Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak się dobrać do zacisków i tarcz ? - proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, audi to moje peirwsze auto,wczesnie nie mialem styku z zadnym samochodem a co za tym idzie - jestem zielony w kilku sprawach.
Potrafię wymienić opony z letnich na zimowe - lecz miałbym problem już z demontażem/wymianą zacisków/tarcz hamulcowych...
Czy moglbym uzyskac jakas wskazówkę? moze jest jakis tutorial jak zdemontować a następnie dobrze zamontować zaciski hamulcowe?
chcialbym pomalowac swoje na jakis kolor?
Oprocz tego mam pytanie - po czym poznac kiedy tarcze/zaciski są do wymiany?
Prosze o dyskrecję i wyrozumiałość że o takie bzdury pytam, ale bardzo mi pomożecie odpowiadając tutaj.
Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam !

Opublikowano

temat prosty, żeby zdemontować zacisk, musisz odkręcić 2 prowadnice które mocują zacisk do jarzma i umożliwiają ruch zacisku, są one schowane w gumach od tylnej strony. zaś demontując jarzmo trzeba odkręcić 2 sruby które montowane są do zwrotnicy również od tylnej strony. http://i1338.photobucket.com/albums/o690/jezutkp/Foto/A46-10118.png


prowadnice oznaczone jako (16) kryją sie pod dekielkami (17)

Opublikowano

super, dzieki za pomoc. a jak wyglada to pozniej z odpowietrzaniem ? co trzeba takiego robic? jak ?

Opublikowano (edytowane)

Po wymianie klocków nie musisz odpowietrzać układu.

Jeszcze jedna sprawa. Przy wymianie klocków najlepiej załóż zacisk bez klocków na jarzmo i zobacz czy możesz go przesuwać ręką lewo- prawo. Jeśli będzie bardzo ciężko chodził to trzeba wyczyścić i przesmarować prowadnice.

Druga sprawa. Jak chcesz wymieniać klocki to przemyśl sobie czy masz czym wcisnąć tłoczek do zacisku. Bo potem się okaże, że wszystko masz zdemontowane a tłoczka nie możesz ruszyć :P

Edytowane przez marasekm
Opublikowano

Tylko o jakich zaciskach mowa? Przednich czy tylnych? Tłoczki w przednich są wciskane, a w tylnych zaciskach są wciskane i jednocześnie trzeba wkręcać je. Można zrobić to kluczem od kątówki,, tylko trzeba uwazać żeby nie uszkodzić gumowej osłony klocka.

Opublikowano

Jeśli chodzi o wymianę tarcz to robi się to kiedy tarcza jest 2mm cieńsza niż oryginał. Teoretycznie tarcza może się zetrzeć po 1mm z każdej strony. Jeśli masz na tarczy ranty lub jakieś nierówności należałoby ją stoczyć. Oczywiście w praktyce nie jest to tak bardzo konieczne, ale wtedy trzeba się liczyć z tym że hamulce będą trochę słabiej hamować. Do tego tarcza może się bardziej grzać bo np. klocek będzie zahaczać o rant.

Zaciski wymienia się raczej rzadko, częściej się regeneruje, wymienia uszczelniacze albo gumowe elementy, ewentualnie tłoczek jeśli jest bardzo skorodowany i słabo chodzi w zacisku.

Może też link poniżej Ci coś objaśni.

https://klubaudi.pl/topic/748-wymiana-klock%C3%B3w-hamulcowych-prz%C3%B3d/

Opublikowano

Czy moglbym uzyskac jakas wskazówkę? moze jest jakis tutorial jak zdemontować a następnie dobrze zamontować zaciski hamulcowe?

Zaciski demontuje się bez problemów - dwie śruby z tyłu zacisku pod zaślepkami (o ile jeszcze są). Śruby jednocześnie wchodzą w prowadnice. Jak już zdemontujesz to wyczyść to i nasmaruj i wymień gumki jeżeli są dziurawe.


Oprocz tego mam pytanie - po czym poznac kiedy tarcze/zaciski są do wymiany?

Jak już wspomniano zacisków samych w sobie raczej się nie wymienia ot tak.

Jeżeli nie cieknie nic, tłoczek/prowadnice chodzą płynnie to jest ok.

Tarcze wymieniasz jak są cieńsze o 2mm od wartości początkowej lub jeżeli mają bicia/ubytki.

Sama wymiana tarcz jest bardziej problematyczna. Musisz odkręcić jarzmo. Jeżeli masz tam śruby imbusowe to prawdopodobnie tego nie odkręcisz i będzie trzeba ciąć kątówką i kombinować. Jeżeli masz niezjechane sześciokąty to wystarczy obtłuc młotkiem i z dobrym kluczem pójdzie.

Opublikowano

co do tego tłoczka - nic nie się przejmuj, ja dziś robiłem swoje bo z jeden strony klocek z 8mm a z drugiej 2mm :D no i rowki na tarczy i takie tam. Problem również był przy wciśnięciu no bo jak to zrobić, skoro przewodu odłączać nie za bardzo no ale da się, takie coś na szybko z pierdół na warsztacie :D

bwiHgt0TCYEKyS0y-IMG201606271739.png

Opublikowano

Pamiętaj kiedy będziesz demontował zacisk tylny odpuść ręczny.

Opublikowano

Czy moglbym uzyskac jakas wskazówkę? moze jest jakis tutorial jak zdemontować a następnie dobrze zamontować zaciski hamulcowe?

Zaciski demontuje się bez problemów - dwie śruby z tyłu zacisku pod zaślepkami (o ile jeszcze są). Śruby jednocześnie wchodzą w prowadnice. Jak już zdemontujesz to wyczyść to i nasmaruj i wymień gumki jeżeli są dziurawe.

Oprocz tego mam pytanie - po czym poznac kiedy tarcze/zaciski są do wymiany?

Jak już wspomniano zacisków samych w sobie raczej się nie wymienia ot tak.

Jeżeli nie cieknie nic, tłoczek/prowadnice chodzą płynnie to jest ok.

Tarcze wymieniasz jak są cieńsze o 2mm od wartości początkowej lub jeżeli mają bicia/ubytki.

Sama wymiana tarcz jest bardziej problematyczna. Musisz odkręcić jarzmo. Jeżeli masz tam śruby imbusowe to prawdopodobnie tego nie odkręcisz i będzie trzeba ciąć kątówką i kombinować. Jeżeli masz niezjechane sześciokąty to wystarczy obtłuc młotkiem i z dobrym kluczem pójdzie.

Nie pitol głupot. Co z tego że te śruby są na imbus? Jak się nie potrafisz obchodzić z srubami to każda zerwiesz.

Opublikowano

Czy moglbym uzyskac jakas wskazówkę? moze jest jakis tutorial jak zdemontować a następnie dobrze zamontować zaciski hamulcowe?

Zaciski demontuje się bez problemów - dwie śruby z tyłu zacisku pod zaślepkami (o ile jeszcze są). Śruby jednocześnie wchodzą w prowadnice. Jak już zdemontujesz to wyczyść to i nasmaruj i wymień gumki jeżeli są dziurawe.

Oprocz tego mam pytanie - po czym poznac kiedy tarcze/zaciski są do wymiany?

Jak już wspomniano zacisków samych w sobie raczej się nie wymienia ot tak.

Jeżeli nie cieknie nic, tłoczek/prowadnice chodzą płynnie to jest ok.

Tarcze wymieniasz jak są cieńsze o 2mm od wartości początkowej lub jeżeli mają bicia/ubytki.

Sama wymiana tarcz jest bardziej problematyczna. Musisz odkręcić jarzmo. Jeżeli masz tam śruby imbusowe to prawdopodobnie tego nie odkręcisz i będzie trzeba ciąć kątówką i kombinować. Jeżeli masz niezjechane sześciokąty to wystarczy obtłuc młotkiem i z dobrym kluczem pójdzie.

Nie pitol głupot. Co z tego że te śruby są na imbus? Jak się nie potrafisz obchodzić z srubami to każda zerwiesz.

Popieram przedmówcę. Zaraz się dowiemy, że przez imbus trzeba auto oddawać do mechanika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...