Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach w A4 B8 1.8TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczow.

Dlugo zbieralem sie z napisaniem o moim problemie liczac cicho ze serwis Audi rozwikla te zagadke ale zacznijmy od poczatku...

Okolo rok temu zakupilem Audi A4 Avant B8 2010 rok 1.8TFSI.

Zaraz po zakupie po przejechaniu kilkuset mil (mieszkam w UK) na ekranie wyskoczyla informacja o dolaniu oleju. Dolalem 1 litr tak jak bylo napisane po czym ponownie po okolo 480 milach (770km) auto poprosilo o dolewke. Poczytalem w necie i wygladalo to na zjechane pierscienie tlokowe, co jest przypadloscia wielu silnikow 2.0

Suma summarum Audi przychylilo sie do pokrycia kosztow wymiany tlokow z korbowodami na nowe i dokonano naprawy w autoryzowanym serwisie przy salonei Audi.

Po odbiorze auta pobor oleju nie jest juz problemem ale silnik zaczal nierowno pracowac zarowno na postoju jak i podczas wyzszych obrotow(wypadanie zaplonow)

Udalem sie do Audi z problemem po czym okazalo sie ze zalozyli NIE TE TLOKI CO TRZEBA !!! Pan wyjasnil ze to bylo powodem wypadania zaplonow i braku mocy, dzieki bogu domyslam sie ze tloki od 2.0 sa jedynie minimalnie krotsze wiec nieprawidlowe tloki nic nie uszkodzily...

Po ponownej wymianie tlokow przez Audi auto chodzilo bez problemu przez kilka tygodni lub nie zauwazalem problemu.

Obecnie auto pracuje bardzo nierowno zaraz po odpaleniu gdy jest zimne, silnik skacze, szarpie troszke. Po paru minutach silnik przechodzi w tryb normalnych obrotow i sytuacja uspokaja sie ale za chwile znowu nieregularnie pojedynczo szarpie (jest to odczucie porownywalne z podmuchem wiatru ktory porusza cala buda samochodu, zdaza sie to bardzo nieregularnie) nawet po dluzszej jezdzie autostrada zjezdzam staje na swiatlach i znowu silnik traci rytm.

Bylem juz w audi dwa razy z tym problemem jako ze przed wymiana tlokow to nie wystepowalo. Za pierwszym razem nie mogli znalezc usterki i oddali mi auto.

Za drugim razem, kilka dni temu zawiozlem auto i kilka godzin pozniej odpalilem zimne razem z technikiem ktory zobaczyl o co mi chodzi. Powiedzial ze moze to byc kolo dwumasowe i ze wszystko sprawdza. Po kilku dniach pojechalem po odbior i okazuje sie ze przejrzeli wszystko i jest wszystko OK a kolo dwumasowe zdjeli i zamontowali ze pracuje ladnie(pokazywali mi video)

Technik przy odbiorze stwierdzil ze wzieli nawet drugie 1.8TFSI wystartowali oba na zimno i oba auta zachowywaly sie tak samo.

Czy ktos sie z tym spotkal? Czy macie jakies podejrzenia co to moze byc? Jest to bardzo irytujace i rozwazam sprzedaz auta jezeli nie bede w stanie tego ogarnac,..

Pozdrawiam wszystkich fanow Audi!

  • Lubię to 1
Opublikowano

mysle ze masz do czynienia z brakiem kompetnecji pracownikow ASO. Bez pelnej diagnostyki i dodatkowych informacji nikt Ci nie bedzie w stanie udzielic pomocy. Sterownik zglasza jakies usterki?

Opublikowano

Podejrzewam ze komputer nic nie wykazuje bo wtedy Audi by nie oddalo mi auta bez zadnej diagnozy...

Opublikowano

Kolego jaki masz przebieg? Silnik ci się trzęsie na biegu jałowym, a po dodaniu gazu ustępuje? Po jakimś czasie pracy silnika na jałowym komputer przełącza ci się w tryb awaryjny i samochód nie ma mocy? Bucha ci z układy wydechowego? Przede wszystkim czy pali ci się kontrolka check engine?

Opublikowano

Nierówna praca na biegu jałowym może być np spowodowana uszkodzeniem membrany w odmie ale bez skanu czy są błędy czy nie ma ciężko cokolwiek powiedzieć. Swoją drogą to porażka ASO by pomylić tłoki, w 2.0 i 1.8 jest ta sama średnica ale z tego co pamiętam to w 2.0 jest większy stopień sprężania niż w 1.8

Opublikowano

takze pomyslalem o uszkodzonym ukladzie odpowietrzenia skrzyni korbowej z tym ze tej przypadlosci w tych motorach towarzysza zawsze bledy i to przynajmniej kilka (tak wynika z mojego doswiadczenia) ale tutaj kolega nic nie wspomina na ten temat, a to wydawaloby sie az nieprawdopodobne aby pracownikom ASO moglo cos takiego umknac...

Opublikowano

Jedna z cewek może być uszkodzona ale ten temat to niestety trochę wróżenie z fusów.

Opublikowano

Rems3006 - Samochod ma przejechane 115tys km, nie przelacza sie w tryb awaryjny, nigdy nie zaswiecila sie kontrolka check engine ani nie bucha z wydechu...

Zatrzesie sie raz na kilkanascie, kilkadzieisat sekund

Jak mozna ewentualnie sprawdzic czy odpowietrzanie skrzyni korbowej jest nie takie?


Auto oddane do znajomego warsztatu, bedzie robiony standardowy serwis olej+filtr, filtr powietrza, kabinowy no i swiece.

Dodatkowo maja sprawdzic o co chodzi z nierowna praca...zobaczymy

Opublikowano

Jakie masz te drgania? jakby stado mrówek szło po po podłodze? :-)

U mnie na wolnych obrotach mniej wiecej tak sie dzieje, z tym że nie jest to regularne drganie, co kilka sekund zatrzęsie mocniej że nie czuć tylko na podłodze...

też nie wiem jak sie za to zabrać :/

Opublikowano

Witam.

Tak jak pisalem wczesniej byl serwis w warsztacie u znajomego filtry olej swiece oraz obiecal mi ze sprawdzi te wibracje. Wibracje silnika musialem usiasc z nim w aucie i pokazac kiedy nastepuja zeby wyczul o co mi chodzi.

Po dokonaniu serwisu niestety zanjomy powiedzial ze nic nie czuje, zadnych wibracji.

Odpalilem auto i niestety wibracje nadal wystepowaly wiec zaprosilem go spowrotem do auta i uzgodnilismy ze na drugi dzien (i tak odbieralem auto dziewczyny z serwisu) zostane z Audi i powymieniamy cewki zaplonowe i zobaczymy czy to pomoze.

Po powrocie do domu objawy ustapily i auto pracuje rowno.

Podejrzewam ze po wymianie swiec komputer potrzebowal troche czasu zeby dostroic sie (znajomy powiedzial ze po serwisie nie resetowal komputera) i nastapilo to w drodze do domu.

Bardzo mnie cieszy ten fakt bo to oznacza ze wymiana tlokow przebiegla pomyslnie i nic nie spaprali w Audi, a to najwazniejsze.

Oczywiscie profesjonalizm ASO pozostawia wiele do zyczenia.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow!

Opublikowano

Delikatne drgania występują również po włączeniu klimatyzacji. To może być mylące, że coś się złego dzieje z samochodem.

Opublikowano

Kolego jaki masz przebieg? Silnik ci się trzęsie na biegu jałowym, a po dodaniu gazu ustępuje? Po jakimś czasie pracy silnika na jałowym komputer przełącza ci się w tryb awaryjny i samochód nie ma mocy? Bucha ci z układy wydechowego? Przede wszystkim czy pali ci się kontrolka check engine?

Ja mam przebieg 220 dokładnie tak jak napisałes bucha mi z układu wydechowego a jak siedzisz w samochcodzi to jest odczucie tak jakby zawiało mocno i zachwiło samochodem i to sie tak powtarza w momencie kiedy silnik jest zimny ale spadnie z obrotow na ssaniu ale jeszcze nie osiagnie ok 50 stopni. cos jakby kulało co chwile ale nawet jak jest zimny i wkrece go na obroty to ustaje .... czyli tak jak mowi silnik zimny ale juz nie na ssaniu na biegu jałowym czek mi swieci z tego co wiem to wyskakuje bład łapania lewego powietrza ale mechanicy nie mogą dojsc gdzie to i czemu tak szarpie w jezdzie to zupełnie nie przeszkadza ale irytuje mnie to ze nie moge tego usunąc

Opublikowano
Dnia 18.09.2016 o 13:39, liquid8p napisał:

Kolego jaki masz przebieg? Silnik ci się trzęsie na biegu jałowym, a po dodaniu gazu ustępuje? Po jakimś czasie pracy silnika na jałowym komputer przełącza ci się w tryb awaryjny i samochód nie ma mocy? Bucha ci z układy wydechowego? Przede wszystkim czy pali ci się kontrolka check engine?

Ja mam takie objawy co napisałeś rozot cały wymienony cewki świece też odma przewody cewki 

Opublikowano
Dnia 13.08.2017 o 20:33, [email protected] napisał:

Ja mam takie objawy co napisałeś rozot cały wymienony cewki świece też odma przewody cewki 

Sprawdź kompresję w cylindrach, nie dużo to kosztuje a powie wiele o stanie jednostki napędowej.

Opublikowano

Witam. Chciałbym trochę odgrzać temat. U mnie bez dramatu co jakiś czas na luzie delikatnie zatrzęsie ale na pewno po za normą. Bez trybu awaryjnego z tym, że u mnie wciśnięcie sprzęgła niweluje problem do zera. Czy tak jak wcześniej pisali może mieć wpływ na to zapłon czy może jakiś inny winowajca ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
W dniu 15.12.2017 o 07:53, muszysty napisał:

Witam. Chciałbym trochę odgrzać temat. U mnie bez dramatu co jakiś czas na luzie delikatnie zatrzęsie ale na pewno po za normą. Bez trybu awaryjnego z tym, że u mnie wciśnięcie sprzęgła niweluje problem do zera. Czy tak jak wcześniej pisali może mieć wpływ na to zapłon czy może jakiś inny winowajca ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kolego, możliwe że to dwumasa, coś się zmieniło po tych 3 miesiącach od napisania postu, robiłeś coś w związku z tematem. Napisz, bo jesteśmy ciekawi...

Opublikowano

Siemka. Zrobiony rozrząd i świece problem zniknął. Przebieg 161 łańcuch rozciągnięty o 3mm i wytarty ślizg. Olej motul 5/30. Chodzi pięknie. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Mam podobny problem co koledzy wyżej tak jak by gdzieś zapłon na którymś cylindrze uciekał na wolnych obrotach trzęsie nie smowicie 

Wymieniony olej wszystkie filtry do tego świece zapłonowe 

W zeszłym tygodniu wymieniony seperator olejowy zakupiony w audi uk i szok przez dwa dni spokój jak zegareczek parę mil przejechane i od nowa to samo trzęsie silnikiem jak by stado słoni leciało jakieś pomysły może ktoś coś proszę?

Check engine się nie świeci żadnych błędów na kapie oprócz silniczka lewych tylnych dzwi ale to chyba bez znaczenia w tym przypadku

Proszę o pomoc podpowiedź 

Edytowane przez saub84
Opublikowano
W dniu 24.06.2019 o 18:47, saub84 napisał:

Witam 

Mam podobny problem co koledzy wyżej tak jak by gdzieś zapłon na którymś cylindrze uciekał na wolnych obrotach trzęsie nie smowicie 

Wymieniony olej wszystkie filtry do tego świece zapłonowe 

W zeszłym tygodniu wymieniony seperator olejowy zakupiony w audi uk i szok przez dwa dni spokój jak zegareczek parę mil przejechane i od nowa to samo trzęsie silnikiem jak by stado słoni leciało jakieś pomysły może ktoś coś proszę?

Check engine się nie świeci żadnych błędów na kapie oprócz silniczka lewych tylnych dzwi ale to chyba bez znaczenia w tym przypadku

Proszę o pomoc podpowiedź 

Kolego Cez: Ssa Ci powietrze przez wlew oleju? Jaki przebieg ma silnik? Kiedy był wymieniany łańcuch rozrządu? Napinacz jest nowy czy starego typu?

Jak nie był robiony a auto z 2008 to licz się Cez że możesz być niedługo bez ? (auta)

Opublikowano

Witam Wszystkich.  Ja również miałem problem z drganiami na biegu jałowym.  Oddałem auto do serwisu, a Ci stwierdzili że przyczyną jest nagar.  Nie chciałem wierzyć i wymienialem części,  gdyż sam skanowalem programem VCDS. Nic nie pomagało.  Nowe świece,  cewki, odma olejowa,  zawór sterujący wlot powietrza  i dalej to samo.  Oddałem auto do czyszczenia.  Carbon cleaning.  Jest narazie w porządku,  ale napewno nie jest wyczyszczone tak jak trzeba.  Będę musiał rozebrać i dokładnie wyczyścić 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...