Tom_s Opublikowano 12 Grudnia 2008 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Witam Panowie mam takie pytanie. Mechanik będzie mi wymieniał silnik w A4 z automatem (98 rok). Mówił mi że zrobią się przy robocie koszty, bo przy rozpinaniu skrzyni od silnika wyleci dużo oleju ze skrzyni bo ponoć nie ma opcji spuszczenia go (mówił że to jest taki głupi układ) i po wyjęciu konieczne będzie dolanie sporej ilości płynu i wymiany do tego jakichś uszczelnień - mówił że po rozpięciu skrzyni od silnika zawsze jakieś 2 uszczelnienia z frezami się uszkadzają przez co może cieknąć płyn. Wiem że przy manualnej skrzyni rozpięcie jej od bloku silnika nigdy nie wiązało się z wymianą uszczelnień i cieknącym płynem bo to 2 różne układy były. Mechanik mówi że tak trzeba zrobić i tyle. Czy ktoś przerabiał temat wymiany silnika/skrzyni i wie o czym mechanik mógł mówić? Nigdy nie rozbierałem A4 z ASB więc wolę spytać a z wyszukiwarki nic nie znalazłem. Zastanawiam się czy nie chce czasem wyciągnąć więcej kasy z portfela. Ewentualnie jaki płyn/olej idzie do takiej skrzyni? Taki czerwony jak do wspomagania kierownicy? Pozdrawiam, Tomek
Sztomel Opublikowano 12 Grudnia 2008 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Nigdy nie rozbierałem A4 z ASB więc wolę spytać a z wyszukiwarki nic nie znalazłem a co to jest ASB ? bo z całą pewnością nie skrzynia automatyczna, tylko manualna i to z Volkswagena a nie z Audi.
Tom_s Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2008 ASB - Automatyczna Skrzynia Biegów. Taki skrót gdzieś na stronie od automatów znalazłem myślałem że jest normalnie używany. Konkretny symbol skrzyni sprawdze dopiero wieczorkiem na wlepce w bagażniku
Sztomel Opublikowano 12 Grudnia 2008 Opublikowano 12 Grudnia 2008 ASB - Automatyczna Skrzynia Biegów ale ze mnie tłuk !
majkel_majki Opublikowano 12 Grudnia 2008 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Olej do skrzyni o oznaczeniu LT 71141, produkuje go m.in Esso i Febi.
Tom_s Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 jak się okazało nic się nie uszkodziło i to był wymysł mechanika. Co prawda chciał policzyć mnie za te części niby wymienione ale jak poprosiłem żeby po wymianie pokazał mi części które zmienił przy wyjęciu silnika od skrzyni to zaczął się motać że niby już je wyrzucił itp. Okazał się zwykłym naciągaczem i tyle, powinno się wystrzelać takich.
marbol Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 pozwolicie że podepnę się do tematu, chcę wymienić skrzynie tiptronic. Skoro ma przejechane 120tyś, to wymienić można olej całe 9-litrów zakupiłem olej+filtr+uszczelke, czy to wystarczy? czy trzeba jeszcze się przygotować w jakieś pierścienie uszczelniające konwerter. Może ktoś już przerabiał przekładke tipa, za wszelkie sugestie i podpowiedzi bardzo dziękuje
mechanicalbrother Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Jeszcze raz, Przy rozłączeniu skrzyni od silnika , zazwyczaj odłącza sie przewody od chłodnicy oleju jest wtedy prościej silnik wyjąć . Troszkę oleju zawsze sie wyleje. ~ max 1l . nic nie ma prawa sie uszkodzic chyba że tłuk będzie przeprowadzał operacje. Jeżeli chodzi o olej to zależy od skrzyni jeżeli nie masz tip- tronika , to niestey musisz wlać żółty olej - specjalny do skrzyń automatycznych VW Audi. w VW kosztuje 55 zl za litr, istnieje zaminnik z castrola za 40. nie ma mocnych na to, musi byc zółty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się