Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVB] Jak jeździć dieslem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie to są żarty .... jak już odczekasz pod garażem i ruszysz 5 metrów to można zgasić :wink4:

to ok, właśnie mam podobnie, odczekać na otwarcie dwóch bram i nigdy później nie chłodziłem....

Opublikowano

ja mam maks moment przy 3200rpm a moc przy 3800rpm wiec gdybym mial trzymac predkosc obrotowa miedzy maks momentem a moca to chyba bym zwariowal... :>

z tego co ja wiem to najekonomiczniej jezdzic do osiagniecia obrotow maks momentu... pozniej zapotrzebowanie paliwa nie przedklada sie na osiagi...

ja na zimnym jezdze do 2000-2500rpm delikatnie dozujac dawke paliwa... jak sie rozgrzeje to tak do 3500rpm :)

a jak mam ochote przedmuchac pajeczyny z wydechu i rozruszac lopatki na turbawce to ciagne do 45000 :>

pamietaj ze roznica miedzy benzyna a dieslem jest w sterowaniu silnika. benzyne sterujesz powietrzem otwierajac i zamykajac przepustnice a dawke paliwa dobiera komputer by uzyskac mieszanke najbardziej zblizona do stechiometrycznej... w dieslu pedalem gazu regulujesz dawke paliwa dlatego na zimnym nie mozna deptac do oporu ;) rozgrzane 200bar z wtrysku uderzajace w denko tloka to zabojstwo! do tego dochodzi jeszcze smarowanie turbiny :cool1:

Opublikowano

Więc tak jeśli chcesz jeździć oszczędnie to nie przekraczaj 2000 obr./min szybko wciskaj gaz i hamuj biegami. Diesel jest przystosowany do zmiany biegów przy niskich obrotach. pozdrawiam

Opublikowano

Więc tak jeśli chcesz jeździć oszczędnie to nie przekraczaj 2000 obr./min szybko wciskaj gaz i hamuj biegami. Diesel jest przystosowany do zmiany biegów przy niskich obrotach. pozdrawiam

i szykuj się na czyszczenie łopatek turbiny i mega nagarach w kolektorze dolotowym ,chyba diesel jest na tyle oszczędny , żeby sobie nie odmawiać dynamicznej jazdy- głupota
Opublikowano

Więc tak jeśli chcesz jeździć oszczędnie to nie przekraczaj 2000 obr./min szybko wciskaj gaz i hamuj biegami. Diesel jest przystosowany do zmiany biegów przy niskich obrotach. pozdrawiam

niestety ta opinia działa na szkodę turbiny

Opublikowano

f2363673b4eab159.jpg

hmm czy to znaczy że powinienem jeździć pomiędzy 2700 a 4000 :kox:

Opublikowano

...hehe kox :naughty: , oszczędzaj paliwo i kręć do 2000 tylko :cool1:

Opublikowano

Instrukcja sugeruje zmianę biegu na wyższy po przekroczeniu 2000 obrotów. Redukcji należy dokonywać kiedy silnik przestaje równo pracować. Niezły harcore :)

Opublikowano

Przy takiej jeździe (2500-4000) mój pali 8,5 na trasie :polew::naughty::kox: nie powiem ... przyjemne to odmulanie turbiny ... ale tylko jak ceny ropy są takie jak ostatnio :decayed:

Opublikowano

W związku z tematem mam jeszcze takie pytanie odnośnie jazdy na zimnym silniku. Chodzi mi o to czy od razu po uruchomieniu silnika, można jechać, czy chwilke poczekac az choć troszke temperatury nabierze. Np. po nocy jak go uruchomie to czekam te 3-5 minutek, bo słyszałem, że "tak trzeba" :) Wybaczcie brak mojej znajomości, ale to jest mój pierwszy samochód i chcę o niego dbać i jeździć jak najdłużej :)

Opublikowano

zapal, oskrob szyby :polew: :polew: i jedz ale nie przekraczaj 2000 obr/min

jak złapie 90 stopni możesz "pocisnąć"

Opublikowano

Ja zawsze odpalam samochód i wracam do domu dopić kawke :decayed: czyli jakieś 10 min sobie mój klekocik pochodzi i jak przychodze to w samochodzie mam juz ciepło i wszystkie szyby odmrożone :) Oczywiście wystarczą te 3 minutki ale ja jestem z zasady wygodny i lubie jechać w cieple :) Wtedy nie ma juz problemów z cięzkim wciskaniem biegów czy cos takiego tym bardziej ze podobno po -20*C zapowiadaja :shocked:

Opublikowano

Obecnie zalecane jest ruszanie natychmiast po uruchomieniu silnika, odradza się rozgrzewanie na postoju na wolnych obrotach. Z jednej prostej przyczyny - smarowanie jest gorsze. Ruszenie z miejsca a zatem i zwiększenie prędkości obrotowej skutkuje szybszym "zaolejeniem" wszystkich zakamarków silnika. Stara szkoła mówi o kilkuminutowych grzaniu na wolnych obrotach ale przy dizsiejszych silnikach i olejach raczej skłaniałbym się ku ruszaniu z miejsca bez terkotania w miejscu. W trakcie jazdy silnik szybciej się nagrzeje co wpłynie na zużycie paliwa a i na kondcję samego silnika.

Opublikowano

dziekuje bardzo za fachowe porady:) na zimnym silniku i tak starałem sie go nie przyciskac za mocno, bo mam w automacie, no i wiadomo ze on sobie zredukuje a co za tym idzie odrazu wyższe obroty :/ więc generalnie go nie dusze :) no chyba ze osiągnie 90 stopni :) ale i tak nie lubie krecic silnika za wysoko, bo wg. mnie nie ma sensu.

Do Klubu zapisałem sie dzisiaj, ale gwarantuje ze pare postów nie zakonczy mojej kariery na forach:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...