tomekch973 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Witam panowie. Zacznę od tego, że rok temu gdy kupiłem auto klima słabo chłodziła ponieważ brakowało czynnika, udałem się więc na ozonowanie i dobicie klimatyzacji. Facet zrobił to w ten sposób że podłączył urządzenie pod zawór znajdujący się w podszybiu, włączył maszynę, przyłożył termometr laserowy do środkowej kratki nawiewów, po czym temperatura spadła do 3 stopni - stwierdził ze wystarczy, trochę mnie zdziwiła ta metoda- nigdy o takiej nie słyszałem, ale klima działa jak należy więc OK no i aż do tego roku, przyszły cieplejsze dni i widzę ze słabo chłodzi, wiec pojechałem na serwis klimatyzacji tj. opróżnienie układu z czynnika oczyszczenie czynnika i układu z wody próba szczelności napełnienie Czynnikiem, Olejem i UV Wszystko robione maszyna o ile dobrze pamiętam model Bosch ACS 500 układ szczelny oleju odciągnięto 25 ml wpuszczony chyb 45 ml czynnika odciągnięto 650 g wpuszczony 708 gr Ale klima po tym zabiegu działa tak samo czyli słabo chłodzi. Przykładałem termometr pokojowy do środkowej kratki nawiewów i po 5 min temp spadła do 6 stopni na tym stanełą. Dodam że filtr kabinowy zmieniany był w marcu.
Tommy Gun Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 A patrzyłeś czy działa wentylator klimy ??
gigss Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 a jaka powinna byc temperatura przy kratkach nawiewu ? bo mi cos mowili podczas nabijania ze tem 6-10 stopni to jest dobra temperatura chlodzenia ze sa auta co maja nawet ok 15 stopni a mi sie to dziwne wydaje bo mimo nabicia i sprawdzenia klimy według mnie chlodzi mi słabiej jak teściowi tez w audi a4 b5 co by mogło byc nie tak
machina Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Do 10 stopni z kratek przy obecnych temperaturach na dworze to dobry wynik Tapnięte z HUAWEI P8
tomekch973 Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Opublikowano 1 Lipca 2016 A patrzyłeś czy działa wentylator klimy ?? Tak wentylator klimy dziala. Osuszacz i dlawik do wymiany Jest możliwosc bez spuszczania czynnika sprawdzic jaki mam dlawik ?
Dev Opublikowano 3 Lipca 2016 Opublikowano 3 Lipca 2016 Niestety. Trzeba odciągnąć czynnik i wsio rozebrać.
prrezes Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 A gdzie osuszacza szukać? Mam podobny problem z klimą
prrezes Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 Czy to jakaś standardowa cześć ktora wymienią w serwisie klimatyzacji? Czy koszt spory?
Dev Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) Koszt osuszacza ok 100-150zl do tego dysza rozprężna 20-30. No i cały cykl obsługi. Edytowane 4 Lipca 2016 przez Dev
gigss Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 A po wymianie osuszacza i tej dyszy jestem w stanie jeszcze zmniejszyc temperature klimatyzacji ? Obecnie ok 8 stopni
daros Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 Po wymianie tych części powinna spaść temperatura.
GreGoriO Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 (edytowane) Jeśli weźmiesz dyszę z większym otworem to też powinno być niżej. Szybsze rozprężanie, niższa temperatura..... Tak mówią.... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 7 Lipca 2016 przez GreGoriO
Ajro TDI Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Panowie, dlaczego nikt z was "fachowców" nie powie chłopakowi, że podczas wymiany czynnika chłodzącego wymienia się też filterek układu chłodzenia, który znajduje się na jednym z przewodów zaraz przy zaworze, gdzie podłącza się przewody od maszyny?
jacek70 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 U mnie w b5 przez 7 lat żadnych zaworków nie wymieniałem a klima chodziła super .
Dev Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Panowie, dlaczego nikt z was "fachowców" nie powie chłopakowi, że podczas wymiany czynnika chłodzącego wymienia się też filterek układu chłodzenia, który znajduje się na jednym z przewodów zaraz przy zaworze, gdzie podłącza się przewody od maszyny? Pisałem o tym kilkaset razy, w tym poście również.
daros Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Jeśli weźmiesz dyszę z większym otworem to też powinno być niżej. Szybsze rozprężanie, niższa temperatura..... Tak mówią.... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Sprawdzałes ? Taka dysza o większym oczku jest identyczna co nasze zewnętrznymi gabarytami i nawet o parę zł tańsza.
GreGoriO Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 (edytowane) Nie tyle sprawdzałem, co chyba nawet sobie zupełnie nie chcący nawet włożyłem. Nie pamiętam jaki kolor miałem wcześniej i kupiłem czerwoną. REKI NIE DAM SOBIE UCIĄĆ... Ale póki co, instalacja działa już ponad dwa lata. Poruszaliśmy swego czasu ten problem gdzie wkleiłem zdjęcia różnych dysz. Rożnią się one też ilością o-rigów na obudowie.... co mam teraz, NIe pamiętam. zresztą jak pamiętam nawet kody są specjalne dla pojazdów poruszających się w strefie gorącej 8Z5 na 8Z9 ZWRÓĆCIE też uwagę na to, że mieszkam na południu Hiszpanii gdzie lato mam pół roku, a w tej chwili temperatury w okolicach 35-40 st. klima jest wydajna i ładnie chłodzi. przy dłuższej jeździe muszę podnosić temp na panelu bo jest naprawdę zimno w środku. różnicy w kompresorach czy wielkości skraplacza nie wychwyciłem póki co, być może tu chodzi właśnie o rodzaj dyszy wrócę pewnie do tego na wiosnę, gdy będę ponownie kontrolował stan układu klimatyzacji.. to zamawiając może spróbuję włożyć inny dławik. jest jeszcze w B6 możliwość ingerencji w kanałach dotyczących ustawienia parametrów klimatyzacji....czy tak jest w B5, nie mam pojęcia Edytowane 14 Lipca 2016 przez GreGoriO
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się