Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima słabo chłodzi po nabiciu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie.

Zacznę od tego, że rok temu gdy kupiłem auto klima słabo chłodziła ponieważ brakowało czynnika, udałem się więc na ozonowanie i dobicie klimatyzacji.

Facet zrobił to w ten sposób że podłączył urządzenie pod zawór znajdujący się w podszybiu, włączył maszynę, przyłożył termometr laserowy do środkowej kratki nawiewów, po czym temperatura spadła do 3 stopni - stwierdził ze wystarczy, trochę mnie zdziwiła ta metoda- nigdy o takiej nie słyszałem, ale klima działa jak należy więc OK no i aż do tego roku, przyszły cieplejsze dni i widzę ze słabo chłodzi, wiec pojechałem na serwis klimatyzacji tj.

opróżnienie układu z czynnika

oczyszczenie czynnika i układu z wody

próba szczelności

napełnienie Czynnikiem, Olejem i UV

Wszystko robione maszyna o ile dobrze pamiętam model Bosch ACS 500

układ szczelny

oleju odciągnięto 25 ml wpuszczony chyb 45 ml

czynnika odciągnięto 650 g wpuszczony 708 gr

Ale klima po tym zabiegu działa tak samo czyli słabo chłodzi.

Przykładałem termometr pokojowy do środkowej kratki nawiewów i po 5 min temp spadła do 6 stopni na tym stanełą.

Dodam że filtr kabinowy zmieniany był w marcu.

Opublikowano

A patrzyłeś czy działa wentylator klimy ??

Opublikowano

a jaka powinna byc temperatura przy kratkach nawiewu ? bo mi cos mowili podczas nabijania ze tem 6-10 stopni to jest dobra temperatura chlodzenia ze sa auta co maja nawet ok 15 stopni a mi sie to dziwne wydaje bo mimo nabicia i sprawdzenia klimy według mnie chlodzi mi słabiej jak teściowi tez w audi a4 b5 co by mogło byc nie tak

Opublikowano

Do 10 stopni z kratek przy obecnych temperaturach na dworze to dobry wynik

Tapnięte z HUAWEI P8

Opublikowano

Osuszacz i dlawik do wymiany

Opublikowano

A patrzyłeś czy działa wentylator klimy ??

Tak wentylator klimy dziala.

Osuszacz i dlawik do wymiany

Jest możliwosc bez spuszczania czynnika sprawdzic jaki mam dlawik ?

Opublikowano

Niestety. Trzeba odciągnąć czynnik i wsio rozebrać.

Opublikowano

ok. dzięki za pomoc. Pozdro

Opublikowano

A gdzie osuszacza szukać? Mam podobny problem z klimą

Opublikowano

Przed przednim prawym kołem

Opublikowano

Czy to jakaś standardowa cześć ktora wymienią w serwisie klimatyzacji? Czy koszt spory?

Opublikowano (edytowane)

Koszt osuszacza ok 100-150zl do tego dysza rozprężna 20-30. No i cały cykl obsługi.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

A po wymianie osuszacza i tej dyszy jestem w stanie jeszcze zmniejszyc temperature klimatyzacji ? Obecnie ok 8 stopni

Opublikowano

Po wymianie tych części powinna spaść temperatura.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli weźmiesz dyszę z większym otworem to też powinno być niżej.

Szybsze rozprężanie, niższa temperatura.....

Tak mówią....

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

Panowie, dlaczego nikt z was "fachowców" nie powie chłopakowi, że podczas wymiany czynnika chłodzącego wymienia się też filterek układu chłodzenia, który znajduje się na jednym z przewodów zaraz przy zaworze, gdzie podłącza się przewody od maszyny?

Opublikowano

U mnie w b5 przez 7 lat żadnych zaworków nie wymieniałem a klima chodziła super .

Opublikowano

Panowie, dlaczego nikt z was "fachowców" nie powie chłopakowi, że podczas wymiany czynnika chłodzącego wymienia się też filterek układu chłodzenia, który znajduje się na jednym z przewodów zaraz przy zaworze, gdzie podłącza się przewody od maszyny?

Pisałem o tym kilkaset razy, w tym poście również.

Opublikowano

Jeśli weźmiesz dyszę z większym otworem to też powinno być niżej.

Szybsze rozprężanie, niższa temperatura.....

Tak mówią....

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sprawdzałes ? Taka dysza o większym oczku jest identyczna co nasze zewnętrznymi gabarytami i nawet o parę zł tańsza.
Opublikowano (edytowane)

Nie tyle sprawdzałem, co chyba nawet sobie zupełnie nie chcący nawet włożyłem.

Nie pamiętam jaki kolor miałem wcześniej i kupiłem czerwoną. REKI NIE DAM SOBIE UCIĄĆ...

Ale póki co, instalacja działa już ponad dwa lata.

Poruszaliśmy swego czasu ten problem gdzie wkleiłem zdjęcia różnych dysz.

Rożnią się one też ilością o-rigów na obudowie.... co mam teraz, NIe pamiętam.

zresztą jak pamiętam nawet kody są specjalne dla pojazdów poruszających się w strefie gorącej 8Z5 na 8Z9

ZWRÓĆCIE też uwagę na to, że mieszkam na południu Hiszpanii gdzie lato mam pół roku, a w tej chwili temperatury w okolicach 35-40 st.

klima jest wydajna i ładnie chłodzi. przy dłuższej jeździe muszę podnosić temp na panelu bo jest naprawdę zimno w środku.

różnicy w kompresorach czy wielkości skraplacza nie wychwyciłem póki co, być może tu chodzi właśnie o rodzaj dyszy

wrócę pewnie do tego na wiosnę, gdy będę ponownie kontrolował stan układu klimatyzacji.. to zamawiając może spróbuję włożyć inny dławik.

jest jeszcze w B6 możliwość ingerencji w kanałach dotyczących ustawienia parametrów klimatyzacji....czy tak jest w B5, nie mam pojęcia

Edytowane przez GreGoriO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...