Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przewody i styki PINY do wszelkich modyfikacji w Audi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

Od czasu kiedy stałem się posiadaczem Audi sporo czasu poświęciłem na różne mody ingerujące w elektrykę auta.

Oryginalne rozwiązanie preferowane przez grupę VAG nie do końca mi odpowiadało, chodzi o zakup przewodów naprawczych (np. 000 979 009E) i późniejsze lutowanie bądź jakieś paskudne łączenie wiązki z kilku kawałków. Niestety nawet w ASO tak robią.

Bardzo nie lubię tego typu druciarstwa i poświęciłem trochę czasu na przegrzebanie internetów żeby jakoś to obejść, na forum niestety nie znalazłem takiego wątku w którym tajemna wiedza była by dostępna.

Rozwiązaniem jest oczywiście allegro i kilku sprzedawców u których można kupić same złączki do kostek jednak do części przewodów można zakupić złączki w ASO.

Z opisów ETKI wynika że nie da się tego zrobić na sztuki, jednak przetestowałem i ASO może sprowadzić takie złączki nawet po 1 sztuce. (Sprawdzałem na wybranych dwóch rodzajach, myślę że z innymi będzie tak samo) cena w zależności od wielkości w przedziale 0,6 - 1,5 zł

Poniżej lista wraz z opisami i uwagami z ETKI

Piny - Audi A4 B6-B7.jpg

etka EL979-025.JPG

Komuś może się przyda.

Edit:

Cany z ASO z dnia 22.09.2016

N 906 845 05 - 1,45 zł za szt.

N 907 647 01 - 0,68 zł za szt.

Takie akurat zamawiałem.

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano

toś się chłopie napracował, można by to gdzieś podkleić

Opublikowano

Ja od siebie polecam sklep wtyczkolandia.pl Mają naprawdy duży wybór pinów i kabli w ori kolorach

Opublikowano

sama tabelka to pikuś, a i tak szukałem info o tych pinach... mam nadzieję że się komuś przyda.

korzystałem z wtyczkolandii tyle że przez allegro (gelson_mandela), jednak nie mają wszystkiego zresztą tak samo jak ASO, a z drugiej strony jak potrzebujemy 2 czy 3 szt do jakiejś drobnej sprawy szkoda płacić za przesyłkę jak w ASO jest za free a cena pinów podobna.

Opublikowano

„lista wraz z opisami i uwagami z ETKI” wygasla

to samo linki do rysunku z ETKI

moze ktos podlinkuje?

Opublikowano
4 godziny temu, mtomus napisał:

„lista wraz z opisami i uwagami z ETKI” wygasla

to samo linki do rysunku z ETKI

moze ktos podlinkuje?

edytowałem pierwszy post i wrzuciłem tabelkę na nowo

Opublikowano

dzieki

teraz musze zdobyc ETKE

niby jest online, ale wolalbym miec na dysku

polecilbys jakies zrodla?

Opublikowano

Witam

jaki mają numer OE piny pozłacane we wtyczce (pod fotelem) od airbaga bocznego w A4 B7?

mam błąd airbaga bocznego bo rezystancja za duża, a psikając preparatami do styków udało się zejść z 9.0 na 6,1ohm ale nadal jest to za dużo.

wkurza mnie to mocno i w sumie zamiast lutować na krótko wolałbym to naprawić oryginalnymi pinami.

z góry dzięki

Opublikowano

Kup po prostu nową wtyczkę w ASO i nie ruszaj pinów. Powinno pomóc, u mnie taki zabieg działa. A jak będę miał chwilę to zobaczę jakie tam piny powinny być.

Opublikowano
10 godzin temu, MaTeo85 napisał:

Kup po prostu nową wtyczkę w ASO i nie ruszaj pinów. Powinno pomóc, u mnie taki zabieg działa. A jak będę miał chwilę to zobaczę jakie tam piny powinny być.

Masz na myśli samą obudowę? Czy kompletną wtyczkę z pinami i kawałkiem wiązki? Możesz wspomóc jakimś numerem?? bo na samej wtyczce nie ma żadnego numeru vagowskiego.

już w ostateczności rozważałem zakup używanej poduszki z allegro tylko dla wtyczki;-)

Opublikowano

Od strony fotela masz taką: 8D0971974 - piny 000 979 010 EA

image.png

Od strony podłogi taką: 8D0971969 - piny 000 979 015 EA

image.png

Generalnie jak ta w podłodze jest ok i nie ma uszkodzonego zatrzasku to zmiana tej w fotelu powinna załatwić sprawę.

airbag1.pdf airbag2.pdf

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A więc Mateo wielkie dzięki za numery.

napiszę dla innych userów jak uporałem się z problemem.

a wiec zamówiłem obie wtyczki nowe w ASO(ok 2x20zł) i je dziś wymieniłem. Niestety problem nadal istniał jak było ponad 6ohm tak nadal wskazywało.

zirytowany wziąłem się ostro do sprawdzania, najpierw sprawdziłem instalację między "podłogą" a sterownikiem AirBag preparując zworę z 2 pinów z kabelkami i rezystorem 3ohmy i jak najbardziej odczyt w kanale 25 był prawidłowy, wiec już było jasne że problem leży po stronie samego fotela.

na wyjętych pinach z wtyczki fotela znowu było ponad 6ohm, zatem zrobiłem nakłucia na przewodach za pinami i tam nadal było ponad 6 ohm.

Zatem musiałem wymontować fotel aby zajrzeć dobrze w instalację i jak się okazało  w B7 poduszka ma instalację łączoną pod siedziskiem i to właśnie ona była przyczyną problemów. w zasadzie ona jest do niczego nie potrzebna i nawet jest TPI na to aby ją usunąć i zalutować na stałe kable pod samym siedziskiem.

po zamontowaniu do auta rezystancja jest wzorowa 2.8ohm i oczywiście brak irytującej czerwonej lampki.

jak zrzuce foto z telefonu do je dołączę aby było wszystko wiadome.

pozdr

Opublikowano

Tak jest na to TPI, ale zazwyczaj wystarczy zmienić kostki. Ta kostka w fotelu (druga) występuje także w B6 i jest identyczna jak ta w podłodze. Trzeba było podmienić kostkę zamiast lutować, ale najważniejsze że udało się ogarnąć.

Opublikowano
W dniu 11.08.2020 o 20:59, MaTeo85 napisał:

Tak jest na to TPI, ale zazwyczaj wystarczy zmienić kostki. Ta kostka w fotelu (druga) występuje także w B6 i jest identyczna jak ta w podłodze. Trzeba było podmienić kostkę zamiast lutować, ale najważniejsze że udało się ogarnąć.

niestety są inne i kolejnych dwóch nie było sensu zamawiać. dodatkowo nie widze potrzeby aby tam było to rozłączane.

Opublikowano

Ja wciąż uważam że są takie same, nawet etka tak mówi:

image.png

No ale to nie istotne. Wtyczka w tamtym miejscu przydaje się podczas rozkładania fotela. Np gdy chcemy zmienić poszycie oparcia, albo zamontować maty grzewcze. Dla normalnego użytkowania nie ma znaczenia czy jest wtyczka czy jest lutowane.

Jak wspomniałem najważniejsze że problem rozwiązany.

Opublikowano
W dniu 12.08.2020 o 22:13, MaTeo85 napisał:

Ja wciąż uważam że są takie same, nawet etka tak mówi:

image.png

No ale to nie istotne. Wtyczka w tamtym miejscu przydaje się podczas rozkładania fotela. Np gdy chcemy zmienić poszycie oparcia, albo zamontować maty grzewcze. Dla normalnego użytkowania nie ma znaczenia czy jest wtyczka czy jest lutowane.

Jak wspomniałem najważniejsze że problem rozwiązany.

Ba, po numerze części wygląda nawet na to że w B5 też powinny być takie same :D

Opublikowano

Koledzy potrzebuję numery katalogowe pinów pod bezpieczniki do B8, muszę pilnie wyprowadzić zasilanie po stacyjce na hak (do białej kostki z żółtymi kablami) ...

IMG_20220717_140413.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...