Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Przerobienie podgrzewania lusterek po kluczyku na grzanie po "tylnej szybie"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w końcu postanowiłem sklecić Mały manual odnośnie przeróbki ogrzewania lusterek po kluczyku na ogrzewanie po włączniku tylnej szyby.

U siebie zrobiłem to jakiś czas temu, ale ostatnio u kolegi solarek4 tez cos sie dlubnelo i przy okazji cyknęliśmy fotki.

Mam nadzieje ze rozjasnia i pomogą :good:

Wiec zaczynamy:

Ja jak i kolega solarek4 mamy AFNy ja w avancie z 97' solarek sedan 96', u mnie dodatkowo elektrycznie składają sie uszy ;)

Kolorki kabli sie zgadzały wiec jest duże prawdopodobieństwo ze w reszcie A4 tez będzie tak samo- do którego rocznika to nie wiem :mysli:

Ok jedziemy!

Zacznijmy może od zdemontowania wkładu z lusterka, ja u siebie odkręciłem ten czarny plastyczek który jest u spodu lusterka, sa tam 2 śrubki i potrzebny będzie śrubokręt krzyżakowy, po wydłubaniu plasticzku mamy jako taki dostęp do tafli. Dla ułatwienia warto przechylić wkład tak by znajdowal sie w pozycji maksylanie patrzącej w niebo :) latwiej będzie go poswarzyć paluszkami :)

6abe615332a970ee.jpg

fda0f151089ea231.jpg

Nastepnie podgrzewamy tafle jak i lusterko w srodku (plastiki staną sie miększe i ryzyko polamania zaduzej ilości ząbków zmniejszy sie :)) . Nastepnie wkaladamy palce do wnętrza lusterka i delikatnie wypychamy wkład az odskoczy. Gdy nam sie to uda wisiał będzie na dwóch wpiętych kabelkach, sa to kabelki od ogrzewania. Jak sprawdzić czy w ogole prąd dochodzi? Bierzemy probówkę na 12V i dotkamy do któregoś konektorka jak probówka zaświeci znaczy ze prąd dochodzi tylko mata jest walnieta. Warto wiec zakupić nowe maty i wymienić jak?- należy rozkleić mate od tafli lustra i tego plastiku, stara mate wyrzucamy ,oczyszczamy wkład jak i plastik i kleimy nowa mate a na nia plastik.

Tu widać fabryczne maty jeszcze przed wymiana

c05cbce45499803b.jpg

Gdy juz sie upewnimy ze maty sa padnięte i wymianę na nowe sprawne mamy za sobą zabieramy sie za przerobienie instalacji na grzanie po guziku podgrzewania szyby tylnej.

Okręcamy ta plastikowa osłonkę przy podstopnicy jest tam jedna śrubka pod zaślepka i jedna u góry pod katem na wysokości wajchy od otwierania maski.

Zdejmujemy osłonkę i ukazuje sie nam las.... kabli :decayed: ;( :mysli:

3cfcea71e9f361a4.jpg

znajdujemy widoczny na zdjęciu kabel koloru białego nazwalem go "grubaskiem" gdyż jest dość gruby w porównaniu do innych kabelków. Grubasek leci do wtyczki drugiej od dołu koloru niebieskiego- na nim pojawia sie napiecie +12V po włączniku ogrzewania szyby tylnej. Do niego będziemy sie podpinać z kabelkiem do podgrzewania lusterek. Następnie lokalizujemy kabel koloru białego który wychodzi z wiązki z drzwi i leci do kostki czarnej na samej gorze drugiej od brzegu , na nim pojawia sie +12V po stacyjce. Ten kabel tniemy i zostawiamy zaizolowanego kikuta przy kostce a do części która leci z wiązka w drzwi dolutowujemy (i izolujemy) kawalek przewodu który podlutujemy do "grubaska" (porostu biały przewód z wiązki trzeba przedłużyć by wystarczył nam do grubaska). Gdy to uczynimy mamy juz podawane +12V po włączniku grzania szyby tylnej. Do "grubaska" od razu podlutowujemy kabel odpowiednio wymierzonej długości by starczył na strone pasazera.

b4fa1822bf2c031d.jpg

Gdy mamy dolutowane: kabel który leci na strone pasazera jak i przedłużkę do kabla białego wpadającego z wiazka w drzwi kierowcy, łączenie z "grubaskiem" porzadnie izolujemy. Teraz trzeba powyginać ciało śmiało i podciągnąć wspomniany przewód na strone pasazera. Ja przeciągnąłem go za deska rozdzielcza, bez demontażu schowka sie raczej nie obędzie :confused4: .

ee69cced4eee60eb.jpg

Po doprowadzeniu kabla na strone pasazera analogicznie do montujemy osłonkę przy nogach tak samo zdejmując zaślepkę i odkręcając śrubkę pod zaślepka jak i śrubkę na gorze zaślepki.

Ukaże sie nam las... kabli ;( :kox::disgust:

b850fbea2f6f797c.jpg

Lokazliujemy kostkę do ktorej lecą przewody z wiązki drzwi, jest to kostka czarna na gorze druga od brzegu. W niej znajdujemy kabelek biały i tak samo ciach!! Kikuta izolujemy a do przewodu lecącego do wiązki podlutowujemy przewód który tak mozolnie ciągnęliśmy za deska. Izolujemy skaldamy i cieszymy sie przerobionym ogrzewaniem. :drunk::dance: :oklaski:

Ja do kikuta wystającego z wspomnianej kostki podpiąłem zasilanie do lampki schowka po kluczyku, ale to historia na inna bajkę. Przerobiłem gdyż pieniło mnie podświetlenie dopiero po włączeniu świateł.

Chyba tyle, mam nadzieje ze pomogłem w tym prostym zabiegu i każdy da sobie z tym rade :good:

pzdr :hi:

PS widze ze trochę kompresja zjadła fotki, ale mam nadzieje ze sa w miarę czytelne. Jakby co podrzucę odnośniki do fotek gdzie sa wyraźniejsze :good:

Opublikowano

Ja przeciągnąłem go za deska rozdzielcza, bez demontażu schowka sie raczej nie obędzie :confused4:

Jak widać na załaczonej fotce przez kolege mrogal kabel przeciągnąłem pod wykladzinką :decayed: tam na pewno nie bedzie widoczny i nie będzie przeszkadzał :kox: Ja rowniez wymieniłem u siebie wsuwki gdyż były zaśniedziłe.

Opublikowano

a po co przerabiać podgrzewanie lusterek po kluczyku na grzanie po "tylnej szybie" ?????? :mysli:

a po co lusterka maja sie grzac w lecie przy +30* :mysli: :mysli: :mysli:

Opublikowano

a po co przerabiać podgrzewanie lusterek po kluczyku na grzanie po "tylnej szybie" ?????? :mysli:

a po co lusterka maja sie grzac w lecie przy +30* :mysli: :mysli: :mysli:

pierwsze słyszę [br]Dopisany: 13 Grudzień 2008, 10:51_________________________________________________w każdym aucie lusterka podgrzewają się jak włączysz ogrzewanie tylnej szyby :gwizdanie: nie tak ????

Opublikowano

a po co przerabiać podgrzewanie lusterek po kluczyku na grzanie po "tylnej szybie" ?????? :mysli:

a po co lusterka maja sie grzac w lecie przy +30* :mysli: :mysli: :mysli:

pierwsze słyszę [br]Dopisany: 13 Grudzień 2008, 10:51_________________________________________________w każdym aucie lusterka podgrzewają się jak włączysz ogrzewanie tylnej szyby :gwizdanie: nie tak ????

jak widac nie w kazdym , nawet miedzy audi b5 byly roznice w sposobie zalaczania owego ogrzewania

Opublikowano

U mnie wlaczaja sie same po uruchomieniu silnika (nie wiem na jaki czas),

ale tylko jak jest zimno (nie wiem od jakiej temp).

W lecie jak jest cieplo nie sie wlaczaja wogole.

Opublikowano

Ale tak czy siak temat się przyda.. Nawet w ramach uzupełnienia - "Podgrzewane lusterka - Zrób to sam" ;)

Graty :good:

Opublikowano

Wielkie podziękowania dla Solarka za pomoc z grzanymi lusterkami :notworthy: Odwalił kawał dobrej roboty :good: No i oczywiście podziękowania dla mrogala :cool1: gdyby nie on nawet bym nie myślał o grzanych lusterkach :naughty: Chełm zna się na grzanych lustrach :good::naughty:

Opublikowano

Wielkie podziękowania dla Solarka za pomoc z grzanymi lusterkami :notworthy: Odwalił kawał dobrej roboty :good: No i oczywiście podziękowania dla mrogala :cool1: gdyby nie on nawet bym nie myślał o grzanych lusterkach :naughty: Chełm zna się na grzanych lustrach :good::naughty:

Od tego są zyczliwi ludze z forum zeby sobie pomagać :decayed::good: jasna sprawa że Chłełm zna sie najlepiej :wink4: a najbardziej to ja :naughty: hehe czekają mnie jeszcze prawdopodobnie 2 rezanka z lustrami :cool1: w miętusie na pewno i u kolezki ktory jes jescze nie zdecydowany :bicz3:
Opublikowano

na spocie kłóciłem się ze w mojej poprzedniej b5 tez załączały sie jak włączyłem zapłon tylko w niskich temperaturach to nikt mi nie chciał uwierzyć :wallbash: a jednak miałem racje, pozdrowienia dla Wąskiego :naughty:

Opublikowano

nie wszytskie mały, pozatym faktycznie jest par sposobów jak sie maja zalanczac

u mnie dopieropo wlaczeniu grzania tylnej szyby i juz grzeja do wylaczenuia zaplonu

Opublikowano

a po co przerabiać podgrzewanie lusterek po kluczyku na grzanie po "tylnej szybie" ?????? :mysli:

a po co lusterka maja sie grzac w lecie przy +30* :mysli: :mysli: :mysli:

Po to, zeby w lecie przy duzym deszczu wlaczyc sobie ogrzewanie lusterka i cieszyc sie widocznością

Opublikowano

a po co przerabiać podgrzewanie lusterek po kluczyku na grzanie po "tylnej szybie" ?????? :mysli:

a po co lusterka maja sie grzac w lecie przy +30* :mysli: :mysli: :mysli:

Po to, zeby w lecie przy duzym deszczu wlaczyc sobie ogrzewanie lusterka i cieszyc sie widocznością

widze ze nie zakumales, jesli grzeja permamentnie po kluczyku to grzeja zawsze czy zima -30 czy lato i piekne czyste niebo bez deszczu czy deszcz, wiec uwazam ze bezsensem jest takie rozwiazanie, a przerobka na grzanie po wlaczniku ogrzewania tylnej szyby daje nam nad tym kontrole, wiec rowniez w lecie przy +30 i deszczu robie pstryk i lustereczka sie ogrzewaja :good:

Opublikowano

Nie grzeją zawsze. Grzeją po włączeniu kluczyka i sie zaraz wyłączają (u mnie)

Opublikowano

Nie grzeją zawsze. Grzeją po włączeniu kluczyka i sie zaraz wyłączają (u mnie)

moze masz w swoim młodziaku z termostatem to zlaczone, w starszych niestety nie zawsze bylo takie podgrzewanie rozwiazane na termostacie

Opublikowano

pany a jak mozna sprawdzic cz grzeja te lusterka tak organoleptycznie ?

Widzialem ze do maski szly jakies kable pradowe przy zawiasie wiec zapewne mam podgrzewane spryskiwacze a co za tym idzie tez podgrzewane lusterka. Chodzimi zeby sprawdzic czy to dziala jeszcze :D

Opublikowano

dotknij ręką

ewentualnie zdejmuj wkład lusterka i zobacz miernikiem czy idzie 12V na kabelki

Opublikowano

moro99 zdejmujesz wkład, albo odkręcasz maskownicę od spodu :wink4: I masz wszystko na widoku :decayed:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...