harley22 Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 Witam, Opisze systuacje która miała miejsce 3 dni temu, a ja w sumie nie wiem co zrobić bo ani mechanik ani koleś od ktróego kupiłem kompresor (regenerowany) do winy się nie poczuwają. Więc tak, w aucie miałem zatartą sprężarke. Kupiłem regenerowaną z roczną gwarancją. Razem z nia dostałem instrukcje montażu i pismo w którym jest info że sprężarka została zalana 80ml oleju. Procedura gwarancyjna wymagała wymiany: skraplacza(chłodnicy), osuszacz, dyszy rozprężnej i płukania układu. Tak też sie stało, wszystkie elementy zostały wymienione na nowe, a pozostałe przepłukane. Odebrałem auto od mechanika, przy odbiorze dowiedziałem się że mechanik dodal zgodnie z instrukcją do układu ok 100ml oleju(podobno uklad potrzebuje 180ml do prawidlowej pracy). Wszystko bylo pięknie przez dokładnie miesiąc aż pewnego dnia podczas powrotu z pracy klima sie wyłaczył a i tyle. Pojechałem więc do mechanika żeby zobaczył co i jak. Okazało się że zerwało się sprzegiełko. Spręzarka została wymontowana, w tym samym czasie telefon do kolesia od którego kupiłem sprezarke. Zalecił sprawdzic ile oleju jest w spreżarce i jaki kolor. Po sprawdzeniu okazalo się, że jest pusto!!! Teraz koleś od sprężarki ewidentnie wskazuje na wine mechanika tłumacząc że nie dolał oleju do układu podczas nabijania. Mechanik zaś zapewnia że dodał olej w ilosci 100ml i nie przyznaje sie do winy. Twierdzi że kompresor musial nie być zalany olejem. Z tym nie zgadza się koleś od kompresora twierdząc że gdyby nie byl zalany nie pochodziłby ani dnia.. Nie wiem co teraz mam robić obaj panowie umywają ręce a ja zostalem z zatartym kompresorem i w czarnej za przeproszeniem d*pie.. o 1500 zł jakie wydalem na naprawe nie wspomne. Przepraszam za moze chaotyczną wypowiedz ale emocje jeszcze nie opadły. Czekam na jakieś rady co moge w takiej sytuacji zrobić. I kto wg Was zawinił?
Buchcio080 Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 Temat dość dziwny... według mnie to wina sprzedającego. Nie szczelna sprężarka i olej z czasem wypłynął. Drugą sprawą może być źle obliczona maksymalna ilość oleju w całym układzie. Może było tego oleju za dużo i doprowadziło do uszkodzenia. Ja bym reklamował sprężarke na podstawie jej nieszczelności
harley22 Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Opublikowano 1 Lipca 2016 Nie było nieszczelności.. Cisnienie w ukladzie bylo (7 bar) skoro tak to niemożliwe zeby olej tak sobie wypłynał.
Tobike Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 Jeśli w układzie nie było nic oleju to mechanik chyba zawalił sprawę. Sprawdź czy gdzieś w osuszaczu i przewodach nie zostało troszkę oleju.
harley22 Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Opublikowano 1 Lipca 2016 Nie wiem czy w ukladzie nie bylo. W samej sprężarce nie było i na tej podstawie twierdzi koleś od sprężarki ze to wina mechanika. Jak tłumaczył " Spręzarka sukcesywnie wyrzycała olej ktory miala w sobie i jak zabraklo to sie zatarła."
Tobike Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 Olej krąży wraz z czynnikiem po całym układzie dlatego napisałem to wyżej.
mati310588 Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 Witam okazalo się ze zatarła mi się sprężarka klimatyzacji o nr 8e0260805ag i moje pytanie brzmi czy muszę zamontowac czesc z takim samym nr czy inne też będą pasować jeśli tak to jakie.
radek4359 Opublikowano 10 Lipca 2016 Opublikowano 10 Lipca 2016 Witajcie zamówiłem dzisiaj sprzęgło do swojej B7 2.0 TDI BPW sugerowalem sie tytulem aukcji i modelem Kompresora klimy, zauwazylem ze koło pasowe to 120 mm link do aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=6306258775#thumb/3 A nie wiem jakie powinno byc u mnie bo są równe srednice tych kół, autem jezdze cały czas i raczej nie mogę rozebrać i zostawić na warsztacie na caly dzien, dojazd do pracy o nienormatywnych godzinach. Czy dzwonić do sprzedającego żeby wysłał inne czy to mi podejdzie ?
adamspeed01 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Wymieniałem ostatnio, 120mm jest za duże. Będziesz miał za krótki pasek. numer oryginału to 8E0 260 805AG.Intercars zamienia to na KTT040034 i to sprzęgło pasuje.
viechooo Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 (edytowane) Wszystko zależy od budowy sprężarki. W przypadku sprężarek z oddzielną komorą korbową olej w sprężarce swoją drogą a olej zmieszany z czynnikiem swoją drogą. Taka sytuacja jak "przerzucanie" oleju przez sprężarkę, o którym piszesz nie powinna mieć miejsca.Olej krążący w układzie podlega częściowemu odessaniu i wymianie wraz z czynnikiem chłodniczym. Natomiast olej do sprężarki wlewa się tylko raz i powinien tam być jeśli wszystko jest ok ze sprężarką. Jeśli chodzi o sprężarki "przelotowe" to rzeczywiście pomimo, iż część oleju podaje się do sprężarki a resztę do układu to i tak całość się miesza. Edytowane 18 Lipca 2016 przez viechooo
nomad999 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Witam okazalo się ze zatarła mi się sprężarka klimatyzacji o nr 8e0260805ag i moje pytanie brzmi czy muszę zamontowac czesc z takim samym nr czy inne też będą pasować jeśli tak to jakie. Również jestem ciekawy odpowiedzi.
nomad999 Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Mam uszkodzoną sprężąrkę klimatyzacji w moim 1,8t. Już przy kupnie właściciel powiedział że zatarła się i wyciągnął środek sprężarki. Wymiana kompletna , pewna - sprężąrka, osuszacz, skraplacz płukanie około 2000 zł. Zastanawiam się czy nie zaryzykować , wsadzić używkę , samemu zamontować i oddać tylko do napełnienia. Koszty były by znacznie niższe. Ktoś zna mechanika od klimy z okolic Wrocławia?
xXxMAROKOxXx Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 (edytowane) Witam, nie działa mi klima, na sprężarce nie ma sprzęgła (tak już kupiłem). Myślę nad wymianą sprężarki, niestety na mojej nie ma numerów (pozrywane, pozdzierane..).Jaka sprężarka podejdzie do mojego modelu?2001 rok, 1.9 AWX, avant. VIN wauzzz8ex2a122022 Dzięki z góry za pomoc. Temat do zamknięcia. Udało się naprawić moją sprężarkę. Niestety z innej a4 b6 1.9 AWX spręzarka nie pasowała... Edytowane 6 Lipca 2016 przez xXxMAROKOxXx
kokoswojtek Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 Ja słyszałem o takich przypadkach że ktoś wymieniał 2razy na nowa sprężarka i każda pochodziła 2-4miesiecy i co sie później okazało wadliwy był panel klimatronika który źle sterować sprężarka Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
radek4359 Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 Ok dzięki ) Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
majkel_majki Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Mam uszkodzoną sprężąrkę klimatyzacji w moim 1,8t. Już przy kupnie właściciel powiedział że zatarła się i wyciągnął środek sprężarki. Wymiana kompletna , pewna - sprężąrka, osuszacz, skraplacz płukanie około 2000 zł. Zastanawiam się czy nie zaryzykować , wsadzić używkę , samemu zamontować i oddać tylko do napełnienia. Koszty były by znacznie niższe. Ktoś zna mechanika od klimy z okolic Wrocławia? Z tymi sprężarkami to nie jest tak po prosu sobie zamontować używkę, one wymagają fachowego napełnienia świeżym olejem z dosłownie aptekarską dokładnością, a sam układ klimatyzacji powinien zostać wypłukany. Wszelkie dziadowskie oszczędności szybko się zemszczą. Co do sprężarki to każda od silnika R4 powinna pasować, nie porównywałem czy od V6 są inne obudowy. Edytowane 27 Lipca 2016 przez majkel_majki
kqba Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Wg ETKi w R4 AWX,AVB,AVF były dwa rodzaje sprężarek Period: 1100 - 0104 napęd na dwa paski oraz Period: 0104 - 1204 na jednym długim pasku http://etka.cc/audi/parts_lst/markt/RDW/modell/A4/year/2004/hg/2/catalog/au/drive_standart/249/lang/e
daros Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Harley22 idź do rzecznika praw konsumentów. Niech on zadzwoni w twoim imieniu do mechanika i wyskrobie ci jakiś papier. Po takiej akcji mechanik powinien zacząć myśleć. Jak dalej będzie się stawiał, to postrasz go sądem. Jak się nie dogadacie, to bierz papuge i do sądu. Tak czy siak mogła rzeczywiście być felerna sprężarka, ale z twojego opisu wynika, że sam dostarczyłes sprężarka i mechanik będzie się tak bronił. Na przyszłość wszystko załatwiaj u jednego mechanika - łatwiej reklamować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się