mieszek8 Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 (edytowane) pacjent: A4 B6 (AWX) wymieniono z przodu klocki: Ferodo FDB1323 tarcze: OZ 100.1216.20 Kupiłem i zamontowałem komplet tarcz Zimmermanna i klocków Ferodo na przednią ośkę. Po wymianie klocki trochę tarły o tarcze. Przejechałem się ok. 2 km sporadycznie używając hamulca i mimo to tarcze były gorące, chociaż dało się je dotknąć. Nie wymienione tylne tarcze były zaledwie ciepłe. To jest moja pierwsza wymiana tarcz i klocków i wolę się spytać, żeby czegoś nie spartolić. (piasty oczyszczone do gołej stali, zaciski oczyszczone szczotką drucianą, klocki założono zgodnie z ich kierunkowością) Poniżej zdjęcia wyglądu tarczy i klocków po tej przejażdżce: tarcza http://i67.tinypic.com/2h31o39.jpg klocki http://i64.tinypic.com/2lp1ms.jpg http://i64.tinypic.com/11uuart.jpg filmik po przejażdżce ilustrujący tarcie klocków o tarczę 1)To są naturalne objawy i nie przejmując się tym ostrożnie docierać klocki, czy coś jest nie tak? 2)Powodem tych objawów może być to, że użyłem klocków FDB1323 zamiast katalogowych FDB1717? 3)Ta błyszcząca powłoka na klockach to pozostałość warstwy ochronnej tarczy? 4)Usuwać tą warstwę (papierem ściernym?) czy sama się wytrze przy docieraniu? 5)I jeszcze jedna ważna kwestia - jak do k...y wyciągnąć to pier...e sitko płynu hamulcowego? Kręciłem nim, podważałem ze wszystkich stron i doopa Przy wciskaniu tłoczka mogłem tylko zbierać strzykawką płyn znad sitka. Teraz mi się świeci żółta kontrolka okładzin hamulca - pewnie płynu za dużo. (podczas przejażdżki kontrolka się nie świeciła, kostki czujników wpięte, przewody całe) Edytowane 31 Lipca 2016 przez mieszek8
piotrsob1 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) To nadmierne grzanie mogło być spowodowane usuwaniem przez klocki warstwy zabezpieczającej z tarcz, na oko nic nie widać by było coś nie tak z zaciskiem ( jak by się blokował , to byś ręką nie pokręcił za śruby ). Pojeździj dłużej i oblukaj po jakimś czasie, a i nie sugeruj się tym że tylne tarcze są mniej nagrzane bo maja dużo mniej do roboty Jak cofasz tłoczki to wcześniej luzujesz odpowietrznik żeby płyn z zacisku zawierający opiłki i mocno przepracowany termicznie mógł sobie swobodnie wypłynąć i nie wrócił do pompy ABS/ESP Jeżeli auto ma te systemy to jest wręcz zabronione cofanie tłoczków przy zakręconych odpowietrznikach Ta kontrolka ze zdjęcia sygnalizuje zużycie klocków hamulcowych , wszystkie inne podobne z wyglądu kontrolki, ale dotyczące innych nieprawidłowości w układzie hamulcowym są sygnalizowane na czerwono . Posprawdzaj okablowanie czujników klocków Nadmiar płynu w zbiorniczku raczej nie jest w żaden sposób sygnalizowany, po prostu nie widziałem w autach z tych roczników w zbiorniczku czujnika, który taką funkcjonalność by zapewniał Edytowane 31 Lipca 2016 przez piotrsob1
mieszek8 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 Dzięki piotrsob1 za komentarz Z tymi tłoczkami zawaliłem, to fakt, ale już przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego Na początek będę musiał uporać się z wyciągnięciem tego pieprzonego sitka Jest jakiś tip jak to zrobić, bo przymierzam się do rozwiązań siłowych. Co do kontrolki, to sprawdzę jeszcze raz kable i wsadzę zworki w kostki, żeby znaleźć winowajcę Podsumowując - pytania 1 i 3 mamy rozwiązane. Nie widać też negatywnych objawów zastosowania tańszych klocków FDB1323, więc 2 też odpada(?). Do rozwikłania: Usuwać warstwę ochronną z klocków papierem ściernym, czy sama się wytrze przy docieraniu klocków? Jak wyciągnąć sitko płynu hamulcowego?
bartez80 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) sitka nie wyciagaj ,tylko na zbiorniczku masz obok wlewu taka żółtą zaślepke na płaski śrubokręt ,wykręć to i tamtędy wyciągnij cały łyn ze zbiorniczka ,tamten otworek właśnie służy do tego celu,a nie wyjmowanie sitka. Edytowane 31 Lipca 2016 przez bartez80
mieszek8 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 Dzięki bartez80 Już miałem szarpać kombinerkami
piotrsob1 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) Nic z klocków ani tarcz zabezpieczonych srebrzanką się nie usuwa , zabezpieczenie zciera się z tarczy samo po kilku przejechanych kilometrach Edytowane 31 Lipca 2016 przez piotrsob1
mieszek8 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 Dzięki panowie za porady Wiszę wam piwko Zaoszczędziliście mi sporo nerwów
Dev Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 1323 sa do B5 1717 do B6/7 zajrzyj pod gumki, podejrzewam ze tloczki sa zardzewiałe stąd kłopot
mieszek8 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 Dzięki Dev za udział w dyskusji Wiem, że 1323 nie są do mojego modelu, ale 2/4 sprzedawców części ogłaszających się na a4-klub akceptowało taką zamianę. (zmierzyłem suwmiarką te klocki i wymiary są identyczne jak 1717) Czy ta druga połowa ma rację, że do B6 tylko i wyłącznie 1717? Jutro wycisnę trochę tłoczki pedałem hamulca i zajrzę pod gumki. Nie muszę chyba całkowicie wyciągać tłoczka? (obawiam się zapowietrzenia układu) W razie korozji potraktować papierem wodnym na glanc i posmarować? A właśnie. Mam takie smarowidło (Bosch Superfit TO100). Smarowałem tym trzpienie zacisków i delikatnie prowadnice klocków. Nada się to mazidło na cylinderki, czy koniecznie Ate Bremszylinder?
Dev Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Nie smaruje się prowadnic w tych zaciskach
mieszek8 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Smar z prowadnic wytarty Kontrola okładzin zniknęła. Winowajca - kostka od lewego, przedniego hamulca. Do zworki użyłem wcześniej grubego, miedzianego drutu i może styki w kostce się trochę odgięły. Podoginałem je trochę i wsio Wysunąłem cylinderek z lewego zacisku, ściągnąłem gumkę i tak to wygląda Trzeba z tym coś robić? Korozja wydaje się kończyć przed miejscem styku cylinder-tłok. Trzymam się zasady "lepsze wrogiem dobrego" (jestem podatny na prawo Murphy'ego ) i wolałbym się ograniczyć do koniecznych ingerencji niż później wylądować u mechanika. (widziałem gdzieś w internetach filmik jak koleś męczył się z montażem tłoczka i gumki przy pomocy wykonanego własnoręcznie narzędzia ze szprychy rowerowej ) Do smarowania cylinderka mogę użyć swojego mazidła?
Dev Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Tloczek z gumką do wymiany. Smar Ate Bremszylinderpaste
mieszek8 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) sitka nie wyciagaj ,tylko na zbiorniczku masz obok wlewu taka żółtą zaślepkę na płaski śrubokręt ,wykręć to i tamtędy wyciągnij cały łyn ze zbiorniczka ,tamten otworek właśnie służy do tego celu,a nie wyjmowanie sitka. Znalazłem znowu trochę czasu, żeby pogrzebać przy samochodzie. Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego. Kupiłem 1l Ate Typ200, wykręciłem żółtą zaślepkę, a tam... następne sitko Nie będę się siłował ponownie, żeby czegoś nie uszkodzić. Wyciąga się to sitko, czy zakłada się wężyk na jeden z króćców (obojętnie który) wychodzących z sitka i strzykawką odsysa płyn? Odessałem trochę płynu tą metodą, ale nie widzę żeby ubywało w zbiorniczku. Edycja: Dla zainteresowanych odpowiedź znajduje się tutaj - odciągamy przez króciec ile się da. (dzięki bartez80 za PW) Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez mieszek8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się