Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, szukam oponek 225/45 R17 które nie mają dużej tendencji do ząbkowania. Przeczytałem trochę stron tego tematu i wybrałem kilka:

1. Yokohama Advan Sport (zamknięty bieżnik - z tego co słyszałem - najmniejsza tendencja do ząbkowania)

2. Bridgestone Potenza Adrenalin RE002

3. BRIDGESTONE POTENZA S001
Budżet to około 1500zł.
Które z tych kompletów będą najlepsze? Zależy mi na ogólnym stosunku cena/jakość.
Edytowane przez leewang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja kupiłem w tym roku S001 i jak narazie jestem zadowolony. Opona cicha dobrze sie trzyma. Rozmiar 235/40/18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zależy na tym żeby wytrzymała 3 sezony bez ząbkowania i będzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość opon ząbkuje się szczególnie w avant(lekki tył) ,lekarstwem jest zamiana opon miejscami co ok 8-10tkm lub przynajmiej co sezon, LP-PT ,PP-LT opony asymetryczne ,przód- tył opony kierunkowe ,pomijam sprawność auta,amory,odpowiednie ciśnienie,proste felgi itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tą Yokohamę to tak średni obym wchodził

chyba że masz wiarygodne i sprawdzone dane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Yokohamy od sierpnia 2013 (33kkm przejechane wliczając to przebieg na zimówkach) do wyrzucenia. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pozostaje na polu bitwy:

1. Bridgestone Adrenalin RE002
2. Michelin primacy 3
3. Bridgestone Potenza S001
Ktoś może polecić ? :) Muszę dziś/jutro kupić opony żeby na piątek mieć je na aucie i naczytałem się już tyle opinii że już mam mętlik w głowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem trochę opini bo też miałem dylemat ,ale bridgestone odpadły od razu , michelin miałem kiedyś w innym aucie jak miały ok5mm zaczęły się ślizgać ,drugie dostały guzów i jakoś nie biorę ich pod uwagę ,chyba mam pecha do tej firmy,dlatego padł wybór na dunlop ,ojciec zjeździł 2 kompl i były ok, brałem jeszcze pod uwagę continental ,ale cena za wysoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popadajcie w skrajności Panowie, różnice nie są chyba jakieś olbrzymie.... Nowa opona przez pierwsze dwa, max trzy sezony spełnia swoje zadania - obojętne czy jest to Barum, Nokian czy Michelin.

Ważne żeby tą oponę po max 3 sezonach wymienić na nową ( obojętne ile ma jeszcze mięsa)

Takie moje odczucia, ja wymieniam opony po max 3 sezonach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no masakra, to nie ma dobrych opon :D Ja chce opony które pojeżdżą 3 sezony, dla mnie to wystarczy, ale co czytam to każdy piszę o każdej oponie że ciężko jest 10k km przejechać bo zdarty bieżnik, albo bije itp :)

Pójdę do sklepu kupię co będzie i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się z tobą mam 4 letnią oponę barum i continental , barum jest jak kamień twarda ,a conti nadal mięciutka ,co do wymiany jeśli bieżnik pozwala spokojnie 5 sezonów,zimowe trochę inna bajka ,ale też 3 sezony wg mnie to mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no masakra, to nie ma dobrych opon :D Ja chce opony które pojeżdżą 3 sezony, dla mnie to wystarczy, ale co czytam to każdy piszę o każdej oponie że ciężko jest 10k km przejechać bo zdarty bieżnik, albo bije itp :)

Pójdę do sklepu kupię co będzie i tyle :)

Kolego, miałem nowe Bridgestony, Fuldy i Uniroyale.... i w takiej kolejności, jakość/zużycie itp bym je ustawil.....

Moim zdaniem: chcesz miesć lepiej - musisz ciut więcej zapłacić... Pytanie czy ta doplata jest tyle warta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no masakra, to nie ma dobrych opon :D Ja chce opony które pojeżdżą 3 sezony, dla mnie to wystarczy, ale co czytam to każdy piszę o każdej oponie że ciężko jest 10k km przejechać bo zdarty bieżnik, albo bije itp :)

Pójdę do sklepu kupię co będzie i tyle :)

wszystko zależy od stylu jazdy i przebiegu jaki robisz ,jeden pojeździ sezon na oponach drugi 4,jak robisz duże przebiegi bież tańsze opony bo i tak nie zdążą się zestażeć, znam ludzi co co sezon zakładają nowe i niektórzy biorą chińszczyznę bo przez sezon są dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no masakra, to nie ma dobrych opon :D Ja chce opony które pojeżdżą 3 sezony, dla mnie to wystarczy, ale co czytam to każdy piszę o każdej oponie że ciężko jest 10k km przejechać bo zdarty bieżnik, albo bije itp :)

Pójdę do sklepu kupię co będzie i tyle :)

Kolego, miałem nowe Bridgestony, Fuldy i Uniroyale.... i w takiej kolejności, jakość/zużycie itp bym je ustawil.....

Moim zdaniem: chcesz miesć lepiej - musisz ciut więcej zapłacić... Pytanie czy ta doplata jest tyle warta :wink:

Dzięki, dlatego pewnie kupię Bridgestone Potenza S001. Nie chce dopłacać 500-700zł do lepszej opony nie mając gwarancji że wytrzyma dłużej od tańszego Bridgestone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się z tobą mam 4 letnią oponę barum i continental , barum jest jak kamień twarda ,a conti nadal mięciutka ,co do wymiany jeśli bieżnik pozwala spokojnie 5 sezonów,zimowe trochę inna bajka ,ale też 3 sezony wg mnie to mało

szanuję twoje zdanie na ten temat,ja mam całkiem inne. Jeżdżę często dosyć szybko, wręcz na pograniczu przyczepności.... w 3 sezonie Uniroyal Rainsport 2, pomimo 6-7mm gł bieżnika po deszczu, nie potrafił utrzymać auta w łuku przy 70-80km/h.... Po założeniu nowej Fuldy przejeżdzałem łuk 110-120 km/h bez żadnego stresu :wink::hi:

Dla mnie 3 sezony to max :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się z tobą mam 4 letnią oponę barum i continental , barum jest jak kamień twarda ,a conti nadal mięciutka ,co do wymiany jeśli bieżnik pozwala spokojnie 5 sezonów,zimowe trochę inna bajka ,ale też 3 sezony wg mnie to mało

szanuję twoje zdanie na ten temat,ja mam całkiem inne. Jeżdżę często dosyć szybko, wręcz na pograniczu przyczepności.... w 3 sezonie Uniroyal Rainsport 2, pomimo 6-7mm gł bieżnika po deszczu, nie potrafił utrzymać auta w łuku przy 70-80km/h.... Po założeniu nowej Fuldy przejeżdzałem łuk 110-120 km/h bez żadnego stresu :wink::hi:

Dla mnie 3 sezony to max :)

spoko każdy robi jak uważa, są tacy co 10 letnie kupują bo bieżnik ma 4mm i jeszcze da radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie popadajcie w skrajności Panowie, różnice nie są chyba jakieś olbrzymie.... Nowa opona przez pierwsze dwa, max trzy sezony spełnia swoje zadania - obojętne czy jest to Barum, Nokian czy Michelin.

+1

Wg mnie leewang, co byś nie kupił, poza chincami i oponami cenowo do nich zblizonymi to te 3 sezony zrobisz. Nówka to nówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem falkeny 912 xl i jestem zadowolony 5 lat gwarancji

myślisz że to gra jakąkolwiek rolę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...