golab24 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Witam, To się pochwalę, właśnie moja B5 (97) zmieniła cyferkę na B6 (03), zmieniła również preferencje co do rodzaju napoju energetycznego z benzyny na ropę, w związku z tym mam pytanie. Jak jeździć dieslem? Wyczuwam iż ładnie ciągnie od 2000 do 3000, jednak moje przyzwyczajenia z benzyny powodują iż (co ciekawe) zmieniam biegi na wyższe już po przekroczeniu 2000. Po prostu na dwójce osiąga większe prędkości niż benzyna do czego nie jestem przyzwyczajony. W jakim zakresie obrotów powinienem się trzymać? Czy jak będę jeździł w przedziale 2000-3000 to czasem nie będzie więcej palić? Przepraszam za mój laicyzm w tej sprawie ale od 13 benzyniaków to mój pierwszy diesel. Pozdrawiam Marcin
spetsnaz Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Witam, To się pochwalę, właśnie moja B5 (97) zmieniła cyferkę na B6 (03), zmieniła również preferencje co do rodzaju napoju energetycznego z benzyny na ropę, w związku z tym mam pytanie. Jak jeździć dieslem? Wyczuwam iż ładnie ciągnie od 2000 do 3000, jednak moje przyzwyczajenia z benzyny powodują iż (co ciekawe) zmieniam biegi na wyższe już po przekroczeniu 2000. Po prostu na dwójce osiąga większe prędkości niż benzyna do czego nie jestem przyzwyczajony. W jakim zakresie obrotów powinienem się trzymać? Czy jak będę jeździł w przedziale 2000-3000 to czasem nie będzie więcej palić? Przepraszam za mój laicyzm w tej sprawie ale od 13 benzyniaków to mój pierwszy diesel. Pozdrawiam Marcin Moim zdaniem ekonomicznie to do 3krpm
bobusiek Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Z uwagi na wysoki moment obrotowy biegi przy ekonomicznej jeździe można zmieniać przy ok.2200 obrotów a rozpędzać się dynamicznie z wciśniętym gazem do 3/4.
Madas Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 ja zmieniam biegi przy ok 2000-2200 ale jak jest zimny to przy ok 1800-2000 , i przy zimnym jade bardzo delikatnie do osiągnięcia 90 stopni no i oczywiście pamiętaj o schłodzeniu turbiny po dłuższej jeździe poprzez zostawienie na 1-2 minuty na jałowym...
boberek Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 ja zmieniam biegi przy ok 2000-2200 ale jak jest zimny to przy ok 1800-2000 , i przy zimnym jade bardzo delikatnie do osiągnięcia 90 stopni no i oczywiście pamiętaj o schłodzeniu turbiny po dłuższej jeździe poprzez zostawienie na 1-2 minuty na jałowym... przy tak dynamicznej jezdzi o jakies piszesz to turbo raczej chłodzic nie trzeba
Madas Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 trzeba trzeba musze jeździć delikatnie bo sytuacja ode mnie tego wymaga ale jak już zejdzie mi co trzeba to i tak zostane przy tym stylu.....2000 rocznie na mandatach zaoszczędzone i silnik w dobrej kondycji .....
boberek Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 trzeba trzeba musze jeździć delikatnie bo sytuacja ode mnie tego wymaga ale jak już zejdzie mi co trzeba to i tak zostane przy tym stylu.....2000 rocznie na mandatach zaoszczędzone i silnik w dobrej kondycji ..... aha KPW juz o nic wiecej nie pytam
Madas Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 trzeba trzeba musze jeździć delikatnie bo sytuacja ode mnie tego wymaga ale jak już zejdzie mi co trzeba to i tak zostane przy tym stylu.....2000 rocznie na mandatach zaoszczędzone i silnik w dobrej kondycji ..... aha KPW juz o nic wiecej nie pytam teraz ujeżdżam sobie Jeepem Cherokee 2.5 CRD 2004r i przyznam że tego drania katuje zmiana biegu na 3 tys to najmniej ale tylko w terenie gdzie mam spokój.....
kapete Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Przepis mówi, żeby utrzymywać silnik w zakresie obrotów od max momentu obrotowego do max mocy czyli od ok. 1900 do ok. 4000. Ja osobiście zmieniam biegi w górę ok 2600-3000. Zwracam uwagę, że mam krótkie biegi jak to w 6 biegowej skrzyni. Moim zdaniem musisz popatrzeć na obrotomierz i jeździć nie mniej niż 1800 obr. Na zimnym silniku raczej nie przekracza się 2000. Chłodzenie turbiny po OSTREJ jeździe oczywiście.
Gość Trzeniu Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 gdzieś czytałem że 45 sek spokojnie wystarczy do ostudzenia turbinki. Ja na zimnym nie przekraczam 1800obr/min a najczęściej biegi zmieniam przy ok 3000obr/min bo wtedy przy wyższym biegu mam ok 2000obr i zaczyna się moment piąć do góry
lesand Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Witam, To się pochwalę, właśnie moja B5 (97) zmieniła cyferkę na B6 (03), zmieniła również preferencje co do rodzaju napoju energetycznego z benzyny na ropę, w związku z tym mam pytanie. Jak jeździć dieslem? Wyczuwam iż ładnie ciągnie od 2000 do 3000, jednak moje przyzwyczajenia z benzyny powodują iż (co ciekawe) zmieniam biegi na wyższe już po przekroczeniu 2000. Po prostu na dwójce osiąga większe prędkości niż benzyna do czego nie jestem przyzwyczajony. W jakim zakresie obrotów powinienem się trzymać? Czy jak będę jeździł w przedziale 2000-3000 to czasem nie będzie więcej palić? Przepraszam za mój laicyzm w tej sprawie ale od 13 benzyniaków to mój pierwszy diesel. Pozdrawiam Marcin na początek radzę to przeczytać: http://www.a4-klub.pl/smf/10_przykazan_dla_diesla_ver_13-t5260.0.html; :>
boberek Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 ja zawsze chłodze bo jak wjezdzam do dodmu musze dwie brami otworzyć fakt ze z pilota ale prędkie nie są wiec pokojnie 2 min to zajmuje
Madas Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 ja zawsze chłodze bo jak wjezdzam do dodmu musze dwie brami otworzyć fakt ze z pilota ale prędkie nie są wiec pokojnie 2 min to zajmuje mam identycznie brama z pilota wlecze się jak żółw turbina w tym czasei się studzi
boberek Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 ja zawsze chłodze bo jak wjezdzam do dodmu musze dwie brami otworzyć fakt ze z pilota ale prędkie nie są wiec pokojnie 2 min to zajmuje mam identycznie brama z pilota wlecze się jak żółw turbina w tym czasei się studzi no dokładnie najlepsze proste rozwiązanie
YATES Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Nie do końca, bo jak brama się otworzy to musisz dodać gazu, ruszyć, podjechać i znów trzeba minutkę odczekać :>
Madas Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Nie do końca, bo jak brama się otworzy to musisz dodać gazu, ruszyć, podjechać i znów trzeba minutkę odczekać :> ja mam wjazd z górki
qwertp Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 ja zmieniam biegi przy ok 2000-2200 ale jak jest zimny to przy ok 1800-2000 , i przy zimnym jade bardzo delikatnie do osiągnięcia 90 stopni no i oczywiście pamiętaj o schłodzeniu turbiny po dłuższej jeździe poprzez zostawienie na 1-2 minuty na jałowym... zgadzam się, chłodzenie po dłuższej jeździe to podstawa
michu93 Opublikowano 5 Grudnia 2008 Opublikowano 5 Grudnia 2008 na zimnym silniku zmieniam biegi przy okolo 1800-2000 na ciepłym 2000-2200 ale moj AFNik idzie nawet przy 1000obr/min na 5 biegu, bo chciałem go sprawdzic, czy przy najwolniejszej jeździe nie bedzie szarpał... i idzie jak zły
tklimczak Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Nie do końca, bo jak brama się otworzy to musisz dodać gazu, ruszyć, podjechać i znów trzeba minutkę odczekać :> ja mam wjazd z górki serio takie dodanie gazu na wjazd powoduje konieczność ponownego chłodzenia....????
Madas Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 nie to są żarty .... jak już odczekasz pod garażem i ruszysz 5 metrów to można zgasić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się