Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z reanimacji silnika - A4 B6 2.0 ALT


Dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

uszol ty chyba nie masz życia że ciągle tu siedzisz... naprawdę życzę ci że jak już kiedyś się dorobisz i kupisz sobie nowsze auto a żeby ci tak wpieprzał 1L/1000km a w ASO powiedzieli ci wybacz to są nasze normy :) Jak zauważysz do przodu w rocznikach albo panewki albo olej, z dwojga złego chyba wolałbym lać wciąż olej. Ale naprawde tyle cwaniakujesz i tyle ciebie tu jest że nawet jak sobie powiedziałem że twoje posty będę scrollował i się nie przejmował no to ku@!a nie da sie. Naprawde kup prosze sobie inne nowsze auto a sądzę że ja i 90% tego podforum życzy ci problemu z olejem :) przez te twoje teksty. Chyba że będziesz jeździł swoim przezaje**stym 1.8 do końca swego życia chociaż nawet nie wiesz jak się uśmiecham na myśl że on tyle nie wytrzyma i tak będziesz musiał coś kupić nowego :) Także jak masz coś w główce mądrego do powiedzenia  żeby nam pomóc - opisz, jeśli nie to opuść wreszcie to forum :) swoja drogą nie wiem ile można cię zgłaszać do admina żebyś bana tu dostał :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrowienia z gór kolego kozacz [emoji3]

eb9f4bb34b5eb6e0d19e384bc2741a16.jpg

Mam tak samo, nie lubię hamstwa i braku kultury...

Nikomu źle nie życzę, ale przewspanialy 1.8t potrafi przebić alt 1200ml/1000km

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fa4-klub%2Epl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F386019-A4-B6-1%2E8T-150KM---Bierze-1200ml-oleju-na-1000k&share_tid=386019&share_fid=41415&share_type=t

A4 B6 1.8T 150KM - Bierze 1200ml oleju na 1000k

Uszolku, to może być Twój silnik...

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kozacz napisał:

uszol ty chyba nie masz życia że ciągle tu siedzisz... naprawdę życzę ci że jak już kiedyś się dorobisz i kupisz sobie nowsze auto a żeby ci tak wpieprzał 1L/1000km a w ASO powiedzieli ci wybacz to są nasze normy :) Jak zauważysz do przodu w rocznikach albo panewki albo olej, z dwojga złego chyba wolałbym lać wciąż olej. Ale naprawde tyle cwaniakujesz i tyle ciebie tu jest że nawet jak sobie powiedziałem że twoje posty będę scrollował i się nie przejmował no to ku@!a nie da sie. Naprawde kup prosze sobie inne nowsze auto a sądzę że ja i 90% tego podforum życzy ci problemu z olejem :) przez te twoje teksty. Chyba że będziesz jeździł swoim przezaje**stym 1.8 do końca swego życia chociaż nawet nie wiesz jak się uśmiecham na myśl że on tyle nie wytrzyma i tak będziesz musiał coś kupić nowego :) Także jak masz coś w główce mądrego do powiedzenia  żeby nam pomóc - opisz, jeśli nie to opuść wreszcie to forum :) swoja drogą nie wiem ile można cię zgłaszać do admina żebyś bana tu dostał :facepalm:

Kompromitujesz sie chlopie :facepalm:

Zawartość dodana 21 minutes later
4 godziny temu, xsebo1 napisał:

Mam tak samo, nie lubię hamstwa i braku kultury...

Wez slownik w rece. Przyrownujesz sporadyczny przypadek poboru oleju w 1.8T, które ma 400 tyś nakulane i turbinę do wolnossącego 2.0 alt, do waszych igiełek które mają raptem 200 tyś (tylko i wyłącznie na szafie:grin:), już nie wspomne, że nawet po remoncie biorą olej? Serio? Czy ty widzisz co ty piszesz chłopie? Gubisz sie w tym już nie pierwszy raz na siłe próbując mi udowodnić jaki jestem zły.. Brak kultury? Brakiem kultury nazywasz co? Fakt, że jedyna sluszna i rozsądna pod kazdym wzgledem opcja zlikwidowania poboru oleju jest swap? Jesteście fenomenalnymi ludźmi. Nie dociera do was nic.

Za te pieniadze, które wywaliliscie na te remonty i inne cuda dokladajac pare ziko albo nawet i nie ogarnelibyscie sobie fajny silniczek nawet nie musialby to byc 1.8t, dobrą opcją jest też 1.9 i 2.4 w b6 i raz na zawsze zapomnieli o dolewaniu oleju na trasie. Zakładajac oczywiscie, ze wszyscy macie zdrowe oraz doinwestowane budy i chcecie je zachować bo najlatwiejszą opcją była by sprzedaż i ponowne kupno z juz odpowiednim silnikiem. Spojrzcie w lustro i tak szczerze sobie powiedzcie czy nie było głupotą robienie tych remontów, caly czas macie problem z poborem, który z uporem maniaka próbujecie zlikwidować. Jeszcze zeby to mialo sens. zeby ten silnik sie odpychal, palił mało i był stosunkowo tani w eksplotacaji.. a jest zupełnie na odwrót. Już lepszym rozwiązaniem było dolewanie oleju niż takie marnotrawstwo pieniędzy. Gdziekolwiek kto sie sie wypowie negatywnie o waszych dzialaniach, remontach to obrażacie się jak księżniczki i nie przymujecie żadnych argumentów wymyślając sobie chore teorie o swaperach nie dokrecajacych srubek czy "a wiesz co trafisz w nastepnym silniku" itd.. blablabla. Pół żartem, poł serio - w jakim stanie by nie był będzie lepszy od 2.0 alt.

Tyle ode mnie pozdrawiam gorąco

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zachowujecie się jak baby... każdy ma to co lubi lub na co go stać.

Nie zaglądajmy sobie wzajemnie w portfel i na co kto wydał.

Należy się cieszyć że jest kolega który zrobił remont silnika w SWOIM samochodzie za SWOJE pieniądze i chciał się podzielić doświadczeniami. Obrzucanie się wzajemnie gów_em jest nie na miejscu.

Koledzy zainteresowani tematem i tym jak będzie z poborem oleju po kolejnych przejechanych kilometrach powinni pominąć milczeniem kolegę Uszola, natomiast kolega Uszol skoro nie chce przyjąć faktu że ten remont już się odbył i kolega, który go zrobił dzieli się swoimi doświadczeniami powinien po prostu opuścić wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, MaTeo85 napisał:

Panowie zachowujecie się jak baby... każdy ma to co lubi lub na co go stać.

Nie zaglądajmy sobie wzajemnie w portfel i na co kto wydał.

Należy się cieszyć że jest kolega który zrobił remont silnika w SWOIM samochodzie za SWOJE pieniądze i chciał się podzielić doświadczeniami. Obrzucanie się wzajemnie gów_em jest nie na miejscu.

Koledzy zainteresowani tematem i tym jak będzie z poborem oleju po kolejnych przejechanych kilometrach powinni pominąć milczeniem kolegę Uszola, natomiast kolega Uszol skoro nie chce przyjąć faktu że ten remont już się odbył i kolega, który go zrobił dzieli się swoimi doświadczeniami powinien po prostu opuścić wątek.

Nic dodać, nic ująć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Od momentu wymiany oleju na 5W/40 w dniu 2017.01.27 z przebiegiem 238078km (screen w poprzednich moich z postach ze strojeniem LPG - z laptopem, 238080km), przejechałem do wczoraj 2017.02.05, dystans 826km (przebieg 238904km).20170205_143056.jpg

W czasie tego dystansu miałem problem z cewką zapłonową, o której pisałem wcześniej. Pod linkiem poniżej dołożyłem info w związku z przejechanym dystansem na podstawionej cewce:

Zatem, wówczas podnosiłem maskę (bo uszkodzona cewka). Oleju jednak nie sprawdzałem bagnetem (bo nie było czasu na to).  Myślałem tylko o cewce. Olej sprawdzam na VCDS'ie. Po wymianie cewki maskę zamknąłem i spokój. Zacząłem dalej latać.

Jak widać na ilustracji powyżej, jest dobrze. Dlaczego dobrze ? Bo wskazania poziomu oleju od wymiany oleju i skasowania inspekcji serwisowej są powtarzalne. Wskazania mam jak widać od 4mm do 8mm, a za ostatni dystans 100km pojawiło się 7mm. Niższe wskazania poziomu oleju (zanotowane minimum 4mm) występują w czasie jazdy w mieście (tryb miejski), natomiast wyższe wskazania oleju (zanotowane maksimum 8mm) dotyczą dłuższych dystansów (droga szybkiego ruchu, autostrada).

Co jeszcze mogę powiedzieć dobrego. Zatankowałem do pełna butlę gazu (weszło jakieś 46litrów) i przejechałem na niej 425km. Do tej pory przejeżdżałem maksymalnie 350km i to starałem się jeździć bardzo delikatnie (również dlatego, żeby oleju mi nie zjadał za szybko). Teraz te 425km strzeliłem, zasuwając autostradką, a w górach po wzniesieniach cisnąłem na wysokich obrotach (2 i 3 bieg) ale nie do czerwonej skali (bez przesady). Zatem aktualne spalanie LPG wyszło mi na poziomie 10.83litra/100km. Gdybym był bardziej delikatniejszy, to pewnie zaoszczędziłbym jeszcze i przejechał pewnie 450km lub więcej. Tutaj jest zatem dodatkowy plus. 

 

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile już przejechałeś od remontu i ile zostało do wymiany oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oleju 10W/40 zrobiłem 1054km. Wszystko na Pb95. Następnie zlaliśmy 10W/40 po tym dystansie i zalaliśmy 5W/40. Załączyliśmy LPG.  Do wczoraj na 5W/40 i na LPG przelatałem w/w  826km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienisz się na silniki? ;-)

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza "zmienisz się na silnik" ? bo nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On Ci da swój silnik A Ty jemu swój świeżo po remoncie :D

Edytowane przez doman96b6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest rozwiązanie poboru oleju po remoncie. Okazało się że 1 tłok ukruszyl się przy podstawie pierścienia i zmielilo pierścień. Mokry był tylko ten tłok także wiadomo którędy uciekał olej do spalania. Wlatuje nowy tłok z ostrozniejsza przeróbka rowków pierscieniowych i wraca na drogi zdrowy ALT. Jedna uwaga - trzeba spokojnie jeździć autem żeby tych tłokow nie nadwyrezac wysokimi obrotami POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsparłem troszkę kolegę z innego tematu informacjami, które zebrałem podczas mojej reanimacji silnika. To wsparcie, to:

Dodam na koniec, że ja wlałem 4.2litra oleju do swojego silnika. 4 litry wlaliśmy dokładnie z dużej butli 5-cio litrowej, natomiast pozostałe 200ml odmierzyliśmy (ja z Jurkiem) za pomocą małego pustego i czystego pojemnika po litrówce oleju.

20170127_181641_Ink_LI__.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój alt spokojnie nie ma, już po remoncie spieszylem się do pracy i zgodnie z zaleceniami max do 4 tyś obrotów. Myślę że podobnie jest u mnie, niestety zajmę się tym później. Jeżdżę z niesprawnym termostatem, brak czasu

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

trzeba spokojnie jeździć autem żeby tych tłokow nie nadwyrezac wysokimi obrotami POZDRO

ale mówisz, że pierwsze kilka tysięcy km po wymianie pierścieni i tłoka czy ogólnie jeździć spokojnie tym autem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej do końca jego żywota, energiczne kręcenie go do 5/6k rpm najlepiej sobie odpuscic, nie ścigać się spod świateł itd, ale to się tyczy tych którzy nacinali większe rowki na pierścienie 

Tak wygląda mój walniety tłok.

https://goo.gl/photos/BAm8dE245LnVdVYj7

Dla tych którzy nie widzą - półka pod pierścieniem na dole się ukruszyla, pierścień wyleciał i trafił do miski

Edytowane przez Kozacz
Dodanie zdjecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawią mnie efekty po dłuższym przebiegu od remontu, chociaż 20k km.

W moim alt przez pierwsze 2-3k po wymianie poziom oleju nie ulega zmianie.

Inna sprawa to zasadność remontu. Ja rownież rozważałem remont, jednak koszty wybiły mi ten pomysł z głowy. Wydanie ponad połowy wartości samochodu na remont, który nie daje gwarancji efektu to w mojej ocenie zły pomysł.

Ja nawet nie wiem ile dolewam, przestałem to liczyć. Jeżdżę miesięcznie około 3k km i dolewam gdy zaświeci się lampka. Nie jest to dla mnie dyskomfort.

Zrobiłem samochodem 100k km, obecnie ma 254k km na liczniku. Przyjdzie dzień zmiany to sprzedam i kupie inny samochód. Obecnie jestem zadowolony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewniejsze byłyby nowe tłoki

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 3 minutes later
Ciekawią mnie efekty po dłuższym przebiegu od remontu, chociaż 20k km.

W moim alt przez pierwsze 2-3k po wymianie poziom oleju nie ulega zmianie.

Inna sprawa to zasadność remontu. Ja rownież rozważałem remont, jednak koszty wybiły mi ten pomysł z głowy. Wydanie ponad połowy wartości samochodu na remont, który nie daje gwarancji efektu to w mojej ocenie zły pomysł.

Ja nawet nie wiem ile dolewam, przestałem to liczyć. Jeżdżę miesięcznie około 3k km i dolewam gdy zaświeci się lampka. Nie jest to dla mnie dyskomfort.

Zrobiłem samochodem 100k km, obecnie ma 254k km na liczniku. Przyjdzie dzień zmiany to sprzedam i kupie inny samochód. Obecnie jestem zadowolony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Co powiesz kupującego, kup Pan beczkę 50l bo taniej [emoji23]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weszły tłoki ale nie nowe, używki jednak zużycie ich było po pomiarach znikome ;)

ma jeździć ! zobaczymy, jutro zaczynam od nowa docieranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.  

Dzisiaj, jak co pewien okres czasu, wrzucam kolejną pamiątkę ze wskazań oleju VCDS'em. Zdjęcie może niezbyt ostre ale spokojnie można odczytać informacje o stanie licznika i stanie poziomu oleju na VCDS.

20170215_174949.jpg

Od zalania oleju 5W/40 w dniu 2017.01.27 z przebiegiem 238078km, przejechałem do dzisiaj dystans 1053km (przebieg na dziś 239131m).

Ostatnio podawałem przy stanie licznika  238904km czyli po przejechaniu 826km, poziomy oleju  w komórkach (1, 2, 3) odpowiednio: 4mm, 8mm, 7mm.

Dzisiaj mam:  4mm, 8mm, 4mm.  Komórka nr 3  wykazała za ostatni interwał 100km wartość 4mm. Wartość ta powstała z jazdy w trybie miejskim, bo od około 120km (od kilku dni) poruszam się do i z pracy.

Maski nie podnosiłem od momentu wymiany cewki zapłonowej (opisywałem przypadek wyżej) czyli od stanu licznika 238282km. Przejechałem zatem bez podnoszenia maski dystans 849km. 

Jak na razie - jest wszystko ok. z olejem. Z maszyną też jest wszystko w porządku.  Silnik odpala codziennie rano bez problemu przy mrozie -7st.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...