Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T Kłatrówka | Wer. USA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Posiadam 'Kłatrówke' jakoś już ponad pół roku, ale nie miałem kiedy się nią pochwalić na forum, na szczęście dzisiaj się to zmieni.

A więc kupiłem ją jakoś w październiku 2015. Szczerze mówiąc szukałem Volvo V40 T4 1.9 Turbo 200KM, ale egzemplarze które oglądałem nie przeżyłyby jednej zimy. Akurat trafiłem B5, w fajnej wersji, jeszcze wersja USA, na LPG, i co najważniejsze CAŁA w oryginale do tego jeszcze wersja quattro.

Co prawda cena 9800 jest raczej niższa niż rynkowa dla takich rzadkich wersji, więc liczyłem się że musze wymienić sporo rzeczy eksplo żeby to trzymało się kupy.

Tak wyglądało po zakupie

2yubxq1.jpg

2gy9kqs.jpg

Wersja USA, więc opasione po całości raczej. Troche specyfikacji:

-silnik 1.8T AEB, turbina narazie K03, regenerowana, jest jeszcze ponad rok na gwarancji

-napęd quattro

-wszystkie szyby w prądzie

-przednie fotele grzane

-pełen FIS

-zmieniarka na 6 płyt oryginał w kufrze

-komplet grający BOSE

-szyberdach

-tempomat

-climatronic

-skórzane fotele, ('wentylowane')

-podłokietniki

-dzielona kanapa z otworem na narty

-xenony i spryskiwacze

-el. lusterka

-pewnie jeszcze dużo pierdół o których nie pamiętam

Na dzień dobry zarzuciłem nowe tarcze i klocki na obie osie, przeczyściłem mechanizm wycieraczek, bo na każdym trybie działały w tempie 1 ruch na 3 sekundy, wymieniłem poduchy od silnika, i skrzyni, wymieniłem pompę wspomagania, bo wyła ( i wyje nadal :/ ), oczywiście oliwe w silniku na Valvo 5W50,w dyfrze i na Torsenie na 75W90, wszystkie filtry kabinowe, oleju, wymieniłem parownik na nowy, bo stary już umarł, przerywał LPG co 3 minuty i dałem do Hansa na ustawienie gazu. Felgi tez musialem zmienić, bo stare mi kompletnie nie leżały.

Były popękane gumy na przegubach, więc też wymieniłem.

Ostatnio oddałem do mechniora, na rozrząd i sprzęgło od AWXa, a także oryginalną pompe paliwa od B5, bo na starej strasznie skakało ciśnienie, i przez to nie dało się jeżdzić. Lakier przepolerowałem samemu, efekt świetny, polecam każdemu. Zmieniłem Głośniki na przodzie na komplet Helixów 165 z gwizdkami, troche kosztowały ale efekt super. Kupiłem ją z wydechem przelotem całkowitym od kata do końca, było za głośno, więc od razu zawitałem u tłumikarza na wrzucenie końcowej dobrej puszki, i środkowe dwa przelotowe. Efekt osiągnięty :D

Plany:

Wiekszy IC - ZROBIONE

Wzmocnienie sprzęgła na AWX i obicie tarczy w kevlar - ZROBIONE

DP 3' w miejsce kata - ZROBIONE

wieksze wtryski - ZROBIONE

Wydech w mierę przelot, ale nie za głośny - ZROBIONE

Turbo

Wskaźnik doładowania

Dobry sofcik albo dorzucenie DET3 - LIGHT SOFT ZROBIONY, CZEKAMY NA HYBRYDE K03RS6

Zmiana nagłośnienia - ZROBIONE

Zszycie siedzenie i naprawa grzania fotele pasażera - ZROBIONE

Może kiedyś wymiana podsufitki na czarną - ZROBIONE

Zderzaki od S4, w sumie to po głowie od jakiegoś czasu chodzi cały swap od S4 zamiast koksowania 1.8T :naughty:

Musze naprawić szyberdach, do końca się nie otwiera. Chyba zasłona gdzies sie blokuje, zamykając szyber musze rękę ciągnąć zasłone żeby szła razem z szybą - ZROBIONE
Dodatkowo przy sciaganiu sufitu i boczków obkleiłem wszystko czarną Alcantara :banan:

Woda z klimy dostaje się pod dywanik, zaglądając nad tunel jakby czegoś brakowało, jakiegoś lejka. Musze jak najszybciej się tym zająć.

Wyeliminować luz na napedzie, bo delikatnie szarpie przy dodaniu lub odjęciu gazu - ZROBIONE (poleciały Jaśki silnika, po zakupie auto wymieniłem na używki, ale chyba felerne, teraz siedzi FEBI) - ZROBIONE

Spasowac maskę, w ogóle stara jest od przedlifta, więc nie leży jak powinna - ZRIOBIONE

Wymienić listwy dolne drzwi bo są porysowane i odstają - ZROBIONE

Wymienić błotniki, bo jest delikatny nalot koło dolnych listew, poza tym prawy mi ktos zarysował kilka dni temu :/

Auto po wyłączeniu klimy trzyma za wysokie obroty, koło 1100. Po włączeniu spadają do książkowych - ZROBIONE

Na weekendzie porobię nowe zdjęcia i wrzuce, aktualne są słabej jakosci, poza tym się sporo pozmieniało :naughty:

 

2wd4vp1.jpg

Kilka zdjeć dla identyfikacji :P
21s8zm.jpg

v3low6.jpg

30t517o.jpg

351a41s.jpg

eskntg.jpg

USA Style, był odłączony, ale podpiąłem z powrotem i jest rodowity amerykaniec :D

21mbtrk.jpg

-

Edytowane przez Cpt.Ryan
Opublikowano

Fajna sztuka, fotel ogarnie Ci raczej każdy tapicer z jakimś tam doświadczeniem, można to normalnie zszyć, później dbasz o skóre żeby pracowała jak trzeba i będzie trzymało. Jak wmontowałeś 165 na przodzie i jakie to dokładnie głośniki? :wink:

Opublikowano (edytowane)

Głośniczki to Helixy B62-C, zestawik razem z gwizdkami.

Troszkę rezania było, cały dzień nad tym siedziałem. wziąłem panel 8mm, wyżynara w ręke i heja :D

Najgorsze to dopasowac ładnie element który wchodzi między ramke drzwi, a blache, jakby w środek, jak już dotniesz jedna stronę, to druga jest odbiciem lustrzanym. Potem musisz dorobic drugi płat ktory bedzie sciskać ramkę drzwi, żeby nic nie brzeczało i się nie obijało podczas jazdy.

Efekt jest super, gra o niebo lepiej niż Bose. Przed montażem myślałem nad wsadzeniem jeszcze tuby, ale na prawde jest zbedna.

Po tapicerach dzwoniłem, ale za wszycie takiego kawałka z reguły kasują od 300zł.. chore ceny.


Może poleci mi ktoś jakiegoś tapicera z warrzawy, co np za 100-150zł to pozszywa?

Edytowane przez Cpt.Ryan
Opublikowano

pełen fis marzenie moje :wink:

Opublikowano

pełen fis marzenie moje :wink:

Powiem Ci że mam, ale jakos nie korzystam :P

Opublikowano

Czemu zabrałeś urok amerykańca? W sensie lampy bez obrysów, tylne lampy z fiata sienny i wywalenie halogenów które są totalnym rarytasem w tym zderzaku? Cały pakiet usa poleciał wpisdu, teraz wyglada jak błąd blacharza, polift z przedliftowym zderzakiem. FMIC nie jest problemem by to spasować z halogenami. Ze skórą a raczej jej odcieniem będziesz miał problem, to najgorszy problem B5 USA.

Opublikowano

Halogenay leżą zdjęte, nie mogłem spasowac fmica razem z nimi,i najprawdopodobniej nie spasuje.

Dodatkowo, to jest zderzak poliftowy, a każdy z nich ma halogeny, USA rózni się tym, ze nie wyżłobionego miejsca na tablice rej.

Lampy USA były peknięte, i mi sie nie podobają, za ta palą się na stałe kierunki, więc widać ze to nie jest EU.

Tylne lampy takie dałem, bo odświeżają to auto jak dla mnie.

Opublikowano

W poliftowym USA jest zderzak przedliftowy(podobno delikatniej bardziej napompowany) fabrycznie wyposazony w halogeny których w przedlifcie EU nie było, ale pasują i taki zderzak masz. Polift EU to całkiem inny zderzak. Przełóz sobie obrysy z tych popekanych lamp USA do swoich, takie obrysy jak zrobiłeś ma 70% A4ek na zlotach, a o pomarańczowy obrys plastikowy cieżko, tak wiec polecam

Opublikowano

I tak chciałem zarzucić zderzak od S4.

A wiesz może czym tylny zderzak różni się przedliftowy od poliftowego?

Opublikowano

USA polift = EU przedlift

4167_pr.jpg

Przedlift EU

audi-a4-b5-srebrny-audi-opole-322326922.

Polift EU

Audi_A4_rear_20080326.jpg

Opublikowano

A Gdybym chciał zarzucić teraz zderzak EU polift, to wszystko by pasowało?

Opublikowano

Jakie odczucia po zmianie docisku na AWX i wrzuceniu kewlaru na tarcze?

Opublikowano

Kolejne USA w 1.8T Quatrro na forum :-) Który to rocznik, że masz AEB? Nie we wszystkich poliftach były montowane AWM?

Podzielam zdanie poprzedników dotyczące lamp zarówno przednich jak i tylnich. Co Ci się nie podobało w lampach USA z przodu? Tył również dużo stracił, bo jak dobrze się przyglądniesz, to w USA pozycyjna część lampy zachodzi bardziej na błotnik.

Podłączone masz pozycyjne (te w drogowych co są) w tych lampach EU? Jeśli tak, to jak?

Ogólnie bardzo duży plus za kolor i wnętrze, chociaż brakuje tam konsoli 2-din :-)

Opublikowano

Ale lampy USA sa gites, tylko ze byly cale uszkodzone, wiec musialem je zmienic bo nie nadawaly sie nawet do regeneracji :/ postaram sie skombinowac te zolte odblasko w rogach, o USA style powroci w pelnej wersji :P

Po zmianie na AWX i tarcza w kevlar nie potrzebuje łyżek do wyjmowania radia z koszyka, wystaczy strzelic ze sprzegla :D

Oczywiscie na plus, trzyma bardzo ladnie, pedal jest delikatnie twardszy, ale o wiele plynniej lapie.

Polecam kazdemu, tymbardziej ze taki zestaw jest tanszy noz oryginalny, a wytrzyma wiecej.

Opublikowano

Wywal USA z nazwy tematu i wszyscy się uspokoją :D hehe

Opublikowano

Wywal USA z nazwy tematu i wszyscy się uspokoją :D hehe

Tak byłoby 'spokojniej' :P

Auto raczej robię pod siebie, nie pod oryginał, chociaż wiadomo wole żeby miała jak najwięcej OEMa.

Apropos motoru, nie wiem czy miał AEB oryginalnie, czy AWM. Rocznik do styczeń '99.

A co do tylnych lamp, nie były orginalne, tylko kupione na odpuście jakimś. A'la ledy, z czego połowa nie świeciła :/

Opublikowano

Przednie lampy USA różnią się nie tylko tym, że mają ten pomarańczowy odblask. Ramka z odbłyśnikiem jest inna jak w EU, bo nie ma tego elementu w którym schowana jest żarówka pomarańczowa i dodatkowo sam odblask w USA jest inaczej wycięty. Jak chcesz to mogę Ci zrobić zdjęcia porównujące USA z EU.

Opublikowano

Możesz mi te fotki cyknąć, bo będę zmierzał u odbudowania stylu USA :naughty:

Opublikowano

IMG9669JP_aphepxr.jpg

Opublikowano

Nom, USA mają sreberko :P
Żałuje że je wywaliłem. Klosze były popekane i soczewki latały luźno, stad ta decyzja. A 'sreberko' i żółtą plamkę mogłem przełożyć :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...