soulmaster3m Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 hmm, nie chce mi się wymyślać żadnego domowego, druciarskiego sposobu a i pewnie inaczej się nie da, a ponieważ mam dostęp do podobnego urządzenia: Nakręca się czujnik poprzez odpowiedni gwint, nadaje odpowiednie ciśnienia i sprawdza co się dzieje na pinach Bo pomyśl czy da się go inaczej sprawdzić, no raczej nie.
Karol94 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2016 Witam. Mam szybkie pytanie borykam się z myślą czy kupić sprawdzona oryginalna oczywiście używana chłodnice czy zamiennik chiński za 150 zł na allegro?. PozdrawiamOdświeżam.
majkel_majki Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Lepiej kup nową, używane skraplacze są zawsze mniej lub bardziej skorodowane, mają brudne lamele i też nie wiadomo co za syf mają w środku, mogą być np. z układu po zatarciu sprężarki.
rafal9119 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Panowie na jakim biegu ma pracowac wentylator klimatyzacji? Oczywiscie na wlaczonej klimatyzacji
karaluch8 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Po załączeniu na 1 ma się lekko kręcić. Jak sie zagrzeje to głównie na postoju włącza się odkurzacz. Czyli 2 bieg, schlodzi i znów wskakuje na 1 bieg. I tak w kółko.
rafal9119 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Opublikowano 9 Czerwca 2016 To u mnie tylko 2 bieg sie zalacza. Co odpowiada za start pierwszego biegu?
soulmaster3m Opublikowano 9 Czerwca 2016 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Już gdzieś cały schemat opisałem, kiedy i jaki bieg działa. No więc zaczynamy opowieść. Bierzemy schemat do Audi A4 B5 No.80 czyli Air conditioner with automatic control - without auxliary water pump (From model year 1999) Wentylator od klimy oznaczony jest jako V7 a przekaźniki od niego, a jest ich najwidoczniej kilka, nie są od razu na tej pierwszej kratce czyli 13 punktowej a głębiej w tyle w tej 8 punktowej. Czyli jeśli wymieniałeś przekaźnik od klimy to wymieniałeś najprawdopodobniej nie ten Bo ten w pierwszej jest chyba od sprężarki. Do wentylatora wchodzą dwa przewody, jeden idzie prosto do masy a drugi lezie z dwóch źródeł. Oba źródła są zasilane z bezpiecznika S42 40A w miejscu 19 drugiej kratki. 1) PIERWSZY BIEG (WOLNY) Pierwsze źródło idzie przez N39 czyli rezystor, który ogranicza prędkość wentylatora. Do niego prąd idzie przez przekaźnik J26 (Radiator fan 1st stage relay) umiejscowiony na miejscu 3 tylnej kratki. 2) DRUGI BIEG (SZYBKO) Drugie źródło to przekaźnik J101 (Radiator fan 2nd stage relay) umiejscowiony na miejscu 2 tylnej kratki. !!!! Uwaga, w schemacie jest chyba błąd bo opisali je odwrotnie !!!!! I teraz tak. Jeden i drugi przekaźnik muszą być czymś sterowane. Nie steruje nimi plus bo oba dostają stały plus od bezpiecznika S51 5A w miejscu 21 tylnej kratki. Wniosek? Sterowane są masą. Bo tak bezpieczniej. Z tego co widzę na schemacie to to sterowanie też jest dwojakie. Więc faktycznie ten wentylator może chodzić nie tylko w momencie pracy klimatyzacji, ale też w innych przypadkach. 1) Pierwszy sposób to termo-wyłącznik, który daje masę na przekaźniki. Nie wiem gdzie się znajduje. Ten oznaczony jako F54 steruje pierwszym biegiem a F18 steruje drugim. Oczywiście oba są w jednej obudowie. 2) Drugi sposób to odpowiednio: 2.1) Dla pierwszego biegu masa idzie od E87 (Control and display unit for air conditioner) czyli klimatronik. 2.2) Dla drugiego biegu masa idzie z F129 pin 3, przelot masy przez pin 4 (Air conditioner pressure switch) czyli ten zawór co jest wkręcony w chłodnicę klimy. Uwaga!!! Piny 3 i 4 na zaworku F129 to masa, piny 1 i 2 to plus. NIE MIESZAĆ ICH!!! [/url] . Kratki, to kratki przekaźników, te nad nogami kierowcy. Jak widać w opisie jak i na schemacie to zarówno pierwszym jak i drugim biegiem steruje termo-switch, plus włączona klimatyzacja automatycznie odpala drugi bieg. Ale wątpię aby ktoś ci napisał jaką rezystancję ma ten rezystor ani też przy jakich temperaturach ten termoswitch włącza który bieg. Jasnym ze schematu jest fakt, że klima nie musi być włączona aby wentylator działał. A to czy kręci się wolno czy szybko to zależy tylko od temperatury. Podejrzewam tylko, że ten thermo-switch jest wkręcany w układ chłodzenia no i musi mieć 3 piny.
Czerk Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Witam... Wymieniałem u siebie chłodnicę... została sprawdzona szczelność... Układ został zapełniony... Już miałem się schłodzić ale nie, wręcz przeciwnie... Jak załączę klimę (manualna) to kompresor bez przerwy tyka, załącza sie i wyłącza i tak w kółko i to w odstępach dosłownie kilku sekund... Klimiarz tylko powiedział że nie wie ile dokładnie nabić bo klima jest dokładana wiec skasował mnie za nabicie a że nie działa to martw sie sam.... Wiec pytam Was panowie co może być przyczyną ciągłego załączania-rozłączania kompresora i czy nie wywale kasy w błoto jadąc do innego niby speca od lodówek... Pomóżcie proszę bo dzieciaki płaczą w aucie od temp a szybe strach otworzyc... Prawdopodobnie nabił zbyt dużo czynnika i presostat rozłącza bo jest za duże ciśnienie. Normalnie wchodzi chyba 750 gram więc u Ciebie powinno być podobnie. na jakis czas odłożyłem temat klimy na bok.... Niedawno wybrałem się do innego klimiarza... stwierdził że czujnik jest do wymiany (ten na osuszaczu z presostatem)..... Tak więc zamówiłem .... Po wymianie już nie tyka... sprzęgiełko załączy (czuć obciążenie), przewody ewidentnie zimne w dotyku jednak dalej nie chłodzi... wentylator w ogóle sie nie załącza... działa jedynie krótko... Niby ten wymieniony czujnik z presostatem steruje wszystkim więc co mogłoby jeszcze być przyczyną?? czy ma sens wybranie się do elektryka samochodowego bo jesli nie to nie wiem gdzie mam teraz z tym sie udać??? A może znacie kogoś w okolicy pow kartuskiego bądź w trójmieście kto rozkmini temat......
lukaszooo Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 trzeba podłaczyć manometry i zobaczyć jak cisnienie na sprezarce. Nastepna sprawa silniczki klap pracują ??? jakie masz błędy na klimatyzacji ???
Czerk Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 (edytowane) trzeba podłaczyć manometry i zobaczyć jak cisnienie na sprezarce. Nastepna sprawa silniczki klap pracują ??? jakie masz błędy na klimatyzacji ??? klima jest dokładana więc nie da się podpiąć... gdzie moge znaleźć te silniczki??? dodam że nabijali mi klime przy użyciu tylko jednego zaworu (tego mniejszego) bo tylko jeden jest.... dobra silniczki pracują tzn dmucha słychać zmiane z obieg wew na zew i dmucha z tych kratek na które ustawie jeśli o to ci chodziło... Edytowane 30 Lipca 2016 przez Czerk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się