ew89cia Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 (edytowane) Witam, Jakiś czas temu wstawiłem DP do swojej A4 (1,8T quattro AVJ). Dodam, iż jest ona po chipie przez "chyba" firmę ABT (już przy kupnie była po chipie). Dotychczas zrobiłem 90 tys, spalanie było na poziomie PB 10l (ok 12l LPG). Ostatnio wstawiłem Downpipe (od gregora), gdyż już jakiś czas temu zdechł katalizator i błąd wywalało cyklicznie a kat i tak był do wymiany. Aktualnie sytuacja wygląda tak, iż katalizator jest usunięty, downpipe od gregora wstawiony ( z miejscem tylko na jedną sondę lambda). Po wstawieniu downpipe spalanie wzrosło o jakieś 2 litry... Może to zbieg okoliczności może nie, w każdym bądź razie nie mogę trafić w Łodzi / Bełchatowie na dobrego mechanika, który by to ogarnął (albo po prostu nie mam na niego namiaru...). Stąd postanowiłem zdiagnozować to sam. Na początku odpiąłem drugą sondę lambda, sprawdziłem błędy i oto co ujrzałem: 5 Faults Found: 18010 16523 17536 17522 17526 Z racji tego, iż jako laik stwierdziłem, że powodem może być odpięta druga sonda lambda, podpiąłem ją z powrotem i podwiesiłem. Po skasowaniu błędów i ponownym podpięciu drugiej sondy lambda takie oto dziś były błędy: 16523 17536 17947 I tutaj proszę was o pomoc czyli o analizę logów i diagnozę problemu, a także odpowiedzi na pytania: 1. Czy powodem zwiększonego spalania może być nieszczelny układ wydechowy (mam dziurawy tłumik, a gdzieś czytałem, że po wycięciu kata wstawieniu DP jeśli układ wydechowy jest nieszczelny pierwsza sonda może wariować - dostaje się tam tlen i przez to źle sterować dawką paliwa) ? 2. Czy może to być wina inaczej umieszczonej pierwszej sondy lambda w DP w porównaniu do katalizatora ORI (miejsce na sonde lambda w DP od gregora jest około 1 cm przesunięte bliżej w stron e turbiny niż ma to miejsce w ORI katalizatorze) ? Spalanie na pozimie 12 l benzyny nawet w quattro to jest coś nie tak... PS.: Udało mi się wykonać logi dopiero dzisiaj. Przed logowaniem znów wyskoczył błąd: 1 Fault Found: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - BASIC SETTINGS (silnik rozgrzany - 90 st na zegarach, na postoju, bloki: 000,003,004,011): Grupa 000: http://vaglog.pl/log_263945.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_263946.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_263947.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263948.html STATYCZNE (silnik rozgrzany - 90 st na zegarach, na postoju, bloki: 000,001,002,003,004,011,031,033): Grupa 000: http://vaglog.pl/log_263937.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_263939.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_263938.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_263944.html Grupa 031: http://vaglog.pl/log_263943.html Grupa 002: http://vaglog.pl/log_263942.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_263941.html Grupa 033: http://vaglog.pl/log_263940.html DYNAMICZNE: (silnik rozgrzany - 90 st na zegarach, 3 bieg od 1500 RPM do 6000 RPM): Grupa 002, 033: http://vaglog.pl/log_264010.html Grupa 003, 020: http://vaglog.pl/log_264009.html Grupa 031: http://vaglog.pl/log_264008.html Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_264007.html Pomocy Edytowane 30 Stycznia 2017 przez ew89cia
ew89cia Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Opublikowano 27 Maja 2016 (edytowane) Na pb te logi, po czym rozponajesz ze jest max ubogo? Co może być przyczyną?. lpg logow nie robiłem narazie. Czy jest to możliwe że po odłączeniu aku tak na parę godzin i jezdzeniu od razu na gazie po ponownym podlaczeniu coś się zadzialo złego z mapami benzyny? Edytowane 27 Maja 2016 przez ew89cia
Łukasz13 Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 Czy przy montażu dp nie została gdzies uszkodzona pierwsza sonda? W logach wskazuje nieprawidłowe napięcie i to przyczyna problemów, przejrzyj wiązke od sondy i zobacz czy nie jest uszkodzona i czy nic do niej nie jest podłączone to tyle na początek.
ew89cia Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) No ok. Dzisiaj próbowałem zdiagnozować sondę. Próbowałem zrobić test na kanale 034 Basic setting - test nie chciał zaskoczyć (wciskałem pedal hamulca i nic, test cały czas off) Dodam że silnik byl rozgrzany. Na kanale 033 zauwazylem, że jak go przygazuje, potem puszczę gaz i silnik wraca z wyższych obrotów na jałowy, to tak przy ok 2000obr czuć takie jakby przydlawienie (sonda wtedy wskazuje 3-4V co chyba jest nieprawidłowe). Na kanale 99 gdy wyłącze sonde poprzez Basic settings powrót na jałowy jest bez takiego przyduszenia. Jak najlepiej zdiagnozować tę sondę. Jakie zakresy napięcia powinna wskazywać? Mam wrzucic jeszcze jakieś logi (pomocy bo nie wiem czy kupować i wymieniać czy nie)? No ok. Dzisiaj próbowałem zdiagnozować sondę. Próbowałem zrobić test na kanale 034 Basic setting - test nie chciał zaskoczyć (wciskałem pedal hamulca i nic, test cały czas off) Dodam że silnik byl rozgrzany. Na kanale 033 zauwazylem, że jak go przygazuje, potem puszczę gaz i silnik wraca z wyższych obrotów na jałowy, to tak przy ok 2000obr czuć takie jakby przydlawienie (sonda wtedy wskazuje 3-4V co chyba jest nieprawidłowe). Na kanale 99 gdy wyłącze sonde poprzez Basic settings powrót na jałowy jest bez takiego przyduszenia. Jak najlepiej zdiagnozować tę sondę. Jakie zakresy napięcia powinna wskazywać? Mam wrzucic jeszcze jakieś logi (pomocy bo nie wiem czy kupować i wymieniać czy nie)? Rozmawiałem z tunerem. Twierdzi ze powodem wyższego spalania jest podwieszona druga sonda lambda pod maską (nie jest wkrecona w DP, gdyz kupilem z miejscem tylko na 1 sondę). Powiedział że po wywaleniu jej w programie nie będzie już takich korekt i spalanie zmaleje. W czwartek wstawiam do niego i zobaczymy. A ja myślałem że druga sonda lambda nie ma wpływu na korekty.... Edytowane 6 Czerwca 2016 przez ew89cia
szakal222 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Bo nie powinna miec .to do testowania kata sluzy
ew89cia Opublikowano 28 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Wymieniona 1 sonda lambda oraz zawór DV. Wyrzucona 2 sonda lambda oraz SAI w programie. Auto ma nowy program - świeżo po chipie wygenerowało 186 ps. Przepustnica wyczyszczona. Nie wiem tylko czy przepływka jest ok. Jeśli chodzi o spalanie, problem chyba rozwiązany (druga sonda jednak powodowała te korekty po 25%) Dzisiejsze logi. LOGI DYNAMICZNE NA PB95: Grupa 003, 008: http://vaglog.pl/log_268312.html Grupa 015, 016: http://vaglog.pl/log_268313.html Grupa 003, 020: http://vaglog.pl/log_268314.html Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_268315.html Grupa 031, 032: http://vaglog.pl/log_268316.html Grupa 002, 033: http://vaglog.pl/log_268317.html Jak to teraz wygląda? Edytowane 28 Czerwca 2016 przez ew89cia
Łukasz13 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Serio? to bardzo słabo to wygląda, auto co widać po logach napewno nie trzymało by serii ,więc po co na siłe naciągać na program, zapłony cofa od góry do dołu, na przepływce mało jak na takie doładowanie, nie wspominając o turbo które ledwo co wstaje i od 5 tys obr nie może utrzymać zadanego dołądowania...
ew89cia Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2016 Serio? to bardzo słabo to wygląda, auto co widać po logach napewno nie trzymało by serii ,więc po co na siłe naciągać na program, zapłony cofa od góry do dołu, na przepływce mało jak na takie doładowanie, nie wspominając o turbo które ledwo co wstaje i od 5 tys obr nie może utrzymać zadanego dołądowania... Czyli według Ciebie przepływomierz do wymiany? Turbo do wymiany? Mógłbyś trochę precyzyjniej się wyrazić, bo tak na pałe nie będę wszystkiego wymieniał. Auto na hamowni pokazało ok 160ps przed programem, po 186. Rozumiem, że log z zaplonami powinien wskazywać każda wartość na 0? Gdzie indziej na forum pisali że korekty do 10 są ok. Pisali też, że druga sonda lambda jest tylko diagnostyczna, a jednak nie zawsze (jak czytała tylko tlen to brała udział w korektach). I już nie wiem kogo słuchać, goście od programu powiedzieli że jest ok, a mają niezłą renomę... ja już zglupialem
szakal222 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Pali normalnie ?to po co sie spinac? Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka
hunter91 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Fajna renomaa.zostawić auto które stuka prawie . 10 st przy tak słabym programie to jest tragedia.
ew89cia Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2017 No więc problemy mam cały czas te same - spalanie zwiększone. Chip robiła firma TCPerformance z Łodzi - to chyba nie jest żadną tajemnicą więc napiszę. Zacząłem sam drążyć co może być nie tak. Ostatnio odłączyłem przepływomierz (wypinając wtyczkę). Ku mojemu zdziwieniu spalanie wróciło do normy (narazie 2 razy tankowalem do pelna takze to moze nie być miarodajne). Ku większemu zdziwieniu brak błędów w ecu po odłączeniu przepływki (w blokach pomiarowych wartości przepływki 0). Czy to normalne ? Czy to jednak mogłabyć wina przepływomierza - noszę się z zamiarem kupna i chcę się upewnić. Pozdrawiam
Łukasz13 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Brak błędów może oznaczać że ktoś fajnie sobie pogrzebał w mapach i wykasował całą tablice błędów, na próbe sprawdz czy po odłączeniu czegoś innego np. n75 pojawia się jakiś błąd czy też nic.
ew89cia Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2017 Dnia 10.01.2017 o 21:22, Łukasz13 napisał: Brak błędów może oznaczać że ktoś fajnie sobie pogrzebał w mapach i wykasował całą tablice błędów, na próbe sprawdz czy po odłączeniu czegoś innego np. n75 pojawia się jakiś błąd czy też nic. Odpiąłem N75 i wywalilo błąd. Odpiąłem G42 też wywaliło błąd, a wiec tablica błędów jest. Jeśli chodzi o spalanie to jednak nie wróciło do normy i trzyma się na takim samym poziomie z odpiętym przepływomierzem jak i z podpiętym. Żadnych błędów po odpięciu przepływomierza nie ma (nawet w trakcie pracy silnika na postoju odłączałem wtyczkę, jedynie na sekunde lekko się przydławił). Chyba kupię tę przepływkę w ciemno, może to pomoże...
ew89cia Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 (edytowane) Witam, Wymieniłem przepływomierz i jest lepiej, ale za krótko by potwierdzić na 100%. Podsumowując: wymieniłem przepływkę, zawór DV, sondę lambda, wywalony katalizator - wstawiony downpipe, wywalono SAI. Sprawdziłem elektrycznie EVAP (działa), N75 (po podaniu napięcia cyka, nie wiem czy działa "na aucie"). Sprawdziłem odmę (jedno kolanko było nieszczelne). Do sprawdzenia szczelność dolotu. Do zmiany olej z 10w40 na 5W40. Po chiptuningu nie działa tempomat, wywalona druga sonda lambda i sai (żadne błędy nie wyskakują jak narazie) no i nie wiem jak ten program, tak więc załączam najnowsze logi dynamiczne po powyższych zmianach (po dwa razy logowałem to samo). Powiedzcie jak to wygląda i gdzie ewentualnie dalej szukać przyczyn, jeżeli coś nadal jest nie tak(czy program jest w ogóle ok?) Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_au7DVl.html Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_m1Rn62.html Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_FhNvg.html Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_JlRvx7.html Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_vD80xx.html Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_3IkZu.html Edytowane 25 Lutego 2017 przez ew89cia
lukaszlsw Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 na chwile obecną niezła kaszana w tym twoim aucie. doładowanie gorsze jak niż w serii.
ew89cia Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Opublikowano 27 Lutego 2017 (edytowane) 13 godzin temu, lukaszlsw napisał: na chwile obecną niezła kaszana w tym twoim aucie. doładowanie gorsze jak niż w serii. Sprawdze szczelność dolotu i odmy. Ile ta turbina w AVJ pompuje, 1,4bar to nie za mało? To może być padajaca turbina? Edytowane 27 Lutego 2017 przez ew89cia
krzysiekml Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 zadane ma 0.9 ale te logi to zaraz robione po programie? bo turbo wykręcona na max a ledwie co dmucha jak by dziura była lub muszla przy wg popękana
ew89cia Opublikowano 5 Marca 2017 Autor Opublikowano 5 Marca 2017 Witam ponownie, No więc sprawdziłem szczelność dolotu. Znalazłem dwie nieszczelności: pierwsza to odpięty przewód między kolektorem a N249 (od strony N249), podpiąłem, założyłem opaski, sprawdziłem przez aku czy cyka N249 - cyka. Druga nieszczelność - między DV a N249 (od strony N249) - nieszczelność zlikwidowana. Przeczyściłem odmę, wymieniłem zawór regulacji ciśnienia w odmie (membranka była na tyle stara, że zawór nie reagował, po rozebraniu pomarszczona i struchlała guma), wymieniłem zawór odpowietrzający. Aktualnie logi prezentują się tak jak poniżej. Martwi mnie to, że w grupie 020 nadal nie ma samych zer.... Pomóżcie, gdzie mam dalej szukać przyczyn. Sprawdzić ciśnienie paliwa??? Sprawdzić ciśnienie sprężania??? Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_efkUUz.html Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_0AQxVx.html Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_exFyr5.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się