Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana silnika AWX na AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Drodzy koledzy Forumowicze, piszę z pytaniem odnośnie wymiany silnika w mojej Audi A4 B6 z 2001 roku z silnikiem 1.9 TDI 130 KM AWX.

Znalazłem silnik w bardzo dobrej kondycji z przebiegiem 150 tyś udokumentowany lecz z oznaczeniem AVF - doczytałem się że róznią sie momentem oraz sprzęgłem, ale moje pytanie czy uda sie to wkomponować do mojej poprzedniej skrzyni biegów ( 5 biegów) oraz sprzęgła ( sprzegło i tak wymieniam bo pobrzednie jest w stanie agonalnym, podobno w AVF jest 6 biegów. Jak to widzicie jakie macie doświadczenia i wiadomości odnośnie takiego tematu

Za odpowiedzi dziękuję,

Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

awx różni się od avf tylko sprzegłem, rozrusznikiem i skrzynią. Cały blok silnika i osprzęt jest identyczny. Bez problemu będzie pasować. Ja przechodziłem odwrotny proces, robiełem z awx ->avf tj montowałem skrzynie 6b

Edytowane przez kkam
Opublikowano

Podejdzie wszystko bez problemu. Mogą ewentualnie być wtryski do dopasowania w sofcie.

Opublikowano

Skoro bedzie pasowało to mnie uspokoiliście koledzy, mam nadzieję ze również wszystkie elementy mocowań bedą pasowały i uda sie przełozyć cały osprzęt mojego silnika do nowego,wychodzi też na to ze sprzęgło będe musiał kupować juz pod silnik AVF i z tego co pisze kolega daros jakieś przeróbki z softem jeśli mógłby mi ktoś to wytłumaczyć na czym to polega ? problem będzie się objawiał kontrolką czy brakiem mocy?

Opublikowano

A ja nie byłbym taki pewny czy dwumasa ze sprzęgłem 240mm (AVF) wejdzie w skrzynie 5b, jeśli się zmieści to dystans między silnik a skrzynie chyba musi być? Co do dopasowania wtrysków w sofcie to chyba nie będzie takiej potrzeby ;)

Opublikowano

Znajomy robił coś podobnego. Softu nie trzeba zmieniać. AVF ma jednak mocniejszy dwumas, inną tarczę sprzęgłową no i skrzynka inna.

Opublikowano (edytowane)

W takim razie widzę że zdania są podzielone i prawdopodobnie jeśli nie zacznę montować i działać w tym temacie to się nie dowiem czy śruby i otwory będą się pokrywać bo rzeczywiście sprawa sprzęgła to kolejna rzecz i jego montaż.

Edytowane przez bestfisher
Opublikowano (edytowane)

zakładaj sprzęgło, zamach od 5 gang i montuj to na AVFie. są to bliźniacze silniki. więc otwory montażowe są w tych samych miejscach.

Możesz przy tej okazji zostając przy skrzyni z AWX czyli 5 założyć sobie sztywne koło zamachowe z 1Z od A4B5. Moim zdaniem dobra alternatywa dla psującego się dwumasu. Cena sztywnego sprzęgła będzie znacznie niższa niż np nowy dwumas.

Edytowane przez miikii
Opublikowano (edytowane)

Tak jak miikii pisze do duzego sprzegla nie zalozysz skrzyni 5b nawet jak dolozysz dystans od AVF. Porownywalem dzwon od 5b i 6b i piatka ma wiecej materialu w niektorych miejscach np kolo miejsca gdzie jest rozrusznik. Zostan przy sprzegle z AWX to nic nie

bedziesz musial rzeźbić.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Zajrzyj na ostatni post w tym temacie tam wrzucilem zdjecia jak roznia sie skrzynie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/364424-Wymiana-dwumasy

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)

Obawiam się o problemy występujące właśnie z założeniem i doborem sprzęgła,( ( bo zostaje mi albo sprzęgło mówie kpl takie jak do AWX albo sztywne ) dużo dowiadywałem się odnośnie opcji ze sztywnym sprzęgłem i podobno jest to własnie dobra opcja ale mogą być problemy z wytłumieniem drgań ale znowu pozwalają lepiej przenieść moment tylko czy warto poprawiać fabrykę ?

Edytowane przez bestfisher
Opublikowano

Bloki są identyczne. Zepniesz ten silnik ze swoją skrzynią jak zamontujesz swoje sprzęgło z awx 228mm. Do skrzyni 6b potrzebujesz sprzęgło 240mm, flansze na skrzynie, rozrusznik itp.

Opublikowano

Obawiam się o problemy występujące właśnie z założeniem i doborem sprzęgła,( ( bo zostaje mi albo sprzęgło mówie kpl takie jak do AWX albo sztywne ) dużo dowiadywałem się odnośnie opcji ze sztywnym sprzęgłem i podobno jest to własnie dobra opcja ale mogą być problemy z wytłumieniem drgań ale znowu pozwalają lepiej przenieść moment tylko czy warto poprawiać fabrykę ?

Zakladaj dwumas z kompletem do AWX czyli 228 jesli nie masz zamiaru zmieniac skrzyni z reszta gratow do tego potrzebnych nawet bym powiedzial ze nie masz innej opcji w tym przypadku. Sztywne kolo sobie odpusc duzo osob Ci to powie napewno.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wiec pewnie tak będzie to wyglądało, sprzęgło od AWX i nie pozostaje mi nic więcej tylko podziękować za odpowiedzi i przydatne informacje !

Opublikowano

ja myślę że tak musisz zrobić chyba że stać Cię na przeróbke na skrzynię 6b :)

Powodzonka

Opublikowano

Dobrze mi z 5B skrzynią pozatym samochód przez rok jeździ po mieście i ma max 4-5 dłuższych tras w roku, wiec nawet nie ma kiedy wrzucić tego 6 biegu no i poza wymianą silnika mam jeszcze sprzęgło + dwumas i regeneracje magla wiec zostanę przy 5B :)

Opublikowano

Zostań przy 5 biegowej skrzyni. Długość 5-tki w AWX i 6 w AVF jest identyczna. Nawet prędkość maks jest ta sama. Wiem bo jeździłem AWX jak i AVF (okazyjnie) i długość biegu ostatniego jest ta sama, z tą różnicą, że w mieście trzeba więcej wajhować w 6b.

Opublikowano

Zostań przy 5 biegowej skrzyni. Długość 5-tki w AWX i 6 w AVF jest identyczna. Nawet prędkość maks jest ta sama. Wiem bo jeździłem AWX jak i AVF (okazyjnie) i długość biegu ostatniego jest ta sama, z tą różnicą, że w mieście trzeba więcej wajhować w 6b.

Ostatnie biegi nie mają jednakowych przełożeń - sprawdź w ETKA.

Prędkości maks. nie są takie same - sprawdź w instrukcji. 6B jest nawet wolniejsza.

Opublikowano

Oczywiście miałem tu na myśli odczucia z jazdy a nie dane typowo techniczne. Tak czy siak pchanie się w 6 biegów, gdzie 6-tka nie jest faktycznym nadbiegiem mija się z celem. Jeździłem B8 z 2.0 TDI i tam 6 jest sporo dłuższa niż w AVF - więc taka skrzynia miałaby swoje uzasadnienie :)

Opublikowano

Panowie sprzęt zamontowany silnik wymieniony sprzeglo kpl włożone nurtuje mnie tylko jedno pytanie bo sprzeglo jest 228mm i wygląda sprawa w ten sposób ze pomiędzy obudowa skrzyni a zębami dwumasy jest może 2mm odstepu czy to normalne ? Czy taka odleglosc powinna być czy pomylka przedajacego i moje niedopatrzenie spowodowalo ze mam 240mm na aucie. Dodam że rozrusznik i cały osprzęt wraz z śrubami i otworami pasuje a wszystko kręci sie bez otarcia o obudowę skrzyni.

Sprawa wygląda identycznie jak na pierwszym zdjęciu pod linkiem który umieścił kolega membera4

Opublikowano (edytowane)

Jest ok. Jakbyś miał sprzęgło 240 mm to nie założyłbyś rozrusznika od 228 mm.

Podstawowa różnica między AWX i AVF to napinacz rozrządu. Jaki jest u Ciebie? Sprzegło/dwumas idzie bez problemu zamienić pod pasującą skrzynie

Edytowane przez C4NC3R

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...