Musashi Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 zdrowe TDI nie kopci przy starcie ale na pewne niedomagania można przymknąć oko, z tym, że prędzej czy później trzeba będzie otworzyć portfel kolega pracuje w VW. od czasu do czasu do niego zagladam. jak odpalaja nowe furki, czy te do jazd probnych, zawsze sobie podymia...
arczi900819 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 taaa.... taki już urok TDI-ków w lecie nie powinna tak puszczać dymków noo... jakiś minimalny... Jakby w czasie jazdy tak kopciła to ale przy odpalaniu.... ja nawet na to uwagi nie zwracam. Jak ją coś dusi to niech sobie puści tego "bączka"
Musashi Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 trzeba sprawdzac poziom oleju czy nadmiernie nie ubywa i tyle.
mily Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Ja u siebie miałem do wymiany wszystkie 4 świece i tez mi kopcil i mial trudnosci z odpaleniem dopiero przy -10 stopniach. Po wymianie swiec wszystko ustało.
arczi900819 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 hehe.... to samo tyle że u mnie nie miał "trudności". Zauważyłem że o 1-2sekundy dłużej kręcił przed zapaleniem. A czy puszczał dymek to nawet nie patrzyłem.
alex181266 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 zdrowe TDI nie kopci przy starcie ale na pewne niedomagania można przymknąć oko, z tym, że prędzej czy później trzeba będzie otworzyć portfel kolega pracuje w VW. od czasu do czasu do niego zagladam. jak odpalaja nowe furki, czy te do jazd probnych, zawsze sobie podymia... może po dłuższym postoju brata AFN -zero dymku (ok.200 tysi) kumpla AGR -zero dymku (ok. 90 tysi) mój AWX -zero dymku żony Punto 1,9 JTD -zero dymku (190 tysi i tu wstyd mi za te kopcące VW) jak miałem 1Z to kopcił na zimnym, ale miał 300 tysi (licznikowe) przebiegu
LHZ-A4 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Świece żarowe potrzebne są tagrze po odpaleniu silnika, grzeja jeszcze przez pewien czas, aby silnik szybciej zaczął równo pracować i nie kopcić. W niektórych modelach po uruchomieniu grzeją słabiej przez dodatkowe rezystory.
Al_Capone Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 No ja mam dodatkowa zagwozdke. Bo tak jak wy po nocce na minusie jak odpalam to nie załapuje odrazu i sie trzęsie i prycha. Po przegazowaniu siwy bąk jak sie patrzy. Jednak jak twa razy przekręce kluczyk do zgaśnięcia sygnału świec i dopiero odpalam to odpala bez krztuszenia sie. Ale nosem czuje jakby przepalony olej choć chmury nie zauważyłem. Można by pomyśleć: świece, ale mam ślady oleju na opasce IC. Ciekawostka... Na ciepło jeżdzi jak trza. Ma dopiero 173kkm... myślicie, że turbina już niewiele pociągnie? ;(
arczi900819 Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 może po dłuższym postoju brata AFN -zero dymku (ok.200 tysi) kumpla AGR -zero dymku (ok. 90 tysi) mój AWX -zero dymku żony Punto 1,9 JTD -zero dymku (190 tysi i tu wstyd mi za te kopcące VW) jak miałem 1Z to kopcił na zimnym, ale miał 300 tysi (licznikowe) przebiegu Ja mam 291tys przelatane i nic nie kopci... (1Z)
rookie Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 mój rano kopci na biało aż się rozgrzeje na niebiesko trochę też świece ok stan oleju bez zmian płyn chłodniczy bez zmian przebieg 195 000 po rozgrzaniu nic nie kopci
mily Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 No wlasnie tez mam to samo i pytalem sie na forum i dostalem odpowiedz ze to jest para wodna i tak ma byc. Ja mam dokładnie tak że jak świece grzeją to nie kopci i jak tylko przestana grzac to się zaczyna i kopci na dystansie ok 1 km. Po przejechaniu ok 1 km przestaje.
rookie Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 Bo my stary mamy takie same silniki i ten typ tak ma pozdro
mily Opublikowano 4 Lutego 2009 Opublikowano 4 Lutego 2009 No właśnie więc sam widzisz że powinno być OK. Mnie bardziej przekonało to że odpalił przy -15 ze spalonymi wszystkimi świecami. W Audi 100 z 86 roku 2.0D musiały być dobre świece nawet w lato inaczej lipa. Zbyt słaba kompresja ale czego się spodziewać po przebiegu bliskiemu miliona kilometrów. Chciałbym żeby ta A4 też zrobiła taki dystans czego i Wam i Sobie życze.
Bodzio998 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam wszystkich,ja podobnie zauważyłem od pewnego czasu po odpaleniu rano (startuje bez problemu) pusci niebieski dymek około 3-5 sekund i na tym koniec.Może to wina paliwa tankowałem na Auchan.Oleju nie ubywa ,płynu też.Co o tym sądzicie?
mily Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Ja tam przestałem się tym przejmować jak zauważyłem że oleju nie bierze, nigdzie nie cieknie, w zbiorniczkach jest ok, mocy nie traci. A na koniec koledzy z forum powiedzieli że jest ok więc już nie dochodzę
Dasiek Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 moja czwóreczka na zimnym kopci na biało aż mam cały garaż zadymiony:) gdy nagrzeje się chociaż do tych 70 stopni to przestaje. bylem u mechanizatora podpiol pod kompa i nic nie wykazalo. Swiece i turbinka ok. oleju nie ubywa tak ze nie mam sie czym przejmować. Widocznie ten typ tak ma:)
arczi900819 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Rzadko który diesel nie puszcza "bąków". Taka już ich natura A na biało to para wodna... Aby nie na niebiesko i będzie Swoją drogą jak dzisiaj odpaliłem niunię to też troszkę białym dymkiem zaleciało ale niech jej to na zdrowie pójdzie
Orcio1 Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Witam wszystkich wczoraj podczas grzebania przy aucie zauważyłem że gdy auto pochodziło jakieś 5 min na wolnych obrotach ale nie jeżdziło to po przytrzymaniu silnika na ok 2 tyś obrotów auto zaczęło kopcić na niebiesko póżniej po przejechaniu ok 3 km problem ustał, w silniku na bagnecie ubyło ok 0.5 cm oleju na 5 tyś km ( auto ma przejechane 313 tyś km) spalanie unormowało sie bo miałem z tym kiedyś problem, auto odpala beż najmniejszego problemu, ma wycięty katalizator, kiedyś zapaliła mi się na jeszcze zimnym silniku podczas jazdy kontrolka od świec żarowych ale to było jakiś miesiąc temu i tylko raz[br]Dopisany: 28 Wrzesień 2010, 15:22_________________________________________________chciałem jeszcze dodać że zauważyłem również wczoraj że na wężu gumowym który odchodzi z dołu turbiny do przedniego pasa a po drugiej stronie z pasa do intercoolera pojawił się olej i to dosyć sporo turbinę sprawdzałem 1,5 miesiąca temu czy nie ma luzu wzdłużnego ( wiem jak się objawia bo już jedną przez to wymieniałem) i wydaje się że jest ok
michcio1985 Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 olej bierze sie tam z odmy i jeżeli nie było nigdy rozbierane i czyszczone to jest to olej z całej eksploatacji autka.z każdego zalania po troche.sam fakt że nie masz kata sprawi że audi będzie troche bardziej dymiło na biało parą wodną,w połączeniu jeszcze z odrobiną spalonego oleju na starcie bedzie potęgowało efekt niebieskiego dymienia. jeżeli nie ubywa ci oleju w znacznych ilościach i płynu chłodniczego(płynu nie może wcale ubywać) to sie nie przejmuj i śmigaj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się