Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Spalanie powyżej 10 L Czy to jest ok ?


Toskańczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy też różne oleje,inne zużycie silników, jedni parkują w garażu, inni pod chmurą, jedni jeżdżą w mieście, inni tylko trasa, jeszcze inni mix... temat o spalaniu zawsze będzie dyskusyjny bo jednym będzie palił tyle innym tyle... ale nigdy nie bierze się pod wgląd warunków - temperatury na starcie, dystansów pokonywanych, kto ile ustawi na klimatroniku, szerokości opon, czy auto po programie czy nie, w ile osób jeździ, i kto jak jeździ i nawet na jakiej stacji tankuje i jakie paliwo... Najlepiej sprawdzić sobie parametry na VAGu (dawka wtrysku na jałowym, czas wtrysku, spalanie w l/h - to mniej więcej daje pogląd na to czy jest OK) - reszta zależna jest od kierowcy i innych czynników wewnętrznych i zewnętrznych :P


piotrsob1 - ale ja pisałem o chłodniczce oleju... bo AVF nawet nie ma chłodniczki spalin :)


Z drugiej strony taka chłodniczka oleju, sprawia, że część ciepła z układu jest odbierana na rzecz szybszego ogrzania oleju (dogrzewa szybciej olej do temperatury roboczej), a więc olej szybciej robi się rzadszy i zapewnia poprawne smarowanie elementów, także są + i - tego zastosowania :)

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrsob1 - ale ja pisałem o chłodniczce oleju... bo AVF nawet nie ma chłodniczki spalin :)

No to się troszkę nie zrozumieliśmy :P

Chłodniczki spalin na pewno nie miały AWX-y , wszystkie AVF-y jakie widziałem ją posiadały , co nie oznacza że może i pierwsze egzemplarze wychodziły bez niej , albo ktoś poszedł na skróty i ją poprotsu wywalił :naughty:

Z całą resztą się oczywiście zgadzam :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem żadnego AVF-a w automacie , wszystkie jakie widziałem w manualu były ...... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


spalanie w l/h

Ile normalnie powinno wynosić ??

U mnie auto po programie na rozgrzanym silniku bylo 0,8L/h sprawdzałem w silnik blok 015

Dodam,że spalanie mam ok.Dziś tankowałe zawsze pod korek leje i na iczniku 325km a zatankowałem niecałe 22L czyli jakies 6,7L/100km w cyklu mieszanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem spalanie na rozgrzanym silniku w grupie 15 - 0,8 l/h pokazuje czasami na 0,6 l przeskakiwalo

Sprawdzałem tez synchro w grupie 004 i na jałowym 001 będę w domu to wrzucę zdjęcia

Ale kąt pokazywało coś -1,1 i -1,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,5 - 0,7 l/h to taki najbardziej optymalny wynik... w dużej mierze zależy od synchro z kanału 004 i 4 pola...im bardziej na - to spalanie rośnie i auto żwawsze, jak na + maleje, ale auto staje się mułowate... Ale ważny jest też czas wtrysku w grupie 001, zauważyłem,że im wyższy - bliżej 8°CA tym więcej pali fura... a im bliżej 5-6°CA tym mniej...

Czas wtrysku, (Fuel delivery duration) czyli w skrócie czas trwania początku wtrysku wyrażony w obrotach wału korbowego.


Ja miałem kiedyś takie info z logów:

882 obroty / 7,1 °CF czas wtrysku / 6,0...6,5mg/str dawka / 0,6 - 0,8 l/h spalanie / -0,6...0,0 °CF kąt synchronizacji

Tylko, że to są wszystkie dane obliczane przez sterownik i jedynie kąt synchronizacji (synchro) możemy zmienić sami lekko na + bądź -, resztę wylicza sterownik na podstawie danych z czujników... te parametry też są zależne od stanu pompowtrysków :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spalanie obecnie wynosi 8,7-9l, samo miasto praktycznie i krotkie odcinki 5-8km. Moj Avf bardzo szybko sie nagrzewa, po 3,5-4km mam juz 90stopni przy temp 0.0. Opony 225/16/55. Szczerze mowiaz myslalem ze zima zmieszcze sie w 8l ale nie ma szans. Latem na tej samej trasie jakies 7,2-7,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grupy 01 04 15

9d1fca0e741d5a8emed.jpg


Niestety dzisiaj auto znowu wpadło w tryb awaryjny, trochę dziwne żeby tak w ciągu 2-óch tygodni zapiekło się turbo, niby cieknie z egr i mam taki dziwny dźwięk przy schodzeniu z obrotów tzw. "efekt sowy" ale w warsztacie powiedzieli, że to efekt wracającego powietrza z turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by dać synchro na -0,6...0.0 powinno wtedy lekko spaść i spalanie ;)


A co do turbo to taka jazda po mieście je zabije... musisz co jakiś czas robić wypad ZA i porządnie przeganiać furę... Na początek, zdejmij EGR zobacz jak wygląda, można by wyczyścić i kolektor...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, mi w mieście pali 10l. A tutaj koledzy mówią o 8l. Muszę też obadać te bloki pomiarowe:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,5 - 0,7 l/h to taki najbardziej optymalny wynik... w dużej mierze zależy od synchro z kanału 004 i 4 pola...im bardziej na - to spalanie rośnie i auto żwawsze, jak na + maleje, ale auto staje się mułowate... Ale ważny jest też czas wtrysku w grupie 001, zauważyłem,że im wyższy - bliżej 8°CA tym więcej pali fura... a im bliżej 5-6°CA tym mniej...

Czas wtrysku, (Fuel delivery duration) czyli w skrócie czas trwania początku wtrysku wyrażony w obrotach wału korbowego.

Ja miałem kiedyś takie info z logów:

882 obroty / 7,1 °CF czas wtrysku / 6,0...6,5mg/str dawka / 0,6 - 0,8 l/h spalanie / -0,6...0,0 °CF kąt synchronizacji

Tylko, że to są wszystkie dane obliczane przez sterownik i jedynie kąt synchronizacji (synchro) możemy zmienić sami lekko na + bądź -, resztę wylicza sterownik na podstawie danych z czujników... te parametry też są zależne od stanu pompowtrysków :/

Do tego mają się nie tylko pompowtryski ale i przepływomierz.

Mieszanka paliwowa obliczana jest na podstawie dawki paliwowej oraz ilości powietrza przecież...

Mam kumpla który ma SuperB w AVF na feldzie 17' 225/40 w automacie

U niego spalanie w trasie przy 150KMH rzędu 8-9l to norma

Dla porównania, moj AWX, felga 15, manual, przy 150kmh pali 6,5, do 7 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przepływkę akurat łatwo sprawdzić i wykluczyć mając VAGa... Wystarczy pomiar statyczny i dynamiczny oraz BS 003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz nie koniecznie i jestem tego królikiem doświadczalnym.
Miałem problem z którym bujałem się pół roku, logi wychodziły wzorowo, przepływka dawała odpowiednio na logach a była spieprzona.
Przy mocnym bucie na 4 i 5 biegu podszarpywało furą a logi były OK, do czasu aż całkiem się spieprzyła i zaczęła zaniżać wartości. Po wymianie przepływki na nową (bo miałem ją na gwarancji), problem jak ręką odjął :)
Ja wiem że to dziwne... :facepalm: myślałem tak jak ty do czasu aż nie zmieniłem przepływki :lol:

Miałem jeszcze jedno doswiadczenie:
Do motorów AWX/AVF z początku 2001 roku były stosowane inne przepływki niż do tych z końca 2001 roku. Goście w sklepie motoryzacyjnym mi tak powiedzieli bo po VINie szukali. I mieli rację.

Jak mi się spieprzyła przepływka to kupiłem używaną od tego samego motoru tylko z późniejszego roku i problemy były podobne, + jak dochodziłem do 3k obortów przy mocnym bucie, to fura robiła takie, może nie szarpnięcie, ale przymulenie. Miałem wrażenie że odpinało doładowanie na sekundę, po czym puszczałem czarnego bąka i fura ciągnęła dalej.
Po wymianie na odpowiednią oczywiście problem zniknął, zmieniła się kultura pracy auta, zrobiło się cichsze i mniej mrowiło na biegu jałowym i oczywiście nabrało dynamiki i elastyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ralen, nie zaprzeczam, a wręcz się zgadzam... Czasem takie dziwne odchyłki widać np na wykresie (jak się wrzuci dane z logów do exela, że coś jest nie tak), ważne jest także próbkowanie czyli pomiar najlepiej jednej grupy, wtedy zbierze się najwięcej punktów pomiarowych ;) Swoją drogą mi kilka przepływek udało się ożywić po psikaniu izopropanolem, więc może warto spróbować w tym przypadku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2017 o 15:39, Ralen napisał:

Jak mi się spieprzyła przepływka to kupiłem używaną od tego samego motoru tylko z późniejszego roku i problemy były podobne, + jak dochodziłem do 3k obortów przy mocnym bucie, to fura robiła takie, może nie szarpnięcie, ale przymulenie. Miałem wrażenie że odpinało doładowanie na sekundę, po czym puszczałem czarnego bąka i fura ciągnęła dalej.
Po wymianie na odpowiednią oczywiście problem zniknął, zmieniła się kultura pracy auta, zrobiło się cichsze i mniej mrowiło na biegu jałowym i oczywiście nabrało dynamiki i elastyki.

Z góry przepraszam za odgrzanie kotleta ale mam identyczny problem. Poza "przyszarpywaniem" w zakresie 1800 - 2100 oraz słabawą kulturą pracy mam ten sam problem z tym "bąkiem" przy 3 tys obrotów. Fajnie by było wiedzieć jaka przepływka pomogła. Dodam tylko, że na postoju oraz podczas jazdy VAG-COM pokazuje mass air zawyżony o jakieś 200-250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2019 o 08:34, Leejon napisał:

Z góry przepraszam za odgrzanie kotleta ale mam identyczny problem. Poza "przyszarpywaniem" w zakresie 1800 - 2100 oraz słabawą kulturą pracy mam ten sam problem z tym "bąkiem" przy 3 tys obrotów. Fajnie by było wiedzieć jaka przepływka pomogła. Dodam tylko, że na postoju oraz podczas jazdy VAG-COM pokazuje mass air zawyżony o jakieś 200-250.

Moja oryginalna przepływka która się uszkodziła - oddałem na reklamację bo była na gwarancji - i po wymianie na nową problem ustąpił.
Tamtą zapasową przepływkę którą kupiłem, na której miałem problemy jw., wywaliłem do kosza ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...