Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z reanimacji silnika - A4 B6 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Rozpocząłem nowy temat, ponieważ wcześniej pisałem tutaj: https://a4-klub.pl/index.php?/topic/111040-propozycja-rozwiazania-brania-oleju-w-silniku-20-alt/page-160#entry5010161 ; i stwierdziłem że nie będą go dalej zaśmiecał.

Cześć. Nadszedł mój czas. Mam maszynę od 4 lat. Przejechałem na niej ponad 100tys.km. Na blacie mam aktualnie 253tys.km. Pobór oleju mnie ostatnimi czasy bardzo juz zdenerwował. Częste sprawdzanie oleju. Raz na tankowanie butli z gazem. Dolewalem ostatnio 0.5 litra na 700km. Postanowilem z tym skończyć. Samochód mam wyglancowany i mam zamiar nim jeszcze pojeździć długo. Gdybym chciał sprzedać to co bym powiedział kupującemu ? Tak więc reanimacja silnika bo na remont wg Waskiego to trzeba by wszystko wymienić na nowe. Jak słyszeliście, naprawa u Wąskiego.

Tak wyglądał widok na moje tłoki z blokiem zaraz po ściągnięciu głowicy. Silnik jeszcze w samochodzie.

lhzjf8zq.jpg

A tu już wyciąganie silnika.

sooaatw9.jpg 95owa4sl.jpg qvbbmnik.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Po zdemontowaniu:

- głowica poszła na pomiary i do zrobienia - tutaj okazało się, że mam do wymiany uszczelniacze (miałem ori od nowości) i tuleje prowadnic zaworów. Pozostałe rzeczy, jak. np. gniada zaworowe i same zawory, są ok. Koszt zrobienia jak na razie to około 800zł;

- blok sprawdzał Waski, a ja razem z nim. Pomiary przyrządem. Tuleje w bloku są jak igła. Nie są zniszczone. Nie są jajowate. Nie są wytarte. Pomiary realizowane na dole, na środku i na górze tulei. Sprawdzenie miejsc, w których nawraca tłok (góra i dół). Wszystko ok. Blok poszedł do mycia, tam gdzie głowica. Oczywiście będzie również sprawdzony jeszcze raz;

- tłoki i pierścienie mam zużyte i to ostro. Tłoki w porównaniu do cylindrów rzeczywiście zrobiły się jajowate. Różnica rzędu chyba 1mm. Nie pamiętam dokładnie. Mam zapisane na kartce. Zastanawiam się teraz czy kupić nowe tłoki czy robić te stare, czyli je rowkować + większe i grubsze pierścienie. Na tym i na tym pojeżdżę. Na rowkowanych tłokach trochę mniej bo może jakieś 100tys.km. Na nowych tłokach i przy wymianie oleju co 10...15tys.km, znacznie dłużej;

- do wymiany rzecz jasna panewki korbowodowe;

- wał i jego panewki. Wał po zdemontowaniu z początku wykazywał (tam gdzie są panewki) matową powierzchnię, tak jakby korozja go brała. Po przeszlifowaniu drobnym papierkiem świeci się jak bombka na choince. Po pomiarach wyszło, że jest w super stanie. Do wymiany jedynie panewki;

- szklanki. Wg Waskiego nosza normalne ślady zużycia, jednak posiadają przytarcia. Można by je wymienić na nowe. Gdybym chciał je wymieniać w późniejszym czasie, to znowu trzeba by ściągać górę razem z mostkiem i wałkami (ssącym i wylotowym).

- uszczelki i inne pierdoły, wiadomo

Na razie tyle ze silnika. Olej wciągała więc i głowica i pierścienie z tłokami. Dodam, że jeden z tłoków (czwarty bodajże), ten przy ścianie grodziowej, jest najbardziej zużyty. Ma nawet na bocznej ściance niewielkie przytarcie. Jakby pracował na sucho. Nie wiadomo kto jeździł przede mną wcześniej i na czym. Ale to już historia;

Co do reszty. Sprzęgło mam przytarte, że już szczelin prawie nie ma, chociaż wszystko do tej pory było ok. podczas mojej jazdy. Dobrze by było pewnie podmienić je na nowe.

Dodam, że przed ostatnią próbą sprawdzenia poziomu oleju pod maską - urwała mi się linka tuż przy rączce, przy złączu diagnostycznym.

Uszkodzenie linki świadczy o zbyt częstym i nadmiernym podnoszeniu machy - niestety nie chciałem aby w silniku zabrakło oleju.

Termin zakończenia naprawy - wstępnie na przyszły piątek.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I tak.

Zamówiliśmy nowe:

- cztery tłoki, w komplecie z pierścieniami, prawie 2tys.;

- wszystkie popychacze (szklanki), 20 jest ich bodajże, 500zł;

Do tego nowe sprzęgło, przedział 600zł (dwumas zostawiliśmy);

Razem jak na razie wychodzi 7.5tys

Rozrusznik też dałem do sprawdzenia. Myślę, że koszt nowych szczotek i jeszcze jakiegoś tam drobiazgu, wraz robocizną, czyszczeniem, sprawdzeniem, to: 150zł. Kwota ta już wliczona w cenę powyżej.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moje szklanki były do tej pory ok. Uważam ze są nadal ok. Nie mam zamiaru jednak drugi raz wyciągać silnika ani go bron boże otwierać, dlatego wymieniam. Wymieniam bo namawia mnie Wąski żeby był spokój. Jego i mój. Świetnie nam się dogaduje i każdy z Nas ma szacunek do siebie. Wariator robiłem u BenegoA4. Napinacz i łańcuszek wymieniałem również wcześniej. Zawór wysokiego ciśnienia również swego czasu. Dużo wiec włożyłem wcześniej. Sam zawór 1.3tys. w ASO.

W tej kwocie jeszcze mam rozrząd zmieniany paski rolki napinacze.

Wcale wiec dużo nie kosztuje sama naprawa tylko te francowate części i uszczelki żeby czasem gdzieś później nie było wycieku gdyby pożałowania na starą uszczelkę. Same uszczelki to ogrom kasy.

Teraz po tej naprawie nie ma możliwości aby silnik łykał.

I nikt tu mi nie wmówi ze zmniejszy pobór przez mody np. odmy. Próbowałem wszystkich rzeczy. Wierzcie mi

Olej zmieniałem co 5tys.km. Olej zmieniałem na taki smaki i owak. Zostałem na Liquli Moli z Mos2. Tyle co wlałem oleju do tego skurw ... to głowa boli. No ale coz. Polak polaka wypier... Przecież od Polaka kupowałem maszynę, a ze oczami to inna sprawa. Teraz nie płacze i place. Jak będę sprzedawał to na pewno ze zdrowym motorem.

Robię pod siebie

Części które mi zostaną mogę sprzedać za pół darmo

Tłoki chyba na pamiątkę zostawię w garażu.

Ostatnio Jurek wymieniał komuś udzkodzone szklanki. Zobaczcie.

ukbhtkov.jpg

A tutaj uszkodzony wałek (ścieło krawędzie)

pki3ubm5.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waski zamówił mi nowe tłoki z pierścieniami. Z Poznania i podobno ostatnie 4szt. w Polsce. Nie wiem co to za firma, itd. Prawdopodobnie jutro będą. Jak nie jutro to w poniedziałek.

Dzisiaj jeszcze zabrałem przedni zderzak i odkręciłem jeszcze lewy błotnik (ten od kierowcy). Jutro zaworze te dwa elementy do lakiernika. Niech zrobi z nimi porządek i pomaluje na glanc. Będę miał spokój z odpryskami po kamieniach. Zastanawiałem się jeszcze nad wymiana chłodnicy ale nie wiem. Za dużo wydanych na raz pieniędzy.

P.S. Prawy błotnik wymieniałem i lakierowałem pół roku temu. Maskę też lakierowałem dwa lata temu, bo maską wyszedł mi prostownik. Zapomniałem, że go tam zostawiłem i wyszedł górą. Heh. Tak więc przód będę miał polakierowany. Wszystko u tego samego lakiernika.

Zostanie do zrobienia zawieszenie.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nowe tłoki:

fjbv4au4.jpg 5pnb5bmv.jpg q2dzttdw.jpg 8qcnmfjc.jpg 4na4vn8z.jpg

Pomiary starego i nowego tłoka:

lxu2jmzk.jpg x5x4gjky.jpg

y5o6qjol.jpg

Zregenerowany rozrusznik (i pomalowany)

uchb8x9l.jpg

i zregenerowany alternator (również pomalowany). Dodam, że ostatnio podczas jazdy samochodem z włączonym CB radiem i gdy dodawałem gazu - słyszałem szum w głośniku CB radia. Pomyślałem, że może coś będzie z alternatorem. Dałem więc do zrobienia:

6ded46ot.jpg ehcc4vaq.jpg

Nowe sprzęgło:

tegk9sd5.jpg hztbtw3j.jpg wqhipors.jpg 8hidz3gf.jpg

Zrobiona głowica i blok:

ntrq2exk.jpg dk2wbuxg.jpg wcbhz9db.jpg jpt6xskp.jpg

Nowe prowadnice zaworów (świecące się na złoty kolor)

zsi9dcx3.jpg

Widok zregenerowanej głowicy od strony zaworów

ur7b8sw8.jpg

Nowy napinacz i łańcuszek do pompy olejowej jak się nie mylę:

bjlps46p.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jurek przymierzał mi dolot do głowicy z 1.8turbo

tzw mod silnika ALT

Poszperałem trochę na temat tych tłoków. Tutaj link do katalogu:

http://www.yenmak.com.tr/pdf/LigthCommercialVehiclesCatalogue.pdf

Według numeru na pudełku: 4327 000

to występuje on w trzech miejscach, przy czym dwa pierwsze odnoszą się do marki pojazdu, czyli do Audi i do VW, jednak oba do silnika ALT, A4 2.0i 20V

Powyższy numer odpowiada tłokom:

Ø 82,510

Moje mają wyryte:

Ø 82,465

Nie wiem w czym jest nieścisłość.

Ok. Znalazłem. Ten wymiar, to średnica cylindra.

Zatem te nowe tłoki o średnicy Ø 82,465 powinny wleźć do cylindrów o wymiarze Ø 82,510

Tak to rozumiem

Hm. Różnica powinna wynosić zatem: 0,045mm

Tutaj filmik z wyczyszczonym blokiem i wsadzonym starym tłokiem bez pierścieni.

https://youtu.be/2t5yembo740

Jeszcze dzisiaj analizowałem nowo zakupione przez Jurka tłoki z wymiarem tulei w moim bloku. Wszystko jest bardzo dobrze. Tuleje mają dokładnie 82.51mm. Nowe tłoki 82.465mm. Zatem wszystko jest jak należy.

Praktycznie wszystko pomyte i przygotowane do złożenia. Jurek zaczął składać. Jak widać skręcanie wału z blokiem. Wszystko wzorowo przy zastosowaniu klucza dynamometrycznego.

dsxdyg7k.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nowy uszczelniacz wału:

4prrprsv.jpg

A tu wyczyszczona miska olejowa (i już wkręcony korek olejowy):

wfgp9alh.jpg yyrcdgqf.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Wszystko pięknie ale za te pieniądze miałbyś 1.8T na normalnym żeliwnym bloku.

Opublikowano

miałby 1.8t które nie wiadomo jakie by było.

Opublikowano

miałby 1.8t które nie wiadomo jakie by było.

Lepsze od tego 2.0ALT co mial... bez sensu inwestycja. Grunt, że właściciel zadowolony...

Opublikowano (edytowane)

a te tłoki to tureckie są? Jeśli tak, to jesteś pewny jakości?


a co z kołem dwumasowym?

Edytowane przez kiko79
Opublikowano

Wszystko pięknie ale za te pieniądze miałbyś 1.8T na normalnym żeliwnym bloku.

Dokładnie, wywalenie pieniędzy na jakieś gò...niane 130kM ktore i tak bedzie zarlo oliwe mija się z celem. No ale nie będę nikomu liczył kasy która nie jest moja.

Opublikowano

Wszystko pięknie ale za te pieniądze miałbyś 1.8T na normalnym żeliwnym bloku.

Dokładnie, wywalenie pieniędzy na jakieś gò...niane 130kM ktore i tak bedzie zarlo oliwe mija się z celem. No ale nie będę nikomu liczył kasy która nie jest moja.

Słowo na niedzielę : NICASIL

Opublikowano

To je dobre do 1.8T i 2.7TT a nie do ALTka :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Wszystko pięknie ale za te pieniądze miałbyś 1.8T na normalnym żeliwnym bloku.

Dokładnie, wywalenie pieniędzy na jakieś gò...niane 130kM ktore i tak bedzie zarlo oliwe mija się z celem. No ale nie będę nikomu liczył kasy która nie jest moja.

Nie przegadasz to dobry bezawaryjny silnik i :tusk: wystarczy ino jebnac remont za pare kafli :facepalm: 1.8T i reszta gfno!

Fala hejtu za 3...2..1.. :decayed:

Edytowane przez uszol
Opublikowano

Czekałem na fale hejtu

Jedyne silniki w jakich warto dłubać to 1.8t i 2.7bit. Reszta to porażki, wpadki i wogole koncern z inglostad dał d*py

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Dalej nie pojmujecie, że 2.0 alt to stare padło, które ani nie jedzie w cale tanie w eksploatacji nie jest i w dodatku żłopie olej jak głupie a wydawanie pieniedzy na kapitalne remonty równa sie z wyrzuceniem pieniedzy w błoto? To tak jakbym ja swoje 1.8 wolnossące zaczął uturbiać kompletnie nie opłacalne i głupie skoro jest za mniejszy pieniadz i p&p wiele innych lepszych konstrukcyjnie i mocniejszych silników. Tymbardziej, że nikt z was nie robi auta na weekend czy nie traktuje go jako "projekt" tylko uzywa na codzien do tluczenia kilometrów. Bo chyba wtedy zabawa z remontami, uturbianiem ma jakikolwiek sens! Otrząśnijcie sie kur.. :facepalm:


i wogole koncern z inglostad dał d*py

A nie? Żłopanie oleju przez 2.0TFSI to też tylko pomówienia, wina warunkow w jakich byly eksploatowane ta? A inglostadt umywa ręce i śmieje się prosto w oczy ludziom i proponuje wymiane wału wraz z tłokami za chore pieniądze. Na te naprawy był/jest taki popyt na rynku, że mam wrażenie iż kilkanascie jak nie kilkadziesiat warsztatow w pl wręcz obrało sobie takie naprawy jako specjalizacje i robią na tym niezły kwit.

Swoją drogą liczycie na to, że jak kowalski bedzie odkupowal od was auto za rok, dwa, trzy to bedzie go interesowalo czy robiliscie kapitalke czy tez nie? On patrzy na rocznik, silnik i wypas a reszte ma gleboko w powazaniu. Spojrzcie na ceny 2.0 alt w b6 powoli zblizaja sie juz do cen b5. Zlamanego grosza wiecej za auto nie wezmiecie.. lepiej kupcie dziecku zabawke albo cokolwiek.

Edytowane przez uszol
Opublikowano

No i się zaczęło. Chce, niech robi remont ALT. Lubi, ma kasę na remont, podzieli się relację z innymi. Super. Masz w d*pie ALT? To nie troluj i daj w spokoju poczytać innym.

Może Dajmonowi odpowiada ALT ze względu na xyz? Silnik rozebrany, kasa wydana, więc ględzenie, że lepiej było zrobić swapa jest po czasie. Teraz wypada tylko życzyć koledze, żeby wszystko się udało.

Specjalnie dla hejterów.

Porównywanie wolnossącego do turbo, to lekkie przegięcie. Zawsze znajdzie się mocniejszy, fajniejszy, ciekawszy silnik. Niech pojedzie jeden z drugim 1.8T i stanie obok Imprezy 2.0 Turbo, nawet nie musi być WRX.

Oszczędzę Wam sprawdzania - niedłubany najsłabszy bokser 211hp robi 0-100 w 5,8.

Opublikowano

Dejta ludzie spokuj już z tym trolowaniem ALT. Powiedz mi jeden z drugim co ma te 1.8t super hiper przezajebisty silnik , ile szybciej przejdziesz ode mnie z Warszawy do Gdańska lub z jednego końca Warszawy na drugi ? XD

Myślę że na tym moim poście temat trolowania powinien się już skończyć bo to jest temat o naprawie śilnika.

AMEN.

Opublikowano

To nie jest temat o naprawie silnika tylko o leczeniu kompleksów poprzez generalną naprawę g... wartego silnika.

I teraz jest już AMEN.

Opublikowano (edytowane)

Mam alt dolewam 1l na 1000km zrazilem sie do audi jak nie wiem co ale.No wlasnie ale podziwiam kolege dajmona za wyzwanie,niestety nie widzę światełka w tunelu i obym się mylił ale coś czuje że auto będzie dalej łupałplo olej i wywalajac 7k na remont to jest przesada moim zdaniem.Dajmon 3mam kciuki,żeby nie poszło to na marne.

Edytowane przez Majki1985
Opublikowano

To nie jest temat o naprawie silnika tylko o leczeniu kompleksów poprzez generalną naprawę g... wartego silnika.

I teraz jest już AMEN.

Tomeczku , weź nie przesadzaj . Powiedz mi jaką inną wadę ma ten silnik nie biorąc pod uwagę apetytu na oliwę.

Opublikowano

Nie jedzie

Opublikowano

Dev a Ty czym jeździsz że taki urabura jesteś nie Ty kase zostawiasz za remont wiec o co ci kaman?

Opublikowano

Ja ? Trabantem 601

Opublikowano

Ja ? Trabantem 601

Chciałbyś :kox:

Miałem kilka 601-ek w życiu - na pewno lepszy silnik niż jakiekolwiek aluminiowe cudo od vag-a.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...