Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Poranny problem z uruchamianiem silnika - teraz nie odpala


tomasz-gorz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moj afn nie chce odpalac rano, nie mam tak jak inni, ze krece - krece i dopiero po chwili załapie, w moim przypadku jest takie cos, ze przekrecam kluczyk, lekko przekreci, chwila przerwy i zakeci jeszcze raz i od razu odpalony. Jak silnik jest ciepły odpala bez problemu. Z czym moga byc problemy? Swiece zarowe? Słabe aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakby to był rozrusznik to czy nie zawsze by tak sie działo? na ciepłym pali dobrze... jesienia tez było ok[br]Dopisany: 05 Grudzień 2008, 14:28_________________________________________________a moze to wina aku? bo z tego co widze mam taki: 12V 69Ah 540A (EN) bezobsługowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym stawiał na akumulator,disel ma to do siebie,że im zimniej,tym więcej potrzebuje energii do rozruchu

choć równie dobrze może to być rozrusznik,jak pisał Wihajster,z tego samego powodu,zimny silnik stawia większy opór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic rozrusznik czy jest sprawny?

Musisz go wymontować i po rozebraniu dopiero będziesz widział czy ma luzy. Przypuszczam, że od nowości nikt do niego nie zaglądał i może być przyczyna tych problemów z rozruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic rozrusznik czy jest sprawny?

bc01b9d663f71729qr5.th.jpg


Na tym rysunku masz rozrysowany rozrusznik .Cewka bendiksa ma dwa zadania -załączyć styk główny rozrusznika,zwiera przewód od akumulatora z przewodem do rozrusznika (dwie nakrętki M8 na cewce) oraz zazębić zębatkę rozrusznika z zębatką na kole zamachowym (Wieniec) .Jeśli chcesz to zrobić na krótko trzeba zewrzeć te nakrętki na rozruszniku, Jeśli tego nigdy nie robiłeś musisz pamiętać że prąd będzie miał dużą wartość czyli musisz zewrzeć to odpowiednio grubym śrubokrętem lub czymś podobnym ,należy uważać aby nie zewrzeć przy okazji do masy bo było by to zwarcie akumulatora na krótko,prąd przy nieumiejętnym zwieraniu może przypalić Ci gwint na śrubach. Jeśli rozrusznik przy takiej próbie kręci znaczy że cewka nie załącza styku ,jeśli nie kręci może to być koniec szczotek lub inne wewnętrzne uszkodzenie rozrusznika.Przy uszkodzeniu kostki stacyjki po przekręceniu kluczyka na cienkim przewodzie do cewki nie pojawia sie napięcie .

Ps .podczas tego typu prób lewarek na luzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam ze to slaby akumulator... gdyby padl bendix w rozruszniku lub tulejki mialbys ten problem niezaleznie od temperatury silnika i nie stalo by sie to tak nagle... mozesz tez sprobowac odpalic, po chwili zgasic i ponownie odpalic... tylko wylacz radio, dmuchawe i wszystkie swiatelka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na akumulator.Spróbuj przed porannym odpaleniem na kilka sekund zapalić światła i zgasić,po tym uruchom silnik.

Za obserwuj czy lżej odpali.

Jeśli chciałeś napisać o pobudzeniu akumulatora, to w dieslu nie trzeba tego robić bo świece żarowe wystarczajaco go pobudzają. A co do głównego problemu to miałem podobny, i okazało się że to rozrusznik, szczotki były już tak zużyte że ledwie trzymały się w szczotkotrzymaczu, i pomimo tego ze mama słaby akumulator, to nie ma problemu z uruchamianiem w Suwałkach :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis odpalałem auto i wszystko bylo ok, temperatura na zewnatrz +3, tyle ze popołudniu... tylko rano takie cos sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm poczekaj jak bedzie temp na minusie... rano odpal po chwili zgas i odpal ponownie... zobaczysz czy bedzie roznica w odpalaniu za 2 razem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to wina rozrusznika a konkretniej to szczotki albo tulejki. Regeneruje rozruszniki i w 80% jak takie objawy są to wlaśnie chodzi o to, i to nie tylko jeśli chodzi o A4. Zapewne rozrusznik chodzi na połowie mocy tzn. któraś szczotka nie styka z wirnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to wina rozrusznika a konkretniej to szczotki albo tulejki. Regeneruje rozruszniki i w 80% jak takie objawy są to wlaśnie chodzi o to, i to nie tylko jeśli chodzi o A4. Zapewne rozrusznik chodzi na połowie mocy tzn. któraś szczotka nie styka z wirnikiem.

tez tak moze byc... ale zanim sie wywali rozrusznik latwiej sprawdzic kilka innych rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego może ci pomogę chodzi oto że twoja lalunia nie pali ciężko ona odpala ale jest lekka przerwa w trakcie ,miałem coś takiego jak byś weszedł na wątki założone przezemnie czyli 1. dziwnie odpala lub 2. nastawnik pompy nie dawno je zakładałem będą na początku najpierw przeczytaj ten pierwszy a potem drugi wydaje mi się że twój problem nie leży w rozruszniku z tym że umnie był mały wyciek pompy i musiałem uszczelki wymienić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis spotkała mnie przykra sytuacja, temperatura -7.0*C audi nie odpaliło;( poczekałem az zagrzeja sie swiece, przekreciłem kluczyk, wskazowki zaczeły szalec (od ON i temp), przekrecało sie, ale nie załapał, po 3 probie dałem spokoj, bo słychac było jak juz aku powoli siada... co zrobic? jak go odpalic? moze swiece nie grzeja? jak je sprawdzic i gdzie one sa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...