Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja (Naprawa)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmm, nie chce mi się wymyślać żadnego domowego, druciarskiego sposobu a i pewnie inaczej się nie da, a ponieważ mam dostęp do podobnego urządzenia:

attrezzature4.jpg

Nakręca się czujnik poprzez odpowiedni gwint, nadaje odpowiednie ciśnienia i sprawdza co się dzieje na pinach ;)

Bo pomyśl czy da się go inaczej sprawdzić, no raczej nie.

Opublikowano

Witam. Mam szybkie pytanie borykam się z myślą czy kupić sprawdzona oryginalna oczywiście używana chłodnice czy zamiennik chiński za 150 zł na allegro?. Pozdrawiam

Odświeżam.
Opublikowano

Lepiej kup nową, używane skraplacze są zawsze mniej lub bardziej skorodowane, mają brudne lamele i też nie wiadomo co za syf mają w środku, mogą być np. z układu po zatarciu sprężarki.

Opublikowano

Panowie na jakim biegu ma pracowac wentylator klimatyzacji?

Oczywiscie na wlaczonej klimatyzacji

Opublikowano

Po załączeniu na 1 ma się lekko kręcić. Jak sie zagrzeje to głównie na postoju włącza się odkurzacz. Czyli 2 bieg, schlodzi i znów wskakuje na 1 bieg. I tak w kółko.

Opublikowano

To u mnie tylko 2 bieg sie zalacza. Co odpowiada za start pierwszego biegu?

Opublikowano

Już gdzieś cały schemat opisałem, kiedy i jaki bieg działa.


No więc zaczynamy opowieść.

Bierzemy schemat do Audi A4 B5 No.80 czyli Air conditioner with automatic control - without auxliary water pump (From model year 1999)
Wentylator od klimy oznaczony jest jako V7 a przekaźniki od niego, a jest ich najwidoczniej kilka, nie są od razu na tej pierwszej kratce czyli 13 punktowej a głębiej w tyle w tej 8 punktowej.
Czyli jeśli wymieniałeś przekaźnik od klimy to wymieniałeś najprawdopodobniej nie ten :D Bo ten w pierwszej jest chyba od sprężarki.
Do wentylatora wchodzą dwa przewody, jeden idzie prosto do masy a drugi lezie z dwóch źródeł.
Oba źródła są zasilane z bezpiecznika S42 40A w miejscu 19 drugiej kratki.
1) PIERWSZY BIEG (WOLNY) Pierwsze źródło idzie przez N39 czyli rezystor, który ogranicza prędkość wentylatora. Do niego prąd idzie przez przekaźnik J26 (Radiator fan 1st stage relay) umiejscowiony na miejscu 3 tylnej kratki.
2) DRUGI BIEG (SZYBKO) Drugie źródło to przekaźnik J101 (Radiator fan 2nd stage relay) umiejscowiony na miejscu 2 tylnej kratki.
!!!! Uwaga, w schemacie jest chyba błąd bo opisali je odwrotnie !!!!!
I teraz tak. Jeden i drugi przekaźnik muszą być czymś sterowane. Nie steruje nimi plus bo oba dostają stały plus od bezpiecznika S51 5A w miejscu 21 tylnej kratki. Wniosek? Sterowane są masą. Bo tak bezpieczniej.
Z tego co widzę na schemacie to to sterowanie też jest dwojakie. Więc faktycznie ten wentylator może chodzić nie tylko w momencie pracy klimatyzacji, ale też w innych przypadkach.
1) Pierwszy sposób to termo-wyłącznik, który daje masę na przekaźniki. Nie wiem gdzie się znajduje. Ten oznaczony jako F54 steruje pierwszym biegiem a F18 steruje drugim. Oczywiście oba są w jednej obudowie.
2) Drugi sposób to odpowiednio:
2.1) Dla pierwszego biegu masa idzie od E87 (Control and display unit for air conditioner) czyli klimatronik.
2.2) Dla drugiego biegu masa idzie z F129 pin 3, przelot masy przez pin 4 (Air conditioner pressure switch) czyli ten zawór co jest wkręcony w chłodnicę klimy.
Uwaga!!! Piny 3 i 4 na zaworku F129 to masa, piny 1 i 2 to plus. NIE MIESZAĆ ICH!!!

26961493916_4e17691e97_o.jpg[/url]26900598792_ca14201b05_o.jpg26900598912_4ca222569d_o.jpg26900598642_7fd5ba8c84_o.jpg26390985633_8f4b2c67be_o.jpg26900598502_8a28238d49_o.jpg

.

Opublikowano

Witam... Wymieniałem u siebie chłodnicę... została sprawdzona szczelność... Układ został zapełniony... Już miałem się schłodzić ale nie, wręcz przeciwnie... Jak załączę klimę (manualna) to kompresor bez przerwy tyka, załącza sie i wyłącza i tak w kółko i to w odstępach dosłownie kilku sekund... Klimiarz tylko powiedział że nie wie ile dokładnie nabić bo klima jest dokładana wiec skasował mnie za nabicie a że nie działa to martw sie sam.... Wiec pytam Was panowie co może być przyczyną ciągłego załączania-rozłączania kompresora i czy nie wywale kasy w błoto jadąc do innego niby speca od lodówek... Pomóżcie proszę bo dzieciaki płaczą w aucie od temp a szybe strach otworzyc...

Prawdopodobnie nabił zbyt dużo czynnika i presostat rozłącza bo jest za duże ciśnienie. Normalnie wchodzi chyba 750 gram więc u Ciebie powinno być podobnie.

na jakis czas odłożyłem temat klimy na bok.... Niedawno wybrałem się do innego klimiarza... stwierdził że czujnik jest do wymiany (ten na osuszaczu z presostatem)..... Tak więc zamówiłem .... Po wymianie już nie tyka... sprzęgiełko załączy (czuć obciążenie), przewody ewidentnie zimne w dotyku jednak dalej nie chłodzi... wentylator w ogóle sie nie załącza... działa jedynie krótko... Niby ten wymieniony czujnik z presostatem steruje wszystkim więc co mogłoby jeszcze być przyczyną?? czy ma sens wybranie się do elektryka samochodowego bo jesli nie to nie wiem gdzie mam teraz z tym sie udać??? A może znacie kogoś w okolicy pow kartuskiego bądź w trójmieście kto rozkmini temat......

Opublikowano

trzeba podłaczyć manometry i zobaczyć jak cisnienie na sprezarce. Nastepna sprawa silniczki klap pracują ??? jakie masz błędy na klimatyzacji ???

Opublikowano (edytowane)

trzeba podłaczyć manometry i zobaczyć jak cisnienie na sprezarce. Nastepna sprawa silniczki klap pracują ??? jakie masz błędy na klimatyzacji ???

klima jest dokładana więc nie da się podpiąć... gdzie moge znaleźć te silniczki??? dodam że nabijali mi klime przy użyciu tylko jednego zaworu (tego mniejszego) bo tylko jeden jest....

dobra silniczki pracują tzn dmucha słychać zmiane z obieg wew na zew i dmucha z tych kratek na które ustawie jeśli o to ci chodziło...

Edytowane przez Czerk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...