A4-Tomek Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Dziś mnie wulkanizator zaskoczył bo jak wyważał koła bo mi biły to zauważył że zaczynają mi się opony ząbkować. Tylne po wewnętrznej a przednie po zewnętrznej... Wg. chłopaków na warsztacie nie każda opona dobrze znosi wielowahacz. W B7 mam opony Fulda Sportcontrol. Jak jeszcze miałem B5 to tam miałem opony Bridgestone Potenza i tamte mi nie ząbkowały. Nie znam się na tym więc pytam czy faktycznie nie każda opona nadaje się do wielowahaczu?
rafalmoto Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Problem występuje raczej przy wielowahaczu na tylnej osi i jeździe ,,na pusto,, Mam Fuldy sportcontrol w passacie i ząbkowanie nie występuje. Pozdrawiam
maciek23ms Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 (edytowane) ilu kierowcow tyle opini, Panowie ale co jest najlepsze? od continentali zygac mi sie chce, scieraja sie jak pumeks na piecie u typowego zdzicha, potrzebuje 235/40/18 bez limitu cenowego ale nie chce gum wymieniac co sezon, jakies pomysly? slyszalem ze nokiany sa spoko ewentualnie eagle f1, cos innego polecacie? sezon to u mnie caly rok (30 tys), w irlandi nie wymienia sie na zimowki Edytowane 1 Września 2016 przez maciek23ms
ucho.77 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 a tu dalej swoje xl podwyższa nośność a nie obniża http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/opony-wzmacniane-xl-fakty-i-mity/?id=19 Przecież wypowiedzi expertów z tego linka mówią dokładnie to co ja napisałem! I to samo napisał wampir Ehhh... Expert z linka: "Dla przykładu opona Continental o rzeźbie bieżnika ContiPremiumContact 2 w rozmiarze 225/55R16 i indeksie prędkości W, występuje w wersji "normalnej" - indeks nośności 95 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 690 kg) oraz w wersji "XL" - indeks nośności 99 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 775 kg)." Wampir: "Jeżeli opona o danym rozmiarze ma np. indeks 93 to opona wzmocniona będzie miała 97XL. Miałem kiedyś takie w Contisport 3. Twarde ścianki, niski komfort ale czucie auta rewelacyjne." A teraz udowodnij proszę, że ja i wampir mówimy coś zupełnie przeciwnego! Mi jechałeś po plecach za 88xl/y a tu sam mówisz ze 93xl to 97, wiec idąc tym tokiem 88xl to 92 i tu już jest 630kg a nie 560kg Oznaczenie Xl mówi, że jest to opona wzmocniona względem standardowej. Jeżeli opona o danym rozmiarze ma np. indeks 93 to opona wzmocniona będzie miała 97XL Nie chcę być niczyim rzecznikiem, ale jak dla mnie kol. wampir wyraził się jasno: jeśli jakaś opona ma np. 88Y XL, to oznacza to, że typowy model tej opony miałby indeks coś koło 84Y W Japonii modne są negatywy, na których auto wygląda jakby sie uginało pod ciężarem (lub jak sr**ący pies z rozkraczonymi łapami). cała prawda o negatywie... Brak mi słów kolego do ciebie,brednie sam piszesz Nie chce mi się szukać starych wypowiedzi znawców z dyskusji o oznaczeniu 'XL', i stwierdzeniu że XL uja daje
BeyerBrown Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) To ja nie wiem jaka logika u Ciebie obowiązuje... chyba taka: moja racja jest bardziej mojsza od twojszej. A takiej to ja nie zamierzam podważać... Ostatni raz spróbuję: zwykła opona danego modelu w danym rozmiarze: 84Y jej wzmocniona wersja: 88Y XL i to się w 100% logicznie zgadza z tym co ja, wampir i grono ekspertów z Twojego linka napisało. Jeśli Ty tego nie widzisz, to może porozwiązuj sobie kilka krzyżówek, zjedz przy tym kilogram orzechów włoskich oraz gorzką czekoladę - to pomaga Nie chce mi się szukać starych wypowiedzi znawców z dyskusji o oznaczeniu 'XL', i stwierdzeniu że XL uja daje Widzę, że lubisz wywlekać stare sprawy i ewidentnie boli Cię, że ktoś ośmiela się wchodzić z Tobą w polemikę.. Jakbyś nie zauważył wciąż uważam tak samo jak wtedy. I ja oraz wampir doczepiliśmy się tylko niskiej nośności Twoich opon, niczego więcej. I TAK, guzik (mówiąc gimbazjalnie - uja) to daje - 88Y XL ma wciąż taką samą nośność co opona 88Y... nośność DETERMINUJE liczba (88)! Nawet jakby tam było napisane "88Y XXXXXXXXXXXL Reinforced Armored etc." to wciąż taka opona będzie miała dop. nośność zakodowaną w liczbie 88, tj. 560kg A gdzie zalecana opona w A4 ma minimum indeks 93 (650kg)... a te co mają ciężkie 2.5TDI V6 pod maską (waga tego silnika z osprzętem: ~205kg, dla porównania benzynowy 1.8T: ~150kg, V6 3.0: ~165kg) to mocno wydaje mi się, że fabrycznie wyjeżdżały na kołach o indeksie 95 (690kg)... Mała zagadka - jaką nośność wyrażoną w kg mają opony z takim napisem: 1. 84Y 2. 88Y 3. 88Y XL 4. 93Y 5. 93Y XL 6. 95Y 7. 95Y XL ? Czekam za odp. O ile forumowy miszcz nie strzelił już na mnie focha... PS. Ja uważam, że jest tak: Ad.1: 500 kg Ad.2: 560 kg Ad.3: 560 kg Ad.4: 650 kg Ad.5: 650 kg Ad.6: 690 kg Ad.7: 690 kg Edytowane 2 Września 2016 przez BeyerBrown
ucho.77 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Chłopie trzymaj się jednej wersji 1.stwierdzasz że xl jest twardsze 2.xl obniża nośność 88xl to 84 3.wklejasz opinie znawców którzy stwierdzają że xl podwyższa nośność 4.stwierdzasz że to jeden UJ
Unf Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Panowie a co sadzicie o Hankook Kinergy eco K425? http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-kinergy-eco-k425-205-60-r15-91-h#112102747 Zaskakujaco duzo pozywtynych opinii jak na "klase srednia", do tego klasy B/B. Warto zaoszczedzic 70-80zl na oponie wzgledem klasy premium jesli robie ledwie 5000-7000km rocznie? Edytowane 2 Września 2016 przez Unf
BeyerBrown Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Chłopie trzymaj się jednej wersji 1.stwierdzasz że xl jest twardsze 2.xl obniża nośność 88xl to 84 3.wklejasz opinie znawców którzy stwierdzają że xl podwyższa nośność 4.stwierdzasz że to jeden UJ GDZIE, powtarzam: GDZIE tak napisałem?????????????????? Zacytuj mnie tu teraz, a jeśli nie znajdziesz nic takiego to przeproś i przestań jątrzyć! Rozumiemy się?? I odpowiedz na moje pytanie z post scriptum... jeśli dasz radę
ucho.77 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 jeśli jakaś opona ma np. 88Y XL, to oznacza to, że typowy model tej opony miałby indeks coś koło 84Y Quwa zacznij czytać brednie które piszesz
BeyerBrown Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Wytłumacz mi też proszę jak to jest, że na moich starych oponach PZERO 88Y XL miałem wybitą w kg taką samą nośność co u kolegi w Golfie co miał wytłoczone tylko 88Y, tj 560kg??
BeyerBrown Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 jeśli jakaś opona ma np. 88Y XL, to oznacza to, że typowy model tej opony miałby indeks coś koło 84Y Quwa zacznij czytać brednie które piszesz Typowy model, czyli ZGODNIE z tym co mówi expert z TWOJEGO linka: "Każda opona wzmacniana która posiada oznaczenie XL, EXL, RFD, RF, REF, REINF lub inne podobne posiada na swoim boku napis Reinforced lub Extra Load, który mówi nam o tym, iż jej konstrukcja została wzmocniona w stosunku do podstawowej opony o tym rozmiarze." Wytłuścić bardziej?? Bo wzorcowa opona dla 88xl to 88 Czyli jej wzmocniona wersja ile ma wybite kg ładowności? Wg. Ciebie ofkors Cytuję dalej experta: "Przykład: 205/55 R 16 91 : obciążenie maksymalne 615 kg na oponę przy ciśnieniu nominalnym 2,5 bara 205/55 R 16 94 XL : obciążenie maksymalne 670 kg przy ciśnieniu nominalnym 2,9 bara" I co Ty na to??
ucho.77 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 A quwa jaki jest typowy rozmiar dla 88xl według Ciebie? 84? Bo dla mnie i gości z największej sieci spezedarzy opon w naszym kraju (która to hurtownia sprzedała według ciebie ujowe opony nie tylko mi)jest logiczne ze opona oznaczona 88xl ma większą nośność niż standardowa 88 a jeszcze większą od 84 Chyba ze też tam są ludzie którzy się nie znają i wciskają biednym szaraką ciemnote aby zwiększyć sprzedaż) Na tym kończę z tobą dyskusje bo wychodzi ze potrafisz tylko doradzić "nie rozmiar do audi; brak homologacji; ewentualnie biarąc pod uwagę inny wątek to najlepsze et dla Audi to 35" Pozdrawiam
BeyerBrown Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 (edytowane) Tłumaczę Ci po raz kolejny, że miałem 88Y XL*** które nośność w kg miały tak określoną (bardzo małą czcionką): "max. load 560kg" ...czyli TYLE SAMO co wzmacniana 88Y XL ***Pardon, miałem zwykłe 88Y, pomyliłem je z zimówkami Contiego, te mam w wersji XL A Tobie się wydaje, że "88Y XL" mają max. nośność większą niż "zwykła 88Y"? No bez jaj... Może po prostu zamiast kur..wować dookoła jak młodogniewny 18-sto latek (40-to letni chłop... ), to idź przyjrzyj się tym swoim ponaciąganym oponkom i zobacz ile w kg masz określony ich max. nacisk, OK? Potem sprawdź jaką ma nośność typowa opona 88, bez wzmocnień, oznaczeń XL, RF itp. Jestem na milion procent pewien, że widnieje u Ciebie informacja "max. load 560kg" Przypadek? U mnie w poprzednich letnich kapciach - Pirelli 225/40R18 88Y - jest wybite 560kg. Oto dowód: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8c0pjN2JXMXY1bFE/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8eWZLRTd2Q2NtNkU/view?usp=sharing A tu masz fotkę moich zimówek Conti TS850P 235/45R17 97V XL: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8V0xNVXhTcVBfYUk/view?usp=sharing jak byk widać, że mają napisane 730kg Ile mają max. load zwykłe 97V wg. Ciebie?? Bo wg. tej tabelki nośności: http://www.opony.com.pl/narzedzia/indeks-nosnosci-opon/ mają ją też określoną na 730kg. Przypadek? Tak, największa sieć sprzedaży mogła wcisnąć Ci kit, że XL obok dwucyfrowego indeksu nośności zwiększa o niewiadomo ile jej max. obciążalność. Oraz, że ładowność opisana w kg na boku opony nie jest obowiązująca ( ) jest logiczne ze opona oznaczona 88xl ma większą nośność niż standardowa 88 Kilka razy to czytałem i nie mogłem uwierzyć, że tak twierdzisz! Jestem w szoku!!! Ja swoje w tym temacie napisałem powyżej, a jak mi nie wierzysz to zacytuję mądrzejszych ode mnie: "Dla przykładu opona Continental o rzeźbie bieżnika ContiPremiumContact 2 w rozmiarze 225/55R16 i indeksie prędkości W, występuje w wersji "normalnej" - indeks nośności 95 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 690 kg) oraz w wersji "XL" - indeks nośności 99 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 775 kg)." Jacek Młodawski Specjalista ds. Technicznych Continental "Podstawowe przykłady to normalna nośność dla rozmiaru 175/70 r14 to 84( 500 kg ) dla XL lub RF to 88( 560kg ) 195/65r15 to 91 ( 615 kg ) dla XL to 95( 690kg) itp." Dariusz Mindak Field Engineer Bridgestone "Opony z tym oznaczeniem są tak skonstruowane aby przenosić większe obciążenia oraz aby można było stosować wyższe ciśnienia. Przykład: 205/55 R16 91 : obciążenie maksymalne 615 kg na oponę przy ciśnieniu nominalnym 2,5 bara 205/55 R16 94 XL : obciążenie maksymalne 670 kg przy ciśnieniu nominalnym 2,9 bara" Dariusz Walisiak Training Manager Goodyear Experci z Twojego linka... ŻADEN Z NICH NIE TWIERDZI, ŻE "88Y XL" MA WYŻSZĄ NOŚNOŚĆ W PORÓWNANIU DO "ZWYKŁEJ 88Y" Wszyscy z nich zgodnie napisali, że bazą dla opony wzmacnianej jest opona standardowa dla danego rozmiaru, której nośność jest nieco niższa. Dopiero dodanie doń wzmocnień zmienia jej nośność z np. 84 na 88. Ale nie, sensei ucho uważa po swojemu, klnąc przy tym jak szewc... Tymczasem ja, jako zwykły konsument wchodzę na oponeo a tam widzę np. letnie Conti 235/45R17 w dwóch wariantach: http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contisportcontact-5-235-45-r17-94-y-fr#117841233 94Y bez oznaczenia "XL" oraz: http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contisportcontact-5-235-45-r17-97-y-xl-fr/116842030 97Y z dodatkowym oznaczeniem "XL" to samo z zimówkami 235/45R17 Conti: http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts830-p-235-45-r17-94-h-fr#111978751 94H, brak oznaczenia "XL" i: http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts830-p-235-45-r17-97-h-xl-fr#116916790 97H z oznaczeniem "XL" Jeszcze jeden przykład, letnie Pirelli 225/40R18: http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-225-40-r18-88-y-run-on-flat-#117527113 88Y, brak oznaczenia "XL" i: http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-225-40-r18-92-w-run-on-flat-xl-fsl-moe#117822632 92W z wybitym obok "XL" Przypadek? PS. Być może nie będzie Ci się chciało czytać tego co wyżej napisałem (już nie mówiąc o przyznaniu się do błędu...) to mam do Ciebie prośbę: Znajdź mi oponę 88Y XL lub jakąkolwiek inną wzmacnianą która będzie miała określoną w kilogramach wyższą max. obciążalność (ta informacja jest zawsze umieszczona przez producenta z boku opony) niż typowa opona o danym indeksie (bez wzmocnień). Moje stare kapcie - zwykłe 88Y - miały napisane 560kg a Twoje wzmacniane 88Y XL ile tam mają?? Ja Ci mówię, że takiej nie znajdziesz, ale kto wie... Edytowane 3 Września 2016 przez BeyerBrown
wampir Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Wypadałoby zebrać podstawowe informacje o oponach i umieścić w pierwszym poście aby za jakiś czas znowu nie było wałkowania w kółko tego samego. Widać, że większość posiadaczy aut nie wie o co chodzi. To nie jest żadna wiedza tajemna, a czytając to widać, że wiedzy tej nie mają sprzedawcy czy mechanicy lub też mają ją ale wprowadzają w błąd kierowców dla własnych korzyści.
maciek23ms Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Yokohama Advan Sport V105 235/40 R18 Ktos mial jakas stycznosc z nimi? warto kupic? Edytowane 9 Września 2016 przez maciek23ms
BeyerBrown Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Znajomy miał w Golfie GTI podobnie szerokie 19-tki Yokohamy z tego modelu (225/35R19) i w por. do fabrycznych Conti SportContact2 auto miało gorszą przyczepność, ale to wg. niego jedyny mankament, tj. o innych nie wspominał
impackt Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Yokohama Advan Sport V105 235/40 R18 Ktos mial jakas stycznosc z nimi? warto kupic? Ojciec miał je w swoim aucie jeździł 3 sezony, były ok, dość ciche, generalnie nie narzekał
maciek23ms Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Yokohama Advan Sport V105 235/40 R18 Ktos mial jakas stycznosc z nimi? warto kupic? Ojciec miał je w swoim aucie jeździł 3 sezony, były ok, dość ciche, generalnie nie narzekał yoko zakupione, opony malo popularne na naszym rynku, wiec jedyny minus ze moga byc z 2014 roku, jesli takie nie odbiore ich, zakupilem na oponeo wiec nie bedzie z tym problemu w sumie to jak narazie jedyny ich minus, bede staral sie cos o nich wiecej powiedziec z biegiem czasu, zaraz po zalozeniu bedzie fotka jak wyglada rant ochronny (powinno sie komus przydac) malo informacji na ten temat jest, mam felge 8j stare opony to hankook v12 i niby rant jest ale zbyt maly, 235 opona w sam raz na ta felge, byc moze v12 tak maja
BeyerBrown Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Lepsze kilkuletnie leżaki niż "prawie nowe" roczne używki, bo wg. Michelina typowa eksploatacja powoduje 17-sto krotny wzrost szykości starzenia się opony w por. do tej przechowywanej w magazynie. Innymi słowy 3 tygodnie użytkowania odpowiada wg. nich rocznemu leżakowaniu. Dodatkowo masz na nie co najmniej 2 lata (a nawet więcej) gwarancji a nie jakiś ochłap w postaci miesięcznej gwarancji rozruchowej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się