Dev Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 od kiedy Toyoda Machine Works jest włascicielem patentu ?
Kosmita Opublikowano 16 Września 2019 Autor Opublikowano 16 Września 2019 no nic. Wszyscy zmyślają dalej nie ma sensu więc dyskutować. Dobrej nocy.
Dev Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 (edytowane) 8 godzin temu, Kosmita napisał: no nic. Wszyscy zmyślają dalej nie ma sensu więc dyskutować. Dobrej nocy. zadałem Ci proste pytanie, wiec w czym problem ? sracie w gacie przy jakis dziwnych patentach, nazwach i ch... wie czym jeszcze a tutaj nie o to chodzi samoblokujący się mechanizm różnicowy mimo swojej ciekawej budowy i działaniu nie jest pozbawiony wad mówimy tutaj o mechanizmie TYP1 - INVEX jest to przekłądnia planetarna, srubowa o zębach kołowo-łukowych ze zmiennym modułem (są dwa) kazde koło ma swoje miejsce i nie mozna zamontowac go przypadkowo ale mozna go zamontowac co drugi ząb wracając do tematu mechanizmu okazuje sie że jego największa wadą jest wspólczynnik blokowania koła (osi) zwykłe audi 65-35% i 35-65% (RS 40-60 i 60-40%) jezeli któraś z tych wartosci zostanie przekroczona mechanizm działa jak zwykły otwarty mechanizm róznicowy prace nad poprawą działania układu napędowego prowadzono juz w połowie lat 80tych, stare V8 miało dwa Torseny (jeden w tylnym dyfrze, taki sam układ zrobiłem w swojej starej B5) 80tka i 100tka mialy blokady 100% tylnej osi, w przypadku A4 A6 A8 otrzymało układ EDS w wersjach FWD i Q ale i to było mało audi od dłuższego czasu poszukiwało innej metody przeniesienia napedu z szerszym zakresem wspólczynnika, stąd zmiana w układach napedowych chodziło też o obniżenie zuzycia paliwa bo jak wiadomo 4X4 żre wiecej pojawił sie inny miedzyosiowy mechanizm róznicowy (nie Torsen i 3 rozne)do tego z czasem doszedł tylny mechanizm róznicowy na dwóch sprzegłach a potem jeszcze Ultra odpowiem Ci na moje pytanie, był to rok 2003 czyli idąc tym tropem audi powinno w tym samym roku zaprzestac montowania tego mechanizmu w swoich autach a tak jak wiesz nie było i to nie Toyoda zabroniła uzywania nazwy Torsen tylko Audi przestało jej uzywać poniewaz w tych autach nie było juz tego mechanizmu Edytowane 17 Września 2019 przez Dev
Kosmita Opublikowano 17 Września 2019 Autor Opublikowano 17 Września 2019 10 godzin temu, Dev napisał: i to nie Toyoda zabroniła uzywania nazwy Torsen tylko Audi przestało jej uzywać poniewaz w tych autach nie było juz tego mechanizmu Dev nikt nie kwestionuje wiedzy technicznej jaką posiadasz. Nie omawialiśmy też teraz zalet i wad torsena. Chodziło o prosty fakt - nazwa torsen już od wielu lat w Audi oficjalnie nie funkcjonuje pomimo, że potocznie nazywa się torsenem stały napęd na 4 koła występujący w Audi. Najpierw piszesz, że to niemożliwe, a u góry przyznajesz rację..
Korton555 Opublikowano 19 Listopada 2019 Opublikowano 19 Listopada 2019 Natrafilem w necie: wg mnie to quattro ultra srednio sobie radzi
Kamil. Opublikowano 21 Listopada 2019 Opublikowano 21 Listopada 2019 @Dev mogę Ci podesłać SMSem VIN do sprawdzenia jaki typ napędu jest w danym modelu? Chciałem napisać prywatną wiadomość, ale albo nie umiem znaleźć albo masz zablokowane
TomekP_111 Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 Odgrzeję trochę tego kotleta. Może ten filmik komuś pomoże zrozumieć różnicę w torsen/haldex/ultra Link do Youtube Dev czy to prawda że napęd Ultra to produkt magna powertrain ?? Widzę że ich systemy są wstawiane w wielu markach, tylko że tam napęd ultra się serwisuje (wymienia olej) a w Audi nie ?!?!?!?
Dev Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 Każdy układ napędowy się serwisuje, wymiana oleju i filtrów to podstawa. A audi jak audi zawsze swoje a rzeczywistość swoje. Nie zgłębiałem tematu ktoś produkuje ULTRE
TomekP_111 Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 Tu są pokazane różne odmiany napędu quattro w Audi. Jestem tylko użytkownikiem samochodu. Czytając różne opinie na forach można odnieść wrażenie, że bardziej doświadczeni użytkownicy uznają wyłącznie torsena za napęd 4x4. Tymczasem patrząc na to jak różne napędy stosuje Audi to odnoszę wrażenie, że pojęcie "quatro = torsen" to jest bardzo duże uogólnienie. Do mnie przemawia ta prezentacja, w której widać że napęd ultra versus "torsen" działają podobnie. https://www.youtube.com/watch?v=PftzZWpTJFY
VitoN Opublikowano 15 Marca 2021 Opublikowano 15 Marca 2021 Sprzedawca z Audi :select twardo stoi przy zdaniu, że wszystkie A4 mają dołączany napęd na drugą oś i nie chce mi powiedzieć jaki jest w danym egzemplarzu Sprawdzi mi ktoś czy samochód z VINem WAUZZZF42HA119991 ma torsena czy ultra? @Dev? Jest z 2017 r. więc jest szansa, że jeszcze poprawny napęd ma, ale po zachowaniu sprzedawcy obawiam się, że ultra. Chociaż już nie pierwszy raz sprzedawca z Audi okopuje się przy dziwnych twierdzeniach. Kiedyś podczas jazdy testowej pani się upierała że moje ówczesne Exeo nie ma nic wspólnego z A4
Dev Opublikowano 15 Marca 2021 Opublikowano 15 Marca 2021 3 godziny temu, VitoN napisał: Sprzedawca z Audi :select twardo stoi przy zdaniu, że wszystkie A4 mają dołączany napęd na drugą oś i nie chce mi powiedzieć jaki jest w danym egzemplarzu Sprawdzi mi ktoś czy samochód z VINem WAUZZZF42HA119991 ma torsena czy ultra? @Dev? Jest z 2017 r. więc jest szansa, że jeszcze poprawny napęd ma, ale po zachowaniu sprzedawcy obawiam się, że ultra. Chociaż już nie pierwszy raz sprzedawca z Audi okopuje się przy dziwnych twierdzeniach. Kiedyś podczas jazdy testowej pani się upierała że moje ówczesne Exeo nie ma nic wspólnego z A4 zwykła skrzynia
VitoN Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 @Dev dzięki za odpowiedź Masz na myśli że jest jednak centralny dyferencjał, tak?
Dev Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 10 minut temu, VitoN napisał: @Dev dzięki za odpowiedź Masz na myśli że jest jednak centralny dyferencjał, tak? jo
DivaynEays Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 W dniu 15.03.2021 o 17:50, VitoN napisał: Sprzedawca z Audi :select twardo stoi przy zdaniu, że wszystkie A4 mają dołączany napęd na drugą oś i nie chce mi powiedzieć jaki jest w danym egzemplarzu Sprawdzi mi ktoś czy samochód z VINem WAUZZZF42HA119991 ma torsena czy ultra? @Dev? Jest z 2017 r. więc jest szansa, że jeszcze poprawny napęd ma, ale po zachowaniu sprzedawcy obawiam się, że ultra. Chociaż już nie pierwszy raz sprzedawca z Audi okopuje się przy dziwnych twierdzeniach. Kiedyś podczas jazdy testowej pani się upierała że moje ówczesne Exeo nie ma nic wspólnego z A4 Tylko Ultra jest ODŁĄCZANY, nie dołączany. Jesli nie masz "Quattro Ultra" to znaczy, ze masz standardzik na torsenie bez elektronicznie rozpinanego dyfra tylnego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się