Dawidepd Opublikowano 19 Września 2018 Opublikowano 19 Września 2018 W dniu 15.09.2018 o 23:08, Niewidzialny napisał: Witam, ja natomiast samemu przerobiłem sobie lampy na Bi-Led na soczewkach Koito, operacja nie łatwa ale warto. Moim zdaniem dużo lepiej świecą niż xenony i mają dużo zalet. Koszt początkowo nie jest mały, ale odpada kupowanie żarników i przetwornic. Kupuje się jedynie soczewki za 600zł, no ja jeszcze kupiłem nowe lampy Depo za 400zł, ale dlatego że chciałem mieć ładne nowe klosze, i na czas przeróbki nie chciałem mieć uziemiony samochód. Drugi komplet i spokojnie sobie wolnymi wieczorami przerabiałem. Jeśli ktoś jest zainteresowany taką przeróbką, zapraszam Zdjęcia w moim wątku: O piszesz dokładnie jak zabrałe s się za to ? Tak wiem że są tematy. Ale powiedz jak Ty to zrobiłeś może bym się za to zabrał tylko ja mam xenon. Jak dzielił e s lampy jak robione uchwyty i tak dalej
mateusztbg Opublikowano 3 Grudnia 2018 Opublikowano 3 Grudnia 2018 Panowie i które z żarówek H7 które testowaliście w B5 FL (lampy z soczewką) dawały najwięcej światła? W mojej starej B5 będę teraz dawał lampy do polerki + wymiany odbłyśników no i chciałbym kupić jakieś bardzo dobre żarówki h7 do tego. Napiszcie jakie wasze doświadczenia i co mam wybrać, pozdr
jarcion Opublikowano 5 Grudnia 2018 Opublikowano 5 Grudnia 2018 (edytowane) Dzień dobry wszystkim, jestem tu nowy. Ściągnął mnie tu problem ze światłami w samochodzie córki, A4 B5 z 1997 roku. Narzeka, że nic nie widzi w nocy. Reflektory H7+H7 (+H1 chyba), bez soczewek. Żarówki porządne: tungsram +90% (w mercedesie W124 na oryginalnych reflektorach (H4) robią bardzo dobrą robotę). Zastanawiam się, w którą stronę uderzyć: starsze H4 (używki valeo), czy nowsze soczewki (też valeo lub oem używane). Czy jedne i drugie fizycznie pasują do A4 z 1997roku, z osobnym kierunkowskazem? Czytając forum widzę, że soczewki też najlepszych opinii nie mają, stąd myśl o H4, które potrafią dobrze świecić w innych samochodach. A jak to wygląda w A4? Ewentualnie z retrofitami LED? TYC'e miałem w W124 i nie mam o nich dobrego zdania, DEPO nie próbowałem, ale przypuszczam, że podobna jakość? Na ksenony na razie się nie szarpnę ? Szrajbnijcie proszę parę słów, bo zmorok szybko zapada... zwłaszcza odpowiedź na pytanie, czy fizycznie wszystkie te lampy są zamienne i pasują do zderzaka, błotnika, maski. Edytowane 5 Grudnia 2018 przez jarcion
Gwerty Opublikowano 5 Grudnia 2018 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Zamienniki od razu u bym wykluczył. Obstawiam standardowy problem. Wypalonych odblysnikow. Lampy do rozebrana i czyszczenia. Zazwyczaj to wystarcza a jeśli okaże się że odblysnik na dylemat wypalony ze czyszczenie nie pomoże . Regeneracja lub szukaniu używki w bardzo dobrym stanie. Projektor tak samo jak ma wypalony odblysnik to nie będzie świecić. I żadna żarówka nie pomoże.
rafal291 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Opublikowano 6 Grudnia 2018 jak coś to mam na sprzedaż lampy dzielone depo z bebechami w stanie idelanym valeo czyli soczewki i odbłyśniki
jarcion Opublikowano 6 Grudnia 2018 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Dzięki za odzew. @rafal291 ale w jakimś temacie widziałem, ze nie byłeś zadowolony mimo wszystko z tego zestawu: " jest dużo lepiej ale i tak szału nie ma "?
rafal291 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Opublikowano 6 Grudnia 2018 To może od początku : jak kupiłem auto miałem lampy dzielone na H4, myślałem że wszystko jest ok dopóki nie wybrałem się w nocną podróż do Chorwacji - był dramat i zacząłem kombinować co poprawić. Zamówiłem u mojego lokalnego magika od świateł zestaw : depo dzielone z soczewką a la s4 a bebechy wziąłem oryginały w stanie igła od valeo (odbłyśniki + soczewki) z początku byłem zadowolony ale jak kupiłem żonie kia ceed, gdzie też jest to na soczewce z h7, to stwierdziłem, że oświetlenie w audi kontra kia to jak porównanie gówna do twarogu i mina mi zrzedła... W międzyczasie zaliczyłem lekką stłuczkę i od jednej lampy popękały mi zaczepy... Ponieważ miałem zagiętą maskę wyruszyłem na poszukiwanie części : udało mi się trafić audi uderzone w tyłek ale w stanie wzór ! Auto mimo prawie 20 lat na grzbiecie całe lśniące jak z salonu, przebieg 70 tys i to było widać po każdym elemencie. Jak zobaczyłem jak wyglądają lampy (valeo H4), jak nówki - odbłyśniki z daleka świeciły - to wziąłem maskę (w kolor) i lampy kompletne po 50 zł za sztukę ! Koniec końców - założyłem te lampy valeo H4 i dopiero nastąpiła poprawa ! Stała się jasność a ja stwierdziłem, że nic nie zastąpi oryginału ! Sorki za przydługie wypracowanie...
rafal291 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Jak rozmawiam ze znajomymi którzy mają audi na soczewce czy to A4 czy A3 to wszędzie jest tak, że d*py nie urywa...
jarcion Opublikowano 7 Grudnia 2018 Opublikowano 7 Grudnia 2018 Dzięki. Zdecydowałem się na H4, już są w drodze. Na zdjęciach wyglądały na niezmęczone, na żywo w poniedziałek zobaczę. A przy okazji (choć wydaje mi się, że ktoś już o tym wspomniał), napięcie na kostkach warto sprawdzić. 12,8 prawy i 13,2 lewy u córki w autku. Testowo podałem wczoraj napięcie bezpośrednio z aku na + kostki i reflektor wyraźnie jaśniej (na ścianie) świecił. Zatem do nowych reflektorów przerobię instalację: aku-bezpiecznik- przekaźniki (przy reflektorze)- kable do kostek. Przekaźniki (jeden do mijania, drugi do drogowych) przy reflektorze, bo bez zbędnego przedłużania kabli obecnie zasilających żarówki, będzie można je wykorzystać do sterowania przekaźnikami.
mlodu2083 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Dla porównania : 1. Po lewej - z reflektora zamiennika po 2 latach użytkowania 2. Po prawej - z reflektora ori po 17 latach użytkowania Zdjęcie mówi samo za siebie o jakości zamienników
japycz1 Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 Cześć. Potrzebuję podpowiedzi bo czytam i dalej nie wiem co zrobić. Mam a4 b5 lift z 2000 roku z seryjnymi xenonami w światłach mijania, spryskiwaczami i poziomowaniem. Świeci to tak sobie i zastanawiam się nad dwiema opcjami: 1. regeneracja odbłyśników + nowe żarniki, 2. wymiana soczewek na coś innego. Nie chce "bixenonów" ledów i innych cudów, ma zostać to co jest. Ewentualnie jeśli np soczewki i odbłyśniki od b7 czy innego modelu pasują i można je bez większych przeróbek założyć to mogłoby to być ciekawą alternatywą. Tylko tutaj nie do końca wiem co dokładnie będzie mi potrzebne. Jest w stanie ktoś podpowiedzieć coś odnośnie tych dwóch opcji? może polecić kogoś konkretnego? zależy mi żeby to nie kosztowało majątku a przy tym żeby coś widział podczas jazdy w zimowe wieczory. Oczywiście bez oślepiania innych.
z@mela Opublikowano 12 Grudnia 2023 Opublikowano 12 Grudnia 2023 Użytkuję od kilku lat B5 i od początku światła świecą na czarno dlatego zakupiłem najlepsze żarówki H7 co nie bardzo pomogło no to wyczyściłem soczewki i lustra które były w dobrym+ stanie czyli zero wypaleń tylko nie miały tego super blasku , klosze czyste lampy valeo więc postanowiłem wymienić na DEPO + super żarówki osral filips narwa i tungsram efekt minimalnie lepiej niż kiedyś ALE w porównaniu do 20 letniej zafiry z żarówkami za 5zł to nie ma co porównywać , zefir ma światła jakby słońce było w reflektorze a u mnie kaszana. Zamontowane zostały hidy 5000k i na kostce brukowej świeci to OK ale na czarnym asfalcie cienizna , reflektory zawsze czyściutkie . Czy w waszych B5 też jest generalnie problem z światłami mijania świecącymi "na czarno" . Czasy takie że jak pójdzie jakiś cierp asfaltem i nie zejdzie na pobocze o można skrócić mu męki dlatego lepiej mieć dobre oświetlenie > (wzrok dobry )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się