Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Jak jeździć dieslem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

To się pochwalę, właśnie moja B5 (97) zmieniła cyferkę na B6 (03), zmieniła również preferencje co do rodzaju napoju energetycznego z benzyny na ropę, w związku z tym mam pytanie.

Jak jeździć dieslem? Wyczuwam iż ładnie ciągnie od 2000 do 3000, jednak moje przyzwyczajenia z benzyny powodują iż (co ciekawe) zmieniam biegi na wyższe już po przekroczeniu 2000. Po prostu na dwójce osiąga większe prędkości niż benzyna do czego nie jestem przyzwyczajony.

W jakim zakresie obrotów powinienem się trzymać? Czy jak będę jeździł w przedziale 2000-3000 to czasem nie będzie więcej palić?

Przepraszam za mój laicyzm w tej sprawie ale od 13 benzyniaków to mój pierwszy diesel.

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Witam,

To się pochwalę, właśnie moja B5 (97) zmieniła cyferkę na B6 (03), zmieniła również preferencje co do rodzaju napoju energetycznego z benzyny na ropę, w związku z tym mam pytanie.

Jak jeździć dieslem? Wyczuwam iż ładnie ciągnie od 2000 do 3000, jednak moje przyzwyczajenia z benzyny powodują iż (co ciekawe) zmieniam biegi na wyższe już po przekroczeniu 2000. Po prostu na dwójce osiąga większe prędkości niż benzyna do czego nie jestem przyzwyczajony.

W jakim zakresie obrotów powinienem się trzymać? Czy jak będę jeździł w przedziale 2000-3000 to czasem nie będzie więcej palić?

Przepraszam za mój laicyzm w tej sprawie ale od 13 benzyniaków to mój pierwszy diesel.

Pozdrawiam

Marcin

Moim zdaniem ekonomicznie to do 3krpm
Opublikowano

Z uwagi na wysoki moment obrotowy biegi przy ekonomicznej jeździe można zmieniać przy ok.2200 obrotów a rozpędzać się dynamicznie z wciśniętym gazem do 3/4. :hi:

Opublikowano

ja zmieniam biegi przy ok 2000-2200 ale jak jest zimny to przy ok 1800-2000 , i przy zimnym jade bardzo delikatnie do osiągnięcia 90 stopni no i oczywiście pamiętaj o schłodzeniu turbiny po dłuższej jeździe poprzez zostawienie na 1-2 minuty na jałowym...

Opublikowano

ja zmieniam biegi przy ok 2000-2200 ale jak jest zimny to przy ok 1800-2000 , i przy zimnym jade bardzo delikatnie do osiągnięcia 90 stopni no i oczywiście pamiętaj o schłodzeniu turbiny po dłuższej jeździe poprzez zostawienie na 1-2 minuty na jałowym...

przy tak dynamicznej jezdzi o jakies piszesz to turbo raczej chłodzic nie trzeba :P

Opublikowano

trzeba trzeba :tongue4: musze jeździć delikatnie bo sytuacja ode mnie tego wymaga ale jak już zejdzie mi co trzeba to i tak zostane przy tym stylu.....2000 rocznie na mandatach zaoszczędzone i silnik w dobrej kondycji .....

Opublikowano

trzeba trzeba :tongue4: musze jeździć delikatnie bo sytuacja ode mnie tego wymaga ale jak już zejdzie mi co trzeba to i tak zostane przy tym stylu.....2000 rocznie na mandatach zaoszczędzone i silnik w dobrej kondycji .....

aha :) KPW :) juz o nic wiecej nie pytam :P

Opublikowano

trzeba trzeba :tongue4: musze jeździć delikatnie bo sytuacja ode mnie tego wymaga ale jak już zejdzie mi co trzeba to i tak zostane przy tym stylu.....2000 rocznie na mandatach zaoszczędzone i silnik w dobrej kondycji .....

aha :) KPW :) juz o nic wiecej nie pytam :P

teraz ujeżdżam sobie Jeepem Cherokee 2.5 CRD 2004r i przyznam że tego drania katuje zmiana biegu na 3 tys to najmniej ale tylko w terenie gdzie mam spokój.....

Opublikowano

Przepis mówi, żeby utrzymywać silnik w zakresie obrotów od max momentu obrotowego do max mocy czyli od ok. 1900 do ok. 4000. Ja osobiście zmieniam biegi w górę ok 2600-3000. Zwracam uwagę, że mam krótkie biegi jak to w 6 biegowej skrzyni. Moim zdaniem musisz popatrzeć na obrotomierz i jeździć nie mniej niż 1800 obr.

Na zimnym silniku raczej nie przekracza się 2000. Chłodzenie turbiny po OSTREJ jeździe oczywiście.

Opublikowano

gdzieś czytałem że 45 sek spokojnie wystarczy do ostudzenia turbinki.

Ja na zimnym nie przekraczam 1800obr/min a najczęściej biegi zmieniam przy ok 3000obr/min bo wtedy przy wyższym biegu mam ok 2000obr i zaczyna się moment piąć do góry :wink4:

Opublikowano

Witam,

To się pochwalę, właśnie moja B5 (97) zmieniła cyferkę na B6 (03), zmieniła również preferencje co do rodzaju napoju energetycznego z benzyny na ropę, w związku z tym mam pytanie.

Jak jeździć dieslem? Wyczuwam iż ładnie ciągnie od 2000 do 3000, jednak moje przyzwyczajenia z benzyny powodują iż (co ciekawe) zmieniam biegi na wyższe już po przekroczeniu 2000. Po prostu na dwójce osiąga większe prędkości niż benzyna do czego nie jestem przyzwyczajony.

W jakim zakresie obrotów powinienem się trzymać? Czy jak będę jeździł w przedziale 2000-3000 to czasem nie będzie więcej palić?

Przepraszam za mój laicyzm w tej sprawie ale od 13 benzyniaków to mój pierwszy diesel.

Pozdrawiam

Marcin

na początek radzę to przeczytać: http://www.a4-klub.pl/smf/10_przykazan_dla_diesla_ver_13-t5260.0.html; :>

Opublikowano

ja zawsze chłodze bo jak wjezdzam do dodmu musze dwie brami otworzyć :) fakt ze z pilota ale prędkie nie są :)

wiec pokojnie 2 min to zajmuje :P

Opublikowano

ja zawsze chłodze bo jak wjezdzam do dodmu musze dwie brami otworzyć :) fakt ze z pilota ale prędkie nie są :)

wiec pokojnie 2 min to zajmuje :P

mam identycznie brama z pilota wlecze się jak żółw turbina w tym czasei się studzi :naughty:

Opublikowano

ja zawsze chłodze bo jak wjezdzam do dodmu musze dwie brami otworzyć :) fakt ze z pilota ale prędkie nie są :)

wiec pokojnie 2 min to zajmuje :P

mam identycznie brama z pilota wlecze się jak żółw turbina w tym czasei się studzi :naughty:

no dokładnie najlepsze proste rozwiązanie :)

Opublikowano

Nie do końca, bo jak brama się otworzy to musisz dodać gazu, ruszyć, podjechać i znów trzeba minutkę odczekać :>

Opublikowano

Nie do końca, bo jak brama się otworzy to musisz dodać gazu, ruszyć, podjechać i znów trzeba minutkę odczekać :>

ja mam wjazd z górki :tongue4:

Opublikowano

ja zmieniam biegi przy ok 2000-2200 ale jak jest zimny to przy ok 1800-2000 , i przy zimnym jade bardzo delikatnie do osiągnięcia 90 stopni no i oczywiście pamiętaj o schłodzeniu turbiny po dłuższej jeździe poprzez zostawienie na 1-2 minuty na jałowym...

zgadzam się, chłodzenie po dłuższej jeździe to podstawa

Opublikowano

na zimnym silniku zmieniam biegi przy okolo 1800-2000 na ciepłym 2000-2200 ale moj AFNik idzie nawet przy 1000obr/min na 5 biegu, bo chciałem go sprawdzic, czy przy najwolniejszej jeździe nie bedzie szarpał... i idzie jak zły :evil:

Opublikowano

Nie do końca, bo jak brama się otworzy to musisz dodać gazu, ruszyć, podjechać i znów trzeba minutkę odczekać :>

ja mam wjazd z górki :tongue4:

serio takie dodanie gazu na wjazd powoduje konieczność ponownego chłodzenia....????

Opublikowano

nie to są żarty .... jak już odczekasz pod garażem i ruszysz 5 metrów to można zgasić :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...