Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Czy tankowanie paliwa 98 wpływa na spalanie ?


mirazm

Rekomendowane odpowiedzi

możecie popierać swoje wypowiedzi tonami artykułów i teori, ale rzeczywistość jest taka, że wiele osób potwierdza niższe zuzycie na 98 (nikt nigdzie nie napisał, że jest to 2 litry więc nie wiem skąd te nawiązania) i nie wyczytali tego w ksiązkach tylko przetestowali na własnej skórze jak również kiedyś ja (zanim wsadziłem LPG) a moje obliczenia nie opierały się na wskazaniach FIS-a, które jesli chodzi o dokładność to jak dla mnie można o kant stołu rozbić, tylko stara metoda, bak do pełna, wyjeżdzić i znowu do pełna. Nie umiem dzisiaj powiedzieć jaka to była różnica, ale dało się ją zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch

Tak, tak a świstak siedzi i zawija... :polew:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pierdoły tu niektórzy piszą że ręce opadają

im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch

Tak, tak a świstak siedzi i zawija... :polew:

popieram kolegę NORBI :polew:

możecie popierać swoje wypowiedzi tonami artykułów i teori, ale rzeczywistość jest taka, że wiele osób potwierdza niższe zuzycie na 98 (nikt nigdzie nie napisał, że jest to 2 litry więc nie wiem skąd te nawiązania) i nie wyczytali tego w ksiązkach tylko przetestowali na własnej skórze jak również kiedyś ja (zanim wsadziłem LPG) a moje obliczenia nie opierały się na wskazaniach FIS-a, które jesli chodzi o dokładność to jak dla mnie można o kant stołu rozbić, tylko stara metoda, bak do pełna, wyjeżdzić i znowu do pełna. Nie umiem dzisiaj powiedzieć jaka to była różnica, ale dało się ją zauważyć.

co do tej wypowiedzi to kolego nie powiedziałeś nic mądrego prócz tego że zaprzeczasz nie podpierasz swej wypowiedzi żadnym faktem i nie wiem czemu ale tankowanie do pełna i liczenie litrów mi się zgodziło z fis-em choć nie jest tajemnicą że są przekłamania i akurat mi się udało dobrze trafić ale żeby całkiem obalić twoje dziwne podejście powiem ci że jeśli jeździłem na 98 i fis pokazywał 11,5 a po zmianie pokazywał 9,5 i nieraz 10,5 to nawet jeśli przekłamanie będzie 1L to spalanie spadło bo według teorii przekłamania spalał mi 12,5 a na 95 11,5 - auto na 95 zrobiło się żywsze i zrywniejsze a wypowiedź moja jest poparta obserwacją prowadzoną prze zemnie przez kilka miesięcy i dzielę się jej wynikami - artykuł tylko mi podpowiedział co mogę zrobić i jakie mogę mieć korzyści - nie musiałem tego robić tak jak ty też nie musisz ale nie zaprzeczaj i nie wprowadzaj ludzi w błąd tak jak kilku innych bo nie pomagasz tylko robisz zamieszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładamy, że silnik został zaprojektowany na rodzaj paliwa PB95. Zalejemy PB98. Silnik spali tyle samo paliwa PB98 co PB95, bo i tak został zaprojektowany na paliwo 95-oktanowe. Na ilość przejechanych kilometrów wpływ to może mieć jakość paliwa, a nie liczba oktanowa. Tak mi się wydaje :)

Nie zależnie czy zaleję 95 czy 98 czy inne ulepszane paliwka to nie widzę różnicy w spalaniu. Co więcej.. nie widzę różnicy w jeździe ;) Za to portfel widzi różnicę. Nie mniej jednak leję do swojego autka PB98 bo wiadomo... Auto to auto :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie na podstawie czujnika spalania stukowego sterownik automatycznie dopasowuje sobie parametry pracy w stosunku do uzytego paliwa( liczby oktanowej) przyśpieszajac lub opozniajac kat wyprzedzenia zaplonu. w zwiazku z tym sterownik przy uzyciu paliwa o LO 98 opoznia zapłon o kilka stopni co wiaze sie z wiekszym cisnieniem użytecznym uzyskanym w komorze spalania i odczuwalnej wiekszej mocy samochodu:) a co za tym idzie z mniejszymi ilościami paliwa potrzebnymi do uzyskania tych samych parametrów pracy wiec mniejszym zuzyciem paliwa:) pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie na podstawie czujnika spalania stukowego sterownik automatycznie dopasowuje sobie parametry pracy w stosunku do uzytego paliwa( liczby oktanowej) przyśpieszajac lub opozniajac kat wyprzedzenia zaplonu.

Tak jak napisałem powyżej, tyle, że silnik musi ten czujnik posiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slusznie koledzy zauwazyli ze roznica w spalaniu jak i pracy silnika pomiedzy paliwami 95 a 98 bedzie kiedy silnik jest wyposazony w czujnik spalania stukowego opozniajac zaplon dla 98 i przyspieszajac dla 95... zmniejsza sie ryzyko wystapienia spalania stukowego ze wzgledu na szybsze zapalanie sie mieszanki w przypadku 98 ale liczba oktanowa glownie decyduje o zdolnosci paliwa do detonacji... im wiecej oktanow tym paliwo nie wybucha tylko sie spala...

tak czy siak nie zmienia to faktu ze roznice beda praktycznie niezauwazalne (oczywiscie gdyby zachowac w 100% te same parametry obciazenia silnika, temperatury, warunkow otoczenia, itd)

to co kolega rotter napisal a propo 2l roznicy w spalaniu to moze i moglo byc ale w przypadku silnika nie wyposazonego w czujnik spalania stukowego badz byl on uszkodzony...

pozatym jezdzac na codzien nie jestesmy w stanie odwzorowac tych samych odcinkow, tego samego wychylenia przepustnicy, tych samych temperatur powietrza wiec i nasze odczucia moga byc codziennie inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega nike21 napisał:) nie jestesmy w stanie tego odczuc na codzien :) chyba ze nasze paliwo o LO95 miało LO90 bo niestety ale bardzo czesto tak sie zdarza :( to po zalaniu 98 robi sie z auta rakieta ;)

dodam tylko ze starsze samochody nie miały czujników spalania stukowego a cos takiego jak korektor liczby oktanowej ( reczny).

Moje osobiste odczucia sa takie ze lepiej kupic paliwo PB95 na dobrej stacji niz 98 nie wiadomo skąd:)

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch

Tak, tak a świstak siedzi i zawija... :polew:

Norbi, w oryginalnej instrukcji do Audi A4/S4 po roku '99, w tabelce ze stosowanym paliwem, że jako zalecane podane jest LO 98, a dopuszczalne LO95 - z zastrzeżeniem, że powoduje to spadek mocy silnika. Tak więc coś musi być na rzeczy. Czujnik spalania stukowego i sonda lambda dają sygnał o gorszym paliwie i komputer profilaktycznie ogranicza moc silnika. Choć Ciebie może to nie dotyczyć, bo Ty nie masz serii :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać mam auto przed '99. Czujnik spalania stukowego oczywiście posiadam. Nie zauważyłem najmniejszej różnicy przy przejściu z PB95 na BP na Ultimate 98. Mocy to samo, spalanie takie samo. Jeżeli auto ma wpisane, że powinno jeździć na PB98, to trzeba lać, zazwyczaj zależy to od mocy z litra. Jak jest wpisane, że powinno być PB95, to lać takie i cieszyć sie z 30gr różnicy (na BP zawsze 28gr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, nic się nie zespuje, ale nic nie będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im więcej oktanów w paliwie tym mniej komputer podaje paliwa do komory spalania i przez to auto mniej pali a wcale nie traci na osiągch

Tak, tak a świstak siedzi i zawija... :polew:

Norbi, w oryginalnej instrukcji do Audi A4/S4 po roku '99, w tabelce ze stosowanym paliwem, że jako zalecane podane jest LO 98, a dopuszczalne LO95 - z zastrzeżeniem, że powoduje to spadek mocy silnika. Tak więc coś musi być na rzeczy. Czujnik spalania stukowego i sonda lambda dają sygnał o gorszym paliwie i komputer profilaktycznie ogranicza moc silnika. Choć Ciebie może to nie dotyczyć, bo Ty nie masz serii :naughty:

Misiek :tongue4: bo S4 jest wystrojone na 98 fabrycznie, większość osób wypowiadających się tu ma wystrojone na 95.

Proponuje zamknąć temat. Dyskusja nic nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...