jacek200844 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 witam jak w temacie zastanawiam sie nad podmianą silnika 2.4 na 2.7bi i pytanie duże trzeba robić modyfikacje przy podmianie ? i co więcej trzeba by robić niech wypowie się ktoś kto już coś podobnego robił.
Gość Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) Pierwsze co musisz miec 15-20k w kieszeni. Do tego dorzucić q, większe heble. I kwestia tego czy zostawiasz motor w serii czy dłubiesz i tu też różnie koszta się kształtują. Edytowane 9 Grudnia 2016 przez uszol
Makale Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Najlepiej najpierw: - dołóż Q - zmień heble - zmień zawieszenie - wsadzaj 2.7
jacek200844 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2016 tak myślałem że będą tak odp to przy dokładce 20k to nie ma sensu lepiej sprzedać dołożyć kasę i kupić już w serii S bądź zbierać do RS
Gość Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) Powodzenia w zbieraniu na rs gdzie ceny zaczynaja sie od 70-80k Zawsze jest kwestia tego do czego auto ma służyć. A tak poza tym czego sie spodziewałeś w tym wątku, że ktoś krok po kroku da Ci gotowy przepis na 2.7bit? Ludzie za to grube pieniążki płacą. Edytowane 9 Grudnia 2016 przez uszol
jacek200844 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) no są takie ceny to nic nie poradzisz a zarobić trzeba a to czego samochód służy do jazdy wiem że biorą i najlepsza opcja z tego co widzę jest rs6 c5 bo z tego co czytałem to s4 w b6 strasznie moc potrafią tracić w lato a ciekawe jak jest z tym w a6 bo ogólnie patrząc tak to najlepsza opcja by było s4 b6 niby te ponad 300 koni ma czyli by juz mogło być motor z tego co czytałem nie z praktyki solidny lubi olej i traci moc jak pisałem Edytowane 9 Grudnia 2016 przez jacek200844
Gość Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) Dostęp do częsci rs6 c5 na rynku wtórnym jest słaby jak nie mizerny. Głupi przegub zew potrafi kosztowac 1-1,5k w aso a zamienników brak. Pytajac do czego sluzyc ma samochod mialem na mysli czy jako daily czy weekendowa zabawka bo w przypadku drugiej opcji mozna sobie pozwolic na wiele wiecej. Edytowane 9 Grudnia 2016 przez uszol
Makale Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Najtańsza baza to a4 b6 w 2.5 TDI w manualu w Quattro. Skrzynie i napęd cały zostawiasz. Tylko silnik zmieniasz. Dłuższe przełożenie będą porządane przy 2,7 biturbo zwłaszcza po jakims chipie czy jak byś włożył mocniejsze turbo. Silnik możesz za 8k kupić i dolicz przekładkę. 20k nie wyjdzie. Wszystko zależy za ile znajdziesz graty.
Gość Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) Najtańsza baza to a4 b6 w 2.5 TDI w manualu w Quattro. Skrzynie i napęd cały zostawiasz. Tylko silnik zmieniasz. Dłuższe przełożenie będą porządane przy 2,7 biturbo zwłaszcza po jakims chipie czy jak byś włożył mocniejsze turbo. Silnik możesz za 8k kupić i dolicz przekładkę. 20k nie wyjdzie. Wszystko zależy za ile znajdziesz graty. Wiesz, że dzwoni ale nie wiesz gdzie Wsadzanie 2.7 w serii mija sie z celem, już lepiej nakoksować 1.8T i masz tanie graty, dobry dostęp do osprzętu w komorze i względny spokój. Żeby to wszystko miało ręce i nogi to liczysz kompletny wydech z kwasiaka, k04, wtryski rs4, wydajniejsza pompa paliwa, fmic, napędy, rzeczy czysto eksploatacyjne jak dwumas, docisk, oleje, rozrząd, sprzęgło, uszczelnienie napędów, silnika, napinacze które swoje kosztują w aso, dvki. No i na sam koniec koszt przekładki i strojenie i oczywiście q w tym przypadku i mamy fajną sumke. Dodać do tego wieczna walke z nieszczelnosciami i wypadaniem zapłonów i mamy silnik specjalnej troski, który trzeba targać praktycznie za każdym razem z budy gdy jest coś grubszego do roboty a większość mechaników na jego widok wywala jęzor. A po za tym to bardzo fajny silnik i podatny na modyfikacje i po przejażdzce takowym nie zamieniłbyś go na żaden inny Edytowane 9 Grudnia 2016 przez uszol
jacek200844 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) dla mnie nie ma pojęcia samochod week bo samochód jest od tego żeby mi woził d*pę kiedy i gdzie chce a żadnego 1.8t nie chce ma być coś V bo jak bym szukał samochodu do rajdów czy czegoś podobnego to nie patrzył był przecież na audi poza tym myślę żeby dobrze jak to napisałeś na koksować 1,8t to tez trzeba ze 40k Edytowane 9 Grudnia 2016 przez jacek200844
Gość Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Przegiales z tymi 40k.. i to zdrowo:facepalm: Jesli chcesz mie v-ke, zagladac pod maske tylko podczas wymiany oleju i uzytkowac ja codziennie to zostaw to 2.4. To najrozsadniejsza V-ka w b6.
jacek200844 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) no zrobić 1.8t na 300-400 km myślę żeby zrobić to porządnie hamulce zawieszanie jak piszecie to dużo mniej nie wyjdzie , może i najrozsądniejsza ale słaba w mocy Edytowane 10 Grudnia 2016 przez jacek200844
BeyerBrown Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 samochód jest od tego żeby mi woził d*pę kiedy i gdzie chce a żadnego 1.8t nie chce ma być coś V Pogoń te A4 co masz i kup A6 C5 po lifcie z 2.7BiT Quattro, Servotronic, lepsze hamulce i parę opcji wyposażenia dodatkowego masz już w standardzie. Skoro orientujesz się +/- w realnych kosztach swapa (~15-20k) to do 30k PLN coś ciekawego na pewno znajdziesz wśród C5-tek. A obecne B6 spokojnie sprzedasz za więcej niż 10tys. zł W przyszłości takie seryjne auto szybciej się sprzeda... bo takim po przeszczepach i modach to tylko fanatyk marki się zainteresuje Wsadzanie 2.7 w serii mija sie z celem, już lepiej nakoksować 1.8T 250 kuni i 350 niutów na dzień dobry... zmiana softu i leci się w okolice 300KM bez żadnych wspomagaczy. Ile musiałbyś kapuchy położyć na stół by coś podobnego osiągnąć w 1.8T? A nieszczelności, wypadanie zapłonów, turbiny i inne dolegliwości 2.7T to nie jest jakaś straszna rzecz... raz wyciągając silnik trzeba wszystko ogarnąć i jest spokój na długie lata, tak myślę O dźwięku V-ki nie wspominam...
jacek200844 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2016 (edytowane) myślę że dużo więcej jak 10k bym chciał za swoja b6 bo inaczej dalej będę nią jeździł, tylko wiesz co tak sadzę motor bardzo fajny ten 2.7bi ale bardziej mi pasuje buda b6 ewentualnie b5 jak c5 ale co poradzisz jak w b6 nie było tego motoru i z tym pchaniem kasy w 1.8 to mam podobne zdanie poza tym jeszcze 2.7 miały normalny rozrząd który idzie samemu ogarnąć bez problemu nie to co te 4.2 na łańcuchach (chodzi o b6) a ceny części pod tuning jak coś to przykładowo brałem z tej strony http://sidmotorsport.pl/pl/45-silnik?orderby=price&orderway=desc&orderway=desc&p=2 Edytowane 11 Grudnia 2016 przez jacek200844
marcin4x4 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 jak widać każdy znajdzie uzasadnienie własnej teorii.. ja to uderzę z innej strony, b6 + 30k by mieć auto na jazdę do roboty = głupota, kup sobie po prostu lepszy samochód. Sprawny 2,4 to bardzo fajny i mały awaryjny silnik, na zwykłe wodzidło super sprawa. 250 kuni i 350 niutów na dzień dobry... zmiana softu i leci się w okolice 300KM bez żadnych wspomagaczy przy założeniu że silnik i osprzęt w 100% sprawny a takich na runku wtórnym nie ma od lat. Ile musiałbyś kapuchy położyć na stół by coś podobnego osiągnąć w 1.8T? pod 300 koni nie ma fajerwerków i spiny pośladów.
BeyerBrown Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 pod 300 koni nie ma fajerwerków i spiny pośladów. Hmmm... 1.8TBEX@315KM/406Nm: http://gregor10.pl/audi-a4-b6-1-8t-bex-190km-k04tfsi-315km-406nm/ Modyfikacje: -Montaż K04-064 (K04TFSI z modelu S3 8P 2.0TFSI 265KM) -Duży centralny intercooler FMIC -Dolot do turbosprężarki 3″ TIP -Maf 3″ -Downpipe 3″ -Przelotowy układ wydechowy -Wysokowydajne wtryskiwacze paliwa Bosch 525cc 1.8TBEX@300KM/365Nm: http://gregor10.pl/audi-a4-b6-1-8t-bex-td04-19t-300km-365nm/ Pełna lista wykonanych modyfikacji: -Sprężarka hybrydowa TD04-19T (kute koło kompresji 19T wykonane w technologii CNC) by PERUN Turbo, – Custom oil&water feed lines, – Cast iron exhaust manifold, – BIG CUSTOM TIP, – BIG Intercooler (FMIC), – Downpipe 3”, – Wtryski Bosch 525cc, – Mocna pompa paliwa – auto posiadało już zamontowany wydech Milltek. Ile kosztuje taka zabawa?
marcin4x4 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Rozsądne pieniądze, bez fanaberii (na forum zapewne są wyliczenia). Pamiętaj że 2,7 to V'ka bi turbo czyli koszta razy dwa, do tego jest to silnik starszy i oblatany. Oba wyprowadzane będą służyć długo a limitem możliwości jest tylko portfel. Znajomy rok temu wymienił ponad 300 konnego BMK na a6 C5 Bit, auto pierwotnie jeździło tragicznie 2.0 tdi to obejrzał i jeszcze chlało 20 litrów. Oczywiście stan nie okazał się taki idealny i zachwalmy, po 8 tyś zł silnik uzyskał fabryczną sprawność i nadal jeździł słabo. Po sofcie poprawa ale nadal gorzej od klekota w którym jedyną inwestycją była hybryda i dp. wq... sprzedał auto, wiedział że to dopiero początek inwestycji. Osobiście nie ładowałbym takiej kasy w B6, nie ładowałbym się w 1,8T ani 2,7BiT. Oba silniki są z potencjałem ale jak iść to konkret albo wcale. Oczywiście zakładam że inwestor to zwykły zjadacz chleba, nie mechanik, nie hobbysta czy handlarz który sobie wszystko załatwił za grosze. w 2,4 też bym się nie lądował choć np dla moich rodziców motor idealny. Edytowane 12 Grudnia 2016 przez marcin4x4
bandyta928 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 http://a4-klub.pl/index.php?%2Ftopic%2F380636-aeb-20-td05%2F
BeyerBrown Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Rozsądne pieniądze, bez fanaberii (na forum zapewne są wyliczenia). Pamiętaj że 2,7 to V'ka bi turbo czyli koszta razy dwa, do tego jest to silnik starszy i oblatany. Oba wyprowadzane będą służyć długo a limitem możliwości jest tylko portfel. Tyle, że kolega pytający o to w który motor się pchać ma obecnie V6 2.4... czyli musiałby wpierw zakupić silnik 1.8T z kompletnym osprzętem a to też kosztuje... następnie doprowadzić go do stanu fabrycznego i dopiero potem lecieć w mody. A klientów na 2.4 raczej nie ma, więc kasy za stary silnik nie odzyska... chyba, że będzie bardzo cierpliwy Źródłem 2.7BiT nie jest tylko B5-tka z poprzedniego stulecia... w C5 był on montowany aż do 2004r. Jest więc nadzieja, że jego przebieg nie przekroczył pół miliona km A'propos - z jakim to autem z 2.0TDI pod maską nie dawało sobie rady A6 2.7BiT? Było ono w Tipie czy manualu? Wariant 230 czy 250KM? PS. po 8 tyś zł silnik uzyskał fabryczną sprawność i nadal jeździł słabo sprzedał auto, wiedział że to dopiero początek inwestycji. Panikarz Ciekawe ile wpompował w niego kolejny furman...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się