Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jak sprawdzić cisnienie jakie podaje pompa paliwa?


WYSKUN

Rekomendowane odpowiedzi

WItam, chciałbym sprawdzić ciśnienie paliwa w swoim AVJ. Dzwoniłem do 4 mechaników dziś i co drugi wogole nie wie co to manometr albo za sprawdzenie chcą 200 zl :decayed:

Dlatego sam chciałbym to zrobić i teraz pytanie:

Jaki dokładnie manometr kupić (niech ktoś np marke i model zapoda) i jak mam to zrobić krok po kroczku jak wpiąć manometr na wąż przy listwie wtryskowej i gdzie to się znajduje?

autko a4 b6 1.8t avj

Dziekuje i pozdrawiam!

znalazłem coś takiego, Będzie ok? http://allegro.pl/tester-miernik-cisnienia-sprezania-benzyna-10453-i6402819498.html

Edytowane przez WYSKUN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle jaki manometr byle sprawny że skala od 0 do 6-8 bar, podpinasz się pod listwę wtryskową, na końcu ma taki plastikowy korek odkrecasz go pod nim jest zaworek jak w oponie wykrecasz go (poleci paliwo) i podpinasz weżyk z manometrem i mierzysz podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle jaki manometr byle sprawny że skala od 0 do 6-8 bar, podpinasz się pod listwę wtryskową, na końcu ma taki plastikowy korek odkrecasz go pod nim jest zaworek jak w oponie wykrecasz go (poleci paliwo) i podpinasz weżyk z manometrem i mierzysz podczas jazdy.

dzięki Panowie, kupie i zrobie tak :)

Byle jaki manometr byle sprawny że skala od 0 do 6-8 bar, podpinasz się pod listwę wtryskową, na końcu ma taki plastikowy korek odkrecasz go pod nim jest zaworek jak w oponie wykrecasz go (poleci paliwo) i podpinasz weżyk z manometrem i mierzysz podczas jazdy.

Kupiłem, zmierzyłem :) pokazuje na zegarze ok 4.2 bara. Czyli raczej wszystko sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pisalem Ci ze po logach z paliwem wszystko ok. :).

To prawda,ale mam satysfakcje, że sam coś sobie sprawdziłem w autku i nie musiałem płacić kasy mechanikowi - partaczowi :decayed:

Dobrze, że jest to forum :)

BTW a który blok w diagnostyce odpowiada za sprawdzenie czy wtryski dobrze podają paliwo?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma takiego... najlepszy jest test wydajności robiony po wykręceniu ich z kolektora:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8MURmRnZhYzNZLWM/view?usp=sharing

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do pomiaru ciśnienia paliwa jaką końcówkę potrzebuje? mam zestaw do mierzenia kompresji to bym tylko końcówkę kupił.

Edytowane przez dexter90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zapłonie mam 3.4-3.5 BAR, jak motor pracuje 4BAR, wszystko ok znaczy się. Pozdrawiam!

Edytowane przez dexter90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżam temat, mam problem z odpaleniem auto po dłuższym postoju i zastanawiam się czy po wymianie pompki paliwa przypadkiem nie ma nieszczelności na połączeniach.  żeby wykluczyć taką opcje chciałbym sprawdzić ciśnienie czy spada w układzie po postoju. czy manometrem od kompresji silnika dam radę to zrobić? nie chcę wyciągać po raz kolejny raz pompki z baku, ostatnio wyciągałem żeby poprawić właśnie ewentualne nieszczelności i wydaje się że jest ok, ale sprawdzenie ciśnienia dało by pewność na 100%

dodam że czasem auto pali od strzała, i tu chyba problemem mogą być świece ewentualnie cewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się da. Ja niedawno mierzyłem u siebie. 

Na listwie wtryskowej masz czarną nakrętkę, odkręcasz ją i zobaczysz wentylek taki jaki jest w oponach - także go odkręcasz, najlepiej podłożyć jakąś szmatkę bo kapnie kilka kropel benzynki.

Co do samego oprzyrządowania. Kup sobie manometr, który ma zakres większy niż 5 bar - będzie dokładniejszy. Załatw sobie wąż o średnicy takiej jaką ma listwa i połącz z manometrem. Po drodzę daj też jakiś trójnik aby zamontować kranik do spuszczenia benzynki po pomiarze. Będę niedługo w domu to pokaże Ci jak ja to zrobiłem.

 

EDIT:

Sprawdź zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. Ja 2 msc temu wymieniłem i dziś znowu bo padnięty. Sprężynka się rozsypała w środku. Kup najlepiej w ASO.

Edytowane przez dexter90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manometr do pomiaru sprężania już mam, jak możesz to wyślij na priv. zdjęcie jak to połączyłeś. Zawór odmy mam z ASO, wymieniałem rok temu. Ewidentnie problem jest z brakiem paliwa albo iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już śmigam do garażu wracam za 10min :P

 

W pierwszym zdjęciu jest zakuty wąż na końcówkę do listwy wtryskowej (to jest opcjonalnie możesz nałożyć wąż na listwę i ścisnąć opaską). Ten wąż dalej idzie do trójnika z kranikiem - to jest po to aby po pomiarze spuścić benzynę, która jest pod ciśnieniem minimum 3.5BAR, niedużo pójdzie tej benzynki, ale jednak coś. I potem od kranika idzie kolejny wąż do manometru.

 

Najprościej możesz to zrobić tak - jeden wąż, jeden koniec nałożony na listwę a drugi wkręcony w manometr, ale po pomiarze musisz uważać jak będziesz to wszystko rozkręcał (podkładaj dużo szmatek aby miało co sączyć benzynkę).

 

p.s pamiętaj o taśmie teflonowej aby gwinty uszczelnić jak będzisz już konstruował coś swojego.

p.s2 Po zapłonie musisz mieć ~3.5BAR, po rozruchu 4BAR. Po 10min nie możesz mieć mniej niż 2.5BAR

 

koncowka do listwy.png

trojnik.png

20171204_191611.jpg

20171204_191551.jpg

Edytowane przez dexter90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dexter90 jaka średnicę ma końcówka która wykręca się w listwę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2018 o 10:28, Tomek napisał:

Kolego dexter90 jaka średnicę ma końcówka która wykręca się w listwę 

witaj, pobijam, jak jest ta końcówka co na foto do listwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, pobijam bo mam pytanko. na listwie jest czarny korek, jego odkręcamy pod nim "wentylek". Ten wentylek też odkręcamy? U mnie ani drgnie na 1000 sposobów.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Po zapłonie mam 0 bar ciśnienia paliwa, a na zapalonym silniku 3.5-3.8 bara.
Co może być zepsute, ze po zapłonie nie podaje ciśnienia? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, michall51 napisał(a):

Witam.
Od jakiegoś czasu po nocnym postoju długo kręci zanim zapali... Jak już zapali to pozniej nie ma problemu 
Po zapłonie mam 0 bar ciśnienia paliwa, a na zapalonym silniku 3.5-3.8 bara.
Co może być zepsute, ze po zapłonie nie podaje ciśnienia? ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie jest zepsute

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dev napisał(a):

nic nie jest zepsute

twierdzisz, ze po przekręceniu zapłonu nie powinno być ciśnienia paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...