiel bo z niego coś cieknie mimo, że nowa uszczelka. Chyba doregulowanie rozrządu i przymus kilkukrotnego zdjęcia dekla ja uszkodziło. Przy ok 5 tys. myślę zmienić olej to przy okazji znów nową uszczelkę kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie taka tragedia może się skusze

Najpierw go ostrożnie (zatrzaski lubią pękać :facepalm: ) rozbierz, oczyść a potem oceń stan membrany. Zwróć szczególną uwagę na okolice fałd-resoru, to tam przeciera się guma.

Dodatkowo te plastikowe karbowane rurki przepchaj jakimś wyciorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku mialem u siebie ASNa, z silnikiem po "remoncie". Spalanie oleju 1litr/600km. Zawory pomieszali i nie wymienili prowadnic.

I jak się sprawa skończyła ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy ogarnianiu silnika też pierścienie mahle zostały założone. Zrobione 2,5tys już, dolalem ok 200ml z tym, że większość pewnie wypłynęła przez lewy dekiel bo z niego coś cieknie mimo, że nowa uszczelka. Chyba doregulowanie rozrządu i przymus kilkukrotnego zdjęcia dekla ja uszkodziło. Przy ok 5 tys. myślę zmienić olej to przy okazji znów nową uszczelkę kupie

Envin ja juz miałem chyba z 8 razy doregulowany rozrząd :facepalm: i uszczelki trzymają zero wycieków :P

jeszcze nie taka tragedia może się skusze

Najpierw go ostrożnie (zatrzaski lubią pękać :facepalm: ) rozbierz, oczyść a potem oceń stan membrany. Zwróć szczególną uwagę na okolice fałd-resoru, to tam przeciera się guma.

Dodatkowo te plastikowe karbowane rurki przepchaj jakimś wyciorem.

emm jakie są skutki nie działającego zaworu oprócz tego że szlam będzie się osadzał w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesprawność układu odpowietrzania może powodować wycieki oleju wszelkimi uszczelkami, podnoszenie się bagnetu oleju, branie oleju a także nierówną pracę silnika. łącznie z wypadaniem zapłonów.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku mialem u siebie ASNa, z silnikiem po "remoncie". Spalanie oleju 1litr/600km. Zawory pomieszali i nie wymienili prowadnic.

I jak się sprawa skończyła ??

Nowe zawory, prowadnice oraz uszczelniacze zalatwily sprawe. Luz byl taki na.prowadnicach zawory w.nich dzwonily. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku mialem u siebie ASNa, z silnikiem po "remoncie". Spalanie oleju 1litr/600km. Zawory pomieszali i nie wymienili prowadnic.

I jak się sprawa skończyła ??

i co kolego zrobiłeś coś z autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Sprawa zakończyła sie myślę dość szczęśliwie .. okazało się że całym winowajcą był zawór odmy który sie nie domykał i olej wędrował do kolektora ssącego....

Po zdjęciu kolektora było w nim około litra oleju. po wymianie zaworu wszystko sie na razie uspokoiło szkoda tylko moich nerwów. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o który zawór odmy chodzi ten okrągły? przy przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Jak masz membranę w nim sparciałą, to zawór kwalifikuje się do wymiany.

Używkami nie zawracaj sobie głowy, bo będą w podobnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...