garlicos1997 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Witam chcę kupić audi a4 b5 1.9tdi tak do 11tyś. Ale nie wiem co wybrać VP czy PD. Moim zdaniem PD lepszy ale chce się upewnić żeby nie wbić się na minę, a może kupić 90km bez dwumasy ? i zaś czip na 130 km co waszym zdaniem będzie lepsze ? dodam tylko że paliwko będę dobrej jakość tankował. Z góry dzięki Wiem że są podobne tematy ale one są już stare wiec chce ten dylemat rozstrzygnąć.
OLIVER Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Przecież masz już w PD ...przynajmniej tak masz w profilu ..to powinieneś już mieć zdanie na ten temat ....
garlicos1997 Opublikowano 5 Listopada 2016 Autor Opublikowano 5 Listopada 2016 A gdzie tam trzeba było coś wpisać hehe. Ale dobra na serio co byś polecał widać że masz AFN jak się spisuję ?
karaluch8 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 AFN to na trasy. Po mieście zaraz się turbina zapieka. Tym bardziej przy przebiegu 400+. A o takiego poniżej 300 tysięcy, już trudno.
garlicos1997 Opublikowano 5 Listopada 2016 Autor Opublikowano 5 Listopada 2016 No to raczej PD, dodam jeszcze że będę jakieś mody robił na pewno na tych 115km się nie skończy
lukasz51237 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Najlepiej brać 1Z, tam ani dwumasu nie ma, ani pd, a samo turbo jest wg, ale to ledwo co jedzie. Na Twoim miejscu brałbym to co się trafi w lepszym stanie i nie bój się PD
jospethe Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) Co do zapiekania turbiny to mie ma znaczenia czy pompowtrysk czy pompa zwykła. Zapiekanie turbo zależy od stylu jazdy i jak ktoś jeżdzi spokojnie to i na trasach mu sie zapcha. Ważne jest aby raz na jakiś czas dobrze przegonić auto. Jak dobre paliwo i sprawne pompki to i pompowtrysk nie straszny. A jak sie zapcha to można wyczyścić i latać dalej. Edytowane 5 Listopada 2016 przez jospethe
garlicos1997 Opublikowano 5 Listopada 2016 Autor Opublikowano 5 Listopada 2016 Z przeganianiem auta nie będzie problemu doszedłem do wniosku że tylko PD lepsza reakcja na gaz i elastyczność. Dzięki wszystkim za pomoc
kamil-vag Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Ja dodam coś od siebie. Może i PD to lepsza reakcja na gaz i elastyczność, ale za to większa wrażliwość na kiepskie paliwo.... Wycierają się wałki rozrządu, wyrabiają się gniazda pompek w głowicy,zużywają się uszczelnienia pompek. Do tego częste usterki pompy tandemowej (paliwowa+podciśnienie), wtryski też się zużywają, poczytaj opinie o tych silnikach i zobacz jakie są koszty napraw... Miałem 2 audice na TDI VP i nie musiałem im poświęcić tyle czasu co teraz dla PD No i odwieczny problem PD, czyli nieregularna drgania na jałowym - temat rzeka, gdzie w VP to zdarza się rzadko.
garlicos1997 Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 Trochę mnie zniechęciłeś do PD, a jak z podnoszeniem mocy ? w których silnikach łatwiej podnieść tą moc?
lukasz51237 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Ja na Twoim miejscu szukałbym B5tki z silnikiem AHH, tam jest oryginalnie montowana pompa wtryskowa tzw. 11stka. Jest to oryginalnie silnik 90 konny. Tam wystarczy wsadzić wtryski 216 i już będzie bardzo fajnie jechało.
SotoM Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) moze na internecie PD jest wadliwy a w rzeczywistosci na warsztacie to są tak sporadyczne usterki....naprawdę bardzo rzadko się to robi... owszem bardzo dużo zawieszenia,hamulce itp... a PD czy wałek rozrządu.... mega sporadyczny temat... PD - juz ciezko o uzywki w dobrym stanie to fakt - ale technologia poszłą juz tak do przodu ze mozna je porządnie zregenerowac... jesli chodzi o wałek rozrządu -mozna temu zapobiec - zaspawać broki w wałkach sterujących. powodem wycierania sie wałków jest wypadające broki z wałków sterujących PD. no i turbo VNT - czesta usterka ale to podziekowac sobie samemu za eko PSJ. miałem kiedys AFN i jak dla mnie jest to za słabo jak na taka budę jeszcze po wirusie zaczyna się odpychać... natomiast 90tka 1Z/AHU to już w tej budzie straszny leniuch... Jestem za PD... Edytowane 6 Listopada 2016 przez SotoM
kamil-vag Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 a PD czy wałek rozrządu.... mega sporadyczny temat... Grzegorz, ale pomyśl dlaczego ? Bo mało kogo to interesuje. Osoby zaglądające pod pokrywę zaworów prewencyjnie i używające VAGa/VCDSa (sprawdzenie korekt itp) to jest odsetek... A Ci co w porę zajrzą unikają usterek typu wypadające broki, wycierający się wałek itp... wytarcie krzywki o 2mm nawet bardzo nie wpływa na osiągi auta... nikt też się pewnie nie zastanawia skąd dziwne dudnienie z filtra powietrza itp. To samo ze śrubami regulacyjnymi starego typu, potrafią się tak wytrzeć, że powstaje luz pomiędzy dźwigienką a pompką - auto też jedzie i poza trochę większym spalaniem i wysoką korekcją wtrysków nic specjalnego się nie dzieje... A czy o takich rzeczach słyszał ktoś w TDI VP ? Nie powiem, bo PD 130KM jeździ się naprawdę fajnie... ale ten motor wymaga prewencji i już, a w VP pod tym względem - czapka i dół silnika - był o wiele wytrzymalszy. Każde PD 8V ma problem z wytartymi gniazdami - efekt mocowania pompek na jedną śrubę i bujania pompek - co dalej przekłada się na wycieki ropy do oleju i powolne zacieranie silnika... Także jak szukać PD to takiego, w którym już ktoś po części ogarnął to co zostało przez Ciebie wymienione. No i nie nastawiać się na jazdę emerycką tym autem... Jakbym teraz kupował TDI PD to pierwsze co, wymieniłbym śruby regulacyjne pompek, uszczelnienia pompek (zestaw boscha), może pokusił się o tulejowanie gniazd, zaślepienie stałe broków... Warto też obejrzeć szklanki i panewki - w PD też się lubią zużywać, ale to może być pośrednio wina Long Life którą tak uwielbiają Niemcy... Dlatego dobry olej z normą na PD to podstawa i wymiana co ok 10 tys... Dobrze, że mało kto ma świadomość ile nalatane mają auta z DE Bo zobaczcie, że w PL średni przebieg dla TDI czy to VP czy PD to jest 250-300 tys. A prawda jest taka, że śmigamy autami które już dawno zahaczyły o pół miliona Dobre auta szuka się długo i najlepiej z kimś kto ma pojęcie o mechanice i diagnostyce... I nie wierzcie, że za dobre auto zapłacicie mało - niestety trzeba trochę dołożyć I nie dajcie się nabrać na teksty "Panie to jest Diesel - to ma tak chodzić" Dążę do tego, że stare silniki są o wiele bardziej wytrzymałe niż nowsze i to chyba jest zrozumiałe... A PD i VP mają swoje wady i zalety. Wybór i tak należy do garlicos1997 Na PD jeszcze plusem jest chiptuning - ze 130 spokojnie na fabrycznych gratach robi się 180KM
Bodek66 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Miałem AHH teraz jest AJM i powiem,że do VP już nawet nie myślę wracać , ale trzeba trafić na zdrowy silnik a to nie jest łatwe to jest loteria .
arek199pl Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Ja mam ajm i jestem mega zadowolony obecnie jest 150km i przejechałem 50 tys 0 usterek ale jest takie powiedzenie jak dbasz tak masz co z tego jak bd miał silnik najlepszy a nie bd o niego dbał...
garlicos1997 Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 Dobra zdecydowane biorę PD. Dzięki wszystkim za rady
tomasz102 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) Przed zakupem wykonaj diagnostykę samochodu. Pozwoli to wstępnie określić stan pompek, turbosprężarki itp. Głównym problemem zapiekającej się geometrii jest nieprawidłowy styl jazdy oraz zły stan podzespołów. Od momentu zakupu samochodu nie miałem w ogóle czyszczonej turbosprężarki. Ciągle turbina jest ta sama i ani razu nie miałem problemu z geometrią. Podstawa to dbanie o wszystkie oleje i płyny oraz sposób użytkowania. Co do pompek koszt wymiany nie należy do niskich, jednak nie jest regułą, że są one zawsze wadliwe. Jeżeli kupisz je i będą one w dobrym stanie, a Ty nie będziesz dziadowskiego paliwa i oleju lał to posłużą nawet na x00 000 km Edytowane 6 Listopada 2016 przez tomasz102
Hezen Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 (edytowane) Jak PD i myslisz nad chipem to tylko AWX. AJM ma słaby układ korbowy i z podniesieniem mocy nie mozna zaszaleć. Edytowane 7 Listopada 2016 przez Hezen
Bodek66 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Tam wystarczy wsadzić wtryski 216 i już będzie bardzo fajnie jechało. będzie zaje.........ście jechało tylko kłeby dymu z tyłu bez dodatkowych modyfikacji ale po co o tym wspominać ?
Hezen Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Wtryski 216 bez turbiny AWX i programu nie mają sensu. Bodek, przy samych wtryskach 216, dymienie można zmniejszyć zmniejszając dawke na pompie do 5-5.5mg I tak bedzie kocił ale nie aż tak jak na tej co zwykle jest ustawiana czyli 3.2-3.4mg Edytowane 9 Listopada 2016 przez Hezen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się