Kozacz Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Ostatnio spotkałem się z jezdzacymi przypadkami płci żeńskiej że jak się zapytałem jaki olej ma w silniku uznała to chyba za obrazę lub awarię jej auta odpowiadajac że sam mam olej w silniku. Wniosek? Cześć nawet nie wie co pływa w sercu ich aut
xsebo1 Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Rok temu holowałem Fiata studentów, dziewczyna wlała diesla do benzyny bo był tańszy :-D Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
TomOskroba Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 stąd te nasze branie oleju ^^ z tym dieslem to pojechałeś
Dajmon Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Cześć. Rozpocząłem remont. https://a4-klub.pl/index.php?/topic/111040-propozycja-rozwiazania-brania-oleju-w-silniku-20-alt/page-160#entry5010161
m_a_t_e_o Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Miesiąc temu kupiłem ALT-a z końca 2003r. Przy zakupie oleju miał na połowie zakresu. Przejechałem ok 400km i obecnie mam na bagnecie minimum. Za to pod korkiem jest prawie pełno, tak, że jeśli doleję to przeleję. Powiedzcie mi jaka może być tego przyczyna i co zrobić dalej?
rade Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Tak trudno poczytać posty na forum ? Masz w tym dziale dwa tematy + nawet link do trzeciego powyżej...
error32856 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 16 godzin temu, m_a_t_e_o napisał: Miesiąc temu kupiłem ALT-a z końca 2003r. Przy zakupie oleju miał na połowie zakresu. Przejechałem ok 400km i obecnie mam na bagnecie minimum. Za to pod korkiem jest prawie pełno, tak, że jeśli doleję to przeleję. Powiedzcie mi jaka może być tego przyczyna i co zrobić dalej? Pod jakim korkiem ty masz pełno tego oleju, możne nie tu gdzie trzeba sprawdzasz??
TomOskroba Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 19 godzin temu, m_a_t_e_o napisał: Miesiąc temu kupiłem ALT-a z końca 2003r. Przy zakupie oleju miał na połowie zakresu. Przejechałem ok 400km i obecnie mam na bagnecie minimum. Za to pod korkiem jest prawie pełno, tak, że jeśli doleję to przeleję. Powiedzcie mi jaka może być tego przyczyna i co zrobić dalej? Twój niepokój przy zakupie powinien wzbudzić stan połowy oleju na bagnecie !
osator92 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 5 godzin temu, TomOskroba napisał: Twój niepokój przy zakupie powinien wzbudzić stan połowy oleju na bagnecie ! W "normalnych" samochodach stan na pół bagnetu jest normalny wg mojej opinii. Sam mam a4 b5 1.8 i a4 b6 2.0 niedawno kupione. W tym starym od 6 lat zmieniam olej co 10 tys km i zawsze zalewam do połowy bagnetu, no może 1 mm więcej i taki stan jest od wymiany do wymiany. Dopiero w ALT muszę kontrolować praktycznie raz-dwa razy na tydzień i dolewać prawie max żeby nie martwić się że może "wchłonąć" oliwe... Także wcale nie dziwie się koledze, że nie wydawało mu się to podejrzane
m_a_t_e_o Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Od 15 lat jeżdżę różnymi samochodami i zawsze miałem stan przynajmniej do połowy bagnetu (nigdy na full). Przez 6 lat miałem A3 1,9TDI 130KM i nie robiłem żadnych dolewek od wymiany do wymiany a stan się nie zmieniał. Dlatego pół bagnetu nie zaniepokoiło mnie. Co do tego oleju pod korkiem to żeby wytłumaczyć "łopatologicznie" chodzi mi o korek, na którym jest znaczek z czajniczkiem i kropelką Wiem, że to dziwne, ale jak żyję nigdy czegoś takiego nie widziałem. Zawsze wlewany olej od razu znikał a jego stan mogłem sprawdzić tylko bagnetem. Teraz jeśli wleję jeszcze pół szklanki, to mi wypłynie a na bagnecie jest dalej minimum.
error32856 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Dnia 22.01.2017 o 17:20, m_a_t_e_o napisał: Bardzo dziwna sprawa z tym olejem pod korek czyżby zatkane kanały olejowe, jakoś jeszcze nigdy z tym się nie spotkałem, tam olej na pewno nie powinien stać. trzeba zrzucić pokrywę zaworów i przedmuchać sprężonym powietrzem kanały możne jakiś specjalista coś na silikon brał i kawałki się odkleiły i zatkały kanał.
Deyv92 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Do mateo. Ten olej który widzisz pod korkiem wlewu oleju to normalna rzecz w alt. Tam jest specjalna tłoczona blacha razem z uszczelką klawiatórt na której zbiera się oliwa i nie dokońca ścieka.Dolewasz oliwy do odpowiedniego stanu na bagnecie.Te silniki biorą sporo oliwy
Kozacz Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Panowie pytanie wiem że przerabiane było ale co myślicie o ewentualnym dodaniu jakiegoś motodoktora czy ceramizera do oleju na próbę co się stanie? Za 2 tyg i tak mam rozbierać silnik więc będzie plukany z tego. Tylko co lepiej spróbować? Doktor czy ceramizer?
m_a_t_e_o Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 16 godzin temu, Deyv92 napisał: Do mateo. Ten olej który widzisz pod korkiem wlewu oleju to normalna rzecz w alt. Tam jest specjalna tłoczona blacha razem z uszczelką klawiatórt na której zbiera się oliwa i nie dokońca ścieka.Dolewasz oliwy do odpowiedniego stanu na bagnecie.Te silniki biorą sporo oliwy No właśnie kolego wg mnie to nienormalna rzecz, bo blacha o której wspominasz jest utopiona w oleju a stan pod korkiem sięga niemal gwintu na nakrętkę. Jak już wcześniej napisałem jeśli doleję jeszcze odrobinę, to już przeleję, bo on mi nie spływa do wnętrza komory. Wygląda na to, że coś przytkało kanał jak przedmówca zauważył. Mechanik wspominał mi coś o odmie i zamarzaniu wody. Mówił, że tak się może zrobić jak auto długo stoi na mrozie i robi krótkie przebiegi (to by się zgadzało w moim przypadku). Za parę dni wszystko się wyjaśni bo ma go zabrać do ogrzewanego garażu i prześwietlić.
Dajmon Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Zrób zdjęcie tego oleju pod korkiem lub krótki filmik. Sam jestem ciekawy. Nigdy czegoś takiego nie widziałem ani nie słyszałem.
xsebo1 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Odma powodem? Nie bardzo, jest na zewnątrz silnika a nie w środku. Jak by zamazly opary wody w oleju to by czwornik rozsadzilo Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
azrael Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 20 godzin temu, Kozacz napisał: Panowie pytanie wiem że przerabiane było ale co myślicie o ewentualnym dodaniu jakiegoś motodoktora czy ceramizera do oleju na próbę co się stanie? Za 2 tyg i tak mam rozbierać silnik więc będzie plukany z tego. Tylko co lepiej spróbować? Doktor czy ceramizer? Doktora nie używaj. Szkoda silnika. Ceramizer dobry, czyli Ceramizer albo Cera Tec od Liqui Moly możesz zalać. Procedura jest taka: płukanka, nowy olej, ceramizer. Spokojna jazda przez 1500km.
Kozacz Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 1 godzinę temu, azrael napisał: Doktora nie używaj. Szkoda silnika. Ceramizer dobry, czyli Ceramizer albo Cera Tec od Liqui Moly możesz zalać. Procedura jest taka: płukanka, nowy olej, ceramizer. Spokojna jazda przez 1500km. A czy moge poprostu go teraz dolac na probe ? Czy to koniecznie na nowy olej tylko ?
TomOskroba Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Cytuj A czy moge poprostu go teraz dolac na probe ? Czy to koniecznie na nowy olej tylko ? kieeeeeerwa to nie motorynka
Tobike Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Ceramizer zalewa się żeby pracował z olejem a ty chcesz go za chwilę wymienić więc po co? Mateo z tego co opisujesz to wynika że rurka bagnetu może być zatkana. Jeśli olej jest pod korek to jest go za dużo w silniku bo kanały między głowicą a miską są takiej średnicy że nie ma możliwości ich zatkania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się