Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 2.0 TFSI 252 KM Quattro S-tronic S LINE


Kosmita

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, turdzi napisał:

Ja też pamięam że za czadow B8 sprawdzałem się z S5 Sportback zarówno z roli jak i że świateł.

Że świateł szliśmy równo ale z rolki S5 zawsze wychodziło do przodu mimo iż stosuek mocy do masy miałem taki sam. 

Dzieje się zapewnie tak ponieważ lżejsze auto potrzebuje mniej energii na ruszenie z miejsca.Poznie większy silnik o podobnej mocy ma już przewagę.

Kiedyś rozmawiałem że znanym tunerem o mocniejszym dlubaniu silników.Podzielil się ciekawymi uwagami.Wrócę do tego jak będę mieć trochę więcej czasu bo warto :)

To dziwne.. bo np w naszym przypadku do 50-60km/h zawsze wychodzilem do przodu..(moze z racji kompresora ktory wstaje wczesniej od turba??) natomiast gdy bariera siegla 70 to następnie do 170 leb w leb.. powyzej 200 a4'ce juz brakowalo chyba mocy lub pojemnosc zrobila swoje.. 

Ale wydaje mi sie ze jak dlubac 2.0 tfsi.. to lepiej troszkę dołożyć i kupic S ke chociażby dla dźwięku i samego faktu posiadania S/RS. Samoocena wzrasta autka  ;p 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokladnie.

 

Rozmawialem kiedys tak jak mowilem nat en temat i konkluzja byla taka ze odwsze mozna dlubac ale najlepsze efety osiadga sie tylko do pewnego momentu i grube modyfikacje na zasadzie wymiany turbo bez przystowsowania do tego reszty i niech odzi tu o IC czy paliwo ale przedewsyztskim tez glowice i kanaly dolotowe to tak na dobra spawe masa energi na efekt ktory bedzie jednym wielkim kompromisem.Niestety czy stety tunerzy oferuak tzw. Stage 3 po to ze ludzie byli happy a wicej trikow programowych zeby to ladnie wygladalo na paprzeze niz optymalnej pracy silnka.

 

Wytlumaczenie jest proste. Kazdy  silnik ma odgorne  parametry do ktorych byl konsteuowany. Jest nim moc i Nm , normy emisji i na koniec mozliwosc  rozwoju.

 

Dajmy na to ze silnik X ma miec w produkcyjnej wersji ok 250 KM. Zeby bezpiecznie zejsc do tej mocy taki silnik jest projektowany na 300 + a nastepnie kastrowany programem ze wzgledu na emisje , gwarnacje itp. Idt.

 

Robiac sam program ewentualnie poproawiejac wydech czy IC tak na prwde odblokowuje sie ta orginalna moc i potencjal silnika do ktorej zostal projektowany.Projektowany to znaczy ze do wielkosci turbo dobrany jest takze przeplyw  glowicy wielkosc zaworow , krzywki walkow itp itd.Jest to wszystko kalibrowane po to ab yten konkretny silnik pracowal optymalnie.

 

Jezeli tezaz w tym setupie zaczniemy wymieniac komponenty np. turbo nie dostosowyujac przy tym reszty czyli glowicy walkow itp. to komponenty nie sa dobrane optymalnie przez co silnik nie barzie pracowal optymalnie mimo uzyskania wieksze mocy itp. itd. Ta niedoskokonalosc da sie oczywiscie troche oszukac programowo czo zreszta robia tunerzy ale do pwenego stopinia.

 

Konkuzja byla taka ze najlepiej stroic ale do granicy mozliwosci seryjnych komponentow. Jak chce sie jeszcze szybsze auto to po prostu trzeba kupic szybsze auto.

Oczywiscie mozn to robic ale jest to raczej sztuka dla sztuki.  

 

Ja osobiscie jedzilem B8 z K04 tak jechalo lepiej wgornym zakresie obotow ale mialo tez zdecydowanie wiekszego Laga niz np: S3 z ktorego turbo orginalnie pochodzilo , szarpalo sprzeglo bo OEM teba bylo wymienic na spiek bo nie dawalo rady co w jezdzie codziennej bylo mega nieprzyjemne. Sam wlasciciel pozniej sam rzyznal ze nie do konca byl z tego wszystkeiego zadowoly i ze poniesione razem z upgradem sprzegla hamulcow itp. nie byly tego warte ale na US forach i papierze wygladaly fajnie.Dzis jedzi RS3 sedan i sam przyznal ze po tych doswiadzczeniach robi tylko program i tyle bo w przeciwym razie psuje sie tylko dobrze jezdzace auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z Was ma racje odnosnie tego, ze V6 lepsze niz R4 - bez dwoch zdan. Podobnie zgodze sie z tym, ze dzwiek V6 oraz sam model "S" jest z definicji lepszy od zwyklej A4. Moje mody wziely sie z tego, ze kupujac swoje auto nie mialem mozliwosci kupic S4 w danym czasie. Gdybym takowa mozliwosc mial, to bym wzial.

Sam tuning jest po to, aby miec fun. Niemniej jednak jak zostalo wyzej napisane, ilosc wlozonych $$$ przy pewnym poziomie inwestycji staje pod znakiem zapytania. Przeciez tu juz trzeba i zawieszenie, i hamulce, i wydech, i IC, i dolot etc etc... koszty rosna lawinowo.

 

Dlatego tez ja zakoncze to wszystko na mocnym Stage 2, a docelowo bede celowac w fajna V6 w S. Co nie znaczy, ze zmieniam zdanie odnosnie "sleepera". Bedzie fajnie zaskakiwal, zreszta po samym Boxie juz to robi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewając kotleta, napisze Wam tylko, że generacji b8 w żaden sposób nie można porównać do b9 i jest to już przeze mnie wielokrotne sprawdzone, dlatego mogę to z całą pewnością stwierdzić.

Seryjne 2.0 tfsi 252 b9 chodzi prawie tak jak jak poprzednia generacja s4/s5 lub obecna s3. A4 b8 2.0 zrobione pod 300 koni nie ma nawet podejścia, zostaje na każdym biegu z każdej prędkości. 

Składa się na to sporo rozwiązań w tym mega szybka skrzynia. Ale i nie tylko. 

 

Podobnie nowa esa też jedzie szybciej niż w teorii powinna. Dlatego rs4 b9 jedzie tak jak 560 konna rs6. Cała ta generacja jedzie naprawdę fajnie i nie można na to patrzeć tylko pod pryzmatem mocy i wagi. Tam rozwiązania techniczne są inne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2018 o 11:52, Kosmita napisał:

 

Seryjne 2.0 tfsi 252 b9 chodzi prawie tak jak jak poprzednia generacja s4/s5 

"prawie" to jest właściwe określenie 

Ale robi dużą różnicę. Jeździłem B9 2.0tfsi i brakuje jej dołu i góry do 3.0tfsi. Podrobione 2.0tfsi będzie juz powaznym konkurentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2018 o 11:52, Kosmita napisał:

Odgrzewając kotleta, napisze Wam tylko, że generacji b8 w żaden sposób nie można porównać do b9 i jest to już przeze mnie wielokrotne sprawdzone, dlatego mogę to z całą pewnością stwierdzić.

Seryjne 2.0 tfsi 252 b9 chodzi prawie tak jak jak poprzednia generacja s4/s5 lub obecna s3. A4 b8 2.0 zrobione pod 300 koni nie ma nawet podejścia, zostaje na każdym biegu z każdej prędkości. 

Składa się na to sporo rozwiązań w tym mega szybka skrzynia. Ale i nie tylko. 

 

Podobnie nowa esa też jedzie szybciej niż w teorii powinna. Dlatego rs4 b9 jedzie tak jak 560 konna rs6. Cała ta generacja jedzie naprawdę fajnie i nie można na to patrzeć tylko pod pryzmatem mocy i wagi. Tam rozwiązania techniczne są inne..

Nie no tu trochę przesadziłeś, RS4 B9 od RS6 C7 odstaje i to dość wyraźnie zwłaszcza na prostych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Panowie ostatnia generacja RS4/5 i RS6/7 do powiedzmy 100 czy 120 km/h będą iść b. podobnie.

Przewagę RS6/7 zyskuje przy wyższych prędkościach.

Pojemność jednak robi swoje.

Zobaczymy jakie rozwiązania technologiczne przedstawią w kolejnej generacji RS6/7.

Natomiast do ok. 100 km/h najszybsze bez wątpienia będzie TTRS.

Oprócz mocnego combo silnik/skrzynia swoje robi masa no i zwłaszcza przy wyższych prędkościach aerodynamika budy,

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2018 o 11:52, Kosmita napisał:

Odgrzewając kotleta, napisze Wam tylko, że generacji b8 w żaden sposób nie można porównać do b9 i jest to już przeze mnie wielokrotne sprawdzone, dlatego mogę to z całą pewnością stwierdzić.

Seryjne 2.0 tfsi 252 b9 chodzi prawie tak jak jak poprzednia generacja s4/s5 lub obecna s3. A4 b8 2.0 zrobione pod 300 koni nie ma nawet podejścia, zostaje na każdym biegu z każdej prędkości. 

Składa się na to sporo rozwiązań w tym mega szybka skrzynia. Ale i nie tylko. 

 

Podobnie nowa esa też jedzie szybciej niż w teorii powinna. Dlatego rs4 b9 jedzie tak jak 560 konna rs6. Cała ta generacja jedzie naprawdę fajnie i nie można na to patrzeć tylko pod pryzmatem mocy i wagi. Tam rozwiązania techniczne są inne..

jak to możliwe, że 2.0 tfsi 252 te które masz mówisz, że chodzi tak samo jak s5 poprzedniej generacji poliftowa oczywiście 3.0 tfsi kompresor, ona w serii ma 333hp czyli różnica 80 koni, w tym i w tym silniku może być bonus kilku hp ale nie przesadzajmy, że nie czuć różnicy 80hp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Dev napisał:

"prawie" to jest właściwe określenie 

Ale robi dużą różnicę. Jeździłem B9 2.0tfsi i brakuje jej dołu i góry do 3.0tfsi. Podrobione 2.0tfsi będzie juz powaznym konkurentem.

Koledzy, to ja może nie będę sam o sobie pisał bo to bez sensu. Jak Wam mówię, że lata to o wiele lepiej niż powinno to nadal patrzycie tylko na 80 ps różnicy i się dziwicie. @melman_zyrafa ma poliftowe S5 Sportback i wielokrotnie ze mną ganiał. Braliśmy się i z kreski i z rolki więc niech sam napisze jak to wygląda w praktyce i z nowym S3 i z jego S5. Napiszę tylko od siebie, że jego S5 jest naprawdę zdrowym egzemplarzem, a nie ulepem z US.

PS. napisałem również na czym polega "prawie" - do pewnej prędkości idzie równo, wręcz na samym starcie ciut się wysuwałem do przodu, a od tych 150 3.0 zaczynało odjeżdżać. 

RS5 jedzie równo do 200 km/h z RS6 C7 560 ps. - to jest przetestowane przeze mnie. Nie porównywałem z Performance - tu już będzie różnica na korzyść starszego modelu, co nie zmienia faktu, że stare RS5 nie miało nawet podejścia pod względem osiągów do RS6 i zostawało praktycznie pod każdym względem w tyle. A teraz jest naprawdę fajnie. Oczywiście nowe RS6/7 to będzie znowu przepaść. Bo będą technologicznie nowsze, a to ważniejsze niż same Konie czy Niuty.

PS2. A jak ktoś chce sam się przekonać jak lata moja b9 252 to zapraszam do Warszawy ;) 

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Kosmita napisał:

Koledzy, to ja może nie będę sam o sobie pisał bo to bez sensu. Jak Wam mówię, że lata to o wiele lepiej niż powinno to nadal patrzycie tylko na 80 ps różnicy i się dziwicie. @melman_zyrafa ma poliftowe S5 Sportback i wielokrotnie ze mną ganiał. Braliśmy się i z kreski i z rolki więc niech sam napisze jak to wygląda w praktyce i z nowym S3 i z jego S5. Napiszę tylko od siebie, że jego S5 jest naprawdę zdrowym egzemplarzem, a nie ulepem z US.

PS. napisałem również na czym polega "prawie" - do pewnej prędkości idzie równo, wręcz na samym starcie ciut się wysuwałem do przodu, a od tych 150 3.0 zaczynało odjeżdżać. 

RS5 jedzie równo do 200 km/h z RS6 C7 560 ps. - to jest przetestowane przeze mnie. Nie porównywałem z Performance - tu już będzie różnica na korzyść starszego modelu, co nie zmienia faktu, że stare RS5 nie miało nawet podejścia pod względem osiągów do RS6 i zostawało praktycznie pod każdym względem w tyle. A teraz jest naprawdę fajnie. Oczywiście nowe RS6/7 to będzie znowu przepaść. Bo będą technologicznie nowsze, a to ważniejsze niż same Konie czy Niuty.

PS2. A jak ktoś chce sam się przekonać jak lata moja b9 252 to zapraszam do Warszawy ;) 

Kosmita nie wiem jakie egzemplarze porównywałeś ale wielkorotnie sprawdzane na kilku roznych spotach RS4 b9 trzyma sie RS6 C7 560ps do max 100km/h pozniej roznica rosnie w oczach a przy 200 to juz jest przepasc. Same cyfry pokazuja ze Rs6 robi 0-200km/h w okolo 12,5 sek a RS4 w 14,5 ( choc znam egzemplarz ktory robil regularne 14,1 ), 2 sekudny przy tej predkosci to jest przepasc w odleglosci. Rs4 B9 jest swietne, w porównaniu do B8 wrecz genialne ale jesli chodzi o czysty performance na prostej to poziom RS6 to to nie jest. To samo w kwestii twojego 2.0 tfsi, tez super silnik im wyszedl ( zreszta dla mnie 2.0 tfsi od samego poczatku byly super motorami ) ale mimo wszystko z 3.0tfsi na kompresorze to on nie ma szans, mozesz miec nawet bonus mocy to i tak nie zmienia niczego, zdrowe seryjne 3.0tfsi robi 0-100 w 4,6-4,7 sek 2.0 tfsi w b9 ma na papierze 5,4 sek , niech jest bonus i niech zrobi 5,0 to i tak wolniej a im dalej w las tym różnica większa.  

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS5 robi 0-200 w 13,7 sek wiec RS4 bedzie miało ok 14.

 

Tak czy inaczej nie moze byc innego rezultatu gdyz RS4 B9 ma 260KM na 1000kg podczas gdy RS6 C7 ma ich 289KM.To mowi samo za siebie ze RS4 nie ma prawa byc szybsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kosmita napisał:

Koledzy, to ja może nie będę sam o sobie pisał bo to bez sensu. Jak Wam mówię, że lata to o wiele lepiej niż powinno to nadal patrzycie tylko na 80 ps różnicy i się dziwicie. @melman_zyrafa ma poliftowe S5 Sportback i wielokrotnie ze mną ganiał. Braliśmy się i z kreski i z rolki więc niech sam napisze jak to wygląda w praktyce i z nowym S3 i z jego S5. Napiszę tylko od siebie, że jego S5 jest naprawdę zdrowym egzemplarzem, a nie ulepem z US.

PS. napisałem również na czym polega "prawie" - do pewnej prędkości idzie równo, wręcz na samym starcie ciut się wysuwałem do przodu, a od tych 150 3.0 zaczynało odjeżdżać. 

RS5 jedzie równo do 200 km/h z RS6 C7 560 ps. - to jest przetestowane przeze mnie. Nie porównywałem z Performance - tu już będzie różnica na korzyść starszego modelu, co nie zmienia faktu, że stare RS5 nie miało nawet podejścia pod względem osiągów do RS6 i zostawało praktycznie pod każdym względem w tyle. A teraz jest naprawdę fajnie. Oczywiście nowe RS6/7 to będzie znowu przepaść. Bo będą technologicznie nowsze, a to ważniejsze niż same Konie czy Niuty.

PS2. A jak ktoś chce sam się przekonać jak lata moja b9 252 to zapraszam do Warszawy ;) 

OK, Jako, że zostałem wywołany do tablicy- nie śledzę tematu ale mogę potwierdzić, że jestem w szoku jak idzie Pawła 2.0 tfsi w B9- bo miałem z nią trochę problemów.

Zresztą nie tylko ja byłem zaskoczony- ganialiśmy się wtedy razem z S3 kumpla (zmierzone 4,9 do 100 na racelogicu- idziemy równo) a razem ze mną jechał właściciel 500+ S7. Wszyscy byliśmy w szoku.

Cyferki na papierze nie pokazują tego jak to faktycznie jeździ.

PS.

S5 w coupe na papierze robi 4,9 do 100 - sportback (5,1-5,4) - jest znaczna różnica w wadze- sportback to ciężka krowa.

U mnie siedzi ostatni wypust 3,0 TFSI na kompresorze m.in. z elektromagnetycznym sprzęgłem i dodatkowymi wtryskami w kolektorach.

540 konne S7 robi 3,5 do 100 i 12,2 do 200 (znowu Racelogic).

Edytowane przez melman_zyrafa
dopisane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, melman_zyrafa napisał:

OK, Jako, że zostałem wywołany do tablicy- nie śledzę tematu ale mogę potwierdzić, że jestem w szoku jak idzie Pawła 2.0 tfsi w B9- bo miałem z nią trochę problemów.

Zresztą nie tylko ja byłem zaskoczony- ganialiśmy się wtedy razem z S3 kumpla (zmierzone 4,9 do 100 na racelogicu- idziemy równo) a razem ze mną jechał właściciel 500+ S7. Wszyscy byliśmy w szoku.

Cyferki na papierze nie pokazują tego jak to faktycznie jeździ.

PS.

S5 w coupe na papierze robi 4,9 do 100 - sportback (5,1-5,4) - jest znaczna różnica w wadze- sportback to ciężka krowa.

U mnie siedzi ostatni wypust 3,0 TFSI na kompresorze m.in. z elektromagnetycznym sprzęgłem i dodatkowymi wtryskami w kolektorach.

540 konne S7 robi 3,5 do 100 i 12,2 do 200 (znowu Racelogic).

no dobra, a Twoje to czysta seria? hamowałeś ile ma hp Twoja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego wniosek że z 500konnymi brykami jest cos nie tak skoro nędzne B9 2.0tfsi jezdzi tak samo

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Dev napisał:

z tego wniosek że z 500konnymi brykami jest cos nie tak skoro nędzne B9 2.0tfsi jezdzi tak samo

Kolego przyczytaj jeszcze raz :) tu się toczą dwie dyskusje w dwóch ligach..

 

5 godzin temu, Ogi napisał:

Kosmita nie wiem jakie egzemplarze porównywałeś ale wielkorotnie sprawdzane na kilku roznych spotach RS4 b9 trzyma sie RS6 C7 560ps do max 100km/h pozniej roznica rosnie w oczach a przy 200 to juz jest przepasc. Same cyfry pokazuja ze Rs6 robi 0-200km/h w okolo 12,5 sek a RS4 w 14,5 ( choc znam egzemplarz ktory robil regularne 14,1 )

Latałem RS5 więc idzie to ciut lepiej niż rs4 - mój błąd. Ale lecieliśmy równo. Kwestia, że ja sam w rs6 dwie osoby i może to też miało wpływ. Natomiat zdanie, że lata to podobnie, uważam, że nie jest nadużyciem.

 

Wracając do 2.0 - ja hamowałem i mierzyłem czasy - 5,2 najlepszy do 100, 5,4 powtarzalne. Na hamowni wyszła seria (258ps). Więc nie ma nadludzkich bonusów. S5 sportback ma 5,4 wg producenta, a Łukasz napisał, że też kwestia ruszenia ale podobnie wychodzi w praktyce. Jak S3 ruszy idealnie to mam problem ale wystarczy lekki lag i zaczyna być szybszy dopiero po 150-160 km/h.

Ogólnie mi mało i będę w sierpniu odbierał cos fajnego ale jak ktoś się zastanawia to mega polecam bo naprawdę każdy jak pyta o moc i mówię ze ma 252 to tak bez plociowo patrzą, ale jak sie chwile ze mna poganiaja to dopytuja 3 razy potem czy to oby na pewno seria.

Przedliftowa a5 b8 zrobiona na 295ps dostawala z kazdej predkosci i z rolki i z kreski. 

Łukasz dzięki za głos w dyskusji. Na wiosne nagramy filmik;)

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mosek napisał:

no dobra, a Twoje to czysta seria? hamowałeś ile ma hp Twoja?

Seria. Jeszcze nie hamowana.

Tak jak napisałem- z S3, które robi 4,9 na racelogicu idziemy równo- wygrywa ten komu lepiej sklei start.

Aha- żeby dać pełny obraz- Ja jechałem z kumplem (we dwóch mamy 200kg), Paweł był sam- Ale to i tak nie tłumaczy tego jak to b9 idzie...

Edytowane przez melman_zyrafa
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, melman_zyrafa napisał:

Aha- żeby dać pełny obraz- Ja jechałem z kumplem (we dwóch mamy 200kg), Paweł był sam- Ale to i tak nie tłumaczy tego jak to b9 idzie...

No i to mniej więcej pokazuje tą różnicę. Jak Ciebie dociążyć to idze to praktycznie równo. W każdym razie o wiele lepiej niż katologowe 5,8 -100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kosmita napisał:

No i to mniej więcej pokazuje tą różnicę. Jak Ciebie dociążyć to idze to praktycznie równo. W każdym razie o wiele lepiej niż katologowe 5,8 -100.

Dodajmy jeszcze, że łapaliśmy się z rolki. S5 z procedury zupełnie inaczej idzie. I to może być te pół sekundy, o które wszystkim chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam sobie samochód na ostatnie pół roku użytkowania bo już ciut nudno się zrobiło :) Jak znalazł na Bukowinkę. Graty zamówione, większość już doszło więc modzimy. Robię blackout i dodaję więcej szczegółów w czerni na wysoki połysk. Zmiany delikatne ale całość mam nadzieję będzie się dobrze ze sobą komponować i doda smaczku.

Pierwszy mod wjechał - czarny dach. Na tym lakierze szału nie ma ale z całą reszta, jak wjedzie, będzie fajnie współgrało, mam nadzieje :)

IMG_0131.JPG

IMG_2065.JPG

IMG_2841.JPG

IMG_3975.JPG

IMG_4163.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...