Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BFB po modach się rozleciał. Jaki teraz?


smart.bart

Rekomendowane odpowiedzi

Rozsypał mi się BFB po modach (turbo od BEX-a, wtryski 380cc, TIP, DP i takie tam).

Niestety, jestem strasznie zawiedziony bo jeszcze kilka miesięcy temu, przy robieniu ze 163KM był w stanie idealnym.

Kompresja na drugim 0,5 !!! Na pozostałych ok. 6-7, wypadanie i traktor z niego generalnie. Padaka!!!

Generalnie się załamałem ale no cóż? Trzeba robić.

Tzn. nie robić. Padła decyzja na wymianę i zrobienie wszystkiego na cacy.

Wstawiać znów BFB czy można "łeb w łeb" wstawić BEX-a lub inny też?

Brać poprawkę, że ma osprzęt na grubo ponad 230KM i tyle też do niedawna miał ;-(

Przy okazji: ma ktoś z forumowiczów coś na zbyciu?

Edytowane przez smart.bart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsypał mi się BFB po modach (turbo od BEX-a, wtryski 320cc, TIP, DP i takie tam).

Niestety, jestem strasznie zawiedziony bo jeszcze kilka miesięcy temu, przy robieniu ze 160KM był w stanie idealnym.

Kompresja na drugim 0,5 !!! Na pozostałych ok. 6-7, wypadanie i traktor z niego generalnie. Padaka!!!

Generalnie się załamałem ale no cóż? Trzeba robić.

Tzn. nie robić. Padła decyzja na wymianę i zrobienie wszystkiego na cacy.

Wstawiać znów BFB czy można "łeb w łeb" wstawić BEX-a lub inny też?

Brać poprawkę, że ma osprzęt na grubo ponad 240KM i tyle też do niedawna prawie miał ;-(

Przy okazji: ma ktoś z forumowiczów coś na zbyciu?

Są dwie opcje albo szukasz sprawnego pewnego silnika BFB/BEX słupki silnika sa takie same wiec jak wolisz albo remont tego co masz ale to droższa opcja

Edytowane przez siwak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pyra111- mierzone na drodze 232PS

@siwak- poszła decyzja na zakup nowego

@radko123- mechanior mówił, że można robić ale nie wiadomo co wyjdzie a koszty roboty pójdą podwójnie jak trzeba będzie jednak wymienić

Edytowane przez smart.bart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, drugi (ten najgorszy) przy próbie zrobił z nominalnie 0,0 na 0,5 :kwasny:

Edytowane przez smart.bart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak bym rozebrał zobaczył co tam się stało, bo coś za szybko kleknął jak wcześniej prawidłowo generował moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzucić głowicę, dużo roboty nie będzie a ocenisz szkody. Kupić słupek w dobrym stanie to też sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że pośrednio przyczyną mogło być gdy mi wystrzeliło z chłodzenia i poszła wielka para buch kiedyś zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


@radko123- mechanior mówił, że można robić ale nie wiadomo co wyjdzie a koszty roboty pójdą podwójnie jak trzeba będzie jednak wymienić

Zdjąć głowicę to dla mechanika godzina roboty a może i mniej i będzie wszystko jasne. A może tylko z jakiś przyczyn zawór się nie domyka ew. gniazdo wypalone. Moim zdaniem warto sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto robił Ci moda?

Wtryski nie były czasem jakieś chińczyki?

Kupisz silnik ale tak naprawdę nie wiesz w jakim będzie stanie...
Warto zdjąć czapkę i zobaczyć. Rozrząd nie przeskoczył? Bo dziwne żeby stracić kompresje na wszystkich garach.

W sumie ja w 1.9 przy 23X KM stopiłem 2 tłoki ( też zero kompresji) a pozostałe 2 niby było ok ale kompresji nominalnej nie miały... Kupiłem co prawda drugi słupek ale i tak był robiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie robiłeś program? Długo jeździłeś na tym setupie? Może tuner się nie popisał... Silnik padł Ci nagle, czy miałeś jakieś objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany mechaniczne/wymianę podzespołów robiłem sam, za instrukcją pasjonatów i tunera -no prawie bo z mechanikiem w warsztacie.

Program robiony przez zawodowca. Nie z grupona.

Nie wiem jaka może być przyczyna ale się stanęło.

Wtryski były oryginalne z S3.

Zaczęło się od padki cewki na pierwszym a później drugim ale to było pół roku wcześniej.

Jak już podziałało trochę to były słabnięcia mocy czasami i powoli źle odpalał, gasł jak nie był rozgrzany, nierówno pracował aż zaczęło się wypadanie zapłonu 1, później wielu a po miesiącu to już traktor całkowity się zrobił.

Edytowane przez smart.bart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem, a warto? Jakieś wnioski z tego tytułu będą?

I tak do wywalenia.

Edytowane przez smart.bart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też radziłbym zrzucić głowice, roboty nie jest dużo a dowiesz się na pewno dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...