Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uboga mieszanka - Rozebrany Kolektor Ssący - lewe powietrze


TomOskroba

Rekomendowane odpowiedzi

Może być też wina pompy paliwa i też będzie troszkę ubogo, ale tu ewidentnie jest ubogo na niskich obrotach

Uszczelka pod kolektorem sprawdzana?

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie LPG wręcz do d*py :P Jeździsz na ubogiej mieszance - to najgorsze co może być dla silnika... Tomek pierwsze co to regulacja gazu !

Przy +25% ECU rejestruje już błąd ubogiej mieszanki :(

Na PB tragedii niema nawet ELSA przewiduje -10...+10% więc mieści Ci się w widełkach... Ale chyba wykluczyłbym nieszczelność, a skupił się na sprawdzeniu dopływu paliwa, regulatora itp... Dlaczego ? MAF pokazuje dobrze - jest powyżej 100g/s. A kiedy mamy ubogo ? Jak jest więcej powietrza niż paliwa... Więc sprawdziłbym teraz pompę paliwa, filtr kiedy wymieniałeś ostatnim razem ?

Musisz doprowadzić na PB auto do perfekcji i dopiero potem jechać do kumatego gaziarza... Bo tak jak teraz LPG Ci strasznie psoci. Na LPG wypracowują się wysokie korekty co skutkuje potem przylewaniem na PB po odpaleniu - stąd zapewne

szarpanie na obu paliwach...

Pojeździłbym kilka dni na PB i sprawdził jak po tym czasie normuje się korekta długa... LPG na razie nie włączaj....


Pamiętasz czy błąd ubogiej mieszanki był z dopiskiem ADD czy MUL ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod kolektorem sprawdzana?

tak wszystko okej, kolektor wygląda jakby wczoraj był kupiony ;x zapomniałem że mam kompresor w garażu :facepalm: nie zaszkodzi sprawdzić dużo czasu to nie kosztuje.

Więc sprawdziłbym teraz pompę paliwa, filtr kiedy wymieniałeś ostatnim razem

Filtra nie wymienialem jescze od pazdziernika jezdzę na filtrze poprzedniego wlasciciela, ostatnio do niego zaglądałem.. nie ma tragedii no ale jak mam to robic to wymienię w przyszłym tygodniu, zapomnialem wczesniej napisać że zanim dobiorę się do filtra powietrza musze zdjąć z góry taką kratkę, ma takie małe kwadratowe siateczki. jest totalnie połamana i podziurawiona... pozniej zrobie zdjęcie i wstawię..... pompa paliwa od dawna mnie już nurtuje, tymbardziej że mam częste problem z odpaleniem i kilka razy po długim kręceniu słyszałem stuknięcie z tyłu a z tego co mi wiadomo to pompa paliwa jest tam z tyłu, nie znam dokładnej lokalizacji. jak sprawdzić czy jest sprawna ? da się rozpoznać po pracy mechanizmu ?

Pamiętasz czy błąd ubogiej mieszanki był z dopiskiem ADD czy MUL ? ? ?

niestety :(

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło o filtr paliwa :P Pompa jest pod tylną kanapą. Najlepiej sprawdzić manometrem przy próbie dynamicznej. Wsadzić go za wycieraczkę, wpiąć się w listwę paliwową i jak dajesz pedał w podłogę to ciśnienie ma być 4bar. Mechanik powinien ogarnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło o filtr paliwa :P Pompa jest pod tylną kanapą. Najlepiej sprawdzić manometrem przy próbie dynamicznej. Wsadzić go za wycieraczkę, wpiąć się w listwę paliwową i jak dajesz pedał w podłogę to ciśnienie ma być 4bar. Mechanik powinien ogarnąć...

ojej nie wymieniałem go jeszcze a nie wiem czy robił to poprzedni właściciel a może być zatkany, ciężko odpala na zimnym no i obroty potrafią zafalować :facepalm: a więć:

zaraz sprawdzę kompresorem szczelność jak pisał kolega wyżej

w poniedziałek kupię i wyienie filtr paliwa poproszę tylko o lokalizacje bo nie bardzo wiem gdzie jest i czy mam zalewać nowy filtr benzyną ? slyszałem że tak się robi

czasami człowiekowi tak umknie :o

pompe paliwa sprawdzę z kolegą jeżeli zmiana filtru nic nie da.

dziekuję Wam Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr masz przymocowany do podwozia przy tylnym prawym nadkolu... napełniać nie trzeba, to nie TDI, pompka nabije ciśnienie po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil vag Widzę ze zaproponowałes mu moje rozwiązanie przymocowania manometru . Możesz ten filmik mu podesłać ale za wiele mu nie pomoże ?

Tomoskroba gdzie mieszkasz bo posiadam manometr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em0t, nie wysyłałeś mi filmiku żadnego, tylko opisywałeś co i jak :P

TomOskroba, przydałoby się zmienić tytuł tematu :P Bo już teraz odbiega od wszystkiego, zacznij od Uboga mieszanka i dalej możesz przepisać swój tytuł, pomoże to wtedy w przyszłości znaleźć komuś rozwiązanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil vag Widzę ze zaproponowałes mu moje rozwiązanie przymocowania manometru . Możesz ten filmik mu podesłać ale za wiele mu nie pomoże

Tomoskroba gdzie mieszkasz bo posiadam manometr ?

niewiele pomoże :D no tak niekumaty chłop ;P

a tak na poważnie to Łomianki koło Warszawy

z tego co widze po googlach to dzieli nas 80 KM

em0t, nie wysyłałeś mi filmiku żadnego, tylko opisywałeś co i jak :P

TomOskroba, przydałoby się zmienić tytuł tematu :P Bo już teraz odbiega od wszystkiego, zacznij od Uboga mieszanka i dalej możesz przepisać swój tytuł, pomoże to wtedy w przyszłości znaleźć komuś rozwiązanie :P

zgadzam sie w 100%, dzisiaj nad tym myślałem że dopnę swego i zrobię dziada nie wygra ze mną ;) a to pozwoli komuś innemu (komu nie życzę) przebrnąć przez podobny problem od podstaw.

edit: żarty żartami ale może faktycznie nie poradził bym sobie z tym manometrem skoro nie potrafię zmienić nazwy tematu. :facepalm:

coś mi umyka :decayed:

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciut bliżej jak by było to można by było się spotkać i zbadać te ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ale pomiar ciśnienia paliwa to nie jest jakaś magia. Każdy warsztat powinien mieć zestaw do takiego pomiaru. Najważniejsze to znać parametry pompy - a w ALT masz pompę 4bar. Tyle ma być przy pedale w podłodze i kropka. Na jałowym ~ 3,5 bar, ponieważ ogranicza ciśnienie regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ale pomiar ciśnienia paliwa to nie jest jakaś magia. Każdy warsztat powinien mieć zestaw do takiego pomiaru. Najważniejsze to znać parametry pompy - a w ALT masz pompę 4bar. Tyle ma być przy pedale w podłodze i kropka. Na jałowym ~ 3,5 bar, ponieważ ogranicza ciśnienie regulator.

jutro wymienę filtr i podjadję do mechaniora i sprawdzę.

Problemów ciąg dalszy, godzinę temu odpalam samochód i ledwo co dał radę A jak już się udało to od razu wyskoczyła kontrolka EPC silnik pracuje głośniej i bardziej rzęzi oraz delikatnie stracił na mocy.

Pojechałem 200 metrów no i przystanalem na chwilę po czym nagle obroty same poszły do góry 1300-1400

I spadły do 1000. Coś stukjelo coś puknelo więc stwierdziłem ze wracam do domu bo różne rzeczy mogą się dziać. Wtf

Czy to wszystko może być spowodowane właśnie pompa czy zapchanym filtrem paliwa? ...

edit: odpaliłem za drugim razem, problem zniknął :facepalm: no ale warto było o tym napisać może to też ma jakieś znaczenie.

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epc sygnalizuje awarie czujnika położenia wału może się już rozsypuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś też miałem podobne objawy tj. nagłe szarpnięcie podczas jazdy i brak mocy + epc na desce. Pomogła wymiana czujnika położenia wału w moim przypadku, o ile dobrze pamiętam to był koszt ok 100 zł. ale czy samego czujnika czy już razem z robocizną to nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik idzie samemu . Jak będziesz zamawial to tylko orginaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje koledzy za podpowiedzi, generalnie widze że jedna rzecz za drugą mnie goni ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ale ECU nie zarejestrował żadnego błędu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ale ECU nie zarejestrował żadnego błędu ?

jeszcze nie wiem podłączę dzisiaj pod kompa + wymienie ten filtr paliwa, może uda mi się również dziś też sprawdzić tą pompe paliwa i zrobić test szczelności o którym wspominał kolega edekxp wyżej.

Wymieniłem wczoraj filtr paliwa, dzisiaj mam trochę czasu to sprawdzę tę szczelność jak pisał wyżej edekxp (nie zaszkodzi)

pompę paliwa sprawdzę jutro u jakiegoś mechaniora, następnie zrobię znów logi na PB... co do błędu epc to jest dzisiejszy wynik skanowania błędów vagiem.

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00987 - Lamp for Brake Light: Left (M9)
57-00 - Electric Circuit Failure
słyszałem ze czujnik epc potrafi się zapalić również przy uszkodzonych lampach.
takie błędy mi się pokazały ale przy kasowaniu błędów zauważyłem że komputer zarejestrował tylko 16706
jestem ciekaw czy ktoś miał też tyle zabawy przy 2.0 ALT co ja :(
Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik liczby obrotów silnika -G28- z lewej strony skrzyni biegów - zobacz czy podpięty/dokręcony. zobacz jak to mniej więcej wygląda: http://forum.vw-passat.pl/threads/26315-Brak-mocy-na-rozgrzanym-silniku-VAG-00513-Czujnik-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82u?p=2098040&viewfull=1#post2098040

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik liczby obrotów silnika -G28- z lewej strony skrzyni biegów - zobacz czy podpięty/dokręcony. zobacz jak to mniej więcej wygląda: http://forum.vw-passat.pl/threads/26315-Brak-mocy-na-rozgrzanym-silniku-VAG-00513-Czujnik-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82u?p=2098040&viewfull=1#post2098040

no dokladnie tak mam tylko że problem znika po ponownym odpaleniu samochodu ;) być może ruszyliśmy cos ostatnio jak zdejmowaliśmy kolektor, cóż trzeba na to spojrzeć, jak się do niego dostanę? dam rade od góry ?

edit: narazie przestój w temacie, podjadję do jakiegoś magika to sprawdzi mi pompę paliwa, ten czu0jnik g28 (być może jedynie zaśniedziały) no i szczelność dolotu.

po wykonaniu tych czynności rezultatami pochwalę się tutaj, oraz zrobię logi PB.

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...