Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy 1.9 tdi AJM 115km


Emil94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż mam następujący problem z moim A4 B5 2000r. Auto przy mocniejszym dodaniu gazu traci moc, tzn. tak jakby w ogóle nie miało turbiny, gaz do dechy a ono ledwo się toczy. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy aż do następnego podkręcenia go do 3.5-4k obrotów. Do tego zaczęło mocno kopcić na czarno, dosłownie kłęby dymu. Co może być przyczyną takiego zachowania auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może się podepne do tematu bo u mnie podobnie jest. Tylko dzięje się to czasami. Otóż gdy jadę nagle traci moc jak u kolegi praktycznie auto może stanąć w miejscu a gdy wybije bieg i dam dwójkę to dalej jedzie normalnie tylko nieraz muszę robić to co chwilę. Myślałem też że to turbina ale byłem na kompie i nic nie wykazało. Wszystko chodzi ładnie. Denerwujące jest to bo mogę jeździć tydzień i nic mu się nie dzieje a jak go złapie to się jeździć nie da.

Dziś rozebralem potencjometr w pedale gazu ale nic tam nie widziałem żeby było coś nie tak.

Sprawdziłem też wtyki i nic. Wężyki podciśnienia też.

Macie jakieś pomysły jeszcze?

Aha auto to A4 b5 1.9 tdi ahh 90 km

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez pawel 1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wrocilem do kraju i zajalem sie tematem Audi, niestety bez zadnego skutku. Auto traci moc przy obrotach wyzszych niz 2200, chociaz poza tym i tak czuc duzy spadek mocy, do tego czasem turbina wydaje dziwny dzwiek na niskich obrotach i niekiedy szarpnie przy ruszaniu tak jakby odcinalo moc na moment, EGR wyczyszczony, nic nie pomoglo. Czy jak podepne auto pod komputer to pokaze co z nim nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywomierz wymieniony na nowy boschowski, ogolnie dynamika troche lepsza ale nadal odcina moc powyzej 2200 obrotow. jak sie zabrac do tego dolotu? czy mozliwe ze ww. objawy to kwestia wtryskow? pozdrawiam


no i kopcenie pozostalo. przy okazji od strony pasazera w przedniej czesci auta przy dodawaniu gazu slychac ciag powietrza cos jak suszarka do wlosow i ten nieprzyjemny dzwiek turbiny przy ruszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Po rozgrzaniu turbina przestaje działać, po wciśnięciu pedała przy ok 2000 obr  nie ma przyrostu momentu. Silnik po kpl. remoncie, turbina rozebrana i wyczyszczona (kierownice i wirnik), nie zauważyłem luzów na łożyskach - przed uruchomieniem zalane olejem. Oczywiście nowy filtr powietrza. Czy tylko N75, czy jeszcze jakieś cóś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od N75, jak to nie pomoże to jedź do kogoś, kto zna sie na kompie w samochodzie i niech sprawdzi Ci program, bo możliwe, że po odpicowaniu silnika program trzeba zmienić.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem identyczny problem ze swoją Audi AJM, u mnie zacinały się kierownice w turbo, zdecydowałem się wymienić na regenerowaną bo po zdjęciu już był luz na wirniku wyraźnie wyczuwalny . Po wymianie ręką odjął śmiga jak trzeba.  Można to sprawdzić, ruszyć ośką od gruchy (delikatnie nic na siłę) i zobaczyć czy pracuje w pełnym zakresie jeżeli przycina to albo do czyszczenia lub wymiana turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...