Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi Q5 3.0TFSI -> RSQ5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Broń Boże żadnych naciągów do takiego auta :facepalm:

Opublikowano

Plan mega.. Jak najszybciej go realizuj bo narazie Q5 taka szara myszka :) powodzenia życzę! ;)

Ściągam graty, pod koniec października będę wszystko składał tak więc od listopada powinna Q5tka śmigać już jako RSQ5

Opublikowano

Wersja silnikowa raczej mało spotykana i z dużym potencjałem. Szczególnie cieszy mnie że to kompresor a nie turbo i skrzynia 8b ZF a nie S-Tronic.

Czemu cieszy Cię, że to nie S Tronic?

Opublikowano (edytowane)

Wersja silnikowa raczej mało spotykana i z dużym potencjałem. Szczególnie cieszy mnie że to kompresor a nie turbo i skrzynia 8b ZF a nie S-Tronic.

Czemu cieszy Cię, że to nie S Tronic?

Po pierwsze że trwalsza i praktycznie w tej konfiguracji silnika nie do zajeżdżenia.

Po drugie bardziej odpowiada mi charakterystyka pracy tej skrzyni, ciężko to tak po prostu opisać, ale to takie niuanse jak płynniejsze ruszanie i mniej szarpaniny z ciągłym przerzucaniem biegów.

Jak dla mnie ogólnie dwusprzęgłówki źle wykorzystują moment obrotowy silnika, lekko deptasz a już skrzynia zrzuca biegi w dół co przy normalnej spokojnej jeździe jest zbędne.

Może to i dobre przy 1.4TFSI gdzie brak mocy na niskich obrotach, ale przy większych silnikach taka charakterystyka jest bez sensu, bo np to moje 3.0TFSI pięknie się zbiera z niskich obrotów i według mnie skrzynia 8b ZF lepiej współpracuje z tym silnikiem niż S-Tronic w S4.

Przy okazji że o skrzyni czy ogarniał ktoś z Was wymiane takiego lewarka

3c079cce0c0041404ae58f6e05b1cf8b.jpg

na taki jak w SQ5 lub RSach.

Edytowane przez artech
Opublikowano (edytowane)

Korzystałem z podpowiedzi forum A6 :)

mieszek delikatnie wyciagasz do gory, łapiąc za brzegi skory przy samych krawedziach mniej wiecej na wysokosci "P" i "-".
Sa tam po dwie zapinki po obu stronach i bardzo lekko schodza.
Nie ma potrzeby nic podwazac zadnymi blaszkami, srubokretami i innym dziadostwem - jedna reka to zrobisz.
Potem wywijasz do gory i rozpinasz opaske ktora zapieta jest galka do mieszka.

Zeby sciagnac galke musisz sie przelaczyc na N jesli dobrze pamietam. Przed zdjeciem galki musisz delikatnie wyciagnac/odciagnac przycisk na galce i zablokowac go od dolu najlepiej opaska zaciskowa ("trytytka"). Po zablokowaniu sciagasz galke i gotowe.

Jesli wpadnie przycisk, to bardzo latwo sie wyciaga "trytytka". Wystarczy wsunac jej koniec pod przycisk az do zaklinowania i delikatnie wyciagac - przycisk wysunie sie razem z opaska. Potem przytrzymujemy go, wyciagamy do konca i wsuwamy pod jego spod ta sama opaske, zeby go zablokowac przed ponownym wpadnieciem.

Edytowane przez WojtekM83
Opublikowano

Ze względu na to że u mnie teraz przycisk jest z boku, a w gałce od RSa z przodu to chyba jednak trochę więcej rzeźby będzie. Z tego co znalazłem trzeba obrócić o 90stopni (po nagrzaniu) taki plastikowy element w który wchodzi przycisk.

vcwihcmd.jpg

Gorzej jak pęknie...nie bardzo mogę znaleźć czy można ten element kupić osobno.

Opublikowano

Piękny projekt sie szykuje:) gratuluje, najważniejsze Eby śmigała bez problemowo:)

Widze ze to dosyć podobny mod jak jest przy zmianie gałki w DSG. Tez trzeba dobrze rozgrzać ten element co zrobiłeś fotę i delikatnie go "obrócić". Do DSG nie jest do kupienia indywidualnie te trzpień. Jest to w całości dostępne.

Opublikowano

Mody czas start!

f2da47f42398384150636efb052268b2.jpg

Opublikowano

Mody czas start!

f2da47f42398384150636efb052268b2.jpg

No w koncu sie zaczelo. :kox: Jestem mega ciekawy tego projektu. Powodzenia! :a4fan:

Opublikowano

Witaj,

Gdzie planujesz robić Stage silnika 3.0 TFSI i w jakim zakresie?

Pozdrawiam!

Opublikowano

Witaj,

Gdzie planujesz robić Stage silnika 3.0 TFSI i w jakim zakresie?

Pozdrawiam!

U siebie :D w UNT Tuning Center

Wstawimy mniejsze koło kompresora i program Stage 1+ na 420-440KM, wszystko od REVO

Opublikowano

Dzięki za info !

Przy ok. 440 ps w ile momentu celujesz?

Jak się ma szybkość zmian biegów w ZF-ie do S-tronic-a?

PS. Zdecydowałeś jaki pakiet stylistyczny wrzucasz?

Powodzenia w projekcie. Będę podpatrywał :D

Pozdrawiam!

Opublikowano

Dzięki za info !

Przy ok. 440 ps w ile momentu celujesz?

Jak się ma szybkość zmian biegów w ZF-ie do S-tronic-a?

PS. Zdecydowałeś jaki pakiet stylistyczny wrzucasz?

Powodzenia w projekcie. Będę podpatrywał :D

Pozdrawiam!

Może wyjść około 600Nm.

ZF zmienia biegi bardzo szybko, chyba bym się nie pokapował że to nie dwusprzęgłówka gdybym nie wiedział.

W porównaniu do S-Tronica....hmm może trochę wolniej redukuje, ale to naprawdę są jakieś ułamki sekund.

Pakiet stylistyczny: przód a'la RS od XENONZ, wloty powietrza i dolna listwa czarny połysk, czarny grill plaster miodu z czarnym logo i napisem Quattro na dole, tylna dokładka z SQ5+wszystkie chromy+lusterka w czarny połysk. Do tego felgi Vossen VLE-1 Gloss Graphite 20x10.5, wydech Milltek Valvesonic z 4 końcówkami 100mm czarny mat.

Opublikowano (edytowane)

Witaj!

Dzięki za info!

Setup zacny :D

Zastanów się nad kołem 21 cali. Kompromis między wyglądem a użytkowaniem.

20" w Q5 ginie...

Poważnie te VLE kołpakowate chcesz wrzucić?

Może np. ori 10 x 21" w czerń połysk:

http://allegro.pl/felgi-alu-10j-21-5x130-audi-q7-4l0-i6155386369.html

albo chociaż VFS-a :D

http://allegro.pl/felgi-vossen-vfs-1-10-5x21-11x21-audi-bmw-merc-i6573936604.html

PS. Z zawieszeniem coś działasz czy zostaje S-line?

Pozdrawiam!

Edytowane przez black4
Opublikowano (edytowane)

Na zimę zostaje 20"
Oczywiście jest wiele modeli do wyboru, ale jakoś zawsze VLE-1 na żywo mi się podobały,
zresztą model limitowany do 400 kompletów, i już praktycznie nie do kupienia.
Te felgi są po prostu inne, i na zimę idealne bo zasłaniają to co się na codzień mocno brudzi ;)
Zobaczymy jak to wyjdzie wizualnie ale np. tutaj:

http://www.vossenwheels.com/gallery/vehicledetails.aspx?id=1743

całkiem dobrze to wygląda.

Na lato będzie 21-22" ale to też będę musiał hamulce zmienić bo będą wizualnie za małe.

W zawieszeniu wstawiam sprężyny z regulacją wysokości KW, przód -40-60mm tył -45-70mm.

Edytowane przez artech
Opublikowano

Witam wszystkich od tygodnia jestem posiadaczem q5 2.0 TDI rok 2009, wersja S line dziś kupiłem zderzak tylny z wersji sq 5 i mam pytanie czy ten zderzak z sq5 podejdzie bez problemu do mojego samochodu, drugie pytanie wiadomo ze 2.0 tdi ma wydech tylko po lewej stronie czy mogę zalozyc wydech z 3.0 tdi i dorobić koncowki tak aby to wygladalo na sq 5, ewentualnie co polecasz bo widze ze ladnie modzisz jaki koszt tego wydechu z milteka???

Opublikowano

Lepiej kupić zderzak i kominy od 3.0tdi

Opublikowano

ale ja już kupiłem zderzak od sq5 dlatego pytam czy będzie pasowal na 100% wydechy wlasnie chciałbym od 3.0 tdi a koncowki dorobić bo koszty w mg lub milteku powalaja

Opublikowano

SQ5 ma z tyłu 4 rury

A 3.0tdi dwie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...