Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Fmic do 2.0 TFSI BGB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Powiem tyle, ic po samym sofcie nie wyrabia a co dopiero przy 300+ ;), jak ktoś chce mieć moc na 1 pomiar spoko, latem na autostradzie po 2 butach skończy się moc... przetestowane przeze mnie. 2 małe intercoolery jeszcze w nadkole gdzie ledwo to łapie powietrze nie będzie dobrze chłodzić w upalne dni... zrobic 350km by to latało lata i nie wymieniać co 5tyś turbosrpężarki czy innych podzespołów to 2 różne rzeczy. Na k04 tfsi są i wyniki 400km tylko co z tego :)? Co do kingsoftu widziałem pare projektów i jakoś mam mieszane zdanie o nich. Ważne pytanie trzeba sobie zadać, robimy wykres czy robimy fure która będzie jeździć w każdych warunkaćh na drodze i po 2-3-4 bucie będzie przyspieszać tak samo... Zresztą o hybrydach niedawno było głośno :P jakie to nieskończone moce robią ... wtajemniczeni wiedzą o co kaman, zrobi jak uważa, k04 na pewno wciaga każdą hybryde k03 jak chce i jest wykonana z owiele lepszego materiału pancerne żeliwo etc. Można lecieć w półśrodki zawsze ja odradzam po prostu. Co do ic, zawsze go mozna dołożyc później przetestujesz sobie u siebie przy 300 latem jak to śmiga, nie jest on konieczny ale na pewno założenie go poprawi wynik i stabilność setupu niż seryjne popierdółki.

Edytowane przez arek_cccp
Opublikowano

To auto co znam zrobiło 70 tys na 350km i orginalnych coolerach na autostradzie często pod 300 latalo sam mialem okazję v maxa sprawdzic ,podobno temperatura nigdy nie przekroczyła 50 stopni w dolocie nawet jak na dworze było ponad 30 żadne turbo nie zdechło auto lata dalej u nowego właściciela .Niestety u nas tunerzy często ludzi z kasy wyciągają wymieniając dużo niepotrzebnych rzeczy.

Opublikowano

To w ogóle realne osiągać prędkości powyżej 250 na hybrydzie? lub k04? Mi po programie nie wzrosła prędkość max, 240 z groszem i nic więcej, gdzie doszło ponad 50koni. A Wy tutaj rzucacie takie wartości

Generalnie jest to dla mnie dylemat w jakim kierunku pójść, czy hybryda jakaś z tego co jest czy nowe k04, generalnie k04 to na pewno pewniejsze rozwiązanie choć wymaga więcej funduszy i może więcej pracy? u Sida samo turbo 4100zł, hybryde mi zrobią za niecałą połowę tego choć wiem, że za rok znów będzie mało i to teraz tylko tymczasowa próba zaoszczędzenia choć wiadomo jak to się pewnie skończy w przyszłości > nowy temat na forum > projekt k04

Z tego co czytam do hybrydy z kolei wystarczyłby nowy program i może 300koni by pękło w cenie pewnie około 3tys, tylko tak jak mówię muszę się zastanowić na ile mi to 300 wystarczy, w k04 raz zainwestuje ale projekt automatycznie staje się dużo bardziej rozwojowy, a potencjalna moc przy odpowiednim osprzęcie nieporównywalnie większa.

Opublikowano

U mnie te 250 to na 5biegu osiągnę, 240 to żadna prędkość dla B7tfsi, wszystko zależy od ciebie powiem tak jak robisz parę km rocznie (ja kolo 20 tys) to nie ma co iść w bardzo dużą moc bo zawsze będzie ci się coś w aucie częściej sypać.Mówię to z doświadczenia bo miałem już 5aut robionych softem i jeździły bezproblemowo a jak dołożysz następne 50 koni koszty mocno rosną. No chyba ze będziesz robił autem 5tys rocznie to spoko można sobie pozwolić na większe moce. najważniejsze z a4 nie zrobisz przecinka każda astra,honda dużo słabsza będzie cię z rolki wyprzedzać, waga zabija te konie 1700 kg tak jak u mnie np.

Opublikowano

jarek920, widze, ze zachwalasz hybrydy na k03 do tfsi? Masz u siebie taka? Widziales logi z takiej hybrydy?

Opublikowano

Żeby była jasność k04 jest lepsza opcja jak hybryda tylko do 300 czy 330km uważam ze hybryda jest dobra alternatywa, ja osobiście mam seryjne turbo ale znam ludzi co mają hybrydy np z bartpolu lub w Niemczech (cena zabija ponad 1000euro) nie słyszałem aby ktoś narzekał ale może niech się właściciel takiej turbiny osobiście wypowie.

Opublikowano

Napisałem do kolegi z hybrydą, którego mi poleciłeś ale ostatnio niestety nie bywa na forum, fajnie by było poznać jego opinię.

Opublikowano

Tak wyglądają przykładowe logi z k03 z mocą podniesioną do ok 250KM zrobione w lecie.

Nie wiem jaka była temp dokładnie temp otoczenia.

8E0 910 115 J 2.0l R4/4V TFSI 0080

Grupa A: '115 Grupa B: '118
Engine Speed Engine Load Boost Pressure Boost Pressure Engine Speed Intake Air Boost Pressure Boost Pressure
CZAS (G28) (specified) (actual) CZAS (G28) Temperature (G42) Control (N75) (actual)
Znacznik ZAPISU /min % mbar mbar ZAPISU /min *C % mbar
0.22 2360 112.0 1810.0 1620.0 0.34 2400 47.0 59.2 1650.0
0.60 2480 123.3 1860.0 1720.0 0.73 2520 47.0 60.8 1760.0
1.00 2600 140.6 1880.0 1830.0 1.12 2680 46.0 60.0 1870.0
1.37 2760 148.9 1870.0 1890.0 1.51 2800 46.0 59.6 1890.0
1.76 2920 149.6 1900.0 1890.0 1.89 2920 45.0 60.4 1900.0
2.15 3040 151.1 1940.0 1910.0 2.28 3080 45.0 61.2 1930.0
2.54 3160 151.9 2000.0 1950.0 2.67 3240 45.0 62.7 1960.0
2.92 3320 155.6 2060.0 1990.0 3.06 3360 45.0 64.7 2020.0
3.31 3480 158.6 2110.0 2040.0 3.43 3480 45.0 67.1 2050.0
3.70 3600 161.7 2140.0 2080.0 3.82 3640 45.0 68.6 2100.0
4.09 3760 164.7 2140.0 2120.0 4.21 3800 45.0 69.0 2120.0
4.46 3920 166.2 2140.0 2140.0 4.60 3960 45.0 69.4 2130.0
4.85 4040 166.9 2130.0 2120.0 4.98 4080 45.0 69.8 2110.0
5.24 4200 166.9 2120.0 2100.0 5.37 4240 45.0 70.6 2100.0
5.63 4320 165.4 2100.0 2090.0 5.75 4400 45.0 71.4 2080.0
6.01 4480 162.4 2090.0 2080.0 6.15 4520 45.0 71.8 2070.0
6.39 4640 161.7 2030.0 2080.0 6.52 4680 45.0 69.4 2060.0
6.79 4760 158.6 1940.0 2020.0 6.91 4800 45.0 65.5 1990.0
7.17 4920 154.1 1870.0 1940.0 7.30 4960 45.0 62.4 1910.0
7.55 5040 149.6 1810.0 1850.0 7.69 5080 46.0 60.4 1830.0
7.94 5160 145.9 1800.0 1810.0 8.07 5200 46.0 60.4 1800.0
8.33 5280 144.4 1790.0 1790.0 8.46 5320 47.0 60.0 1790.0
8.72 5400 144.4 1770.0 1770.0 8.85 5400 47.0 60.0 1770.0
9.10 5480 143.6 1760.0 1750.0 9.23 5520 48.0 60.4 1750.0
9.49 5600 142.1 1730.0 1750.0 9.61 5640 48.0 59.2 1730.0
9.87 5720 140.6 1680.0 1720.0 10.00 5760 48.0 57.6 1700.0
10.27 5800 137.6 1670.0 1690.0 10.39 5840 49.0 56.5 1680.0
10.64 5920 135.3 1620.0 1660.0 10.78 5960 49.0 55.3 1640.0
11.03 5920 82.7 440.0 1920.0 11.15 5920 50.0 0.0 1510.0

Jak widać zrobione w ciepły dzień na 3 biegu. Temp dobiła do 50C. Przy kolejnym przejeździe będzie wyższa.

Jeżeli po 3 wrzucimy 4 bieg, a potem 5 bieg to temperatura jeszcze się podniesie.

Analizujmy dalej...

Hybryda ma koło kompresji zapewne taki jak k04.

Większy wirnik w uproszczeniu pozwoli osiągnąć dane doładowanie przy niższej temperaturze.

Do 300KM trzeba jednak podnieść doładowanie z 0,7bara do 1,0-1,1bara.

Nie analizujemy na razie zakresu modyfikacji po stronie gorącej ani mocy, którą można osiągnąć...

Czy po tak podniesionym doładowaniu temperatura spadnie szczególnie gdy będą upały?

Nie wiem co myśleć o opiniach bo wrzuciłem bartpol w google i skierowało mnie do fb tej firmy gdzie są komentarze o mocy ale nie będę nic pisał. Każdy może sobie sam poszukać jak będzie zainteresowany.

Opublikowano

Napisałem do kolegi z hybrydą, którego mi poleciłeś ale ostatnio niestety nie bywa na forum, fajnie by było poznać jego opinię.

Poprosiłem go aby ci odpisał najlepiej zapytać użytkownika a nie słuchać tych co niby coś słyszeli.

Tak wyglądają przykładowe logi z k03 z mocą podniesioną do ok 250KM zrobione w lecie.

Nie wiem jaka była temp dokładnie temp otoczenia.

8E0 910 115 J 2.0l R4/4V TFSI 0080

Grupa A: '115 Grupa B: '118

Engine Speed Engine Load Boost Pressure Boost Pressure Engine Speed Intake Air Boost Pressure Boost Pressure

CZAS (G28) (specified) (actual) CZAS (G28) Temperature (G42) Control (N75) (actual)

Znacznik ZAPISU /min % mbar mbar ZAPISU /min *C % mbar

0.22 2360 112.0 1810.0 1620.0 0.34 2400 47.0 59.2 1650.0

0.60 2480 123.3 1860.0 1720.0 0.73 2520 47.0 60.8 1760.0

1.00 2600 140.6 1880.0 1830.0 1.12 2680 46.0 60.0 1870.0

1.37 2760 148.9 1870.0 1890.0 1.51 2800 46.0 59.6 1890.0

1.76 2920 149.6 1900.0 1890.0 1.89 2920 45.0 60.4 1900.0

2.15 3040 151.1 1940.0 1910.0 2.28 3080 45.0 61.2 1930.0

2.54 3160 151.9 2000.0 1950.0 2.67 3240 45.0 62.7 1960.0

2.92 3320 155.6 2060.0 1990.0 3.06 3360 45.0 64.7 2020.0

3.31 3480 158.6 2110.0 2040.0 3.43 3480 45.0 67.1 2050.0

3.70 3600 161.7 2140.0 2080.0 3.82 3640 45.0 68.6 2100.0

4.09 3760 164.7 2140.0 2120.0 4.21 3800 45.0 69.0 2120.0

4.46 3920 166.2 2140.0 2140.0 4.60 3960 45.0 69.4 2130.0

4.85 4040 166.9 2130.0 2120.0 4.98 4080 45.0 69.8 2110.0

5.24 4200 166.9 2120.0 2100.0 5.37 4240 45.0 70.6 2100.0

5.63 4320 165.4 2100.0 2090.0 5.75 4400 45.0 71.4 2080.0

6.01 4480 162.4 2090.0 2080.0 6.15 4520 45.0 71.8 2070.0

6.39 4640 161.7 2030.0 2080.0 6.52 4680 45.0 69.4 2060.0

6.79 4760 158.6 1940.0 2020.0 6.91 4800 45.0 65.5 1990.0

7.17 4920 154.1 1870.0 1940.0 7.30 4960 45.0 62.4 1910.0

7.55 5040 149.6 1810.0 1850.0 7.69 5080 46.0 60.4 1830.0

7.94 5160 145.9 1800.0 1810.0 8.07 5200 46.0 60.4 1800.0

8.33 5280 144.4 1790.0 1790.0 8.46 5320 47.0 60.0 1790.0

8.72 5400 144.4 1770.0 1770.0 8.85 5400 47.0 60.0 1770.0

9.10 5480 143.6 1760.0 1750.0 9.23 5520 48.0 60.4 1750.0

9.49 5600 142.1 1730.0 1750.0 9.61 5640 48.0 59.2 1730.0

9.87 5720 140.6 1680.0 1720.0 10.00 5760 48.0 57.6 1700.0

10.27 5800 137.6 1670.0 1690.0 10.39 5840 49.0 56.5 1680.0

10.64 5920 135.3 1620.0 1660.0 10.78 5960 49.0 55.3 1640.0

11.03 5920 82.7 440.0 1920.0 11.15 5920 50.0 0.0 1510.0

Jak widać zrobione w ciepły dzień na 3 biegu. Temp dobiła do 50C. Przy kolejnym przejeździe będzie wyższa.

Jeżeli po 3 wrzucimy 4 bieg, a potem 5 bieg to temperatura jeszcze się podniesie.

Analizujmy dalej...

Hybryda ma koło kompresji zapewne taki jak k04.

Większy wirnik w uproszczeniu pozwoli osiągnąć dane doładowanie przy niższej temperaturze.

Do 300KM trzeba jednak podnieść doładowanie z 0,7bara do 1,0-1,1bara.

Nie analizujemy na razie zakresu modyfikacji po stronie gorącej ani mocy, którą można osiągnąć...

Czy po tak podniesionym doładowaniu temperatura spadnie szczególnie gdy będą upały?

Nie wiem co myśleć o opiniach bo wrzuciłem bartpol w google i skierowało mnie do fb tej firmy gdzie są komentarze o mocy ale nie będę nic pisał. Każdy może sobie sam poszukać jak będzie zainteresowany.

Zawsze myślałem ze jadąc 100km/h i mając 4000obrotow np na 3 biegu temperatura będzie większa niż jadąc 200km/h na 6biegu i tez mając 4000obrotow chłodzenie jest chyba znacznie wydajniejsze czy może się mylę?
Opublikowano

Nie chodzi o jednostajną jazde z dana predkością obrotowa tylko o przyspieszanie i zmiane biegów.

Przyspieszanie na 3 biegu trwa np 11s, ale przyspieszanie od 3 do 6 biegu trwa w sumie odpowiednio dłużej. Układowi trudniej jest chłodzić.

Dodatkowo na wyższych doładowanie też zawsze odrobine wzrośnie co też ma wpływ.

Opublikowano

Czytając niemieckie forum a4 tam cały czas piszą za do 350KM nie trzeba ruszać coolerow oczywiście na k04 i ze temperatura nie przekracza 50 stopni ba autostradzie przy tej mocy, ale trzeba wywalić kata bo on podwyższa temperaturę żeliwa turbiny nawet o 200stopni. Seryjne auto po programie zawsze będzie miało cieplej przez kata.

Opublikowano (edytowane)

Zapadła decyzja, nowe k04-64 w drodze do mnie :)

 

Jak to jest z tą pompą wysokiego ciśnienia? Bo mam wkład autotecha ale czy to wystarczy czy jest wymagana nowa bardziej wydajna nowa pompa?

Edytowane przez Mertruve
Opublikowano
Dnia 19.12.2016 o 00:10, wampir napisał:

Przyspieszanie na 3 biegu trwa np 11s, ale przyspieszanie od 3 do 6 biegu trwa w sumie odpowiednio dłużej. Układowi trudniej jest chłodzić.

Dodatkowo na wyższych doładowanie też zawsze odrobine wzrośnie co też ma wpływ.

po za tym zwiększają się opory więc i obciążenie silnika, wyższe EGT w komorze jest cieplej, ogrzewa się dolot, rury etc. 

U mnie co prawda TDI ale mam FMIC 140 czyli IC o pojemności seryjnych DSMIC, latem testowałem temperatury w dolocie i już na 3 biegu potrafiły być o 40 stopni wyższe niż temperatura otoczenia (~70C w nienasłonecznionym lesie).  IC jest ogrzewany przez słońce więc na samym postoju temperatura potrafi dobić do 50C, stanie w korkach to masakra, wyraźnie czuć spadki mocy.  Trochę trudno mi uwierzyć w te super niskie temperatury i to w benzynie turbo, no ale skoro anonimy na forach piszą....

Różnice w cenie są śmiesznie małe jeśli mowa o lepszych chińczykach, jak się zdecydujesz ładuj 230 i nie zawracaj sobie głowy pierdołami. 

 

 

 

Opublikowano

Raczej nie dojdzie do żadnych chińskich zakupów ^_^ Ale dziękuję za pomoc, intercooler dopasuje pewnie Gregor, zobaczymy jaki wymiary zdecyduje na moje potrzeby.

Do auta mam już przygotowane k04-64, wtryski s3, wkład pompy, do tego dojdzie fmic i nowa pompa w baku, nie wiem na ile uda się to wystroić mam nadzieję, że wyjdzie 300. I ciekawi mnie różnica po tym zabiegu podczas jazdy z 254 na 300+ kucy. Takie samo odczucie jak z 200 na 254? Jednak inne turbo chyba może przysporzyć sporego banana :D

Opublikowano

Większość popularnych IC to chinole, wielu na nich lata i jest ok.  Porządne markowe są znacznie droższe i stosunek cena / wydatność nie wygląda zbyt pięknie.

Jak robisz u Grześka to polemika na forum jest w 100% zbędna, największym problemem bęzie gestapo na drodze.

41 minut temu, Mertruve napisał:

Takie samo odczucie jak z 200 na 254? Jednak inne turbo chyba może przysporzyć sporego banana :D

Nie mam doświadczenia z benzynami ale inne turbo to inna sprawność, auto będzie mocniejsze na górze a w całym zakresie zimni się charakterystyka.  Będzie lepiej :)

Opublikowano

Z takimi komponentami to będzie bliżej 350 jak 300 spokojnie. Powodzenia 

 

Opublikowano (edytowane)

To ja mam pytanie, jak jest z momentem obrotowym, na co położyć nacisk żeby go podnieść? Mam w planie zamianę swojego 2.0tdi na coś mocniejszego do jazdy w weekendy i zakup drugiego auta na jazdę do pracy i wkoło domu. Walka o konie to dla mnie nie wszystko bo to NM robią największe wow kopiąc w klatkę na pierwszych 3-4 biegach. Pomijam temat sprzęgła, bo to iczywiste że nie wytrzyma... zatem jak osiągnąć jak najwyższy moment zachowując te granice 300 km, co jest w 2.0T narażone na ustarkę i trzeba dać inne/ mocniejsze?

Edytowane przez Awra
Opublikowano

o ile dobrze pamiętam to

Moc = moment x obroty silnik/9549 

Jak widać moc to wartość wyliczana w oparciu o moment obrotowy i jeżeli on rośnie to i moc rośnie.  Istotny jest przebieg momentu. Dla osprzętu lepiej aby przebieg momentu był płaski.  Nagłe skoki momentu źle wpływają m.in na korbowody, dwumas i sprzęgło ...

Jeżeli miałbym dosłownie zrozumieć to co napisałeś tzn,  chcesz podnieść moment obrotowy ale moc maksymalną (wspomniane 300KM) zostawić bez zmian. Przebieg momentu nie będzie płaski tylko powstanie taka właśnie "górka" w dolnych i środkowych obrotach, która zakończy się spadkiem. Odczuwalne będzie tak, że naglę auto zacznie się bardzo mocno odpychać po czym naglę bardzo rozczarowująco przestanie jechać.  Minusem tego rozwiązania jest też to, że zostanie rozgrzane, żeby nie powiedzieć "przegrzane" co może też wpłynąć negatywnie na uzyskanie tej maksymalnej mocy. Jest to częsty błąd początkujących stroicieli, którzy dokoksują auto podnosząc bradzo doładowanie i zapłon z dołu, a potem auto nie chce jechać (cofanie zapłonu itp) ...  Przy dużej turbinie to korba może wyjść bokiem jeżeli będzie seryjna.

Chyba, że osprzęt i silnik celowo przygotujesz z zapasem np   kucizna., k04TFSI, duży dolot, orurowanie, FMIC, DP, Wydech, Wszystko duże srednice + porting, pb100 aby jak najmniejsze opory stawiało i np z dołu i środkiem chcesz dmuchać więcej aby potem spaść tylko do 300KM.   Tego chcesz?  Moim zdaniem to nietrafiony pomysł. Na miasto to może i fajne bo niby nie kręcisz wysoko silnika, a bestia wyrywa do przodu, ale jak kiedyś przydzie Ci ochota stanąć na kreskę z "normalnie" zrobioną k04 to będziesz rozczarowany.

 

Opublikowano
2 minuty temu, wampir napisał:

o ile dobrze pamiętam to

Moc = moment x obroty silnik/9549 

 

 

moc = (moment x moc)/5252 :P 

Opublikowano
8 minut temu, Imhotet napisał:

moc = (moment x moc)/5252 :P 

moment x moc ? :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...