Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bujanie obrotów na jałowym 1,9 AFV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No i dlatego o wszystko się dopytuje :) Przeglądałem temat tej regulacji Pd Kamila,ale nie jest on tak szczegółowo opisany jak na moje potrzeby. Dla bardziej doświadczonych jest to oczywiste ale nie dla mnie. Lewych rąk do roboty nie mam ,więcz tematem sobie poradzę :) Czyli przód auta do góry i kołem na biegu sobie kręcimy aż dźwigienka dociśnie PD i reszta tak jak Kamil opisuje. U Kamila w temacie napisał Wymontowanie:

"> Wymontować pokrywę głowicy silnika (13 śrub, nasadka 10). W tym celu

zdemontować wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej i wykręcić śruby w

kolejności 13...1 – zdjąć pokrywę głowicy silnika.

> Obracać wał korbowy, aż para krzywek przy przeznaczonym do wymontowania

pompowtryskiwaczu ustawi się do góry – wskazane użycie czujnika zegarowego.

> Poluzować nakrętki zabezpieczające śrub regulacyjnych -1- kluczem

18mm na pompowtryskiwaczach."

Czyli obracając kołem obraca sie wał korbowy,który sprzęgnięty z kołem wałka rozrządu będzie poruszał tymi krzywkami tak ? Czy te wychylenie dźwigienki moge sobie przymierzyć jakimś innym przyrządem pomiarowym ?

Edytowane przez Rafał Wróblewski
Opublikowano (edytowane)

Już wszystko Ci koledzy wcześniej dokładnie opisują.

Czyli obracając kołem obraca sie wał korbowy,który sprzęgnięty z kołem wałka rozrządu będzie poruszał tymi krzywkami tak ?

Tak, wystarczy jedno koło do góry. (nigdy nie robiłem przy podniesionych dwóch, to nawet nie wiem czy tak można)

Czy te wychylenie dźwigienki moge sobie przymierzyć jakimś innym przyrządem pomiarowym ?

Czujnik zegarowy, ale spokojnie ocenisz wzrokowo. (to nie jest krótki moment a całkiem długi)

Edytowane przez Endrio
Opublikowano

A takie jeszcze pytanko czy przy wyjęciu pompki w celu oceny stanu tych uszczelnień,trzeba je koniecznie wymienia na nowe??

Opublikowano

Koniecznie, i śruba koniecznie :)

Opublikowano

Jedno koło do góry, wrzucasz 6 bieg i powoli kręcisz, najlepiej weź sobie kolegę do pomocy, zawsze to raźniej i łatwiej. Jak się ma czujnik to łatwo zrobić to samemu, a jak chcesz patrzeć to we dwóch... Dźwigienka jest na samym dole wtedy, kiedy krzywka wałka rozrządu od tej dźwigienki jest najwyżej ;)

Chodzi też o to, by przy wykręcaniu pary dźwigienek ustawić je tak by nie sprężynowały na nie pompki, powinien być wtedy luz na dźwigience względem pompki, to samo przy montażu pary dźwigienki - unikasz naprężeń na wałek dźwigienek i łatwo wkręcisz śruby. Po dokręceniu dźwigienek dopiero kręcisz kołem i ustawiasz je tak by wciskały maksymalnie pompkę, potem wkręcasz śrubę regulacyjną do oporu i cofasz o pół obrotu...


Na 100% będą ostre krawędzie w gnieździe pompki, które zniwelujesz papierkiem wodnym, trzeba dokładnie oczyścić gniazdo pompki na dole przy głowicy, tam będą zapewne resztki nagaru - daje nam to wtedy pewność poprawnego ułożenie się dolnej podkładki termicznej. Oringi wymień na nowe dla świętego spokoju, oznacz sobie pompki która na którym cylindrze (cylindry liczysz od koła rozrządu). Zamień miejscami te z największym + i -. Przy montażu oringów rób to powoli i ostrożnie, nie mogą się poskręcać, ich poprawne nałożenie decyduje o dalszej bezproblemowej jeździe ;) Nie czyść, nie dotykaj końcówek rozpylacza, bo można tylko pogorszyć...

Opublikowano

Musi mieć gwint jak świeca żarowa czyli M10x1

Opublikowano

Tu jest sporo opisane: Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej

Mógłbym prosić o poprawienie linku, bom ciekaw, może i mi się przyda :)

Opublikowano

Super :hi:

Opublikowano

Swoją drogą, kogo nie pytam z silnikiem na PD to ma takie nieregularne drgania, bujania itp... piotrsob1 i nik23, uświadomili mnie, że to standard w tych autach przy przebiegu ~ 300 tys a nawet i mniej. Trzeba to chyba potraktować jako wadę fabryczną silników PD mocowanych na jedną śrubę - obawiam się, że pomóc może jedynie tulejowanie gniazd i osadzenie tulei mosiężnych - zlikwidowało by to może efekt bujania pompki i przedostawanie się powietrza do magistrali paliwowej. Jednym to przeszkadza bardziej innym mniej... Kolega z pracy kupił 2.0TDI 8V i pierwsze moje pytanie to czy drga Ci na jałowym - nie ukrywał, że tak. I dodał z uśmiechem to jest diesel :P Także wiele zależy od podejścia do sprawy, mnie osobiście to wkurza i chciałbym wyeliminować ten problem. Ale można wydać sporo kasy i efekt może być żaden... Jednym pomaga wymiana pompek, innym wałka rozrządu, dwumas i co najgorsze problem niknie i po jakimś czasie powraca - nie znalazłem jeszcze opinii jak się zachowuje silnik po tulejowaniu i czy byłaby poprawa, bo jestem bardzo ciekawy :)

Opublikowano

Nieznika to po tulejowaniu w awx miałem wprasowywane tulejki przy okazji roboty upg i itak bujało raz na jakiś czas

Opublikowano

tulejowanie sprawdza się na dłuższą metę?


też mam bujanie, nieduże ale jest. mi to nie przeszkadza, choć jakby była skuteczna możliwść wyeliminwania to bym to zrobił.

ciekawi mnie skąd sie biorą wachania obrotów 880/860 i tak na zmiane? jest to nie wyczuwalne zupełnie ale vag to pokazuje, ten typ tak ma czy co?


zauważyłem u siebie w grupie 13 "pływanie" wartośći, korekcje zamieniają sie cylindrami :wink:

nie są duże zazwyczaj nie przekraczają 0,3 a często są bliskie 0. tu gdzie było 0 wyskakuje 0,3 a gdzie 0,3 wartość bliższa zero i tak to sobie pływa.

Opublikowano

Dobra z pomiaru nici, nie do chodzi ta kątowa mosiężna końcówka do wkręconej końcówki :) Trzeba jakiś inny manometr z inna końcówka podjadę w tyg do mechanika jakiegoś i niech zrobią. Tak przewody paliwowe ok ,króciec pompy vacum lata jak psi c**j ale wycieków nie ma. Świece żarowe do wymiany wraz z przewodami, bo końcówki przewodów do fajki są połamane i widać gołą linkę. Wymieniony pasek wielokolorowy i od razu tak jakby auto inaczej chodziło :D Przeczyściłem zaworek N75 sprężonym powietrzem . Wyciek oleju to chyba uszczelka pod głowicą bo innego miejsca to nie widziałem. Powiedzcie gdzie dostane tą śrubę,nakrętkę i silikonową podkładkę między osłona silnika do zaznaczonych miejsc na zdjęciu https://zapodaj.net/82f3cec4ff752.jpg.html .Tą regulacje skoku PD jak i wymianę o ring chyba będę musiał odłożyć na później.

Opublikowano (edytowane)

Króciec podciśniennia pompy tandemowej zaklepiesz na silniku , bez jej zdejmowania przez nasadkę z kompletu kluczy nasadowych, rozmiaru nie pamiętam , sam dopasujesz :decayed:

Dla pewności po zaklepaniu odtłuść go i posmaruj połączenie jakimś dobrym klejem dwuskładnikowym .

To że przewody świec żarowych mają uszkodzoną samą izolację to w niczym nie przeszkadza , jeżeli tylko nie ma niebezpieczeństwa bezpośredniego zwarcia do masy w miejscach uszkodzenia, można na takich zrobić następne 100 a może i 150 tysięcy :whistling:

Co do wielokolorowych :P pasków to się nie wypowiem , bo zawsze używałem jednokolorowych :naughty:

Nie kojażę do końca sposobu mocowania pokrywy , czy chodzi o taki element gumowo-metalowy ?

http://www.autospinki.sklepy24h.pl/index.php?page=produkt_info&produkt_id=100001&limit=&promocja=&nowosc=&produkt_szukaj=&szukaj=&radio_szukaj=w_nazwa

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

no no paseczek wielorowkowy :D znalazłem taką tulejkę gumową Tulejka gumowa 038103638A chyba bedzie dobra co ? Takiej jak ty podałeś nie widziałem u siebie .

Opublikowano

Tak to bedzie to :) dzięki wielkie


Te auta no chyba naprawdę mają takie bolączki. Po trasie około 15km podjeżdżam pod dom i z ciekawości myśle podepnę vaga. O dziwo obroty ładnie stoją korekcje nie najgorsze i co tu dłubać mowie. I tak szczerze moim zdaniem to chyba nie te uszczelniacze i skok PD . Po za każdym pomiarem wychodzi co innego. No i raz trzyma ładnie te obroty a za chwile wariuje poskaczą te obroty i nagle znów ładnie trzyma . W grupie 15 chwilowe spalanie 0,6 czasami skoczyło na 0,8 . No i nie wiem czy warto cos tam grzebać czy zostawić. Pisałem też o tym wycieku ojeju ale za specjalnie to mogę go zlokalizować. Uszczelka od pokrywy zaworów trochę puszcza ale to miejscami,a tu gdzie rozrusznik to wszystko olejem było zapierdzielone. Te poduszki silnika to obydwie mają czujnik elektryczny ? i jeszcze pytanie jedno odnośnie termostatu,w tamta zime przy niższych temp. w ogóle nie było nawiewu ciepłego powietrza do kabiny. Dopiero po namacaniu jednego z dwóch weży, wchodzących w przedział kabiny na pod szybiu spadła temp na wskaźniku deski rozdzielczej i powiewało ciepłem z nawiewów. Przelatałem tak tamta zime bo zaczęło sie dziać tak w jej końcówce. A teraz chciał bym zapobiec temu :) i nie wiem czy termostat wymienić czy co ?

http://vaglog.pl/log-013_i9K9WW5.html

http://vaglog.pl/log-004_XL7592V.html

http://vaglog.pl/log-023_11O3vvt.html

http://vaglog.pl/log-023_9t3unQL.html

Opublikowano

z tych logów faktycznie nie ma sie do czego czepiać :decayed:

Opublikowano

no kurde też jak zobaczyłem to mówię nie ma co grzebać uroki auta i jego własne życie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...