Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] 2.0 TDI Biały dym z rury wydechowej. Pomocy !


Hiro20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich potrzebuję waszej rady, Ostatnio auto zaczęło mi strasznie kopcić na biało dałem do mechanika i stwierdził że to Turbina, wiec zregenerowałem turbo po założeniu nowej kopcił tak samo. Wiec trzeba był wymienić pompowtrysk bo był padnięty, tak jak poprzednim razem dalej kopcił wiec nadszedł czas na wymianę pokrywy zaworów bo odma zapchana, kopci dalej. Wiec mechanicy stwierdzili że dpf się skonczył i go usuneli ale tylko mechanicznie auto jak kopciło tak kopci. Mam już dość pseudo mechaników i wyrzucania pieniędzy w błoto może ktoś był by w stanie mi poradzić co powinienem zrobić.

Smród spalin wygląda mi na olej. Kopci najbardziej jak auto jest na postoju świata nie widać w trakcie jazdy wydaje się ze nie ma dymu tylko podczas redukcji biegu jak obroty spadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zjada olej.pierscienie do wymiany.lepiej zmien silnik

Sprawdź kompresję na cylindrach, jeżeli wszystkie równe i w normie, problem moze leżeć po stronie uszczelniaczy na zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz 2 mechanik twierdzi że to może być przez to że dpf został wyrzucony tylko mechanicznie należy go usunąć też z systemu w tedy przestanie kopcić. Czy może być to prawdą ???

Dodam że to jest spora chmura nie jakiś dymek,

Edytowane przez Hiro20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź no się chłopie ogarnij i przestań lamentować , teraz już jest po ptokach i czasu nie cofniesz :decayed:

Trzeba było rady zasięgać od razu na początku problemu , a nie teraz jak Twoim mechanikom pomysłów zabrakło i nie wiedzą co jeszcze popsuć :P

Parę kwestii do wyjaśnienia na początek :

1. jaki masz silnik ( oznaczenie literowe motorówki )

2. Na jaki kolor dymi i czy cały czas to jest taki sam kolor dymu?

3. Opisz dokładnie kiedy dymi najbardziej , a kiedy mniej i od czego to zależy ( temperatura silnika , obroty , obciążenie motorówki ) ?

4. sprawdź czy na 100 % nie ubywa płynu chłodzącego .

5. Nagraj może jakieś filmidło , jak to dymienie wygląda w praktyce ( niech się ktoś za tobą przejedzie z kamerką lub fonem) a potem zapodaj na YT i wrzuć tutaj linka .

6. Jedź do ogarniętego tunera niech Ci poprawi program silnika , tak żeby ECU wiedziało że DPF-a już nie ma , bez tego ma prawo dymić na biało, bo może dalej podejmować próby aktywnego wypalania cegiełki .

7. Sprawdź czy w wydechu nie ma nagromadzonego oleju silnikowego ( wywierć na rozgrzanym wydechu w najniższym punkcie pierwszego tłumika mały otworek ) jak nie będzie kapać to włóż kawałek drutu i sprawdź czy po wyjęciu nie jest zaolejony .

Potem wkręć tam blachowkręta. :hi:

Jak mi się coś jeszcze przypomni, co mogł byś sprawdzić, żeby nas nakierować na przyczynę , to napiszę :decayed:

Teraz Twoja kolej, do roboty :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Silnik jak w profilu BPW

2. Dymi cały czas na biało

3. Jak odpalam na zimnym dymu nie widać po jakiś 30 sec do 1 min zaczyna dymić jak się nagrzeje, w trakcie jazdy dymu niema i jak sie zatrzyma na wolnych obrotach po 10-20 sec znowu zaczyna dymić.

4. Płynu coś ubyło ale nie wiem dokładnie ile w trakcie jazdy bo była odłaczana ominięta chłodnica spaln

Edytowane przez Hiro20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo jeździłeś z wyłączoną chłodnicą spalin z układu chłodzenia ?

Poprawy nie było ?

Po kolorze to wygląda albo właśnie na nieszczelną chłodnicę spalin, albo problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej .

1. Na zimnym silniku zaślep na próbę całkowicie EGR, błedami z tego powodu się nie przejmuj, ważne czy przestanie dymić :naughty:

Jak to zrobić znajdziesz w tym wątku, tylko blaszka bez otworu;

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/page-2

2. Zmierz ciśnienie w skrzyni korbowej podczas pracy na biegu jałowym ( podłącz manometr do rurki miarki oleju, nie powinno być wiele wyższe od zera barów ).

3. Sprawdź jeszcze czy odpływ oleju z turbiny jest drożny ( czy rurka nie jest załamana, albo ktoś nie zaklajstrował jej silikonem :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ode mnie:

1. kompresja pomierzona?

2. nie ma tlustych oczek w plynie chlodzacym,czy nie ma w nim zapachu spalin? do zmierzenia poziom CO2 w spalinach?

3. jakie są odczyty grup 013, 018 i 023?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2016 o 18:58, Hiro20 napisał:

1. Silnik jak w profilu BPW

2. Dymi cały czas na biało

3. Jak odpalam na zimnym dymu nie widać po jakiś 30 sec do 1 min zaczyna dymić jak się nagrzeje, w trakcie jazdy dymu niema i jak sie zatrzyma na wolnych obrotach po 10-20 sec znowu zaczyna dymić.

4. Płynu coś ubyło ale nie wiem dokładnie ile w trakcie jazdy bo była odłaczana ominięta chłodnica spaln

 

Odkręc korek wlewu oleju i zobacz czy dalej dymi. Mialem to samo . Wymienilem pokrywę zaworów przestalo na 20 km . Po 20 km sppwrotem kłęby dymu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy komuś udało się rozwiązać problem dymienia na biało (gryzące spaliny ) na wolnych obrotach pytam ponieważ mam idŕtyczny problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Cobra1 napisał:

Witam czy komuś udało się rozwiązać problem dymienia na biało (gryzące spaliny ) na wolnych obrotach pytam ponieważ mam idŕtyczny problem 

U mnie jak gryzły spaliny to poszedł chyba jak dobrze pamietam egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2020 o 09:42, Muskel1 napisał:

Biały gryzący dym to źle przepalone paliwo. 

A czym to jest spowodowane? Mam ten sam problem i szukam po forum możliwej przyczyny. Mój dymek jest jasny, gryzący i ponoć jak to mechanik ujął - nie przepalona ropa. I wszystko co usłyszałem to - przyjedź poszukamy. Tak to ja też mogę naprawiać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym że jest za dużo paliwa w komorze spalania, które nie zostaje odpowiednio spalone. Albo w niewłaściwym czasie następuje zapłon albo po zapłonie pompki wtryskują nadal paliwo. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Tym że jest za dużo paliwa w komorze spalania, które nie zostaje odpowiednio spalone. Albo w niewłaściwym czasie następuje zapłon albo po zapłonie pompki wtryskują nadal paliwo. 

Czyli albo któraś pompka albo rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, olafpiąty napisał:

Czyli albo któraś pompka albo rozrząd?

Ani jedno , ani drugie .

Jeżeli zaczyna dymić dopiero po dłuższej chwili pracy na biegu jałowym to jest prawdopodobnie  problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej . Odkręć korek wlewu oleju jak dymi, połóż na jego miejscu poskładaną szmatę , jak po paru minutach przestanie dymić to masz przyczynę .

Dla pewności zakręć go z powrotem i sprawdź czy po paru minutach znowu zaczął dymić :whistling:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to by był raczej niebiesko-siwy dym (spalanego oleju), czy nie?

Biało-siwy "gryzący" dym to nie przepalone paliwo. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gryzące spaliny w nowszych dieslach to właśnie norma jak wszystko jest w porządku ....

Niedopalone paliwo to sadze w wydechu, czyli czarny dym z wydechu jak nie ma DPF-a a jak jest to murowane problemy z nim .

Chyba że w ogóle zapłony wypadają to wtedy biało - siwy dym śmierdzący ON-em , ale wtedy powinny być błędy w o tym świadczące w ECU ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...