Lastk Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Hej, pękła mi flansza chłodnicy spalin, która łączy ją z kolektorem wydechowym. Czytałem, że najlepszy sposób to twarde lutowanie topnikiem mosiądz-fosfor plus pasta HS... ale oczywiście u mnie w mieście ciężko o takie rzeczy, więc mam pytanko, czy da rade to tigiem spawać? Mam spawacza w pracy i mam tiga.., jeśli tak, to proszę o jakieś rady bo ścianki rurki cieniutkie
SotoM Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 tig i zrobine ale trzeba odtroznie to spawac poniewaz tig potrafi tez przetopic rurke.- spawałem to (tzn mój Tęsc mi spawał) to wiele razy u klientów a nawet u siebie.
Lastk Opublikowano 26 Września 2016 Autor Opublikowano 26 Września 2016 Dziękuję za radę, zawsze można na Ciebie liczyć! Poszło na tig, zobaczymy jak wyjdzie
Musashi Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 tig i zrobine ale trzeba odtroznie to spawac poniewaz tig potrafi tez przetopic rurke.- spawałem to (tzn mój Tęsc mi spawał) to wiele razy u klientów a nawet u siebie. a jakiego spoiwa używasz?
SotoM Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 A tego ci nie powiem... To już mi teściu ogarnia.
Musashi Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 ciekawe, dalem do pospawania flansze, uzywana byla jako spoiwo miedz, niby ok. ale niestety miedz roztopiona gazuje, i w spawie jest pelno mikro-dziurek, ktore szczelnosci nie gwarantuja.
piotrsob1 Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 a jakiego spoiwa używasz? Przy spawaniu TIG-iem używa się zazwyczaj jako spoiwa takiego samego materiału jak spawany , czyli w tym przypadku powinien to być odpowiedni gatunek kwasówki . Jeżeli to flansza przy kolektorze wydechowym , to ze względu na temperatury tam się pojawiające (ponad 800 st.C ) luty twarde mogą nie dać rady
gieras1988 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 odgrzeje może ktoś ma inny pomysł? jak to jest seryjnie przymocowane? przypadkiem nie na wcisk czy coś ? mi się rozłączyła przy dodaniu ostrym gazu i puki co 2tyg jeżdżę z rurką połapaną na opaski skręcane metalowe ale jest nieszczelność także trzeba zrobić. będę w przyszłym tyg wymieniał nagrzewnicę także i tak płyn będzie spuszczony to chyba lepiej wymontować chłodniczkę całą i zabrać do spawania niż robić to na samochodzie gdzie jest bardzo ciężkie dojście ? jak wyjmę to nie wiem czy uda się to dobrze ustawić prawidłowo żeby potem równo przylegała bez jakichś napięć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się