Pawlo 2004 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Siema. Koledzy jak długo w waszych samochodach trzeba czekać, tzn. ile kilometrów musicie przejechać w temp. otoczenia ok -2*C zeby silnik nabrał temp 90*C bo ja musze przejechać ok 10 - 12 km przy spokojnej jezdzie nie przekraczającej 2000 obr/min na każdym biegu. Czy moze to być spowodowane zaciętym termostatem czy tak w tych silnikach juz jest? W A6 2,5TDI które również posiadam na rozgrzanie solnika wystarczy przejechanie 6 - 8 km dlatego mnie to zastanawia czy wszystko dobrze z moja A4
bobusiek Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Ja mam tak samo z tym że ciepło do wnętrza leci już po przejechaniu 100 metrów oczywiście bez grzania na postoju-ten typ chyba tak ma
Pawlo 2004 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 No tak ciepło leci stosunkowo szybko ale zastanawia mnie to długie rozgrzewanie sie silnika, ale widze ze ty masz identyczny silnik i rok produkcji więc moze tak ma być Poczekam na inne opinie kolegów.
Tom71 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 A sprawdzałeś czy nie jest zablokowany zawór EGR ? Często egr jest tak zablokowany aby silnik dostawał tylko czyste powietrze a to też powoduje dłuższe rozgrzewanie silnika mimo dobrego termostatu
Pawlo 2004 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 Zaworeka EGR na tą chwile nie mam wogóle bo mi się rozsypał i na poniedziałek mam do odebrania z ASO nowy kosztował mnie całe 107zł. Tak więc jak go załoze i wykasuje kontrolke CHECK CONTROL która teraz świeci to może szybciej bedzie sie nagrzewał. Wszystkiego dowiem sie w poniedziałek :> Dzięki za podpowiedzi.
kokos Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Ja mam tak samo z tym że ciepło do wnętrza leci już po przejechaniu 100 metrów oczywiście bez grzania na postoju-ten typ chyba tak ma to samo jest u mnie
bobusiek Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Ja mam tak samo z tym że ciepło do wnętrza leci już po przejechaniu 100 metrów oczywiście bez grzania na postoju-ten typ chyba tak ma to samo jest u mnie czyli wszystko gra i buczy
Pawlo 2004 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 Czyli tak musi być tyle ze pół godz temu zrobiłem 17km i temperatura osiągnęła dopiero 70*C to chyba troche długo nie?? Ale jak koledzy mówią, że tak ma być to tak musi być A ja zastanawiałem się czy czasami nie zabrać się za zbadanie termostatu. Dzięki koledzy za wasze wypowiedzi
letallec Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 U Czyli tak musi być tyle ze pół godz temu zrobiłem 17km i temperatura osiągnęła dopiero 70*C to chyba troche długo nie?? Ale jak koledzy mówią, że tak ma być to tak musi być A ja zastanawiałem się czy czasami nie zabrać się za zbadanie termostatu. Dzięki koledzy za wasze wypowiedzi Ja mam podobnie, ale w moim na 100% musze wymienić termostat. Czy to 70* to widziałeś na VAG'u, czy wnioskujesz z pozycji wskazówki?
nike21 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 ja mam zaslepiony wezyk od podcisnienia ktore reguluje praca EGR... po ok 3km czuje ze leci cieple powietrze, a po przejechaniu 5.5km mam 65-70st na wskazniku... wtedy juz go gasze bo jestem w pracy :> ale 90st osiaga po 8-10km
Pawlo 2004 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 letallec nie podłączałem vaga bo nie mam wnioskuje to po wskazówce. Jak zrobie nim jakieś 17km to temp dochodzi do 70*C i tak sie utzrymuje przez jakieś 2 następne km i później dochodzi do 90*C tak jak mam być. Grzeje juz po upływie minuty od odpalenia.
lupo4801 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam ja często na tym forum, lecz gościnnie. Mam golfa IV i ten problem, po podłączeniu pod Vag-a pokazywał mi 78 st. wskażnik 89st. Gdy nadeszły lekkie -2st. w środku zimno a wskazówka na nadmuchu pozycja dwa spadała nawet do ok.60st. zimnooo. Po wymianie termostatu ciepełko, a po paru kilometrach łapie temp.równo 90st. Vag pokazuje 87.9. Koszt ok. 30zeta.
Pawlo 2004 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 Tylko ze u mnie grzeje w minute po odpaleniu kolego. Na moje to wina EGR którego jeszcze nie podłączyłem bo w serwisie w kulki sobie lecą i jakoś noie moze dojść
nike21 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 wszystko wskazuje na termostat... skoro sprawny EGR poprawia grzanie silnika a u Ciebie cieple powietrze leci szybko tylko silnik sie dlugo rozgrzewa to byc moze termostat sie przycina i sie nie domyka za bardzo chlodzac silnik... przy sprawnym termostacie jest on zamkniety do czasu osiagniecia 90st na silniku... w tym czasie dziala Ci tylko tzw maly obieg (silnik-nagrzewnica) a dopiero pozniej termostat otwiera uklad do chlodnicy zeby wystudzic...
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Zaworeka EGR na tą chwile nie mam wogóle bo mi się rozsypał i na poniedziałek mam do odebrania z ASO nowy kosztował mnie całe 107zł. EGR z ASO za 107 zl ??????????? 50 szt poprosze rozgrzewaj silnik z wylaczonym grzaniem. i wtedy podaj wynik. w sprawnym silniku powinien zalapac 90C max po 5-7 km. jezeli jedziesz caly czas z wlaczonym ogrzewaniem to sie nie dziw ze tyle to trwa.
Pawlo 2004 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 Wszystko się okarze jak juz założe EGR. Jeśli nadal będzie miał problemy z osiągnięciem temp 90* to zabiore sie za termostat, ale chłopacy którzy mają AVF mówią ze to standarcik z tą temperaturą więc narazie będę sie trzymał ich zdania. Hmm... 107zł tak mi powiedział mój elektryk przy mnie dzwonił do servisu, za uzywke wołja 50zł. Mnie tez sie wydaje ze to mało ale zobaczymy. Tylko z drugiej strony dzisiaj dzwoniłem do elektryka i pytam się go czy ma ten zaworek od recyrkulacji spalin a on na to ze w serwisie coś popieprzyli i przysłali nie taki jak mieli i jutro będzie własciwy. A jaka cena jest tego skoro się tak dziwisz ze tanio??
Pawlo 2004 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 to co oni chcieli mi wcisnąć za to 107zł??????? Co tam za cepy pracują? Mieli jasno powiedziane elektrozaworek od recyrkulacji spalin a on co myślał ze śrubke do zamocowania tego zaworka chce?? czyli musze szukać używki, bo bez tego jezdził nie bede bo ta kontrolka CHECK CONTROL mnie denerwuje
Musashi Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 to co oni chcieli mi wcisnąć za to 107zł??????? Co tam za cepy pracują? Mieli jasno powiedziane elektrozaworek od recyrkulacji spalin a on co myślał ze śrubke do zamocowania tego zaworka chce?? czyli musze szukać używki, bo bez tego jezdził nie bede bo ta kontrolka CHECK CONTROL mnie denerwuje zawor sterujacy EGR-em N239 ten kosztuje wlasnie kolo 100zl EGR w ASO to 650-800 zl[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 01:22_________________________________________________uzywka, to zly pomysl. to juz lepiej wyczysc swoj wyjdzie na to samo. chyba ze masz duze luzy, lub uszkodzone przepony sterujace.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się