Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S TRONIC cyklicznie lekko zasprzęgla w D na postoju/hamulcu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To ja to też wymienię bo czasem przy redukcji na 2 za ostro puści sprzęgło i jedynkę tak twardo wbija że słychać jak byś ja na polsprzegle wrzucił. Na nowym sprzęgła i mechatronice ma zrobione z 80tysi i nie jestem pewien co do wymiany w aso oleju po 60 tysiącach, jest niby wpis że wymieniono tylko że w pozycji części jest 1 olej a z tego co wiem dostępny jest tylko w bankach jednolitrowych. Wcześniejsze wpisy po 6 a przy wymianie mechatroniki jest 7.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie polecicie jakiś b.dobry serwis od S-Tronica Małopolska/Śląsk ?

Tragedii u mnie nie ma ale podjechałbym z ciekawości na diagnostykę. Duży zestaw naprawczy to nie jakiś kosmiczny koszt a jak ma jeździć się lepiej to może warto :)

Opublikowano

Tak dla potomnych.

Ja u siebie właśnie jestem po wymianie tego zestawu naprawczego (większego). Co się  działo u mnie i co było robione.

- na początku (przegieg kolo 170 tys był) auto szarpało przy redukcji z 2 na 1, oraz z D na R

Pojechałem do aso na wgranie nowego softu, niby pomoglo bo szarpanie ustalo, ale. . . cofałem, a później do przodu to auto chwile myślało co ma zrobić a później szarpnięcie i jechało.

Przy wcisniętm przycisku AH spalanie zmieniało się i tak se falowało od 1,6 aż czasami do 2.2 

Jakiś miesiąc, może max dwa (na blacie było kolo 200 tys) samochód w trybie auto gasł jak dojeżdzalem do świateł (skrzynia nie rozłączała prawidlowo biegów i dusiła motor), co dziwne w trybie dynamicznym tego objawu nie było podobnie w komfortowym.

Oczywiście na kompie zero błędów ze skrzyni

A, przy redukcji  ręcznie dało sie normalnie zmienić giegi do 1 bez zadławienia silnika.

- a finał taki, że kupiłem zetaw naprawczy  (wymieniona elektronika mechatroniki + filtr ten co jest w środku i przy okazji olej + uszczelka pod miskę), zrobiłem adaptację skrzyni (pojeździłem w różnych trybach w różnych trasach  tak koło 200 km) pokasowałem blędy i wszystkie objawy powyższe znikneły. Auto nie szarpie, o niebolepiej zmienia biegi zwłaszcza na tych niskich, nie mysli przy zmianie z D na R i przy wciśniętym AH zawsze pokazuje 1,3 spalanie (oraz nie jest wyczuwalny efekt ciągnięcia samochodu do przodu przy zatrzymaniu). 

 

Opublikowano

czyli co ? podkładka była nie tej grubości co trzeba i sprzęgło miało nieprawidłowy luz ?

Opublikowano
Tak dla potomnych.
Ja u siebie właśnie jestem po wymianie tego zestawu naprawczego (większego). Co się  działo u mnie i co było robione.
- na początku (przegieg kolo 170 tys był) auto szarpało przy redukcji z 2 na 1, oraz z D na R
Pojechałem do aso na wgranie nowego softu, niby pomoglo bo szarpanie ustalo, ale. . . cofałem, a później do przodu to auto chwile myślało co ma zrobić a później szarpnięcie i jechało.
Przy wcisniętm przycisku AH spalanie zmieniało się i tak se falowało od 1,6 aż czasami do 2.2 
Jakiś miesiąc, może max dwa (na blacie było kolo 200 tys) samochód w trybie auto gasł jak dojeżdzalem do świateł (skrzynia nie rozłączała prawidlowo biegów i dusiła motor), co dziwne w trybie dynamicznym tego objawu nie było podobnie w komfortowym.
Oczywiście na kompie zero błędów ze skrzyni
A, przy redukcji  ręcznie dało sie normalnie zmienić giegi do 1 bez zadławienia silnika.
- a finał taki, że kupiłem zetaw naprawczy  (wymieniona elektronika mechatroniki + filtr ten co jest w środku i przy okazji olej + uszczelka pod miskę), zrobiłem adaptację skrzyni (pojeździłem w różnych trybach w różnych trasach  tak koło 200 km) pokasowałem blędy i wszystkie objawy powyższe znikneły. Auto nie szarpie, o niebolepiej zmienia biegi zwłaszcza na tych niskich, nie mysli przy zmianie z D na R i przy wciśniętym AH zawsze pokazuje 1,3 spalanie (oraz nie jest wyczuwalny efekt ciągnięcia samochodu do przodu przy zatrzymaniu). 
 

A możesz nam zdradzić jak zrobiłeś adaptację? Ja u siebie też wymieniłem zestaw ale nie robiłem adaptacji. Też mi pomogło bo czasem przy zwalnianiu jak skrzynia wrzucala 2 biegu to aż glowa do przodu leciała teraz tego nie ma ale adaptację bym zrobił sobie chętnie.
Opublikowano
Dnia 11.08.2017 o 08:18, Dev napisał:

czyli co ? podkładka była nie tej grubości co trzeba i sprzęgło miało nieprawidłowy luz ?

Wiesz co nie wiem o czym mówisz, odnośnie tej podkładki (się nie znam się ;) )

Ja sprzęgła nie robiłem, tylko mechanik ASO.

Opublikowano
Teraz, klucha11 napisał:


A możesz nam zdradzić jak zrobiłeś adaptację? Ja u siebie też wymieniłem zestaw ale nie robiłem adaptacji. Też mi pomogło bo czasem przy zwalnianiu jak skrzynia wrzucala 2 biegu to aż glowa do przodu leciała teraz tego nie ma ale adaptację bym zrobił sobie chętnie.

Jasne,

Adaptacja polegała na tym, aby samochodem pojeździć w różnych warunkach (czyli miasto i trasa) i w różnych trybach (jeżeli masz ADS).  Ja po porostu se zrobiłem wycieczkę obwodnicą, a później wróciłem przez miasto.  A no i ważne (ale to chyba w każdym automacie) aby nie robić takiego czegoś:  jak jedziesz na R, a później przerzucasz na D i palnik bo szlak trafia tarcze (czy coś tam w skrzyni)

 

Opublikowano
Jasne,
Adaptacja polegała na tym, aby samochodem pojeździć w różnych warunkach (czyli miasto i trasa) i w różnych trybach (jeżeli masz ADS).  Ja po porostu se zrobiłem wycieczkę obwodnicą, a później wróciłem przez miasto.  A no i ważne (ale to chyba w każdym automacie) aby nie robić takiego czegoś:  jak jedziesz na R, a później przerzucasz na D i palnik bo szlak trafia tarcze (czy coś tam w skrzyni)
 

No tak ale czy tylko sama jazda czy coś kompem grzebales?
Opublikowano
Teraz, klucha11 napisał:


No tak ale czy tylko sama jazda czy coś kompem grzebales?

Nie w kompie nic nie robisz. Zresztą, jak jeździłem za pierwszym razem do ASO, to po wgraniu nowego oprogramowania w ten sam sposób odbywała się adaptacja.

 

Opublikowano (edytowane)

Hej, jestem nowy - cześć :)

Podepnę się pod temat - u mnie obecnie jakieś 124k, pojawiło się delikatne wibrowanie i ciągnięcie na postoju, dzieje się tak ok 1 na 10 razy (czyli zazwyczaj jest wszystko ok, ale nie zawsze). Z tego co udało mi się wyczytać to generalnie dopiero początki problemu - u mnie są gładkie redukcje, nie wywala żadnych powiadomień o przegrzanej skrzyni itp, jedynie to wyczuwalne ciągnięcie na postoju w D i spalanie od 2 do nawet czasami 3l/h. Chciałbym problem wyeliminować od razu, zanim się nasili i zużyje przedwcześnie sprzęgła. Oczywiście najpierw będzie diagnoza, ale podejrzewam, że standard, czyli zestaw naprawczy - czy ktoś może polecić jakiś warsztat w krk?

Edytowane przez Cytryn
Opublikowano

Hej, podbijam temat - czy ktoś może polecić warsztat w krk, który leczy takie rzeczy? :) 

Jak wygląda diagnostyka, sam VCDS coś powie wartościowego? Czy tylko organoleptycznie?

Opublikowano

Cześć,

Od roku w moim Audi Q5 obserwuję podobny problem. Drgania całego samochodu na skrzyżowaniu z wciśniętym hamulcem, które ustają, gdy samochód rusza. AUDI ASO w Gdyni stwierdziło, że oni nie widzą problemu, albo że to normalne i pomimo, że auto było u nich kupione i miało "gwarancję" zakupu, po prostu olali mnie z tym tematem. Zastanawiałem się nawet nad założeniem sprawy za sprzedaż bubla.
Chodziłem do różnych magików - ale nikt nic nie wie. Dopiero tutaj znalazłem bratnie dusze :)
Czekałem na moment wymiany oleju w S-Tronicu, myślałem, że poprzedni właściciel Q5 coś zaniedbał - ale nowy olej tylko troszeczkę zmniejszył efekt drgania no i przyszło lato, gdzie powyżej 20 stopni na dworze ten efe
kt nieco jest mniejszy, ale tylko nieco. Teraz mocno zastanawiam się, czy nie zinwestować jednak w zestaw naprawczy. Nie wszystkim ta zmiana pomogła...
Koszt w ASO to: 1300 zł za zestaw naprawczy + 1700 wymiana (robocizna) + 1000 zł olej, czyli 4k PLN.

Opublikowano

Dysponuje ktoś informacjami jak sprawdzić luzy sprzęgła? W Elsie nic nie widzę.

Opublikowano (edytowane)

Ktoś ma jakieś info czy S-tronic w modelach poliftowych jest w jakiś sposób poprawiony ? 

Edytowane przez Norbas
Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.01.2019 o 21:43, tomek_gorzow napisał:

Dysponuje ktoś informacjami jak sprawdzić luzy sprzęgła? W Elsie nic nie widzę.

0.8-1.4 mm

potrzebny czujnik zegarowy i podkłądki

Edytowane przez Dev
Opublikowano
15 minut temu, Norbas napisał:

Ktoś ma jakieś info czy S-tronic w modelach poliftowych jest w jakiś sposób poprawiony ? 

raczej nie, ja miałem problem w Q5 ze wstecznym, szarpało przy ruszaniu do tyłu

wymieniłem mechatronike i z głowy

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 minuty temu, Dev napisał:

raczej nie, ja miałem problem w Q5 ze wstecznym, szarpało przy ruszaniu do tyłu

wymieniłem mechatronike i z głowy

Dzięki za szybką odpowiedz... 

Wiesz może czy problemy zdażają się przy jakimś określonym przebiegiu czy nie ma to specjalnego znaczenia i pada jak mu się podoba ? 

Opublikowano
Teraz, Norbas napisał:

Dzięki za szybką odpowiedz... 

Wiesz może czy problemy zdażają się przy jakimś określonym przebiegiu czy nie ma to specjalnego znaczenia i pada jak mu się podoba ? 

mi siadło przy ok 186000km

rozrzad przy 170000

dwumasa podobnie

Opublikowano (edytowane)

Czyli przy przebiegu 140-170 wypadałoby  zaczynać rozbijać świnkę...   

duży koszt mechatroniki i dwumasa ? 

Edytowane przez Norbas
Opublikowano
Teraz, Norbas napisał:

Czyli przy przebiegu 140-170 wypadałoby  zaczynać rozbijać świnkę...   

jak ktos jezdził na olej w trybie LL to rozrzad w 3.0tdi CDUD (taki akurat mam) siada momentalnie

łańcuchy i ślizgi słabe plus ch...owe napinacze które nie sa samoblokujące tylko na sprezynach

słyszałem że ktoś dopasowywuje do nich springi od sprzegieł do duzych skuterów

ale co gdzie kiedy kto z kim ... nie mam pojecia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...