Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB Bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdzieś  czytałem, że po nafcie trzeba trochę pojeździć i dopiero wtedy ponowić pomiar, u mnie było mierzone niedługo po zalaniu świeżego oleju - dlatego chcę za 1tkm ponowić pomiar w innym warsztacie - dziwi mnie, że przy 5w40 pierścienie się jeszcze bardziej zapiekły... Poza tym, że bierze trochę oleju to nawet dymu jakiegoś specjalnego nie widzę, błędów zero, odpala bezproblemowo.

Opublikowano

No niestety, nic się nie poprawiło. Przejechałem 500km i poziom spadł na bagnecie z górnego zakropkowanego poziomu do około połowy zakropkowanego przedziału :(

Jeszcze 500km i ponowny pomiar ciśnienia.

Opublikowano (edytowane)

Jestem po ponownym pomiarze ciśnienia, wyniki to 12.4 / 11.2 / 12.1 / 12.2, wartości podobne do tych, które miałem w 2016 roku, tak więc myślę, że nie popełnię dużego błędu twierdząc, że ostatnie pomiary u mechanika były błędne. Pojawił się także u mnie przy porannym uruchomieniu dymek z wydechu przez pierwsze kilkanaście sekund koloru jasno szarego, więc wychodzi mi, że do wymiany mam uszczelniacze zaworowe.  

Jakiej firmy uszczelniacze wybrać? REINZ, ELRING, AJUSA? Szukałem CORTECO ale ciężko coś z ich dostępnością.

 

Pozdrawiam
Andrzej

Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Prośba do osób które robiły w swoim 1.8T remont lub może zajmują się remontami tych jednostek, czy przy przebiegu 260tkm i objawach padniętych uszczelniaczy, prowadnice zaworowe zazwyczaj są już wytarte i wymiana samych uszczelniaczy niewiele pomoże, czy jednak jest to za niski przebieg aby wykończyć prowadnice?

Pozdrawiam
Andrzej

Opublikowano

Ile jest od gorne zakorpkowanego przedzialu do dolnego zakropkowanego przedzialu litrow na bagnecie????

Opublikowano

Od górnego zakropkowanego przedziału do max wchodzi ok. 200ml , a więc idąc tym tropem, zakropkowane pole obejmuje jakieś 0,6l

Opublikowano (edytowane)

górny zakropkowany przedział do MAX, powyżej już w instrukcji piszę NIE DOLEWAĆ. Ale dziękuje Ci za tę odpowiedź.

 

P.S Rozumiem, że 1.8T nasze (BFB) mają pojemność 3.8L?

Edytowane przez dexter90
Opublikowano
45 minut temu, dexter90 napisał:

Rozumiem, że 1.8T nasze (BFB) mają pojemność 3.8L?

Dokładnie tak.

Opublikowano

Kolego ostatnio na forum był bardzo podobny temat. Gość zrobił 100km do pracy i nie miał oleju. Napisał, że zrobił porządną płukanke i problem zniknął. Pewnie masz gdzieś syfa, który jest hamowany i nie spływa do misy i zostaje przepalony. Spróbuj zrobić płukanke.

Opublikowano
10 godzin temu, dexter90 napisał:

górny zakropkowany przedział do MAX, powyżej już w instrukcji piszę NIE DOLEWAĆ

A co się niby stanie? Przecież poziomu max nie przekracza, a w instrukcji napisane jest, żeby właśnie nie wskazywało powyżej poziomu maksymalnego! Pole zakropkowane to poziom oleju OPTYMALNY i tyle w temacie :P

Tutaj silnik był zalewany naftą więc płukanka nic pomoże....

Opublikowano
W dniu 13.09.2017 o 20:53, andrew01 napisał:

Prośba do osób które robiły w swoim 1.8T remont lub może zajmują się remontami tych jednostek, czy przy przebiegu 260tkm i objawach padniętych uszczelniaczy, prowadnice zaworowe zazwyczaj są już wytarte i wymiana samych uszczelniaczy niewiele pomoże, czy jednak jest to za niski przebieg aby wykończyć prowadnice?

Pozdrawiam
Andrzej

 

Przy 260kkm ten silnik nie powinien mieć takich problemów - to żaden przebieg dla starego 1.8T.

To poranne dymienie to na pewno olejowe? Teraz jest chłodno, to może być po prostu para wodna. Czuć w tym przepalony olej?

Jak wygladaja swiece?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Odkąd mam to auto (3 lata) płukanka jest robiona przy każdej wymianie oleju, przy poprzedniej wymianie świece były wymieniane, miały czarny olejowy nalot. Odma wyczyszczona, oleju przed IC nie ma, z rana jest dymek nie ważne, czy auto stoi pod chmurką czy w ciepłym garażu, moim zdaniem nie jest to para wodna ponieważ dymek byłby wtedy jaśniejszy, poniżej dzisiejsze odpalenie,  na filmie tego tak nie widać ale w rzeczywistości dymek był trochę mocniejszy:

20170915_062425

Pozdrawiam
Andrzej

Opublikowano

no właśnie niby max do maksymalny zakropkowany poziom, nie wyżej. 

Opublikowano

Powąchaj ten dymek. Powinien śmierdzieć. Skoro w swobodnym oddychaniu przeszkodzi Ci tylko temp. z wydechu to znaczy, że para.

Opublikowano

Przecież max jest na zagięciu. Nawet w instrukcji tak jest.

Wysłane z mojego HUAWEI CAN-L11 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Masz rację. Ale, że 4.4L z filtrem nasz układ ma to dziwne :P Co oni mnie tam napisali :P, pewnie 3.8L + Filtr oleju (objętość).

Edytowane przez dexter90
Opublikowano
35 minut temu, dexter90 napisał:

Masz rację. Ale, że 4.4L z filtrem nasz układ ma to dziwne :P Co oni mnie tam napisali

Coś sporo, u mnie zawsze zostaje 1 litr w bańce 5 litrowej . Może ta plastikowa rurka bagnetu była wymieniana i jest dłuższa lub nie zamontowana prawidłowo.

Opublikowano (edytowane)

Ja z insrukcji to przeczytałem. U mnie też ponad litr zostało ale nie lałem do max-a. Na forach zagramanicznych też piszą 4.0 - 4.2L co by się zgadzało , że 3.8L + ~0.5 Filtr.

Edytowane przez dexter90
Opublikowano

Podpinam sie pod temat. U mnie bierze oleju tak do 500ml na tysiąc kilometrów. Nowe turbo, zrobione uszczelniacze, odma szczelna i drożna, żadnych wycieków a olej ubywa. Cisnienie na cylindrach 12,5/ 12,5/ 12,5/ 12,5 wszystko ładnie chodzi cicho. Jedynie zastanawia mnie właśnie biały dym z wydechów.

Opublikowano

Może pierścionki??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...