jacek0311 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 panowie każdy silnik bierze olej nie ma takiego wozu na naszej planecie. Każde auto jakie miałem brało olej i wydaje mi się ze tak już jest i silnik wytrzyma wiele kilometrów bez remontu a tu kolega robi prawie kapitalę przy 130 paranoja chyba ma za dużo kasy. To jego auto możne ma przebieg 230 lub 330 tyś kilometrów. Posiadam różne marki aut w domu i do każdego trzeba coś dolać nic nowego. Ktoś poniża markę Audi bez przesady ale zawsze można wybrać inną. Ja jestem z auta bardzo zadowolony i bierze na 4000 tyś 0,5 l Pozdro
M_ILES Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Witam kolegow! Moja B6 przejechala dopiero 96500km i bierze ok.1L na 4000km, co myslicie? Czy to duzo? Dzieki
sołtys85 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 To że diesel bierze olej to prawda stara jak świat, ale benzynka pobiera oliwe raczej przy duzych przebiegach a w takich ilościach jak w postach wyzej to juz masakra. Przebieg ma tu znaczenie drugorzędne, duzo zależy jak autko jest użytkowane. Moja matka kupiła peugeota i silniczek w śwetnym stanie cyka jak zegareczek, ale po 3 latach uzytkowania czyli odpalenie raz w tyg w sezonie zimowym (bo mama boi sie śmiegu jak prowadzi) i częsciej latem jakieś 8-8kkm na rok. Uszcelniacze popychaczy zaworowych padły na maxa i silniczek pożera 0,7 l na 1000 km, jak sie odpala po postoju to czuć słodkawy zapaszek spalanej oliwy. Acha jeszcze jedno garaż jest nie ogrzewany. Jeszcze jedno pytanie czy w audi da sie wymienić uszczelniacze bez zwalania głowicy?Wiem, że w oplu niektórzy podpierają w jakiś sposób zawory i robią to bez zdejmowania głowicy lub wpuszczajać ciśnienie w komprę spanania i wtedy nastepuje podmianka.
M_ILES Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Co do sosobu uzytkowania auta, to tak sie zastanawiam, gdyz glownie podrozuje na krotkie dystanse, jazda miejska, stanie w korkach, czeste gaszenie i zapalanie silnika. Czy to moze miec wplyw na pobor oleju? Mnie sie wydaje, ze tak.
sołtys85 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Co do sosobu uzytkowania auta, to tak sie zastanawiam, gdyz glownie podrozuje na krotkie dystanse, jazda miejska, stanie w korkach, czeste gaszenie i zapalanie silnika. Czy to moze miec wplyw na pobor oleju? Mnie sie wydaje, ze tak. Jazda na zimnym silniku na 100% zwiększa zuzycie oleju. Ogólmnie jazda na zimnym silniku i częste odpalanie strasznie niszczą silnik i je podzespoły. Np. słuzbowe samochody, które rocznie robią 100kkm nie maja problemów z twardniejacymi uszczeniaczami i pierdzącymi wydechami bo w krótkim czasie robia duże ilości km i silnik nawet nie stygnie. A przeciętny kowalski jak jeździ do pracy 5km i czasem na działkę w weekend to ma problemy typu niedoładowany akumulator i padnięte uszczelniacze bo użytkuje statystycznie starszy samochód i warunki są trudniejsze (przeloty na niedogrzanym silniku) Gdzieś kiedyś wyczytałem/słyszałem, że odpalenie silnika niszczy go w tym samym stopniu co przejechanie 20km w trasie.
EnDrIu` Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 panowie każdy silnik bierze olej nie ma takiego wozu na naszej planecie. Każde auto jakie miałem brało olej i wydaje mi się ze tak już jest i silnik wytrzyma wiele kilometrów bez remontu a tu kolega robi prawie kapitalę przy 130 paranoja chyba ma za dużo kasy. To jego auto możne ma przebieg 230 lub 330 tyś kilometrów. Posiadam różne marki aut w domu i do każdego trzeba coś dolać nic nowego. Ktoś poniża markę Audi bez przesady ale zawsze można wybrać inną. Ja jestem z auta bardzo zadowolony i bierze na 4000 tyś 0,5 l Pozdro Nie zgodzę się z Tobą. Mialem Nissana 200sx 2.0 T dostawał nonstop baty w drifcie, a oleju nie brał.
Yelo Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Moja B6 przejechala dopiero 96500km i bierze ok.1L na 4000km, co myslicie? Czy to duzo? Takie spalanie oleju w ALT jest normalne. Nie masz powodów do obaw, nie zmieniaj oleju na gorszy (to nic nie poprawi).[br]Dopisany: 13 Grudzień 2009, 12:45_________________________________________________ ale benzynka pobiera oliwe raczej przy duzych przebiegach a w takich ilościach jak w postach wyzej to juz masakra. Nie używaj tej miary do 2.0 ALT
M_ILES Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 A jak to sie ma do zuzycia paliwa (szczegolnie w zimowym okresie) ? Rzucice okiem na te liczby (wskazania komputera Audi): 14.12L/100km - zimny silnik,(zima) 9.41L/100km - po 15min jazdy, cykl miejski 7.06L/100km - 6.27L/100km - rozgrzany silnik, autostrada Jakies sugesite? Dzieki!
Dev Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jakies sugesite? no... zima za oknem.... :polew: :polew: :polew:
Yelo Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 14.12L/100km - zimny silnik,(zima) 9.41L/100km - po 15min jazdy, cykl miejski 7.06L/100km - 6.27L/100km - rozgrzany silnik, autostrada Bardzo dobre, niskie spalanie
Przemo1979 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Więc, Wymieniłem pierścienie jakiś rok temu (uszczelniacze itd.. - patrz wcześniejsze posty). Jeżdżę na syntetyku, przejechałem około 30000km. Wymieniam olej co 15000km. Obecnie jeden litr spokojnie wystarcza na dolewki. Średnia spalania oleju to 0,5-0,75l\10000km. Jestem zadowolony. Przed remontem nowy olej stawał się czarny już po maksymalnie 1000km (czarny jak w diesel'u ), obecnie olej nawet po prawie 10000 km nie jest tak przepalony jak wcześniej. Ciekawostka: po wymianie pierścieni (na Gates - chyba), wziąłem oryginalne i chciałem je wygiąć. Otóż pierścień w jednym miejscu skruszył się na proszek (był twardy) a w drugim się giął jak miękki drucik - wniosek mój jest taki że te oryginalne miały jakąś wadę materiałową ponieważ nie były jednolicie zahartowane - ale zastrzegam - znawcą nie jestem pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT życzę
Dev Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 pierścien który pękł był pierscieniem uszczelniającym a ten który sie wygiął był zgaraniajacym, konstrukcja jego składa sie z 3 elementów dwóch cienkich pierscieni i spręzyny rozpierajacej
Przemo1979 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Owszem tak, było kilka jakiś podwójnych. Ale ja piszę o tym samym pierścieniu i różnych jego miejscach - dlatego taki szok że nie jest jednolity.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się