Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rezonans, trzęsienie, wibracje auta przy obrotach od 1500-2300


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z Audi 1.9TDI Awx. Wibracje odczuwalne na aucie zaczynają się od obrotów w granicy ok 1500-2500 gdy przyspieszam lub staram się utrzymać stała prędkość najbardziej odczuwalne jest gdy auto się rozgrzeje gdy jest zimne mniej czuć... Wibracje zaczynają się praktycznie od 3 biegu w górę... Zaznaczę gdy wrzucę luz lub jadę na biegu bez dodawania gazu wibracje ustają... Robiłem test że staram się trzymać stałe obroty wciskam sprzęgło ale trzymam obroty to auto też przestaje wibrowac.. Plecionka przy turbo nowa... Gdy gasze auto nie ma wibracji i przy odpaleniu raczej nie...

Co mogę sprawdzić jeszcze?? Wibracje pojawiają się przy obciążeniu silnika wciskam sprzęgło i nic...

Pozdrawiam i dziękuje za sugestie..

Opublikowano

cewki sprawdzone ?

Opublikowano

cewki sprawdzone ?

Rozumiem że cewki czyli te kolektorki przy wtryskiwaczach? Nie sprawdziłem jeszcze..

Opublikowano (edytowane)

Bardzo pomocny artykuł na temat diagnostyki pompowtryskiwaczy.

http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/

Ze sprawdzeniem cewek zapłonowych tak jak poradził Ci kolega w poście wyżej będziesz miał cholerny problem bo niestety diesel takich nie posiada ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez car_diag_cork
Opublikowano

Bardzo pomocny artykuł na temat diagnostyki pompowtryskiwaczy.

http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/

Ze sprawdzeniem cewek zapłonowych tak jak poradził Ci kolega w poście wyżej będziesz miał cholerny problem bo niestety diesel takich nie posiada ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Właśnie zdążyłem sprawdzić w etce :-P zresztą domyslilem się że to się kupy nie trzyma :-)

Opublikowano

Zrób logi. Przy okazji kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Bip-y na kanale 023 dużo na minusie. Zajrzyj pod pokrywę zaworów, przeczyść i podoginaj konektorki na pompowtryskiwaczach.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Filtr wymieniłem jak dobrze pamiętam przy oleju czyli ma przejechane ok 11tys. Atakuje pokrywę i konwektorki... Dzięki za wskazówki

Opublikowano (edytowane)

To co widać na tym zalinkowanym zdjęciu to jakaś lipa , suma korekcji powinna być bliska zeru, a u Ciebie wszystkie po minus jeden , czyli w sumie minus cztery :P:decayed:

Sprawdź przeguby wewnętrzne na półosiach pod kątem luzów bo z opisu objawów wychodzi że to one odpowiadają za te wibracjie :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

kolega napisał że na rozgrzanym gorzej niż na zimnym więc chyba przegub można wykluczyć ;)

Edytowane przez TomOskroba
Opublikowano

Myślę że przegub można wykluczyć... Gdy wciskam sprzęgło to wibracje ustają lub gdy jadę na biegu bez dodawania gazu... No i temperatura silnika ma wpływ na wibracje..

Opublikowano (edytowane)

Przeguby będziesz mógł wykluczyć dopiero jak je sprawdzisz i faktycznie nie będą miały wyczuwalnych luzów, to samo dotyczy flansz napędowych wychodzących ze skrzyni biegów.

Jeszcze tylko drobna uwaga, przeguby się sprawdza jak auto stoi na kołach, jak koła zwisają swobodnie to psu na budę wyniki takiego sprawdzania :naughty:

kolega napisał że na rozgrzanym gorzej niż na zimnym więc chyba przegub można wykluczyć ;)

A co w ogóle ma temperatura silnika do możliwości generowania wibracji przez te elementy układu przeniesienia napędu ? :P

Chyba że takie samo jak cewki zapłonowe w dieslu :D

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

kolega napisał że na rozgrzanym gorzej niż na zimnym więc chyba przegub można wykluczyć ;)

Nie wykluczaj przegubów bo miałem podobnie i na zimno też nie było problemów. Nawet nie wiesz ile pieniędzy i czasu włożyłem żeby uporać się z wibracjami, a okazało się że to wina przegubów. Na ciepło dostawały luzów.

Opublikowano

kolega napisał że na rozgrzanym gorzej niż na zimnym więc chyba przegub można wykluczyć ;)

Nie wykluczaj przegubów bo miałem podobnie i na zimno też nie było problemów. Nawet nie wiesz ile pieniędzy i czasu włożyłem żeby uporać się z wibracjami, a okazało się że to wina przegubów. Na ciepło dostawały luzów.

Oczywiście że sprawdzę... Narazie sprawdzone kolektorki w pompkach, wałek w idealnym stanie... Więc sprawdzę myślisz że na stacji diagnostycznej sprawdza... :-) szukam i szukam najgorszy scenariusz to dwumas... :-)

Opublikowano (edytowane)

Na stacji diagnostycznej raczej nie wyjdzie. Szkoda marnować kasę.
Wjedź gdzieś na kanał i niech ktoś obada Ci czy są luzy na półosiach czy nie.

Jak masz 100zł dać za przegląd to daj 150 i kup używkę półośkę i zamień z tą co ma największy luz (przednia oś)
A najlepiej zrób tak jak ja, kup odrazu 2 półosie z tego samego auta, oczywiście używane i wymień obie :)

U mnie jak wcześniej była tragedia, tak teraz rozpędzam auto do 200kmh+i ani drgnie, jedną ręką mogę go prowadzić. :)

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

U mnie Panowie okazał się przegub wewneczny od strony kierowcy :-) 

Opublikowano

no widzisz ;) nie pomyliliśmy się razem z piotrkiem :)

Opublikowano
Dnia 23.01.2017 o 22:54, Ralen napisał:

no widzisz ;) nie pomyliliśmy się razem z piotrkiem :)

No nie :-) dzięki za odpowiedzi i namiar na usterkę :-) a wystarczyło tylko zobaczyć na kanale... Lenistwo :-P 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...