Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Roszący silnik TDI 131 KM przy dużych prędkościach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Mam problem którego nikt nie potrafi rozwiazac , z reguły mechanicy koncza diagnoza ten typ tak ma. Otoz mam audi a4 z 2002 roku z silnikiem 1.9 TDI 131 KM. wsyzstko jest pieknie oprocz jednego detalu podczas dluzszej jazdy przy wiekszych predkosciach ok 200 km-h i wiecej - ocyzwiscie w niemczech silnik sie rosi , tzn na obudowie silnika pojawia sie olej. ewidentniev to widac , natomiast nigdzie nie ma wycieku. czy ktos wie moze co to moze byc ? z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam

Opublikowano

podczas dluzszej jazdy

Mozesz podac jakis zakres czasowy? 2h, 4h etc. Masz jakieś fotki, gdzie pojawia się ta olejowa rosa?

Opublikowano

na obudowie silnika pojawia sie olej. ewidentniev to widac , natomiast nigdzie nie ma wycieku. czy ktos wie moze co to moze byc ? z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam

nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "obudowy silnika" ale skąd mamy wiedzieć co to może być i skąd skoro nie dałeś żadnych fotek.

Opublikowano

Może z zaworu EGR?

raczej trafnie... ale zdjęcia by się przydały...

Opublikowano

Zdjęcia mogę dorzucić , nie ma problemu ale nic na nich widać nie bedzie. ogólnie wilgotna jest otulina , wyciszenie komory silnika pod maska a takze plastikowa obudowa silnika z gory. nie ma jednego miejsca , jest to równomiernie rozlożone. delikatna wilgoś , ewidentnie olej. Odnosnie czasu to wystarczy jechac ostrzej tak jak napisalem , ok pol godziny w zakresie 180-220 km/h. trudno mi ocenic dokladnie , natomiast jesli nie przekraczam 190 nie ma takich objawów. jednak gdy przycisne pojawia sie niemalze natychmiast. co ciekawe sa to tak sladowe ilosci iz praktycznie nie widac roznicy na bagnecie rano :( Nie ma zadnych objawów, silnik ma pelna moc , pracuje rowno , jedynie ta rosa olejowa ...

Opublikowano

może po prosty korek od oleju jest nieszczelny :mysli:

Opublikowano

albo go tam nie ma :kox: (raz koleś ode mnie z pracy dolewając olej zapomniał zakręcić korka ) :kox:

Opublikowano

trzeba się przyjrzeć wężykowi odmy wychodzącemu z zaworu regulacji ciśnienia skrzyni korbowej czyli temu czarnemu dyskowi na pokrywie zaworów bo skoro jest to mgiełka oleju to najprawdopodobniej właśnie tam gdzieś będzie nieszczelność wężyka.

Opublikowano

korek odma albo egr

ale te samochody nie są przeznaczone do jazdy z takimi predkościami na dłuższą mete :P

wiec poporstu wytrza sie taka temperatura i takie ciścnienie i będzie sie tak działo gdzie jest najmniej szczelny :P

zacznij od korka :P

Opublikowano

Zobacz czy wyciszenie maski silnika nie jest nasiąknięte olejem....

Opublikowano
Zobacz czy wyciszenie maski silnika nie jest nasiąknięte olejem....

..... albo nie jeździć z takimi prędkościami i problem rozwiązany :)

Opublikowano
podczas dluzszej jazdy przy wiekszych predkosciach ok 200 km-h i wiecej

tu się również zgadzam z poprzednikami - 1.9 TDI nie jest przystosowane do Le Mans 24 h z pedałem wciśniętym na fuul.

Opublikowano
podczas dluzszej jazdy przy wiekszych predkosciach ok 200 km-h i wiecej

tu się również zgadzam z poprzednikami - 1.9 TDI nie jest przystosowane do Le Mans 24 h z pedałem wciśniętym na fuul.

Zobacz czy wyciszenie maski silnika nie jest nasiąknięte olejem....

..... albo nie jeździć z takimi prędkościami i problem rozwiązany :)

Czyli potwierdzacie diagnozy ASO :confused4: Ja myślę że da się to wytłumaczyć i naprawić. Tylko trzeba zobaczyć foty, gdzie tak rosi. Kiedy foty?

Opublikowano

rosi sie tam gdzie zawsze przy korku :P i leci na obudowe :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...