Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak komunikacji z modułem drzwi kierowcy błąd 01331


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kup używkę i przełóż.

Opublikowano

Dokładnie kup uzywke i przełóż ja miałem to samo ale duuuzo gorszym stanie kupiłem u siebie w mieście kostkę za 5 zł na szrocie w super stanie ?.Miałem trochę problemów z wyjeciem pinów ale po długiej walce wyjelem cieniutka igła.

Opublikowano

Dwa razy kupowałem używki i zawsze było to samo po roku czy dwóch padały.

Sztywne przewody pękały najczęściej w przelotce  w miesiącach zimowych kiedy przewody były sztywniejsze..

Używki są już najczęściej "stare" i długo nie posłużą.

Jest na to rozwiązanie, które mam już ze 4 lata i wszystko śmiga jak potrzeba.

Są w necie do dostania zestawy naprawcze.

W skład zestawu wchodzi kostka wraz z obsadzonymi pniami i po poło 30 cm przewodu z każdego pinu.

Różnica jest taka że przewody są silikonowe czy też  z czegoś podobnego miękkie jak kondon nawet na mrozie nie ma możliwości żeby popękały tak jak używki.

Do zestawu jest tez komplet specjalnych zacisków, których się nie lutuje.. +  instrukcja co do kolorów..

 

 

Opublikowano

No ale on miał kupić używkę i przełożyć piny a nie kable. Czytaj ze zrozumieniem.

Opublikowano (edytowane)

odswieze temat - odlaczony aku na kilka dni, po powrocie i wlozeniu aku zaczelo szalec zabezpieczenie w aucie. Chcac to ogarnac dochodzimy do sedna sprawy

1. błąd 01331 - komunikacja na 1 przewodzie. 

Najprosciej zobaczyc wiazke w drzwiach Rzeczywiscie wygladalo to slabo. Co wiecej jeden przewod (z tych skrecanych) ulamany. Lutownica, piwko i mamy calosc ogarniete. Wtyczka ok. Blad skasowany. 

I niby czlowiek juz sie ludzi ze wszystko ok, ale blad powraca. 

Aby bylo ciekawiej - WSZYSTKO dziala prawidlowo. I zamek centranlny, elektryka szyb, lusterka, glosnik itd. 

Pomysly co sprawdzic? Podejrzewam, ze blad lezy gdzies indziej ale nie wiem jak diagnozowac linie CAN. 

 

EDIT - czy problemem moze byc przedluzenie jednej nitki CAN w drzwiach w celu jej polutowania? Wstawiony kabelek ok 3 cm. Gdzies czytalem o koniecznosci spelnienia okreslonych wymagan na przewodach linii CAN

Edytowane przez mravel
Opublikowano

Z tego co pamiętam to łączenie przewodów powinno mieć nie więcej niż 10 cm. Mowa tutaj o długości przewodów bez skręcenia ze sobą. Na stole jendak często używam ok.15cm prostych kabelków do łączenia CANów i wszystko śmiga więc tutaj bym raczej nie szukał błędu.

Tryb 1-przewodowy jest tylko na tym sterowniku od kierowcy? Reszta magistrali działa poprawnie? Do dokładniejszej diagnostyki to oscyloskop by sie przydał. 

Opublikowano

Juz znalazłem rozwiązanie - to jest to na co Ty zwróciłeś uwagę.

Samo zlutowanie kabla CAN nie naprawia problemu z błędem 01331. Moim błędem było dosztukowanie 2 cm kabla aby łatwiej połączyć przerwę oraz nie skręcenie kabli. Mimo polutowania błąd pojawiał się dalej. dopiero zlutowanie dokładnie w miejscu przerwania i skręcenie kabli usunęło problem.

Lektura

 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...