Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinia o silnikach 1.8T w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do kupna Audi A4 b6 i szukam opinii jak to śmiga z silnikiem 1.8t.

Miałam wcześniej golfa 4 z tym silnikiem.

Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Z jaką skrzynią? Ile pali w budzie kombi?

Jaka jest wasza ogólna opinia, plusy i minusy silnika? Polecacie czy nie?

Zastanawiam się jeszcze nad motorem 3.0i w tej samej budzie i nie wiem co wybrać.

Słyszałam opinie, że zdrowe 1.8t zachipowane bez problemu objedzie 3.0?

Podpowiedzcie co wiecie bo już się tyle naczytałam, że zaraz oszaleje chyba. :facepalm:

Z góry wielkie dzięki !! :D

Opublikowano

Miałaś już ten silnik więc powinnaś już troche wiedzieć na temat bo w a4 to dokładnie ten sam silnik tylko że troche inny osprzęt i wzdłuż zamiast w poprzek :) 3.0 bym nie brał bo ma sporo swoich bolączek, a 1.8t po samym programie odpycha się podobnie jak 3.0.

Opublikowano (edytowane)

1.8t objedzie jeśli 3.0 jest nie utrzymane znaczy się w 3.0 trzeba na dużo elementów zwrócić uwagę bo taki nie sprawny kolektor ssący potrafi zabrać nawet 50 koników. Wariatory lubią się wieszać i tęz mamy spadek mocy czy też same ustawienie rozrządu jest mega trudne i ważne (droge) jeśli jesteś bardziej skłonna ku oszczędność to polecam raczej 1.8t tańsze serwisowanie spalanie na podobnym poziomie. A motor 3.0 daje dużo frajdy fajny dźwięk lecz nie wielu mechaników sobie z nim radzi

PS. osobiście miałem wcześniej 1.8t bez problemowy silnik ;) teraz 3.0 koszty serwisowania duże ale za to wyposażenie się trochę rekompensuje :P

Edytowane przez Kruk_89
Opublikowano

Siemka

Od 2 lat mam a4 1.8t q 163 km spalanie miasto 10l.

Wymienione sprzęgło + dwumas i nic więcej się nie dzieje złego.

1.8 tańszy w utrzymaniu od 3.0.

Opublikowano

No właśnie boję się przy 3.0 kosztów utrzymania.

Tyle że budy z 1.8t są dość słabo wyposażone właśnie i pies pogrzebany po środku, :P

Ale myślę, że jednak zdecyduję się na 1.8t!

150 koni mi wystarczy, byle by nie było mniej :P

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi!!

Opublikowano

150 to mało od razu mówię :) 3.0 ma również dzwiek, bo 1.8 to .....

Opublikowano (edytowane)

BFB Quattro "najdłuższa" skrzynia 6 biegów

BEX Quattro "najkrótsza" skrzynia tylko 6 biegów
AVJ pewnie to co BFB tylko 5 biegów
AMB nie mam pojęcia pewnie j.w.

A co do mocy to pojęcie względne można zachipować
W standardzie BEX najbardziej rozwojowy dwa IC większe turbo i wtryski

U mnie BEX pali 12, przy pełnej pycie około 15
Najmniejsze spalanie 10 litró

Edytowane przez Waść Kolorowość
Opublikowano

Siemka

Od 2 lat mam a4 1.8t q 163 km spalanie miasto 10l.

Wymienione sprzęgło + dwumas i nic więcej się nie dzieje złego.

1.8 tańszy w utrzymaniu od 3.0.

10/100 w mieście mówisz... mi w trasie rzadko tyle wychodzi, a co dopiero w normalnym mieście.

Kolega szukający niech się liczy z tym, że 1.8T z quattro pali średnio 12/100.

BFB Quattro "najdłuższa" skrzynia 6 biegów

BEX Quattro "najkrótsza" skrzynia tylko 6 biegów

AVJ pewnie to co BFB tylko 5 biegów

AVJ 5gang to podopne przelozenie na V co BEX na VI.

Opublikowano

1.8t bedzie lepszym wyborem 3.0 jest drogi w utrzymaniu

Opublikowano

1.8t tez zbytnio tani w utrzymaniu nie jest. Sprzęgło z dwumasem kolo 2 tyś trzeba liczy. Jak problemy z napinaczem to poczynajac od chinczykow za 500 do 2 tys za oryginał też wyjdzie. Jakby się zamarzył jakiś chip na stage I to ponad 1500 wyjdzie-tego nie jestem pewien. A tak to spoko odma, świeczki jakąś cewka, czyszczenie smoka i od wymiany do wymiany.

Opublikowano

dosłownie jakbym ja sam pisal ten temat :) szukam tego samego o 1.8T bo chyba 1.6 to za malo :( i tez mysle o bogatym wyposazeniu :) choc jesli nie ma duzych roznic to wolalbym b7

Opublikowano

Bierz 1.8 T nie ma co się zastanawiać, ustrzelić zadbane i serwisowane 3.0 jest bardzo trudno. V-ka zawsze będzie więcej palić. Mój BFB przed programem w 70% trasa palił 10,5 l LPG, teraz po sofcie niecałe 12, ale jazda często bardzo dynamiczna (czyt. wyprzedzam wszystko :P).

Co do minusów 1.8T:

- zapychanie smoka pompy oleju (zrobisz profilaktycznie czyszczenie michy i masz spokój do końca)

- czasami szwankuje napinacz łańcucha rozrządu

Generalnie silnik dosyć wytrzymały i podatny na mody.

Opublikowano

3.0 bedzie napewno droższy choćby przy ubezpieczeniu, corocznych płynach też. Palić bedzie też stosunkowo wiecej. Mam 1.8T i na trasie do 7 można zejść na wyścigi nie jeżdżę ale ja trzeba wyprzedzić to luz. Trzeba zwrócić za to uwage na łańcuszek, kondycje turbo i oczywiście na wszystko co zwiazane z olejem.

Wysłane z mojego P6000 5.0 01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

co do spalania to bym nie był taki pewien :P mam 9l/100km w mieszanym a nogi też nie mam lekkiej. Nie stety nie mam quattro :( gdyby było to spalanie by wzrosło o jakieś 1,5-2 litry. Co jeszcze jest na minus z 3.0 to katalizatory z przebiegiem 200k+ nie mal na pewno są do wymiany (lub do usunięcia fizycznie i z programu tańsza wersja ale nie ekologiczna i nie zgodna z prawem)

Opublikowano

Z minusów 1.8t: powyżej 300 kucy trzeba się bawić w kucizne a to już duże koszta hahaha. Ja innych minusów nie widzę w tym silniku bo wszystko jest tam proste i do zrobienia praktycznie we własnym garażu ;).

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Opublikowano

Z minusów 1.8t: powyżej 300 kucy trzeba się bawić w kucizne a to już duże koszta hahaha.

nic z tego nie zrozumialem :)

Opublikowano

Taki żarcik ;)

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...